vriend bedriegt mij

15-05-2010 14:51 872 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Normaal post ik hier niet zoveel, maar ik moet echt even iets kwijt! Hopelijk lucht het op.

Ik ben er net achtergekomen dat mijn vriend mij bedriegt. Hij gaat regelmatig voor zijn werk naar het buitenland en blijkbaar ontmoet hij daar dus vrouwen als hij uitgaat ofzo.

Er zijn in het verleden al dingen gebeurd waardoor ik hem al niet meer 100% vertrouw (niet 'echt' vreemdgaan, maar meer mailtjes/smsjes/ed), en gisteravond zag ik bij hem iets op internet waardoor ik weer dit gevoel kreeg.

Ik heb vandaag zijn mail gelezen, heel slecht I know, maar niet ontrecht blijkt dus. Blijkbaar heeft hij in het buitenland een vrouw ontmoet en nog meerdere keren daar met haar afgesproken, ze hebben 'geknuffeld' en hebben nu dus nog steeds contact via sms en msn. Ik heb dit msn gesprek gelezen en er stonden zelfs dingen in als 'dan kom je toch naar mijn hotel, of zal ik naar jou huis komen', dat ze elkaar missen, ed. Volgens mij kon ik er uit opmaken dat er nog niet echt iets is gebeurd, maar volgende week gaat hij weer, dus het zal me niets verbazen...

Maar nu weet ik dus niet goed wat ik moet doen! Hij is nu niet thuis, vanavond pas en ik zit hier al de hele tijd te huilen. Hem confronteren? Dan weet hij wel dat ik op z'n computer gezocht heb?

En volgende week gaat hij dus weer 2 dagen daarheen....

Natuurlijk denk ik ook direct: dumpen! Maar het is zó moeilijk en ik voel me zo k*t nu. Hopelijk hebben jullie wat wijze woorden, het lucht in ieder geval al op om dit even van me af te typen.

Groetjes,

Vivaforummm
Lieve VF

Ook ik heb nu het hele topic doorgelezen, dus eerst even een

Ik heb in eenzelfde situatie gezeten en hém toen het woord laten doen.. (stommm) Toen ik hem confronteerde met mijn bevindingen was IK gék in mijn kop, belachelijk en "ziek in je hoofd" etc. Ik had toen geen papieren bewijs in de vorm van een msn-gesprek. Wat ik uiteraard wel gelezen had. Ik bedoel hiermee te zeggen: laat je niet in de hoek lullen door zo'n gluiperd! Denk er de komende week goed over na hoe je het wil brengen, laat die bom vallen en vertrek met opgeheven hoofd.

Mijn ex ging ook nog zover zijn omgeving in te lichten dat ik niet goed bij mijn hoofd was en hij het daarom uitmaakte.

Mánnen!

Heel veel sterkte en succes!
quote:Cherke schreef op 16 mei 2010 @ 11:29:

Lieve vivaforummm

Blij dat je even wat van je laat horen.

Eerlijk gezegd maakt het niks uit wat wij vinden.

Het gaat om jou!

Denk dat veel van ons ( ik in ieder geval wel) zoiets eerder hebben meegemaakt en dat verloop in ons hoofd hebben.Daardoor duwen we je misschien te snel in een richting waar je nog niet aan toe bent.

Doe het gewoon op jouw manier.

Ben wel blij dat je thuis bent en er een vriendin komt.Vraag me trouwens wel af of hij nu niet juist veel contact zal opnemen omdat je hebt aangegeven je niet lekker te voelen?

Kun je dat aan?

Dank je wel! Ik hoop dat dit de juiste manier is, maar dat weet ik toch waarschijnlijk pas over maanden als ik er op terug kijk. Weet alleen dat ik het nog niet kon, te snel allemaal.

Ik heb het wel meer op m'n opdracht gegooid, dus ik denk dat ie vanmiddag/vanavond wel zal bellen of het allemaal lukt ed. Weet nog niet of ik wel op ga nemen, misschien stuur ik gewoon later een sms dat het goed gaat, dat ik bezig ben en 'm nog wel spreek ofzo... Of ik hou het heel kort aan de telefoon en zeg dat ik weg moet.
Sorry, ik heb sinds gisternacht echt met je meegeleefd en tot een bepaalde hoogte snap ik echt wel dat je je ogen wilt sluiten voor wat er aan de hand is, maar er gewoon nog even 2 weken over nadenken... nee, dat gaat er bij mij echt niet in .
quote:vivaforummm schreef op 16 mei 2010 @ 11:32:

[...]

Dank je wel! Ik voel me dus ietsjes beter, maar vooral omdat ik daar gewoon weg ben, even rust. Eigenlijk wil ik er gewoon iet over nadenken, maar ja ik zal wel moeten. Ik wil die vriendin ook vertellen wat er aan de hand is, dan kan ik er ook met haar over blijven praten de komende tijd anders ben ik bang dat ik het allemaal uit blijf stellen.

Ik wil niet bij hem blijven, voelde ik gister. Maar het is meer dat het zó snel gaat, ik kon het even niet aan allemaal. Het was gewoon nog te vroeg denk ik, alhoewel je hier nooit 'klaar' voor bent natuurlijk.

Supergoed plan om het met je vriendin te bespreken. Zij kan je steunen, tips geven en wellicht vinden jullie dan samen de kracht om het te doen zoals bij jou past.

Lieverd als je eigenlijk al wéét dat je een punt achter deze relatie wil zetten maar het nog niet bespreekbaar maakt, kost het je dan niet bendes energie om nog te 'toneelspelen'? Dat lijkt mij echt heel erg moeilijk juist...
quote:nukje schreef op 16 mei 2010 @ 11:35:

Sorry, ik heb sinds gisternacht echt met je meegeleefd en tot een bepaalde hoogte snap ik echt wel dat je je ogen wilt sluiten voor wat er aan de hand is, maar er gewoon nog even 2 weken over nadenken... nee, dat gaat er bij mij echt niet in .Sorry ik kan niet iedereen tevreden houden.
quote:vivaforummm schreef op 16 mei 2010 @ 11:29:

[...]

Dank je wel!

Ik voel me iets beter omdat ik daar nu gewoon weg ben. Verder besef ik het denk ik nog niet helemaal, verdoofd inderdaad.

Ik heb wel het gesprek hier in m'n tas, dus als ik die dagelijks door lees zal m'n boosheid en verdriet vast niet zo snel weg gaan.

Verdoofd voelen, niet compleet beseffen is doodnormaal. Ik zei het al, wàt een dag was dat voor jou gisteren.

En goed dat je het gesprek bij je houdt, het zou best kunnen als je dit op je in laat werken dat je je steeds sterker gaat voelen, steeds meer beseft hoe respectloos hij over je denkt en hoe respectloos hij met je omgaat. De teksten die je gelezen hebt zullen mogelijk steeds meer woede gaan oproepen.

Fijn om van je te horen, hoor.
Known to cause insanity in laboratory mice
Of zoals Frizzy het verwoordt dus...

O, en zo bedoelde ik het niet, hoor, je hoeft mij niet tevreden te houden . Alleen jezelf, maar ik heb zo het vage vermoeden dat dat niet gaat lukken op deze manier. Vandaar mijn zorgen.
quote:vivaforummm schreef op 16 mei 2010 @ 11:36:

[...]

Sorry ik kan niet iedereen tevreden houden.Mag ik ondanks het serieuze karakter van dit topic even lachen? Wát een droge opmerking zeg!
O wat ben ik blij dat dat printje in je tas zit!!

Ik wilde de eerste 2 weken nadat het uit was hem bij vlagen zo graag terug....maar dat printje

heb ik toen op mijn spiegel gehangen zodat ik niet mijn verdriet in de spiegel zag maar zijn bedrog.

Ik geef je vanaf deze kant van de computer een hele dikke knuffel en wil toch even kwijt dat ik hartstikke trots ben dat je toch een eerste stap hebt genomen die in ieder geval voor jou goed voelt.*hug*
quote:nukje schreef op 16 mei 2010 @ 11:37:

O, en zo bedoelde ik het niet, hoor, je hoeft mij niet tevreden te houden . Alleen jezelf, maar ik heb zo het vage vermoeden dat dat niet gaat lukken op deze manier. Vandaar mijn zorgen.Daarentegen zou ik het niet verwoorden zoals jij Nukje.
Goed weer wat van je te horen Vivaforummm

Ik kan me voorstellen dat je het (te) moeilijk vindt om al die stappen in één keer te nemen (spullen pakken, vertrekken, relatie verbreken), maar... uiteindelijk kost je dit veel meer energie. Wat ga je nu twee weken lang doen als hij je belt? Als jullie contact met elkaar hebben? Als hij je vraagt of er iets met je is? Met dat gesprek in je tas? Ik denk dat dit je niet helpt....
Peas on earth!
quote:frizzy schreef op 16 mei 2010 @ 11:35:

[...]

Supergoed plan om het met je vriendin te bespreken. Zij kan je steunen, tips geven en wellicht vinden jullie dan samen de kracht om het te doen zoals bij jou past.

Lieverd als je eigenlijk al wéét dat je een punt achter deze relatie wil zetten maar het nog niet bespreekbaar maakt, kost het je dan niet bendes energie om nog te 'toneelspelen'? Dat lijkt mij echt heel erg moeilijk juist...Het is allemaal moeilijk, of dit moeilijker is? Vast wel, maar even voelt het nog niet zo! En die 2 weken is hoe ik er nu een beetje over nadacht, misschien doe ik het morgen wel (al denk ik dat nog niet), maar het kan natuurlijk veel eerder. Ik hoop wel dat ik aan voel wanneer ik 'm wil zien.
quote:Cherke schreef op 16 mei 2010 @ 11:38:

Ik wilde de eerste 2 weken nadat het uit was hem bij vlagen zo graag terug....maar dat printje

heb ik toen op mijn spiegel gehangen zodat ik niet mijn verdriet in de spiegel zag maar zijn bedrog.

Ik geef je vanaf deze kant van de computer een hele dikke knuffel en wil toch even kwijt dat ik hartstikke trots ben dat je toch een eerste stap hebt genomen die in ieder geval voor jou goed voelt.*hug*Das toch wel echt een ontzettend goed plan. Je kunt jezelf foppen door je eigen gedachten erover af en toe weg te stoppen, maar als je die printjes niet wegstopt in je tas maar ze pontificaal ophangt... dan lukt dát je in ieder geval niet.
quote:Cherke schreef op 16 mei 2010 @ 11:38:

Ik geef je vanaf deze kant van de computer een hele dikke knuffel en wil toch even kwijt dat ik hartstikke trots ben dat je toch een eerste stap hebt genomen die in ieder geval voor jou goed voelt.*hug*

Goed idee!

En dank je wel. Ik heb er waarschijnlijk niets aan, aan deze stap, maar nu voelt het even heel fijn!! En pff zover als jullie had ik niet eens nagedacht haha, ik wilde gewoon weg.

Wel heel lief hoor dat jullie zo meedenken.
quote:frizzy schreef op 16 mei 2010 @ 11:38:

[...]

Daarentegen zou ik het niet verwoorden zoals jij Nukje.Nee, dat weet ik, sommige mensen zijn daar ook beter in dan ik, vandaar dat ik het ook even aanhaal als ik dat constateer .
quote:nukje schreef op 16 mei 2010 @ 11:37:

O, en zo bedoelde ik het niet, hoor, je hoeft mij niet tevreden te houden . Alleen jezelf, maar ik heb zo het vage vermoeden dat dat niet gaat lukken op deze manier. Vandaar mijn zorgen.Sorry. Ik weet niet of het me zo gaat lukken, ik weet alleen dat het me gisteravond niet lukte. Ik heb echt gewoon tijd nodig, en waarschijnlijk is het veel beter om het direct te doen, dan ben ik er maar vanaf. Maargoed wat is 2 weken op een relatie van 3 jaar he, het kan namelijk in 10 minuten helemaal weg zijn..
quote:vivaforummm schreef op 16 mei 2010 @ 11:40:

[...]

Het is allemaal moeilijk, of dit moeilijker is? Vast wel, maar even voelt het nog niet zo! En die 2 weken is hoe ik er nu een beetje over nadacht, misschien doe ik het morgen wel (al denk ik dat nog niet), maar het kan natuurlijk veel eerder. Ik hoop wel dat ik aan voel wanneer ik 'm wil zien.

Misschien een beetje overdreven in jouw ogen, maar waarom zet je niet een soort plan op papier? Zodat je voor jezelf kan onderzoeken wat je nou allemaal nodig hebt vóór je het bespreekbaar maakt, en zodat je weet wat je wil met dat gesprek.

Nu maak je op mij heel erg de indruk dat je enkel je kop in het zand wil steken, en als dat echt zo is... dan wordt het over een paar dagen allemaal juist alleen maar moeilijker. Dan ga je voor jezelf alles goed zitten praten, denk ik.
quote:nukje schreef op 16 mei 2010 @ 11:42:

[...]

Nee, dat weet ik, sommige mensen zijn daar ook beter in dan ik, vandaar dat ik het ook even aanhaal als ik dat constateer .
Hoi VF.

Wat fijn voor je dat je nu even rust hebt, in elk geval. In tegenstelling tot wat andere dames hier adviseren (wel heel lief trouwens, hoe iedereen je steunt en met je meedenkt, waardevol he, zo'n forum?) vind ik het eigenlijk juist de beste zet die je maar had kunnen doen; Niet confronteren en zonder grote drama's naar je eigen huis.

De kans dat hij alles ontkend of bagetalliseerd is natuurlijk behoorlijk groot. Alle smoesjes gaan voorbij komen in zo'n confrontatie-gesprek en ik vermoed dat dát je eerder labieler zou hebben gemaakt dan sterker in je overtuiging dat je dit niet meer wil. Neem lekker de tijd, ga je eigen gang en praat er veel over. Uiteindelijk zul je daardoor merken en voelen dat je er écht klaar mee bent en wordt het zelfs niet eens meer zo belangrijk watvoor antwoorden/reactie hij gaat geven.

Sterkte meid!
Oh Cherke, supertip! (jij lieve 40-er ).

Ik heb dat ook ooit gedaan. Een relatie verbroken, lijst gemaakt met alle redenen waarom en hop op de spiegel en een op het toilet beneden (daar kom ik regelmatig). Iedere keer werd ik weer herinnerd aan de dingen die ik nooooit meer wilde. Juist op de zwakke momenten erg fijn.
quote:frizzy schreef op 16 mei 2010 @ 11:45:

[...]

Misschien een beetje overdreven in jouw ogen, maar waarom zet je niet een soort plan op papier? Zodat je voor jezelf kan onderzoeken wat je nou allemaal nodig hebt vóór je het bespreekbaar maakt, en zodat je weet wat je wil met dat gesprek.

Nu maak je op mij heel erg de indruk dat je enkel je kop in het zand wil steken, en als dat echt zo is... dan wordt het over een paar dagen allemaal juist alleen maar moeilijker. Dan ga je voor jezelf alles goed zitten praten, denk ik.

Je hebt gelijk hoor, het is nu allemaal even makkelijker. Zoals ik al zei eigenlijk wil ik er gewoon niet aan denken maar ja ik zie wel in dat ik dat echt juist wel moet doen.

Ik ga straks de middag met die vriendin doorbrengen, misschien dat we samen iets op papier kunnen zetten als zij het verhaal ook kent. En anders wordt dat gesprek mijn doel van vandaag en zal ik proberen deze week iets op papier te zetten. Want dat is zeker wel een goed idee! Moet een beetje een overzicht hebben.
Zolang je maar niet denkt dat er in die twee weken toch nog iets gaat gebeuren zodat je die stap niet hoeft te zetten, want dat blijf ik proeven in jouw reacties.

Hij gaat volgende week toch weer op reis, als ik mij niet vergis? Hoe zie je dat voor je? Ga je jezelf dan niet opvreten dat hij daar is wetende wat hij al gedaan heeft?
@ VF: geloof me, ik snap het echt! Maar je vergeet dat die relatie van 3 jaar al weg IS... en dat het jou ook geen goed zal doen om nog 2 weken te doen alsof dat niet zo is. Ik bedoel: je hebt vast nog andere zaken die aandacht verdienen (werk, studie ?) en die zullen daar allemaal onder lijden, vrees ik. Want je zit dan maar tegen dat moment aan te hikken dat het er toch een keer van moet gaan komen.
quote:Bambi schreef op 16 mei 2010 @ 11:46:

Hoi VF.

Wat fijn voor je dat je nu even rust hebt, in elk geval. In tegenstelling tot wat andere dames hier adviseren (wel heel lief trouwens, hoe iedereen je steunt en met je meedenkt, waardevol he, zo'n forum?) vind ik het eigenlijk juist de beste zet die je maar had kunnen doen; Niet confronteren en zonder grote drama's naar je eigen huis.

De kans dat hij alles ontkend of bagetalliseerd is natuurlijk behoorlijk groot. Alle smoesjes gaan voorbij komen in zo'n confrontatie-gesprek en ik vermoed dat dát je eerder labieler zou hebben gemaakt dan sterker in je overtuiging dat je dit niet meer wil. Neem lekker de tijd, ga je eigen gang en praat er veel over. Uiteindelijk zul je daardoor merken en voelen dat je er écht klaar mee bent en wordt het zelfs niet eens meer zo belangrijk watvoor antwoorden/reactie hij gaat geven.

Sterkte meid!

Lief berichtje!

Ik hoop eigenlijk dat ik het voor mezelf in deze tijd al een beetje kan afsluiten, door nu met die vriendin erover te praten ed. Dat ik het hem alleen nog maar hoef mede te delen zeg maar en dat ik er ook achter sta.

Maargoed het gevaar van die 2 weken is natuurlijk wel dat ik het in m'n hoofd mooier kan maken dan het is, maar daarvoor heb ik wel het gesprek nog!
quote:mellie001 schreef op 16 mei 2010 @ 11:48:

Zolang je maar niet denkt dat er in die twee weken toch nog iets gaat gebeuren zodat je die stap niet hoeft te zetten, want dat blijf ik proeven in jouw reacties.

Hij gaat volgende week toch weer op reis, als ik mij niet vergis? Hoe zie je dat voor je? Ga je jezelf dan niet opvreten dat hij daar is wetende wat hij al gedaan heeft?

Ik zie het al helemaal voor me.

-Schat, ik rijd je wel naar Schiphol

*eenmaal bij de gate*

-Oh, ik heb iets voor je, pas in het vliegtuig openmaken, hoor!

*in het vliegtuig*

Oeh, een cadeautje...

*maakt open en vind het gesprek en een kort briefje als afscheid*

Fijne reis!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven