Vreselijk verliefd....en nu?

22-10-2010 21:04 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva'ers,

Inleiding:

Ik zit met iets in mijn maag: Ik (jongen, bijna 20) ben verliefd op een collega. Een week of 4 à 5 begon het. Plotseling viel ze mij erg positief op en ik begon langzaam maar zeker interesse in haar (exact 3 jaar ouder dan mij) te krijgen. Het ging toen nogal vlug en voordat ik het wist dacht ik alleen maar aan haar en ik merkte het ook aan mijn gedrag: Ik ben verliefd.

Wat maakte ik een grote fout:

Ik had er opzich wel een goed gevoel over en besloot 'actie' te ondernemen. Ik verstuurde een mailtje waarin ik haar mee uit vroeg. Toen ik op 'verzenden' druktte had ik er eigenlijk al gelijk spijt van, wat was dit een veel te gehaastte en ook een stomme beslissing van me vond ik!

Ik kreeg geen reactie en op het werk was ik bang haar tegen te komen, maar ik moest nu eenmaal op de blaren gaan zitten...

Geluk bij een ongeluk:

En ik kon er op wachten: Ze kwam verhaal halen over dat mailtje. Ik vertelde haar niet de waarheid, maar een leugentje omdat ik bang was dat ze me niet meer zou aankijken. Ze geloofde het en zei:"Ik dacht dat iemand aan het grappen was, het was namelijk een apart mailtje".

2e kans (?):

En plotseling viel me iets op:"Ligt het aan mij, of zit ze vaak naar mij te staren???" Ik toon interesse in haar en flirt soms ook, wat niet negatief wordt opgepakt volgens mij.

Alleen omdat ik eerst dat stomme mailtje heb verstuurd, maakt me dat nogal onzeker over de situatie. Ik weet niet goed wat en hoe ik het kan aanpakken, ik ben erg bang om wéér de fout in te gaan.

En dan ook de hamvraag: Vind ze me ook leuk? Aan de ene kant zeg ik:"Ja, zou best kunnen", maar aan de andere kant denk ik weer:"Zou het?" wat mijn vertrouwen in de situatie niet echt vergroot.

Ik zou niet willen dat het, vooral door mijn onzekerheid in de situatie, het in de soep gaat lopen.

Bedankt voor het lezen en als iemand tips/adviezen heeft, zou ik het zéér op prijs stellen als je ze zou willen delen.

Groetjes Baksteenn
Wat stond er in je mail?
Wat fijn dat je alles in keurige alinea's met kopjes hebt opgedeeld, dat leest erg prettig
quote:Hangmat schreef op 22 oktober 2010 @ 21:27:

Wat fijn dat je alles in keurige alinea's met kopjes hebt opgedeeld, dat leest erg prettigVast een redacteur
quote:Ksenija schreef op 22 oktober 2010 @ 21:20:

Wat stond er in je mail?Het was eigenlijk een kort maar krachtig (en ook wel laf) mailtje: Ik vroeg of ze zin had om eens iets te gaan doen, leek me leuk. Veel meer stond er niet in. Toen ik op 'verzenden' had gedrukt, vroeg ik me eigenlijk al gelijk af wat ik had gedaan...quote:Hangmat schreef op 22 oktober 2010 @ 21:27:

Wat fijn dat je alles in keurige alinea's met kopjes hebt opgedeeld, dat leest erg prettig

Dankje Ik houd altijd van orde en zo schrijf ik vaak dan ook.

quote:Xander68 schreef op 22 oktober 2010 @ 22:20:

Vast een redacteur

Haha Niet goed geraden helaas

Op het moment zit ik mezelf wel op te wreten, ik zou zo graag willen dat het allemaal toch op z'n pootjes terecht komt. Uiteindelijk moet ik het zelf doen, maar ik hoop dat ik hier net die tips/adviezen en dat duwtje in de rug kan krijgen om te slagen.

Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg heb uitgelegd, zoniet, vraag maar raak!

Bedankt voor de reacties!
Als ze jouw mailtje opvatte als 'apart' en er niet op inging zeg ik: no chance.

Als ik zo'n mailtje van een leuke collega zou krijgen, zou ik er zeker wel op reageren. Geen reactie betekent hier vrees ik: niet enthousiast...
citeer je nu het mailtje? Ik hoop toch niet dat je 'ze' zo hebt gebruikt?
.
Moet je ook werkdingen met haar bespreken? Kun je niet een beetje handig een werketentje voorstellen?
quote:DeKenau schreef op 22 oktober 2010 @ 23:08:

Als ze jouw mailtje opvatte als 'apart' en er niet op inging zeg ik: no chance.

Als ik zo'n mailtje van een leuke collega zou krijgen, zou ik er zeker wel op reageren. Geen reactie betekent hier vrees ik: niet enthousiast...

Ze ging er op in, dat wel. Ze dacht dat iemand een grapje maakte zei ze, omdat het een apart mailtje was en dat ze daarom niet reageerde.

quote:DeKenau schreef op 22 oktober 2010 @ 23:09:

citeer je nu het mailtje? Ik hoop toch niet dat je 'ze' zo hebt gebruikt?

Nee, ik heb hem niet geciteerd. Ik kan hem niet terugvinden en weet niet exact meer welke woorden ik erin heb gezet. Het komt op het volgende neer:

Hee ... (naam),

Zin om een keertje iets te gaan doen, lijkt me leuk.

xx ... (mijn naam)

Ik baal er stevig van dat ik dat slappe en laffe mailtje heb verstuurd. Mijn bedoelingen waren goed, maar het resultaat was bedroevend en eigenlijk kon ik dat ook wel verwachten.

quote:Primabella schreef op 23 oktober 2010 @ 00:42:

Moet je ook werkdingen met haar bespreken? Kun je niet een beetje handig een werketentje voorstellen?

Nee, ik heb het nauwelijks met haar over werkdingen, anders was dat wel een goede oplossing inderdaad.

Maar omdat ze een collega is en omdat ik met dat mailtje zo stom heb gehandeld, weet ik nu niet goed hoe ik wél moet handelen in deze situatie.
Hoezo is zo'n mailtje slap en laf? Niet jezelf zo naar beneden halen hoor. Ik vind het juist lef hebben dat je zoiets doet. Helaas ging ze er niet op in.
Ik vind ook niets mis met zo'n mailtje. Zoiets heb ik ooit ook van een collega gehad, vond ik juist leuk!

Als ik eerlijk ben, vind ik juist haar reactie apart, want je stúúrde geen apart mailtje. Ik bedoel, kom op zeg, je vroeg toch niet of ze een nachtje met je naar bed wou of zo???
Ik vind het ook alleen maar stoer dat je zo'n mailtje hebt gestuurd, wees wat positiever over jezelf! Je neigt er nu naar, te gaan denken dat je het bijna 'verpest' hebt en bent bang om het alsnog te verpesten.

Echter, als je verliefd bent dan vind je een knullig mailtje, stotteren of een verkeerd overhemd alleen maar schattig. Dat kun je dus niet beïnvloeden, laat staan verpesten. Staar je daar dus niet blind op en wees jezelf.

Het blijft onduidelijk of zij in jou geïnteresseerd is, uit haar reactie valt weinig op te maken. Als je dit echt wilt weten zit er maar één ding op, maak haar duidelijk wat je voor haar voelt. Daarmee loop je het risico een blauwtje te lopen. Het moeilijke in jouw geval is dat wanneer dit gebeurt, je haar op je werk zult moeten blijven zien. Je moet jezelf afvragen wat zwaarder weegt en hoe belangrijk die duidelijkheid is!

Met subtiele hints zoals flirten e.d. bereik je meestal niet veel en zo'n mailtje sturen als je gedaan hebt is erg duidelijk, maar ook best heel spannend. Maar voorlopig een beetje blijven flirten lijkt mij in jouw geval het beste. Als ze dit beantwoordt, kun je altijd nog explicieter worden. In ieder geval veel succes!
Als ze op het mailtje positief had gereageerd, dan weet ik zeker dat ik het dan wel een goede zet van mezelf vond. En jullie hebben gelijk, ik stelde geen aparte vraag.quote:Aureel schreef op 23 oktober 2010 @ 15:01:

Ik vind het ook alleen maar stoer dat je zo'n mailtje hebt gestuurd, wees wat positiever over jezelf! Je neigt er nu naar, te gaan denken dat je het bijna 'verpest' hebt en bent bang om het alsnog te verpesten.

Echter, als je verliefd bent dan vind je een knullig mailtje, stotteren of een verkeerd overhemd alleen maar schattig. Dat kun je dus niet beïnvloeden, laat staan verpesten. Staar je daar dus niet blind op en wees jezelf.

Het blijft onduidelijk of zij in jou geïnteresseerd is, uit haar reactie valt weinig op te maken. Als je dit echt wilt weten zit er maar één ding op, maak haar duidelijk wat je voor haar voelt. Daarmee loop je het risico een blauwtje te lopen. Het moeilijke in jouw geval is dat wanneer dit gebeurt, je haar op je werk zult moeten blijven zien. Je moet jezelf afvragen wat zwaarder weegt en hoe belangrijk die duidelijkheid is!

Met subtiele hints zoals flirten e.d. bereik je meestal niet veel en zo'n mailtje sturen als je gedaan hebt is erg duidelijk, maar ook best heel spannend. Maar voorlopig een beetje blijven flirten lijkt mij in jouw geval het beste. Als ze dit beantwoordt, kun je altijd nog explicieter worden. In ieder geval veel succes!

Ik kan niets anders dan je hier gelijk in geven.

Ik zou erg graag duidelijkheid willen hebben en misschien is het inderdaad het slimste om eerst nog wat te flirten en kijken hoe ze daarop reageert. En van daaruit kan ik dan weer gaan handelen.

Ik houd jullie, natuurlijk, op de hoogte over de vorderingen!
Aan de reactie die ze na het mailtje gaf kun je zien of ze wel/geen interesse heeft. Al kan ze natuurlijk ook even schrikken en weet ze niet wat ze ermee aan moet.

Misschien wilde ze het even zeker weten en reageerde ze zo verbaasd. Je merkt vanzelf wel hoe ze met je omgaat. Geef haar niet te veel aandacht, soms negeren.
quote:Hangmat schreef op 22 oktober 2010 @ 21:27:

Wat fijn dat je alles in keurige alinea's met kopjes hebt opgedeeld, dat leest erg prettigZeer eensch!
Met jouw mail is niets mis al zou ik, als ik jou was geweest, geen xx hebben gebruikt, maar gewoon alleen mijn naam.

Gezien haar reactie denk ik dat ze niet in je is geinteresseerd. Dat ze wel kijkt kan komen omdat ze je zit op te nemen. Heb ik ook wel eens gedaan. Vervelende knul (en daarmee zeg ik niet dat jij dat bent) zat achter mij aan. Door af en toe zijn richting op te kijken, hield ik in de gaten of hij niet continu zat te staren. Vond zijn gedrag echt heel vervelend.
Ik heb weer eventjes met haar gewerkt en krijg ik nu valse hoop??

Dat kijken/staren doet ze zeker, ik kan het een keertje fout zien, maar ik heb het nu vaak genoeg opgemerkt dat de kans me heel klein lijkt dat ik het keer op keer fout zie. Zoals Christiane04 al zegt hoeft dat niet per se iets te betekenen.

Ook dat ze me 3x met een goedemorgen begroet, altijd glimlacht als ik langskom (en soms ook groet) en dingen soms stotterend en hachelend tegen mij zegt, zijn voor mij toch dingen die mij weer aan het denken zetten.

Enja, toen ze haar fiets pakte om naar huis te gaan en ik kwam haar tegen, zei ze 'houdoe' tegen mij, waarna ik natuurlijk 'houdoe' terugzei. Ze ging ondertussen uitklokken en ik vroeg wanneer ze er weer was. "Woensdag en donderdag ben ik er weer, jij ook?" zei ze. "Alleen donderdag zie ik je weer dan" zei ik.

Ze mompelde iets en ik verstond het niet. "Dewatte?" vroeg ik. Erg zachtjes en nogal stotterend zei ze weer 'houdoe'. Ik moest lachen en zei nogmaals 'houdoe' tegen haar en ik ging weer aan het werk.

En dit zijn dingen die mij dan toch weer aan het denken zetten.

Wat ik jullie advies. Moet ik het nog even aankijken? Of zou ik het echt verkeerd zien (terwijl ik echt reëel probeer te zijn).
Wat spannend. Het klinkt wel alsof ze in jou geïnteresseerd kan zijn! Ik zou proberen om langzaamaan meer contact met haar te maken. Misschien kun je eens proberen om voor te stellen om na het werk iets te gaan drinken? Ook met andere collega's (weet niet precies hoe dat is bij jouw werk), dan lijkt het niet specifiek om haar te gaan, maar aan haar reactie daarop kun je wel opmaken of ze enthousiast is.

Of probeer (meer) met haar in gesprek te komen. Toon belangstelling en stel vragen over haar - hoe en waar woont ze, familie, wat voor muziek vindt ze leuk, hobby's, vrienden... dit kan aanknopingspunten bieden naar (telkens) meer contact.

Veel succes en houd ons op de hoogte!
quote:Ksenija schreef op 24 oktober 2010 @ 12:04:

Aan de reactie die ze na het mailtje gaf kun je zien of ze wel/geen interesse heeft. Al kan ze natuurlijk ook even schrikken en weet ze niet wat ze ermee aan moet.

Misschien wilde ze het even zeker weten en reageerde ze zo verbaasd. Je merkt vanzelf wel hoe ze met je omgaat. Geef haar niet te veel aandacht, soms negeren.Waarom negeren? Ze vond het een raar mailtje en misschien heeft ze de tekst dubbelzinnig opgevat want dat dat kan heel goed. Persoonlijk denk ik dat dat het geval is en ja hoe moet je dan reageren?
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Ik begin toch steeds sterker het gevoel te krijgen dat ze toch geïnteresseerd is en dat ze naar dat mailtje vroeg, om te kijken of het echt niet door grappenmakers was verstuurd.

Ik denk dat ik nu niet te lang moet wachten met initiatief nemen. En ik heb ook het gevoel dat ze wel ongeveer weet hoe vork in de steel zit (dat ik niet eerlijk ben geweest over dat mailtje). Ik ben zeer slecht in iets verbergen en aan mijn lichaamstaal kun je duidelijk zien dat ik haar leuk vind, hoewel ik mijn best doe om het te verbergen (maar dat lukt niet).

Ik heb er erg goed over nagedacht en ik heb besloten, als ik haar zie, aan haar te vragen of ze na het werk eventjes tijd heeft, ik wil namelijk graag iets tegen haar zeggen en het liefst onder 4 ogen. Aangezien op het werk ik haar nauwelijks onder 4 ogen kan spreken, denk ik dat ik het dan na het werk maar moet doen.

Als ik haar spreek, wil ik tegen haar zeggen dat ik niet eerlijk ben geweest over dat mailtje. Dat dat mailtje niet door een hacker was verstuurd, maar door mij. Dat ik haar erg leuk vind en graag iets met haar wil afspreken. Als ik een meisje mee uit wil vragen, dat ik daar een held op sokken in ben en dat ik het daarom via die mail wilde doen.

Ik wil zo dolgraag duidelijkheid, ik zit mezelf op te wreten. Omdat ik ook echt het gevoel begin te krijgen dat ze me ook leuk vind (of tenminste geïnteresseerd is), denk ik dat ik dit wel aandurf. Eventjes door de zure appel heen bijten, maar dan heb ik ook duidelijkheid.

Alleen ik heb dan een probleempje. Wáár moet ik dit dan allemaal zeggen? Zoals ik al zei, zal het op het werk niet lukken, vandaar ná het werk. Als ik na het werk afspreek, maak ik er een veel te beladen situatie van denk ik. En tijdens het werk gaat niet lukken. Ik zit er steeds over na te denken, maar weet steeds geen antwoord op de "waar" vraag...

Ik wil zo graag duidelijkheid en ik denk dat ik nu snel initiatief moet nemen, voordat het te laat is. Zeker omdat ik ook denk dat ze wel (gedeeltelijk) weet hoe de vork in de steel zit.
Ligt eraan hoe de situatie en en rond het werk is. Is het vlakbij de stad, bij een café's, bij één van jullie thuis? Of misschien gewoon na het werk buiten, vlak voor de deur? Dan maak je er zeker niet te veel beladen iets van. Heeft ook wel iets romantisch, buiten met jassen aan, in de schemering en de avondkou... *ziet al een filmscene voor zich*

Wow, ik vind het wel heel stoer hoor! Nogmaals wees jezelf; als het goed moet komen komt het goed en kun je er toch niets aan verpesten. Succes!
quote:Aureel schreef op 30 oktober 2010 @ 16:31:

Ligt eraan hoe de situatie en en rond het werk is. Is het vlakbij de stad, bij een café's, bij één van jullie thuis? Of misschien gewoon na het werk buiten, vlak voor de deur? Dan maak je er zeker niet te veel beladen iets van. Heeft ook wel iets romantisch, buiten met jassen aan, in de schemering en de avondkou... *ziet al een filmscene voor zich*

Wow, ik vind het wel heel stoer hoor! Nogmaals wees jezelf; als het goed moet komen komt het goed en kun je er toch niets aan verpesten. Succes!

Dankje voor je reactie!

Ik ben eigenlijk nog steeds niet helemaal zeker waar ik tegen haar kan zeggen hoe de situatie in elkaar steekt. Ik zit eraan te denken om het tijdens het werk te zeggen. Dat is wel lastig (we werken namelijk in een supermarkt).

Als ik haar zie en we zijn dicht bij het magazijn, kan ik zeggen:"Hee, ik moet je eventjes iets vertellen, kun je eventjes komen", zodat ik het daar rustig kan zeggen.

Als dat niet lukt om de een of andere reden, dan kan ik nog altijd tegen haar zeggen:"Ik moet iets tegen je vertellen", als ze eten gaat halen voor het avondeten (aangezien ze daar vrijdagavond altijd eet).

Ik denk namelijk niet dat het gaat werken om na het werk af te spreken. Ze werkt altijd tot sluitingstijd (en ik ben meestal zo'n 4 uurtjes voor sluitingstijd klaar) en iedereen wacht dan op elkaar en als alles correct is afgesloten, vertrekt iedereen. Dat betekent dus dat ik dan een stukkie verderop moet afspreken en ik denk dat ik het dan te beladen maak. Supermarkt zit wel tegen het centrum aan, maar ik weet niet of het wel een goed idee is om dan bij een cafeetje af te spreken.

Als ik het tegen haar zeg, hoop ik ook dat het een filmscene wordt. Maar wel een film met een happy end dan!

Ik zal het erg eng vinden om het te zeggen, vooral de eerste zin "ik wil iets tegen je zeggen", zal denk ik niet zonder stotteren gaan. Ik wil alleen zo graag tegen haar zeggen hoe het in elkaar zit, ik vind het helemaal niet leuk dat ik niet eerlijk tegen haar ben geweest.

Tja..... Volgende week vrijdag zie ik haar pas weer. Ik voel me echt belabberd, ik wil het zo graag tegen haar zeggen en ik ben bang dat het dan te laat is, dat ze misschien haar interesse verliest in de tussentijd...... :(
Ik ben eigenlijk best benieuwd hoe andere mensen tegen deze situatie aankijken...
Ik blijf het raar vinden dat ze niet op je mailtje heeft gereageerd.

Tenzij ze een heel verlegen meisje is, dan maak je misschien nog kans.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven