Vriend liegt

27-09-2018 11:31 139 berichten
Hallo allemaal.

Ik wil even mijn verhaal kwijt omdat ik maar niet bij me vriend kan doordringen en niet meer goed weet wat ik moet doen.
Ik heb 7 jaar een relatie wonen niet samen en door de afatand zien we elkaar alleen in het weekend. Toen we elkaar leerden kennen loog hij over zijn echte naam. Door zijn moeder kwam ik na 5 mnd erachter hoe hij echt heette. Zij snapte namelijk niet over wie ik het steeds had als ik zijn naam zei. Waarop zei antwoordde hij heet ..... hij loog en liegt nog steeds over zijn leeftijd terwijl ik al 10x zijn rijbewijs heb gezien (stiekem en niet stiekem). Tegen mij familie/vrienden zegt hij ook nog steeds zijn neppe baam en leeftijd. Ik heb dat zo gelaten omdat ik vind dat hij dat uit zichzelf moet vertellen en oplossen. Is niet aan mij omdat goed te praten. Daarnaast heeft hij mij meerdere keren geslagen en scheldt hij mij tot op de dag van vandaag nog steeds uit. Voor k**hoer, zwerver,kansloosfiguur, domwijf etc.. Dan gaat het weer een tijdje goed en dan begint het weer. Tijdje terug stuurde hij mij een berichtje dat hij stond te doichen en me zo zou bellen. Wordt ik 10 min later door zijn moeder gebeld dat hij op schiphol staat en voor 3 dgn naar turkije ging. Als ik hem bel zegt hij dat hij niet kan opnemen omdat hij aan het rijden is, terwijl ik zijn auto ziet staan en hij in de winkel loopt.. als ik vraag heb je een nieuqe briek en achteraf blijkt van wel. Dus zoals je begrijpt liegt hij werkelijk over van alles. Hierdoor is mijn vertrouwen aardig aangetast en geloof ik niet alles meer wat hij zegt. Dat kan dgn goed gaan en dan heb ik een terugval en geloif ik hem niet.. maar nu vind hij dat hij mij geen verantwoording schuldig is als ik weleens om iets vraag om het te bewijzen zeg maar. Ik vind daar en tegen dat hij dat wrl is als hij wilt dat deze relatie goed komt. En dat wil dat niet zeggen dat hij alles moet blootgeven. Maar op moment als ik hem wantrouw daar gewoon normaal antwoord op moeten kunnen geven of dingen kan laten zien om zijn waarheid te bevestigen zodat ik mijn vertrouwen in hem weer kan opbouwen. Maar hij vind het mijn probleem dat ik hem niet vertrouw en dat ik dan maar gewoon weg moet gaan als het me niet bevalt. Hoe kijken jullie daar tegen aan.
blijkbaar vind je het prima dat hij een gewelddadige leugenaar is. Je bent immers al 7 jaar met hem. Op naar de volgende 7
o wacht

of denk je dat hij gaat veranderen?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat gevoelens moeilijk los te koppelen zijn, maar my dit is wel een gevalletje extreem.
Je zegt zelf: als een vriendin dit zou vertellen, zou ik hetzelfde vinden als hier gezegd wordt, namelijk wegwezen.
Wees de beste vriendin van jezelf en verbreek deze ‘relatie’. In het begin misschien moeilijk, maar echt, daar ga je overheen komen!
Ben jij het waard om geslagen te worden?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Jane1978 schreef:
27-09-2018 23:24
Hoi alkmeda en nemain.

Mag ik vragen waarom jullie vinden dat hij gelijk heeft?.
Hij liegt ik vertrouw hem niet en dan is het mijn probleem en vinden jullie niet dat hij daar wat aan hoeft te doen. Omdat?.
Lieverd, die reacties waren sarcastisch.

Jij bent de enige die je situatie kan veranderen. Ga bij hem weg. Echt, dat is de enige manier om van zijn kutgedrag af te komen.
Ben jij het waard om tegen te liegen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Niet toch? Jij bent het waard om je geliefd en veilig te voelen.
Het houdt niet op.... niet vanzelf.

Zoek hulp en ga zsm weg.
julius schreef:
27-09-2018 23:32
Lieverd, die reacties waren sarcastisch..
Absoluut niet. Hij heeft gelijk. Jij maakt zijn gedrag jouw probleem. Als het je niet bevalt kun je weggaan.
Hij vindt dat je dan maar gewoon weg moet gaan als het je niet bevalt: doe eens gek en volg zijn advies op.

Hij scheldt je verrot, hij slaat, en hij liegt. Veel slechter kan het niet worden toch?
Jane1978 schreef:
27-09-2018 19:38

Iedereen heeft mankementen en moet je dan gelijk bij de 1e beste fout zeggen oprotten. Nee ik niet. de eerste de beste fout? Hij liegt vanaf het begin al zelfs over de kern,
Zijn naam en leeftijd. Vanaf het begin is je relatie dus al een leugen. Hoe kan je leven in twee werelden met in de ene wereld "piet" een de andere wereld "jan". Dat moet toch al een signaal zijn. Vervolgens begint hij met slaan dat moet voor jou toch de rode vlag zijn?! 7 jaar.....

Maar mijn punt is meer hoe ik het duidelijk krijg bij hem dat de leugens meer kapot maken en dat hij ook wat moet doen aan de relatie wil hij vertrouwen terug krijgen. En dat dat niet alleen mijn probleem is.jij krijgt hem dat niet duidelijk. Hij is ziek en heeft hulp nodig. Jij kan hem daar niet bij helpen. Het is overigens zijn probleem, niet jouw probleem. Je kiest er alleen voor om bij hem te blijven waardoor het ook jouw probleem wordt maar daar kies je zelf voor.

Maar uiteraard bedoel ik " hij smst mij dat hij gaat douchen en 10min wordt ik gebeld dat hij op shiphol is, dus hij was heel niet aan het douchen". val je nu echt over het feit dat hij liegt over dat douchen? Ik zou me eerder zorgen maken dat hij zonder dat je het weet naar het buitenland is een hij je dat niet zelf zegt maar zijn moeder laat bellen
Zoek hulp voor jezelf en stop deze relatie. Je bent met waard dan dit.
Hoi tess1981.

Nee ik val niet over het feit dat hij liegt over dat hij wel/niet doucht. Maar iemand hier sprak mij aan dat ik de zin niet goed geformuleerd had. Want ik schreef " hij smst mij dat hij doucht". Dus was me verhaal niet geloofwaardig omdat je niet kan smsen terwijl je doucht. Vandaar dat ik ff de zin duidelijk maakte. En mijn punt was dus ook dat ik niet wist dat hij naar het buitenland ging en dus ook liegt waar hij is.

Ja en je hebt gelijk een hoop rode vlaggen. Maar wist dat hij toen niet lekkwr in zijn vel zat en schoof ik het daarop af. Ik dacht als hij zo zijn problemen heeft opgelost wordt alles anders.
Slaan is er gelukkig niet meer bij. Laatst x denk 1.5 jaar geleden. Dus dat heeft hij nu wel gelaten. Gelukkig. Maar dat uitschelden blijft en op een gegeven moment voel ik me ook zo voor wat hij mij uitscheld. Hij zegt ook vaak geen enkele vent moet jou en als iemand je vaak zo kleineert ga je ook zo denken. Ik tenminste.. maar punt is ook dat hij dus denkt dat ik daar zo overheen kan stappen en dat ik binnen 1 dag ben vergeten waar hij mij voor uitmaakt en uitscheldt. En als ik hem dat uitleg snapt hij het. En 2 dgn later vindt hij het weer onzin en stelt het geen reet voor.
Wat is er aantrekkelijk aan zo’n überloser?
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
Schelden en slaan. Iedere vrouw die zichzelf respecteert dondert zo’n vent gelijk de deur uit.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
Zijn moeder klinkt wel oprecht als een aardig iemand. Dus ik zou bij hem blijven :thumbsup:
Vertrouwen en wederzijds respect zijn essentiële voorwaarden voor een goede een relatie.

Ik snap niet hoe jij over een relatie kan spreken als er sprake is van liegen, manipuleren, geweld en schelden.
Ja ik begrijp jullie allemaal. Ik denk daar ook zo over.. maar als ik hem hierop aanspreek is het dus niet zo en houdt hij weldegelijk van me zegt ie. En dan denk ik ja je komt toch ook niet 7 jaar lang elk weekend zomaar over de vloer. Neem aan dat hij zelf ook wel wat leukers kan bedenken in het weekend als hij zo n pest hekel aan me heeft.
En een wippie kan je tegenwoordig overal op de hoek van de straat halen.
Dus ja dan ga ik weer twijfelen
Jane1978 schreef:
28-09-2018 09:55
Ja ik begrijp jullie allemaal. Ik denk daar ook zo over.. maar als ik hem hierop aanspreek is het dus niet zo en houdt hij weldegelijk van me zegt ie. En dan denk ik ja je komt toch ook niet 7 jaar lang elk weekend zomaar over de vloer. Neem aan dat hij zelf ook wel wat leukers kan bedenken in het weekend als hij zo n pest hekel aan me heeft.
Hij respecteert je niet. Denkt dat hij met je mag sollen omdat jij toch wel blijft. Dat is iets anders dan een hekel aan iemand hebben. Wie weet houdt hij van je omdat hij je lekker kan voorliegen en uitschelden als hij daar zin in heeft.
Jane1978 schreef:
28-09-2018 09:55
Het gaat er niet om of hij van jou houdt, het gaat er om dat jij niet van zo’n vent zou moeten houden. Je hebt je nu 7 jaar als een voetveeg laten behandelen. Dat is 7 jaar te veel.
Ik zou hem beterschap wensen en zeggen dat ik hem nooit meer wil zien als ik jou was!!!
En dan heb ik geen woord gelogen!!!
Tjonge.......
hij heeft geen pesthekel aan je,
hij wilt seks met je, hij vind het dan even leuk met je
voor de rest respecteert hij jou niet en de ergste van alles is dat jij jezelf niet respecteert

wat vinden je familie en vrienden echt van hem ?
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Hij zegt dan ook vaak. Ik zeg die dingen uit irritatie en ik meen het allemaal niet. Maarja tis wel gezegd en schelden of iemand zo onderuit halen doet op den duur best pijn. En dan wil hij dus niet begrijpen dat ik onzekerder wordt binnen de relatie. En vind hij mij irritant worden omdat ik teveel vragen stel.
En dan denk ik JA daar heb je het zelf naar gemaakt maar verwacht nu van mij dat ik het oplos. En dat hij door kan blijven gaan. Compliment kan die niet geven maar wrl elke week zeggen hoe dom ik ben en wat voor sloeber ik ben. Ja zo kan ik ook dingen niet verhelpen en blijft hij zout strooien op de wonden. En dat begrijpt hij dus niet.
En ik hou het dus zelf dan idd tot stand door dit te accepteren. Maar dan denk ik dus wat ik daarboven heb geschreven. Waarom roept ie dan hou van je wil je niet kwijt etc etc.
Jane1978 schreef:
28-09-2018 10:02
Hij zegt dan ook vaak. Ik zeg die dingen uit irritatie en ik meen het allemaal niet. Maarja tis wel gezegd en schelden of iemand zo onderuit halen doet op den duur best pijn. En dan wil hij dus niet begrijpen dat ik onzekerder wordt binnen de relatie. En vind hij mij irritant worden omdat ik teveel vragen stel.
En dan denk ik JA daar heb je het zelf naar gemaakt maar verwacht nu van mij dat ik het oplos. En dat hij door kan blijven gaan. Compliment kan die niet geven maar wrl elke week zeggen hoe dom ik ben en wat voor sloeber ik ben. Ja zo kan ik ook dingen niet verhelpen en blijft hij zout strooien op de wonden. En dat begrijpt hij dus niet.
En ik hou het dus zelf dan idd tot stand door dit te accepteren. Maar dan denk ik dus wat ik daarboven heb geschreven. Waarom roept ie dan hou van je wil je niet kwijt etc etc.
Je probeert hem toch steeds een beetje te verexcuseren. Maar voor schelden en slaan is geen excuus. nooit, never.
Wat jij fout hebt gedaan is bij hem blijven en hopen dat hij zou veranderen. Verder heb je niks fout gedaan.
O o Janet, je bent nog steeds zijn gedrag aan het goedpraten.
En hoezo doet hij het niet voor de seks?
Je zegt dat hij op elke straathoek wel seks zou kunnen krijgen.
Welke straathoek is dat dan? Want ik ken geen enkele straathoek,waar hij een gewillig poesje kan krijgen, die geen vragen stelt. Geen eisen stelt, geen eigenwaarde heeft, en bovenal GRATIS is.

Hij is een LOSER. En kan niemand anders krijgen. Daarom komt hij naar jou toe.

Word wakker vrouw!

Ff puur uit nieuwsgierigheid: wat is zijn afkomst?
Het is jou goed recht om tegen hem te zeggen, nu is de maat vol ik wil dit niet meer!! Of hij dan roept ik hou van je, ik wil je niet kwijt, maakt allemaal niks uit. In die 7 jaar heeft hij bewezen niet te veranderen en dat gaat hij ook echt niet doen!!!
Jij bent veels te zacht en lief voor hem, ten kostte van jezelf!
suicideblond schreef:
28-09-2018 10:11
.........

Ff puur uit nieuwsgierigheid: wat is zijn afkomst?
Jij zegt het, ik dacht het even. Het past wel bij iemand die uit een machocultuur komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven