Vriend's houding naar ex toekomstvoorspeller?

02-04-2010 11:03 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een paar maanden een vriend en het gaat meestal erg leuk tussen ons.

Nu de ergste verliefdheid is opgetrokken zijn er een paar dingen aan hem die me opvallen. We hebben allebij kinderen uit een vorige relatie en dus heeft hij ook een ex met wie hij om moet blijven gaan voor zijn zoon en dochter die eens in de twee weken een weekend bij hem zijn.

Wat er nu steeds gebeurt is wanneer zijn ex ook maar een beetje dwars ligt of probeert dingen voor elkaar te krijgen (meer alimentatie vraagt, een ander weekend, vakantie, halen en brengen in het weekend, of gewoon de schuld van de scheiding bij hem neerlegt) hij helemaal van slag is.

In gesprek met haar doet hij alsof er niets aan de hand is en gaat constant in discussie en gaat zo mee in alles wat ze maar aandraagt.

Als ik dan met hem spreek zegt hij dat hij haar toch niet aan kan. Ondertussen was me in onze relatie al opgevallen dat hij erg gesloten is. Ik moet alles op emotioneel vlak uit hem trekken. Een 'ik vind je er leuk uit zien, ben verliefd op je' komt niet vanzelf helaas.

Ik ben nu bang dat hij ook zo naar mij gaat doen als bij zijn ex (het ene zeggen en het andere denken) en ik dus niet als vanzelf de echte persoon die mijn vriendje is zie.

Hebben jullie wat tips voor me?
Tip: praat hier met hem over. Wat je ziet aan zijn gedrag en waar je bang voor bent.
Misschien heeft hij het niet heel erg in de gaten van zichzelf, en kaart het gewoon eens aan met hem.
..popcorn?
Dat je nu al denkt hoe hij denkt of reageert als het uit is tussen jullie lijkt mij een groter probleem. Of bedoel je het anders?

"quote; k ben nu bang dat hij ook zo naar mij gaat doen als bij zijn ex (het ene zeggen en het andere denken) en ik dus niet als vanzelf de echte persoon die mijn vriendje is zie."

Heb je het idee dat het snel over is? Of alleen maar onzeker?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Hij weet het wel van zichzelf maar hij kan haar niet aan en kan zichzelf niet veranderen zegt hij.

Wat me zo stoort dat hij zo over zich heen laat lopen en vervolgens zelf van slag is. En niet inziet dat hij het zichzelf aandoet, maar steeds naar haar wijst als de grote boze heks.

En wat me dan bang maakt is dat hij in onze relatie misschien dan ook geen verantwoordlijkheid voor zichzelf neemt en de dingen zich maar laat gebeuren, over zich heen laat lopen (doe ik niet) en zich dus niet echt durft te laten zien.

Mylenevalerie, misschien is het mijn onzekerheid inderdaad., maar hij is van nature nog veel onzekerder. Ik denk trouwens niet aan een situatie dat het uit is tussen ons hoor.
Estrem, je kunt goed verwoorden wat je dwars zit. Heb je dit ook al zo duidelijk besproken met je vriend?
Ik dacht dat het topic ging om de houding van je vriend naar een ex-toekomstvoorspeller toe!
quote:ColeTurner schreef op 02 april 2010 @ 11:38:

Ik dacht dat het topic ging om de houding van je vriend naar een ex-toekomstvoorspeller toe! zie het nu ook hihi
quote:estrem schreef op 02 april 2010 @ 11:27:

En niet inziet dat hij het zichzelf aandoet, maar steeds naar haar wijst als de grote boze heks.

En wat me dan bang maakt is dat hij in onze relatie misschien dan ook geen verantwoordlijkheid voor zichzelf neemt en de dingen zich maar laat gebeuren, over zich heen laat lopen

.

Ja maar ...... dit is toch best regelmatig de reden waardoor stellen uitelkaar gaan?

Ik denk dat je zomaar eens gelijk kan hebben ten aanzien van het gedrag van je vriend. Hij is niet voor niets gescheiden en zal denk ik wellicht eerst eens kunnen kijken wat zijn aandeel is dat het zo gelopen is. Regelmatig zie ik om me heen dat mensen dat niet kiezen, de ex is heks. Herhaling van het oude is dan een terugkerend issue in de nieuwe relatie.

Idd praat erover met hem en toont hij weing zelfreflectie dan kan dat jou aan het denken zetten.
Eens met Enneaaa.

Het lijkt me altijd een slecht teken als iemand de schuld van de gebeurtenissen in zijn/haar leven op anderen afschuift, zowel voor een partner, een werknemer als een vriend.

Zelfreflectie is iets dat je moet leren, dat kan wel een pijnlijke les zijn natuurlijk, maar uiteindelijk helpt het je enorm.

Ik ken wel gescheiden mensen die zeggen dat als ze dat eerder hadden geleerd dat ze waarschijnlijk niet gescheiden waren of op een betere manier.
Sluit me aan bij bovenstaande posts. In die zin is het gedrag van je vriend naar zijn ex wel een toekomstvoorspellende factor denk ik in de relatie met jou bij toekomstige conflicten. Je kan er wel vanuit gaan dat hij dan ook op die manier met je om zal gaan gezien hij dat ook doet en de verantwoording van conflicten steeds bij zijn ex neerlegt.

Het feit ook dat hij zegt haar niet aan te kunnen en zichzelf niet te kunnen veranderen geeft al aan dat hij zichzelf in de slachtofferpositie heeft gezet.

Sterkte ermee.
quote:Stoeptegel schreef op 02 april 2010 @ 12:20:

Het feit ook dat hij zegt haar niet aan te kunnen en zichzelf niet te kunnen veranderen geeft al aan dat hij zichzelf in de slachtofferpositie heeft gezet.

Sterkte ermee.Slachtofferpositie, tja daar heb je misschien een punt. Ik vind het wel moeilijk hoor om daar met hem over te beginnen, het ligt natuurlijk gevoelig bij hem. En ik moet ook nog goed nadenken hoe ik er zelf in sta.
Ja idd wil jij wat met een man die weinig verantwoording lijkt te voelen voor het verbreken van een eerdere relatie en waarbij een gesprek hierover gevoelig ligt. Wat zegt dit over de man zelf? Heeft hij eigenlijk zijn vorige relatie verwerkt? En als je al van hem antwoord hierop op krijgt wat houdt dit dan in voor jullie relatie nu?
Ik zou er persoonlijk niet mee kunnen leven als er een derde persoon zou zijn die zo bepalend is voor ons leven samen. Temeer daar hij kennelijk geen mogelijkheden ziet om haar invloed te beperken.

De enige manier om hier een oplossing voor te vinden is om het te bespreken, ook al is dat moeilijk. Jullie zullen, net als andere stellen, nog wel vaker moeilijke onderwerpen moeten bespreken. Als nu al blijkt dat jullie onvoldoende op een lijn zitten dan kun je daar maar beter conclusies uit trekken.
quote:wuiles schreef op 03 april 2010 @ 11:54:

Ik zou er persoonlijk niet mee kunnen leven als er een derde persoon zou zijn die zo bepalend is voor ons leven samen. Temeer daar hij kennelijk geen mogelijkheden ziet om haar invloed te beperken.

Amen.

Een ex betekent: EXIT. En natuurlijk zal jouw vriend door de kinderen altijd verbonden blijven aan zijn ex. Dan nog kan hij het contact bij het hoognodige houden. De afspraken over alimentatie, de kinderen enz, staan als het goed is allemaal op papier. Dus geen reden tot discussie, dunkt mij. Afkappen en wegwezen.

Een man die zich zo laat koeioneren door een vrouw zou voor mij geen aantrekkelijke partner zijn.

Trek je conclusies.

Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven