Vriend liegt

27-09-2018 11:31 139 berichten
Hallo allemaal.

Ik wil even mijn verhaal kwijt omdat ik maar niet bij me vriend kan doordringen en niet meer goed weet wat ik moet doen.
Ik heb 7 jaar een relatie wonen niet samen en door de afatand zien we elkaar alleen in het weekend. Toen we elkaar leerden kennen loog hij over zijn echte naam. Door zijn moeder kwam ik na 5 mnd erachter hoe hij echt heette. Zij snapte namelijk niet over wie ik het steeds had als ik zijn naam zei. Waarop zei antwoordde hij heet ..... hij loog en liegt nog steeds over zijn leeftijd terwijl ik al 10x zijn rijbewijs heb gezien (stiekem en niet stiekem). Tegen mij familie/vrienden zegt hij ook nog steeds zijn neppe baam en leeftijd. Ik heb dat zo gelaten omdat ik vind dat hij dat uit zichzelf moet vertellen en oplossen. Is niet aan mij omdat goed te praten. Daarnaast heeft hij mij meerdere keren geslagen en scheldt hij mij tot op de dag van vandaag nog steeds uit. Voor k**hoer, zwerver,kansloosfiguur, domwijf etc.. Dan gaat het weer een tijdje goed en dan begint het weer. Tijdje terug stuurde hij mij een berichtje dat hij stond te doichen en me zo zou bellen. Wordt ik 10 min later door zijn moeder gebeld dat hij op schiphol staat en voor 3 dgn naar turkije ging. Als ik hem bel zegt hij dat hij niet kan opnemen omdat hij aan het rijden is, terwijl ik zijn auto ziet staan en hij in de winkel loopt.. als ik vraag heb je een nieuqe briek en achteraf blijkt van wel. Dus zoals je begrijpt liegt hij werkelijk over van alles. Hierdoor is mijn vertrouwen aardig aangetast en geloof ik niet alles meer wat hij zegt. Dat kan dgn goed gaan en dan heb ik een terugval en geloif ik hem niet.. maar nu vind hij dat hij mij geen verantwoording schuldig is als ik weleens om iets vraag om het te bewijzen zeg maar. Ik vind daar en tegen dat hij dat wrl is als hij wilt dat deze relatie goed komt. En dat wil dat niet zeggen dat hij alles moet blootgeven. Maar op moment als ik hem wantrouw daar gewoon normaal antwoord op moeten kunnen geven of dingen kan laten zien om zijn waarheid te bevestigen zodat ik mijn vertrouwen in hem weer kan opbouwen. Maar hij vind het mijn probleem dat ik hem niet vertrouw en dat ik dan maar gewoon weg moet gaan als het me niet bevalt. Hoe kijken jullie daar tegen aan.
Alle reacties Link kopieren
Jane1978 schreef:
28-09-2018 16:10
Nee ik verdedig hem totaal niet. Ik ben er ook niet blij mee. En zou ook niets anders willen dat hij stopt. Daarom vroeg ik hier ook tips hoe ik denken aan zijn verstand krijg. Dat het probleem (vertrouwen) niet alleen bij mij ligt.

Mijn verstand ben ik volgens jullie allang verloren. En ben ik ook deels door dit toe te laten. Alleen soms is het makkelijker gezegd dan gedaan als je van iemand houdt. Om hem de deur te wijzen. Dat is mijn probleem idd.. telkens zeg ik in me hoofd nog 1x en dan is het klaar. En dan is het 1x en trap ik weer in zijn woorden en begint het weer overnieuw.
Ik heb alleen de ballen niet om echt defenitief afscheid te nemen.
Maar ik verdedig hem hekemaal niet.
Maar moet ook wel eerlijk zeggen als iemand 7 jaar op je inpraat en ook mij van een hoop dingen de schuld geeft. Ga je ook wel twijfelen aan jezelf of ik iets niet fout doe. Ben ik misschien echt een zeur of zeikerd zeg maar. Moet ik me niet zo aanstellen met die leugens.
Snap je.. soms lijkt het zo makkelijk.
Dat krijg je hem niet aan zijn verstand, echt niet. Het is moeilijk om weg te gaan maar het is nog veel moeilijker om de rest van je leven met zo'n vent te slijten en er mssn zelfs kinderen mee te krijgen. Dat wil je je kinderen ook niet aandoen. Elke dag dat je bij hem blijft wordt het moeilijker om weg te gaan, dus verspil geen dag aan hem en maak het uit.
Hij is een lul met vingers.

Jij verdient beter. Maar denk je dat zelf ook?

https://youtu.be/pyCGEHYvgsU?t=4s
Jane1978 schreef:
28-09-2018 16:10
Ik ben er ook niet blij mee. En zou ook niets anders willen dat hij stopt. Daarom vroeg ik hier ook tips hoe ik denken aan zijn verstand krijg. Dat het probleem (vertrouwen) niet alleen bij mij ligt.
Lieve meid, er hebben nu zoveel forummers aan je verteld: hij.gaat.niet.veranderen.
Hij is al 7 jaar vernederend, meppend, leugenachtig en onbetrouwbaar naar jou toe.
In 2011 was hij al zo.
In 2019 zal hij nog steeds zo zijn. In 2020 ook. In 2021 ook.
In 2025 ook. In 2030 ook. Hij blijft zich hetzelfde gedragen.
Terwijl jij hem blijft uitleggen dat je zijn gedrag niet zo fijn vindt en of hij misschien een beetje rekening met je kan houden.

Je hebt jarenlang gehoopt dat je ooit een fijne relatie met dit stekelvarken zal krijgen. Maar je moet de hoop opgeven.
Je moet eerst van jezelf gaan houden. En daar gaat dit figuur je niet bij helpen. Integendeel.

Wat wens jij jezelf toe? Een leuke toekomst? Samenwonen en aan het einde van de werkdag zin hebben om naar huis te gaan? Dan zou ik niet in deze relatie blijven!

Ik weet uit ervaring dat het heel moeilijk is om iets vertrouwds af te breken. Ook al is de situatie nog zo klote. Alleen, om jezelf terug te vinden, moet je dat wel doen!

Zijn manier van inpraten op je ('geen enkele andere vent moet je') vind ik doodeng. Wat is de volgende stap? Dat je voor hem achter het raam moet gaan staan? Dat hij je deelt met zijn vrienden? Beetje loverboy uitspraken.....

TO, verbreek deze relatie! Het gaat je NIETS brengen! Lichamelijk contact binnen een relatie is helemaal goed, maar niet de slaan-en-schoppen-variant. Ik snap oprecht niet dat je met zo iemand ook nog seks kan hebben.

Kies. Voor. Jezelf!
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Jullie hebben helemaal gelijk hoor. Ik denk er net zoals jullie erover. En waarschijnlijk blijft hij ook zo iniedergeval wel bij mij.. misschien voor een andere vrouw waar die wel genoeg van houdt kan hij wel zich aanpassen.
Maar wordt tijd dat ik ook eens voor mezelf op ga komen.
Jane1978 schreef:
29-09-2018 12:11
Jullie hebben helemaal gelijk hoor. Ik denk er net zoals jullie erover. En waarschijnlijk blijft hij ook zo iniedergeval wel bij mij.. misschien voor een andere vrouw waar die wel genoeg van houdt kan hij wel zich aanpassen.
:applause:
...
Jane1978 schreef:
Die laatste zin heb je helemaal goed!!
Ik hoop dat je het ook echt gaat doen.
Go for it!!

En ik denk dat jou (nu nog) vriend bij een andere vrouw ook geen ander gedrag gaat vertonen hoor, ja mss in het begin om haar binnen te halen. Karakter veranderd niet.
Vertrouwen is de basis voor een goeie relatie, vergeet dat nooit.
Je hoeft niet voor jezelf op te komen wanneer je betere keuzes maakt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Jane1978 schreef:
En hoe ga je dat doen?
Jane1978 schreef:
Wanneer komt het stekelvarken straks weer bij je langs? Vanavond?
En je bent nog bij hem omdat???????
Jane1978 schreef:
Dit heeft NIETS maar dan ook NIETS met houden van te maken. Dus bij een ander zal hij hetzelfde zijn. Hij heeft een stoornis en dat verandert niet. Tenzij hij in therapie wil om aan zijn stoornis te werken, maar dat wil hij niet omdat hij er geen last van heeft.
appelientjex wijzigde dit bericht op 06-10-2018 08:43
26.99% gewijzigd
Dubbel
Vooral accepteren al begint t al bij leugens zegt het al heel wat over de persoon.
Deze persoon vind zijn eigen belangen alleen belangrijk niet die van jou. Sterkte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven