Vreselijk verliefd....en nu?

22-10-2010 21:04 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva'ers,

Inleiding:

Ik zit met iets in mijn maag: Ik (jongen, bijna 20) ben verliefd op een collega. Een week of 4 à 5 begon het. Plotseling viel ze mij erg positief op en ik begon langzaam maar zeker interesse in haar (exact 3 jaar ouder dan mij) te krijgen. Het ging toen nogal vlug en voordat ik het wist dacht ik alleen maar aan haar en ik merkte het ook aan mijn gedrag: Ik ben verliefd.

Wat maakte ik een grote fout:

Ik had er opzich wel een goed gevoel over en besloot 'actie' te ondernemen. Ik verstuurde een mailtje waarin ik haar mee uit vroeg. Toen ik op 'verzenden' druktte had ik er eigenlijk al gelijk spijt van, wat was dit een veel te gehaastte en ook een stomme beslissing van me vond ik!

Ik kreeg geen reactie en op het werk was ik bang haar tegen te komen, maar ik moest nu eenmaal op de blaren gaan zitten...

Geluk bij een ongeluk:

En ik kon er op wachten: Ze kwam verhaal halen over dat mailtje. Ik vertelde haar niet de waarheid, maar een leugentje omdat ik bang was dat ze me niet meer zou aankijken. Ze geloofde het en zei:"Ik dacht dat iemand aan het grappen was, het was namelijk een apart mailtje".

2e kans (?):

En plotseling viel me iets op:"Ligt het aan mij, of zit ze vaak naar mij te staren???" Ik toon interesse in haar en flirt soms ook, wat niet negatief wordt opgepakt volgens mij.

Alleen omdat ik eerst dat stomme mailtje heb verstuurd, maakt me dat nogal onzeker over de situatie. Ik weet niet goed wat en hoe ik het kan aanpakken, ik ben erg bang om wéér de fout in te gaan.

En dan ook de hamvraag: Vind ze me ook leuk? Aan de ene kant zeg ik:"Ja, zou best kunnen", maar aan de andere kant denk ik weer:"Zou het?" wat mijn vertrouwen in de situatie niet echt vergroot.

Ik zou niet willen dat het, vooral door mijn onzekerheid in de situatie, het in de soep gaat lopen.

Bedankt voor het lezen en als iemand tips/adviezen heeft, zou ik het zéér op prijs stellen als je ze zou willen delen.

Groetjes Baksteenn
quote:DeKenau schreef op 30 oktober 2010 @ 19:31:

Ik blijf het raar vinden dat ze niet op je mailtje heeft gereageerd.

Tenzij ze een heel verlegen meisje is, dan maak je misschien nog kans.

Ze zei tegen me dat ze dacht dat die mail door grappenmakers was verstuurd (omdat enkele jongens op het werk dit wel vaker doen) en ze vroeg ook aan mij of dat klopte.

Ik ga er vanuit dat ze daarom ook niet heeft gereageerd, omdat ze dacht dat grappenmakers die mail hadden verstuurd.

Ik denk dat ik vrijdag meer duidelijkheid zal hebben. Ik zal erg zenuwachtig zijn, maar dat neem ik maar voor lief. Hopen dat ze toehapt
quote:Baksteenn schreef op 26 oktober 2010 @ 18:38:

I ...

Enja, toen ze haar fiets pakte om naar huis te gaan en ik kwam haar tegen, zei ze 'houdoe' tegen mij, waarna ik natuurlijk 'houdoe' terugzei. Ze ging ondertussen uitklokken en ik vroeg wanneer ze er weer was. "Woensdag en donderdag ben ik er weer, jij ook?" zei ze. "Alleen donderdag zie ik je weer dan" zei ik.

Ze mompelde iets en ik verstond het niet. "Dewatte?" vroeg ik. Erg zachtjes en nogal stotterend zei ze weer 'houdoe'. Ik moest lachen en zei nogmaals 'houdoe' tegen haar en ik ging weer aan het werk.

...

Heerlijk om te lezen, word er bijna ook zenuwachtig van.

Volgens mij zit het wel snor.

Misschien wou ze gewoon op je mailtje ingaan maar wist niet hoe en was ze teleurgesteld dat je zei dat het niet van jou was!

Gewoon gaan met die banaan!

Laat je even weten hoe het verder gaat??? kan ik lekker verder smullen
quote:krisia schreef op 31 oktober 2010 @ 20:55:

Volgens mij zit het wel snor.

Hopenlijk heb ik vrijdag nieuws!
... nog 2 nachtjes slapen...
Ik blijf je zeker even volgen! Je ziet toch niet vaak meer mannen (of jongens) die zich op deze manier kwetsbaar op durven stellen. Heel veel succes en ik hoop dat ze positief reageert!!
Ik lees ook mee, hoor! Fingers crossed, hier.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Hartstikke spannend! Ik duim voor je (maar heb er eigenlijk wel een goed gevoel bij!)
Duizendmaal dank voor de (positieve) reacties, dat doet me echt goed!

Ik heb besloten om haar morgen mee uit te vragen en mocht er een date komen, dat ik daar dan zeg hoe de vork in de steel zit. Op het werk is er eigenlijk weinig tot geen tijd voor en ik wil het niet vluchtig zeggen.

Ik heb tot nu toe slechte ervaringen in het mee uit vragen van iemand die ik leuk vind en ik begin nu al zenuwachtig te worden, nog 1 nachtje slapen.

Mijn kennende zal ik met trillende benen, onregelmatige ademhaling en wat gestotter en gehachel haar mee uitvragen. Maar dat moet dan maar. Àls ik het maar vraag.

Àls ze 'ja' zegt, dan hoop ik ook echt dat ze het meent en dat niet zegt om mij een plezier te doen.

Morgen weet ik waarschijnlijk meer......
En opeens komt er iets in me op!

Ik wilde voorstellen om een terrasje te gaan pakken, maar ik bedenk me nu dat het winter is en dat niet echt een geschikt jaargetijde is voor een terrasje (toch?).

Maar wat kan ik anders voorstellen?

...

Na even nagedacht te hebben, heb ik het idee om naar een eet/drinkcafe in de buurt te gaan, lijkt me ideaal
Klinkt goed, Baksteenn. Ik ben zo benieuwd. Ik neem niet aan dat je dit nog leest, maar just in case... Misschien speelt er in de buurt wel een bandje, waar je samen heen kunt. Mits je daar van houdt, natuurlijk. Niet te veel nadenken, maar gewoon doen.
JAAA, IK HEB HAAR MEE UITGEVRAAGD!!!!!!

Vandaag had ik eigenlijk geen gelegenheid haar mee uit te vragen, en daar baalde ik stevig van.

Maar net voordat ik klaar was met werken hoorde ik plotseling een "hooooooi" achter me en 3 maal raden wie dat was. Inderdaad het meisje dat ik mee uit wil vragen. Ik zei "hooooooi" terug en ze liep door.

Ik besefte dat ik het nu moest vragen, dit was mijn kans!

Eerlijk gezegd was ik doodsbang, maar ik wilde het gewoon per se doen. Ik riep haar naam. Ze stopte en zei:"Ja??" en ik wist dat er nu geen uitweg meer was.

Met lood in mijn schoenen en trillende benen liep ik op haar af. Na een meter of 6 stond ik voor haar......

Zonder aarzelen, maar wel met lichtelijk gestotter zei ik:"Weetje...... ik zit al een tijdje met een vraag?" "Oooh" zei ze.

Ik zei:"Offuh.... je....ehm.... het leuk zou vinden een keertje iets met mij te gaan doen"

Ze kreeg een bigsmile op haar gezicht en ik dacht dat ik wist wat haar antwoord zou zijn, maar daar zat ik mis!

Ze antwoordde:"Misschien. Vind je het goed als ik er eventjes over nadenk?" "Tuurlijk", antwoordde ik.

Niet lang geleden zei 'n vriendin tegen me:"Als een meisje nee zegt, is het ook echt nee. Maar als een meisje misschien zegt, kun je dat vaak opvatten als een ja".

Maar ik zit toch te twijfelen. Er zit niets anders op dan te wachten, maar ik weet niet precies wat ik ervan moet denken....

quote:kookwekkertje01 schreef op 05 november 2010 @ 10:49:

Klinkt goed, Baksteenn. Ik ben zo benieuwd. Ik neem niet aan dat je dit nog leest, maar just in case... Misschien speelt er in de buurt wel een bandje, waar je samen heen kunt. Mits je daar van houdt, natuurlijk. Niet te veel nadenken, maar gewoon doen.Ik had het inderdaad niet gelezen voordat ik haar mee uit wilde vragen, maar dit kan wel een ideetje zijn Mits ze iets wil gaan doen natuurlijk
Wat leuk, ik lees al even een tijdje mee.

Je hebt haar mee uitgevraagd! Het hoge woord is eruit!

Ze had het waarschijnlijk helemaal niet verwacht toen je haar mee uitvroeg. Het kan dus best zijn dat ze niet wist of ze je nou niet al te hard wilde aanpakken door nee te zeggen maar het kan ook zijn doordat ze het wel wil, maar niet zo goed al meteen ja durfde te zeggen. Ze komt wel een beetje verlegen over ,kan dat kloppen?

Wacht het even af, zet er verder geen druk op.

De rest van de forummers heeft vast nog andere adviezen voor je.

Wel superleuk dat je het toch hebt gedaan! Niet geschoten is altijd mis.
Ze speelt 'hard to get'...................gewoon stug volhouden en over een paar dagen vragen of ze er over heeft nagedacht. Laat je niet uit het veld slaan. Ze wil niet overkomen als een desparaat meisje, komt goed als je maar volhoudt. Succes
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Zo stoer van je dat haar gevraagd hebt! Ik zie een volledige filmscène voor me als ik het lees en het ziet er hartstikke schattig uit!

Nu, ik denk dat ze er wat mee overvallen werd, maar die big smile is wel een goed teken + misschien is niet nee.

Ik heb er een goed gevoel bij, ben zo benieuwd naar een vervolg ook!
Wiehoe! Nou, dat klinkt positief. Je houdt het wel spannend, zo. Haha!
quote:Medatative_rose schreef op 05 november 2010 @ 18:55:

Wat leuk, ik lees al even een tijdje mee.

Je hebt haar mee uitgevraagd! Het hoge woord is eruit!

Ze had het waarschijnlijk helemaal niet verwacht toen je haar mee uitvroeg. Het kan dus best zijn dat ze niet wist of ze je nou niet al te hard wilde aanpakken door nee te zeggen maar het kan ook zijn doordat ze het wel wil, maar niet zo goed al meteen ja durfde te zeggen. Ze komt wel een beetje verlegen over ,kan dat kloppen?

Wacht het even af, zet er verder geen druk op.

De rest van de forummers heeft vast nog andere adviezen voor je.

Wel superleuk dat je het toch hebt gedaan! Niet geschoten is altijd mis.

Het is wel spannend hoor! Ben heel benieuwd of ze uiteindelijk iets wil gaan doen, afwachten.....

Ze is inderdaad verlegen, het is een meisje die zich vaak meer op de achtergrond bevind. Ik denk ook dat ze nu ondertussen wel weet hoe ik over haar denk (dat ik haar eigenlijk verrekte leuk vind).

Ik kan absoluut niet mijn lichaamstaal verbergen. Als ik iemand erg leuk vind, merk je dat heel duidelijk aan mij. Helemaal aan mijn tomaatrode wangen in haar aanwezigheid

Het heeft mij een goed en opgelucht gevoel gegeven dat ik haar face-to-face mee uit heb gevraagd, want inderdaad, niet geschoten is altijd mis ;)

quote:arrasje schreef op 05 november 2010 @ 19:04:

Ze speelt 'hard to get'...................gewoon stug volhouden en over een paar dagen vragen of ze er over heeft nagedacht. Laat je niet uit het veld slaan. Ze wil niet overkomen als een desparaat meisje, komt goed als je maar volhoudt. Succes

Ik zal haar eind volgende week weer zien verwacht ik, dan zal ik eens gaan informeren. Nu ik er een nachtje over geslapen heb, begint mijn gevoel hierover steeds positiever te worden. Of mijn gevoel klopt zal nog moeten blijken, maar het zorgt er wel voor dat ik met een bigsmile rondloop

quote:isapizza schreef op 05 november 2010 @ 23:33:

Zo stoer van je dat haar gevraagd hebt! Ik zie een volledige filmscène voor me als ik het lees en het ziet er hartstikke schattig uit!

Nu, ik denk dat ze er wat mee overvallen werd, maar die big smile is wel een goed teken + misschien is niet nee.

Ik heb er een goed gevoel bij, ben zo benieuwd naar een vervolg ook!

Hopenlijk een film met een happy end

Maar ik dacht in 1e instantie ook dat ik haar er mee overviel, maar er kunnen meerdere redenen zijn en hopenlijk heb ik binnenkort duidelijkheid.

Ik kan best begrijpen dat ze nu wat verward is, vanwege dat mailtje (dat ik niet zei dat die van mij was), mijn lichaamstaal (dat boekdelen spreekt) en nu dat ik haar nu mee heb uitvraagd.

Ben heel benieuwd naar haar gedrag/reactie als ik haar straks weer zie en helemaal naar haar antwoord!
quote:kookwekkertje01 schreef op 06 november 2010 @ 12:29:

Wiehoe! Nou, dat klinkt positief. Je houdt het wel spannend, zo. Haha!Haha echt wel Het heeft mij een heel goed gevoel gegeven dat ik haar mee uit heb gevraagd, hopenlijk is dat bij haar wederzijds
Waarom bel je haar niet????? Een week wachten duurt lang
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
quote:arrasje schreef op 06 november 2010 @ 13:09:

Waarom bel je haar niet????? Een week wachten duurt langIk heb haar nummer niet (en weet ook niet hoe ik er aan kan komen). Een week wachten zal best lukken en ik vraag het ook veel liever face-to-face dan via de telefoon.
quote:arrasje schreef op 06 november 2010 @ 13:09:

Waarom bel je haar niet????? Een week wachten duurt lang

Maar een week wachten... hoe moet óns dat nou lukken...

Kan je niet verder vertellen ondertussen... wat zo leuk aan haar is bijvoorbeeld
quote:krisia schreef op 07 november 2010 @ 18:07:

[...]

Kan je niet verder vertellen ondertussen... wat zo leuk aan haar is bijvoorbeeld Eh, geen eigen leven?
quote:Hangmat schreef op 22 oktober 2010 @ 21:27:

Wat fijn dat je alles in keurige alinea's met kopjes hebt opgedeeld, dat leest erg prettiginderdaad fijn :D
Sorry dat ik pas zo laat reageer :(quote:Ksenija schreef op 07 november 2010 @ 19:36:

Eh, geen eigen leven?

quote:krisia schreef op 07 november 2010 @ 18:07:

Kan je niet verder vertellen ondertussen... wat zo leuk aan haar is bijvoorbeeld

Haha, leuke vraag

Maar ook gelijk wel een lastige vraag. Het is een combinatie van eigenschappen waarom ik haar zo leuk vind. Maar ik val altijd op verlegen en rustige meiden, misschien omdat ik dat zelf niet ben? (Tenzij ik gespannen/zenuwachtig ben).

Ik vind eerlijkheid erg belangrijk, vandaar vind ik het ook erg dat ik niet eerlijk tegen haar ben geweest (mailtje).

Haar vriendelijke en spontane gedrag naar mij toe trekt mij erg aan. Tot zover ik kon zien komen onze normen en waarden goed overeen en over veel dingen denken we hetzelfde.

Daarnaast hebben we dezelfde, flauwe, humor.

Ik kan met haar lachen en ze is vaak wat serieuzer dan mij, maar kan op z'n tijd wel maf doen. Ze is ook nuchter en ijverig.

Wat me erg opviel, is dat ze net zoals mij een blad meestal van achter naar voren leest en net zoals mij houd ze erg van gezelligheid.

Qua uiterlijk zit het wel snor, ik vind haar erg knap

Het is toch wel lastig antwoord geven op die vraag hoor =O
Leuk, Baksteen.

Is vrijdag DE DAG?
quote:Ksenija schreef op 09 november 2010 @ 21:21:

Leuk, Baksteen.

Is vrijdag DE DAG?

Eerlijk gezegd weet ik dat niet precies. Misschien zie ik haar mogen al, misschien zie ik haar vrijdag.

Maar als ik haar tegenkom zal ik gelijk vragen of ze erover na heeft gedacht Ik hoop dat ik over enkele dagen meer weet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven