vriend liegt

04-03-2010 17:14 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen,

Ik zat een beetje te twijfelen of ik dit bericht wel moet plaatsen

maar doe het toch maar!!

Zal bij het begin beginnen.

Mijn vriend en ik zijn al bijna 7 jaar samen hij is vroeger alcoholist

geweest voor onze relatie zeg maar daar is hij nu al bijna 10 jaar van af nu met de kerst hadden mijn ouders en zus zin in een wijntje toen wou hij ook ineens dat vond ik al een beetje raar later toen we weer thuis waren zijn hij dat hij er spijt van had en jij het niet meer zou doen

nu wil hij elk weekend een wijntje drinken hier heb ik moeite mee ben bang dat hij terug ging vallen uit zijn werk komt hij zeg maar thuis en ruikt hij naar de alcohol hier zeg ik dan wat van en krijgen we hele erge ruzie hij zegt nee ik drink alleen in het weekend nu ging ik gisteren slapen en vind ik een blikje bier in zijn kussen verstopt

had hij blijkbaar verstopt toen hij thuis kwam vanuit zijn werk

ik ben zooooooo geschrokken wat moet ik nu doen weg gaan of hem steunen heb hem ook al gesteund om van de blow af te komen 3 keer

ik weet niet of ik dit nog wel trek ik hou heel veel van hem met heel men hart echt waar we zijn bezig een kindje te maken maar is dit wel verstandig?

ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen.

Liefs,

Hanan
Hallo mensen,

Bedankt voor alle reactie,s!!!

Er is in de afgelopen dagen veel gebeurd.

Ik heb mijn vriend er mee geconfronteerd met het fijt

dat hij weer aan de bier zit dat was de zelfde dag nog wij hebben

toen erge ruzie gehad en hij zij dat hij er mee ging stoppen

ik rook de dag ernaa nog steeds alcohol uit zijn mond

en heb gezegt heb je weer gedronken neee ik heb niet gedronken

ik zij hoe kan ik het dan ruiken jah dat weet ik ook niet nu gisteren

is de bom gebarst ik kreeg allerlij verwijten naar mijn hoofd ik zeik

elke dag en dit en dat hij is helemaal uit zijn plaat gegaan en heeft zich vervolgens helemaal klem gezopen iest wat ik heel erg vind

ik ben s,middags naar mijn moeder gegaan toen heeft hij zich dus klem gezopen s,avonds wou ik even wat spullen gaan halen samen met mijn moeder en kwam hij dus thuis en begon te huilen en er kwamen allerlij dingen naar boven wat hem allemaal te veel word ga ik hier niet allemaal neer zetten maar hij heeft me weer beloofd er mee te gaan stoppen ik hoop ook echt dat hij dit gaat doen ik ben zo gek op hem ik wil helemaal niet uitelkaar maar jah als hij blijft drinken dan moet het wel iets wat ik heeeeeeeeeeeel erg vind ik wil er weer samen uit komen maar ik vraag me steeds af is dit wel verstandig.Zit er echt zo mee kan niet slapen eten ik weet het niet meer.

Hanan
Hij gaat hier alleen niet uitkomen. Hij heeft hier hulp bij nodig. En zolang hij dat niet wil/doorgaat zou ik geen stap meer bij hem binnen zetten. En ga alsjeblieft aan de anticonceptie. In deze situatie kun je GEEN kind krijgen.
...
Vraag jij je nou serieus nog af of dit verstandig is???
Wat laat jij je snel omlullen zeg! Kom op, waar is je zelfrespect en bovendien je verstand? Alsof een alcoholist die ook nog eens gevoelig is voor andere verslavingen, "ineens" gaat stoppen omdat jij het zegt.

Let op mijn woorden: die stopt niet. Die gaat alleen nog maar meer blikjes bier en flessen wijn verstoppen. Op de vreemdste plekken, hij gaat nog meer zuipen. Jullie gaan nog meer ruzies krijgen en uiteindelijk gaat de relatie hoe dan ook kapot omdat hij telkens liegt.

Wees verstandig en zet er nú een punt achter met de mededeling dat jij er niet bent om hem te helpen, dat moet hij zelf doen en zichzelf bovendien bij een afkickkliniek melden.
En nu komt er over 2 jaar een topic over een vrouw die een klein kindje heeft een een 2e op komst. Maar papa zuipt, papa blowt. Vraag aan het viva-forum: Hoe kan ik mijn kidjes beschermen? Hij wordt steeds onberekenbaarder.
Vergeet ook niet de effecten op de (gelukkig) nog ongeboren of bevruchte vrucht. Een man's zaad wordt ook (negatief) beinvloed door drugs en alcohol.. (laten we de genen nog even achterwege). Dus ik zou met deze man sowieso als je een gezond kindje wil krijgen voorlopig deze gedachte uit je hoofd halen.. En dan inderdaad de tweede reden.. Kan deze man... een VADER zijn? En dan inderdaad zonder dat je de Raad voor de Kinderbescherming en Jeugdzorg op je dak krijgt?

Verder, omdat je zegt hem te missen en het zo zwaar te hebben nu je bij je moeder bent.. Ik zeg, zoek hulp want dit wordt een zwaar proces.. Ik weet niet wat je drijfveren zijn om zo onzeker te zijn en zo verdrietig, want volgens mij weet je heeeel goed dat dit allemaal niet is wat je wil. Je wet alleen niet hoe je er vanaf moet komen..
-
-
Een mooie ware uitspraak van de AA: 'Eén is teveel en duizend nooit genoeg'. Maw, die ene is voor een verslaafde (dat blijf je levenslang) niet genoeg, die wil er 1000 en meer. Dat is het probleem van verslaving. Je kunt er gewoon niet eentje nemen. Niet één borrel, niet één sigaret, niet één blow, niet één lijntje. Je bent verkocht en gaat op zoek naar meer. Tenminste, dat wil je geest. Je moet wel héél sterk in je schoenen staan wil je het bij die ene kunnen laten. Want je hersenen zijn getriggerd: MEER!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven