Vriend liegt

27-09-2018 11:31 139 berichten
Hallo allemaal.

Ik wil even mijn verhaal kwijt omdat ik maar niet bij me vriend kan doordringen en niet meer goed weet wat ik moet doen.
Ik heb 7 jaar een relatie wonen niet samen en door de afatand zien we elkaar alleen in het weekend. Toen we elkaar leerden kennen loog hij over zijn echte naam. Door zijn moeder kwam ik na 5 mnd erachter hoe hij echt heette. Zij snapte namelijk niet over wie ik het steeds had als ik zijn naam zei. Waarop zei antwoordde hij heet ..... hij loog en liegt nog steeds over zijn leeftijd terwijl ik al 10x zijn rijbewijs heb gezien (stiekem en niet stiekem). Tegen mij familie/vrienden zegt hij ook nog steeds zijn neppe baam en leeftijd. Ik heb dat zo gelaten omdat ik vind dat hij dat uit zichzelf moet vertellen en oplossen. Is niet aan mij omdat goed te praten. Daarnaast heeft hij mij meerdere keren geslagen en scheldt hij mij tot op de dag van vandaag nog steeds uit. Voor k**hoer, zwerver,kansloosfiguur, domwijf etc.. Dan gaat het weer een tijdje goed en dan begint het weer. Tijdje terug stuurde hij mij een berichtje dat hij stond te doichen en me zo zou bellen. Wordt ik 10 min later door zijn moeder gebeld dat hij op schiphol staat en voor 3 dgn naar turkije ging. Als ik hem bel zegt hij dat hij niet kan opnemen omdat hij aan het rijden is, terwijl ik zijn auto ziet staan en hij in de winkel loopt.. als ik vraag heb je een nieuqe briek en achteraf blijkt van wel. Dus zoals je begrijpt liegt hij werkelijk over van alles. Hierdoor is mijn vertrouwen aardig aangetast en geloof ik niet alles meer wat hij zegt. Dat kan dgn goed gaan en dan heb ik een terugval en geloif ik hem niet.. maar nu vind hij dat hij mij geen verantwoording schuldig is als ik weleens om iets vraag om het te bewijzen zeg maar. Ik vind daar en tegen dat hij dat wrl is als hij wilt dat deze relatie goed komt. En dat wil dat niet zeggen dat hij alles moet blootgeven. Maar op moment als ik hem wantrouw daar gewoon normaal antwoord op moeten kunnen geven of dingen kan laten zien om zijn waarheid te bevestigen zodat ik mijn vertrouwen in hem weer kan opbouwen. Maar hij vind het mijn probleem dat ik hem niet vertrouw en dat ik dan maar gewoon weg moet gaan als het me niet bevalt. Hoe kijken jullie daar tegen aan.
Machofiguur. Verre van... nou ja hij doet zich wel een beetje zo voor.
Hij heeft wel de uitstraling dat je een blokje omloopt voor hem. Maar das meer omdat hij wat te dik is en vrij grof in zijn uiterlijk. Ben ook in het begin niet gevallen voor zijn uiterlijk. Maar omdat hij zo aardig was. En ik dacht van een mooi bord kan je toch niet eten. Uiterlijk is niet het belangrijkste maarja zijn innerlijk komt nu toch ook niet meer overeen. Hij is van buitenlandse afkomst. Niet dat dat wat uitmaakt. Heb een hollandse scharminkel gehad die net zo was iets minder erg dan.

Ik bedoel een poessie op elke hoek van de straat meer als " je gaat geen 7 jaar latten met iemand. In die 7 jaar heb je makkelijk de tijd gehad om iemand anders te leren kennen en daar je gram te halen zeg maar.
Nu betaald hij ook elk weekend benzinekosten dus kan hij ook ergens in de buurt iets goedkopers zoeken zeg maar.

En ik praat zijn gedrag niet goed hoor. Als er zoiets gebeurd laat ik ook echt wel het achterste van me tong zien en wordt ik ook wel boos maar uiteindelijk ga ik dan weer voor gaas. En schop ik hem dus niet de deur uit.
Heb ook weleens gezegd en nu eruit. En dan blijft ie gewoon zitten. Als ik zeg je hoeft niet te komen wil je even niet zien. Staat hij toch voor me deur.

Me familie weet het verhaal niet die weten wel dat er is bonje is. Maar niet hoe de echte vork in elkaar steekt. Me vriendinnen vinden het een eikel die weten het wel. En zeggen net zoals jullie oprotten ermee.

En gewn hekel aan me hebben? Als ik boos ben op iemand noem ik degene een trut kut of klootzak. Maar nooit ik wens je K**toe. Of weet ik veel wat. Lijkt me toch meer als een hekel hebben aan iemand dan een makkelijke prooi. Ik zou dan als het zo moeilijk is met deze persoon een andere nieuwe prooi zoeken. Die het ook weer accepteerd zonder tegengas?.
Het liegen en kleineren doet mij denken dat hij ontzettend onzeker is en dit op jou botviert. Denk je dat hij vanzelf verandert? Na zoveel jaren?
Hoi zimi

Veranderen nee dat kan niet meer op zo'n leeftijd dat zit in je.. maar had wel gehoopt dat hij na zijn stress situatie het minder zou worden en dat hij er beter mee zou omgaan. Ik bedoel ik ben ook niet perfect maar in de loop van de jaren weet je wel wanneer iets gepast of ongepast is. Of hoe mensen op dingen reageren zodat je rekening kan houden met... Misschien hou ik altijd teveel rekening met iedereen haha..

En het is al een stuk minder. Maar ik begrijp niet dat je iemand bewust zo tot op het bot kan kwetsen en dan zeggen ik hou echt van je. Maar dan daarna niet kunnen begrijpen wat voor schade dat aanricht bij mij.
Want dat is dan weer mijn probleem. Maar ik denk 2 kijfen 2 schulden moet ook van beide kanten opgelost worden.

Hij roept dan vaak. Ja jij verandert nooit???. En dan denk ik? Ik verander niet?. Jij blijft toch liegen dus jij verandert ook niet. En blijf je in een cirkel lopen.
Alle reacties Link kopieren
Dan wordt het tijd om die cirkel te doorbreken lijkt mij. Je weet alles heel goed te omschrijven, maar je praat hem zelfs hier tussen de regels goed.
Ik zou dit topic eens aan je familie laten lezen en vragen of zij jou willen helpen om los te komen van hem. Mits je dat ook echt zelf wilt natuurlijk.
Ik ben bang dat TO gewoon bij die eikel blijft. Ze plempt steeds ellenlange lappen tekst neer waarbij zij hem min of meer verexcuseerd.
En nee hij is dan wellicht geen macho (met macho’s is op zich niks mis) maar komt wel uit een macho*cultuur* (bv Zuid Amerika, Midden Oosten, Rusland, India) waar vrouwen minder voorstellen.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
Jane1978 schreef:
28-09-2018 10:59
...
Heb ook weleens gezegd en nu eruit. En dan blijft ie gewoon zitten. Als ik zeg je hoeft niet te komen wil je even niet zien. Staat hij toch voor me deur.
...
Met andere woorden: je hebt geen ene reet te vertellen.
Dan kun je wel heel stoer zeggen "dat je echt wel het achterste van je tong laat zien" maar daar trekt hij zich dus niks van aan.

Je stelt gewoon niks voor in deze "relatie"! Je zegt dat hij heel aardig is, maar uit werkelijk niks blijkt dat hij dit echt is. Wat ontzettend zonde van 7 jaar van je leven. Besef je wel dat je die 7 jaar nooit meer terugkrijgt? Dat je 7 fijne jaren had kunnen hebben zonder dat je uitgescholden, geslagen en voorgelogen werd? Besef je überhaupt dat jijzelf ook iets te willen hebt over je leven?

Meid, maak het uit en maak je leven weer leuk. Dit is gewoon zielig.
oudebaas schreef:
28-09-2018 11:47
Ik ben bang dat TO gewoon bij die eikel blijft. Ze plempt steeds ellenlange lappen tekst neer waarbij zij hem min of meer verexcuseerd.
Dit dus. Zo vaak hier op het forum gezien en in het echte leven...vrouwen klagen en zagen alleen maar over hun kerel.. Maar weggaan? Ho maar. Het is trekken aan een dood paard.
TO waarom kom je hier om advies vragen als je hem toch de hand boven zijn (turkse gok ik) hoofd blijft houden?
Wat iemands cultuur,achtergrond of afkomst ook is.
Zoals deze meneer jou behandelt hoort niemand jou te behandelen. Aan jou de keus wat jij ermee doet......jij blijft het zelf goedpraten. In die zin heeft hij gelijk als hij je dom noemt. Hij weet toch wel dat je alles van hem pikt......
Laat hem zelf eens een poepie ruiken!!
Jane1978 schreef:
Hij heeft wel de uitstraling dat je een blokje omloopt voor hem. Maar das meer omdat hij wat te dik is en vrij grof in zijn uiterlijk. Ben ook in het begin niet gevallen voor zijn uiterlijk. Maar omdat hij zo aardig was. En ik dacht van een mooi bord kan je toch niet eten. Uiterlijk is niet het belangrijkste maarja zijn innerlijk komt nu toch ook niet meer overeen. Hij is van buitenlandse afkomst. Niet dat dat wat uitmaakt. Heb een hollandse scharminkel gehad die net zo was iets minder erg dan.

Ik bedoel een poessie op elke hoek van de straat meer als " je gaat geen 7 jaar latten met iemand. In die 7 jaar heb je makkelijk de tijd gehad om iemand anders te leren kennen en daar je gram te halen zeg maar.
Nu betaald hij ook elk weekend benzinekosten dus kan hij ook ergens in de buurt iets goedkopers zoeken zeg maar.

En ik praat zijn gedrag niet goed hoor. Als er zoiets gebeurd laat ik ook echt wel het achterste van me tong zien en wordt ik ook wel boos maar uiteindelijk ga ik dan weer voor gaas. En schop ik hem dus niet de deur uit.

Me familie weet het verhaal niet die weten wel dat er is bonje is. Maar niet hoe de echte vork in elkaar steekt. Me vriendinnen vinden het een eikel die weten het wel. En zeggen net zoals jullie oprotten ermee.

En gewn hekel aan me hebben? Als ik boos ben op iemand noem ik degene een trut kut of klootzak. Maar nooit ik wens je K**toe. Of weet ik veel wat. Lijkt me toch meer als een hekel hebben aan iemand dan een makkelijke prooi. Ik zou dan als het zo moeilijk is met deze persoon een andere nieuwe prooi zoeken. Die het ook weer accepteerd zonder tegengas?.
Dus als jij hem was had jij allang een ander gezocht, die nog minder eigenwaarde heeft als jij?

Maar nu jij degene bent die wordt mishandeld, blijf je gezellig in de relatie zitten omdat HIJ degene is die moet veranderen?

Je weet van gekte niet meer wat je moet verzinnen om zijn gedrag maar goed te praten. Veel geluk samen.
Jane1978 schreef:
28-09-2018 09:26
Hoi tess1981.

Nee ik val niet over het feit dat hij liegt over dat hij wel/niet doucht. Maar iemand hier sprak mij aan dat ik de zin niet goed geformuleerd had. Want ik schreef " hij smst mij dat hij doucht". Dus was me verhaal niet geloofwaardig omdat je niet kan smsen terwijl je doucht. Vandaar dat ik ff de zin duidelijk maakte. En mijn punt was dus ook dat ik niet wist dat hij naar het buitenland ging en dus ook liegt waar hij is.

Ja en je hebt gelijk een hoop rode vlaggen. Maar wist dat hij toen niet lekkwr in zijn vel zat en schoof ik het daarop af. Ik dacht als hij zo zijn problemen heeft opgelost wordt alles anders.
Slaan is er gelukkig niet meer bij. Laatst x denk 1.5 jaar geleden. Dus dat heeft hij nu wel gelaten. Gelukkig. Maar dat uitschelden blijft en op een gegeven moment voel ik me ook zo voor wat hij mij uitscheld. Hij zegt ook vaak geen enkele vent moet jou en als iemand je vaak zo kleineert ga je ook zo denken. Ik tenminste.. maar punt is ook dat hij dus denkt dat ik daar zo overheen kan stappen en dat ik binnen 1 dag ben vergeten waar hij mij voor uitmaakt en uitscheldt. En als ik hem dat uitleg snapt hij het. En 2 dgn later vindt hij het weer onzin en stelt het geen reet voor.
Ook in je OP schrijf je over het douchen en buitenland ook dat lijk je te vallen over het feit dat hij liegt over het smssen en schrijf je niks over het plotseling reizen naar het buitenland. Wat maakt het dat je alles zo van een andere kant ziet en alles goed blijft praten wat hij doet?

Een naam en geboortedatum is de kern van zijn bestaan. Hiermee is zijn leven begonnen. Met wie heb je een relatie als hier al de verkeerde info gegeven wordt? Je zegt dat hij niet lekker in zijn vel zit en dat de reden was en je de hoop had dat het zou stoppen maar je wacht al 7 jaar! Hoe kan je deze man ooit nog vertrouwen als hij over alles liegt? Hij zal niet veranderen anders had hij dat al lang gedaan. Dat hij je nu 1,5 jaar niet meer slaat wil zeggen dat hij het heel veel jaar werk gedaan heeft. Jij bent geen slachtoffer, je bent op de hoogte van zijn situatie en kiest er bewust voor.
Dit is niet ok en dat wordt het ook niet meer. Laat gaan
Jane1978 schreef:
Hij heeft wel de uitstraling dat je een blokje omloopt voor hem. Maar das meer omdat hij wat te dik is en vrij grof in zijn uiterlijk. Ben ook in het begin niet gevallen voor zijn uiterlijk. Maar omdat hij zo aardig was. En ik dacht van een mooi bord kan je toch niet eten.Uiterlijk is niet het belangrijkste maarja zijn innerlijk komt nu toch ook niet meer overeen. Hij is van buitenlandse afkomst. Niet dat dat wat uitmaakt. Heb een hollandse scharminkel gehad die net zo was iets minder erg dan.

Ik denk dat zijn uiterlijk en zijn innerlijk heel goed bij elkaar matchen als ik het zo lees..
Goudenregen82 schreef:
28-09-2018 12:19
TO waarom kom je hier om advies vragen als je hem toch de hand boven zijn (turkse gok ik) hoofd blijft houden?
Wat iemands cultuur,achtergrond of afkomst ook is.
Zoals deze meneer jou behandelt hoort niemand jou te behandelen. Aan jou de keus wat jij ermee doet......jij blijft het zelf goedpraten. In die zin heeft hij gelijk als hij je dom noemt. Hij weet toch wel dat je alles van hem pikt......
Laat hem zelf eens een poepie ruiken!!
Juist, dat dacht ik ook. En om een of andere vreemde reden is dit niet de eerste TO die klaagt over haar vriend en hem dan gaat verdedigen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Nee ik verdedig hem totaal niet. Ik ben er ook niet blij mee. En zou ook niets anders willen dat hij stopt. Daarom vroeg ik hier ook tips hoe ik denken aan zijn verstand krijg. Dat het probleem (vertrouwen) niet alleen bij mij ligt.

Mijn verstand ben ik volgens jullie allang verloren. En ben ik ook deels door dit toe te laten. Alleen soms is het makkelijker gezegd dan gedaan als je van iemand houdt. Om hem de deur te wijzen. Dat is mijn probleem idd.. telkens zeg ik in me hoofd nog 1x en dan is het klaar. En dan is het 1x en trap ik weer in zijn woorden en begint het weer overnieuw.
Ik heb alleen de ballen niet om echt defenitief afscheid te nemen.
Maar ik verdedig hem hekemaal niet.
Maar moet ook wel eerlijk zeggen als iemand 7 jaar op je inpraat en ook mij van een hoop dingen de schuld geeft. Ga je ook wel twijfelen aan jezelf of ik iets niet fout doe. Ben ik misschien echt een zeur of zeikerd zeg maar. Moet ik me niet zo aanstellen met die leugens.
Snap je.. soms lijkt het zo makkelijk.
Ik snap je heel goed. En ik snap ook dat t moeilijk is om definitief een punt te zetten achter deze relatie omdat idd je geen ballen hebt.
Als jij zelf stevig in je schoenen had gestaan, dan had je dit nooit gepikt 7 jaar lang. En ik zeg dit niet om je te beledigen of om te kwetsen. Hij gaat niet veranderen, nooit!!!
Jij bent veel te verdraagzaam, je laat gewoon over je heen lopen door hem.
Er is op dit moment maar 1 persoon waar je heel veel van moet gaan houden, namelijk van jezelf!!!
Maar jij wilt dat niet aannemen van ons.
Goudenregen82 schreef:
28-09-2018 16:17
Ik snap je heel goed. En ik snap ook dat t moeilijk is om definitief een punt te zetten achter deze relatie omdat idd je geen ballen hebt.
Als jij zelf stevig in je schoenen had gestaan, dan had je dit nooit gepikt 7 jaar lang. En ik zeg dit niet om je te beledigen of om te kwetsen. Hij gaat niet veranderen, nooit!!!
Jij bent veel te verdraagzaam, je laat gewoon over je heen lopen door hem.
Er is op dit moment maar 1 persoon waar je heel veel van moet gaan houden, namelijk van jezelf!!!
Maar jij wilt dat niet aannemen van ons.
Helemaal mee eens!

TO ik heb al eerder gereageerd op je vraag hoe je dit aan zijn verstand kan brengen. Mijn antwoord was dat kan je niet! Hij is ziek en heeft hulp nodig, jij kan hem daar niet bij helpen.

En nogmaals het is niet jouw probleem. Je kiest ervoor het jouw probleem te maken door hem te blijven toelaten in je leven. Hij heeft een probleem en zal daar mee moeten leven, jij hebt een keuze. Je kiest zelf voor dit leven door bij hem te blijven en keer op keer, 7 jaar lang in al zijn praatjes te geloven.

Jouw zelfvetrouwen is waarschijnlijk zo vreselijk laag dat jij dit allemaal maar accepteerd. Maar ik denk dat jij hulp moet zoeken om te leren voor jezelf op te komen. Op deze manier zit Je echt nog jaren aan hem vast.
Zij kunnen je helpen.

https://www.vooreenveiligthuis.nl/
Jane1978 schreef:
28-09-2018 09:26
Hij zegt ook vaak geen enkele vent moet jou
en als iemand je vaak zo kleineert ga je ook zo denken.
Hij is geen fijne partner en dat gaat hij ook nooit worden.
Dat hebben tientallen forummers je inmiddels verteld.

Dus... wat ga je doen?
Komt hij morgen (zaterdag) weer bij je langs voor zijn weekendwip
en voor de mogelijkheid om jou te vernederen?
Klinkt als een toppertje! Houden zou ik zeggen! :loveys:
...
Jane1978 schreef:
28-09-2018 16:10
Ik heb alleen de ballen niet om echt definitief afscheid te nemen.
Jawel hoor. Je hebt wel degelijk de moed om er een punt achter te zetten.
waarom zou je het uberhaupt aan zijn verstand willen peuteren dat hij moet veranderen, dat maakt alle zooi die er is gebeurd, het schelden, het liegen, het slaan, het vernederen, toch niet opeens goed ofwel? zorg gewoon dat hij je niet meer zo KAN behandelen, wis zijn nummer en laat hem nooit meer binnen, echt.. hij gebruikt, misbruikt je, dit is geen liefde
Liegen vind ik wel zó verachtelijk, daar was ik zo klaar mee. Maar jij kennelijk niet. Nou, dan blijf je er toch lekker bij?
Lillybit schreef:
27-09-2018 11:53
Hoe ik daar tegenaan kijk?
Jullie hebben geen relatie.
Alleen moet jij dat nog gaan inzien.
Ik had hem zo hard de deur uit getrapt dat mijn laars in zijn aars zou zitten.
Zonde van de laars
Je houdt van het idee dat jij denkt hoe hij kan zijn. Als je van hem zou houden zoals hij is dan hoefde hij niet te veranderen.

Jij denkt dat de lieve vriend die je even kende de echte is, maar dit is hem. Dit is wie hij is.
Ik zou hulp zoeken om er een end aan te breien. Alleen lukt je dat niet. En de volgende graag een man die respect voor je heeft. Sterkte en succes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven