Vriend rijbewijs ingenomen - weer een probleem

06-02-2009 09:19 234 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen, ik heb hier al vaker mijn problemen met mijn vriend voorgelegd, maar nu is er het volgende gebeurd. Hij is ooit 3 keer gepakt voor rijden onder invloed, 3 jaar terug. Hij zei altijd dat zijn rijbewijs nu ok was maar verleden week werden we aangehouden en de politie nam zijn rijbewjis in, was ongeldig al bijna drie jaar. Heeft hij dus nooit goed uitgezocht, hij had bezwaar ingediend en de brief waarin stond dat hij ongeldig was genegeerd. Nu mag hij dus niet rijden tot hij weer een psych. test en bloedtest krijgt. Hij heeft zijn auto voor zijn werk nodig en zou zijn baan kwijtraken als hij niet kan rijden. Dus nu blijft hij gewoon rijden. Wat vinden jullie hiervan? We hebben hier steeds woorden over omdat ik het zo nalatig vindt van hem, en zo stom en ik wil hem wel helpen maar ben steeds superzenuwachtig als hij weer in de auto stapt. Ik dacht dat hij zich maar gewoon voorlopig ziek moest melden. Hij kan het ook niet aan zijn werkgever vertellen want dan is hij ook zijn baan kwijt. HELP!!!! relatie staat nu ook ontzettend onder druk, want hij vindt dat ik me te veel aanstel en het er te veel over heb.
Prinses op de erwt, ik weet het er zijn een heleboel dingen die niet goed zijn, maar het feit is wel dat ik ontzettend veel van me hou om de dingen waarin ik hem wel waardeer. En er zijn echt niet alleen negatieve dingen, die frustreren je vaak erg. Het probleem met hem is dat hij nooit rekening heeft hoeven houden en het heel moeilijk vindt om verantwoording af te leggen, dan voelt hij zich een klein kind, maar zo gedraagt hij zich ook. Ben ook vannacht in logeerkamer gaan slapen en vanmorgen weggelopen zonder zoen, want gisteravond heb ik gezegd dat ik niet wil dat hij rijdt, en hij wordt gefrustreerd ik ga huilen hij zegt ga maar lekker huilen en krijg hoofdpijn van je en het gaat van kwaad tot erger. Ik wil gewoon dat hij het CBR belt met wat er gaat gebeuren maar hij doet aan struisvogelpolitiek, volgens mij is hij bang dat het langer gaat duren. Maar prinses op de erwt, het is heel moeilijjk, maar iedereen heeft negatieve kanten, ik ook...
Houdt hij wel net zoveel van jou als jij van hem?
Stressed is just desserts spelled backwards
Mistyan, mag ik vragen hoe oud je vriend is?
Ik vraag me af of hij wel van jou houdt en jou wardeerd, ik krijg n.l. het gevoel van niet.

Laat je vooral niet door hem aanpraten dat het allemaal aan jou ligt!
Ik zit hier eerst even een heleboel in te slikken, want ik kan zo ongelofelijk kwaad worden om dit soort mensen!

Ik kan me voorstellen dat de situatie compleet anders is wanneer het om je vriend gaat. Je geeft zelf al aan dat het je ook niet lekker zit. Maar... Tot nu toe is alles goed gegaan. Maar dat blijft niet zo... Het kan ieder moment gebeuren dat er iets hopeloos fout gaat, en dat ie betrokken raakt bij een ernstig ongeval of nog erger, een dodelijk ongeval. En dan is het een heel ander verhaal. Dan kán je hem niet meer in bescherming nemen, omdat de feiten dan even anders zijn. Ik zou er niet op willen wachten...

Daarnaast is rijden zonder rijbewijs een MISDRIJF. Als ie nu gepakt word, kan ie lekker gaan zitten. En jij laat hem willens en wetens gewoon de weg op gaan, terwijl je weet wat ie doet. Jammer voor zijn baan. Hij is oud genoeg om een rijbewijs te hebben, en dus ook oud genoeg om zijn verantwoordelijkheid te dragen. Iemand zei het al eerder, maar wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten. Dus: hij is al meerdere keren gepakt voor rijden onder invloed, en hij heeft het niets, maar dan ook helemaal niets van geleerd. En nu is ie ineens bang dat ie ontslagen wordt. Eigen schuld, dikke bult denk ik dan.

Als ik zijn baas zou zijn, zou ik ronduit woest zijn als een van mijn medewerkers zichzelf en anderen willens en wetens in gevaar brengt door gewoon zonder rijbewijs in de auto te stappen. Om nog maar niet te spreken van de schade die het bedrijf kan oplopen door hem. Als je vriend het eerlijk met zijn baas bespreekt kan ie er nog uitkomen met z'n baas. Nu houdt hij het achter, en dat is een hele goede reden om iemand te ontslaan lijkt mij.

Ofwel: zodra je vriend weer in de auto stapt, bel jij de politie. Je geeft zijn naam en kenteken door, en geeft aan waar hij heen gaat. Dan word ie vanzelf wel gepakt en mag hij het zelf uitleggen aan zijn baas.

Net goed...
.
Natuurlijk, en ik snap ook dat er niet alléén maar vervelende dingen in je relatie gebeuren hoor . Wat ik alleen best zorgelijk vind om te lezen, is dat zijn gedrag na twee jaren samenwonen dus in feite nog hetzelfde is: hij houdt nog stééds geen rekening met je, weigert ook maar enige verantwoording af te leggen (niet dat je hem op het matje moet roepen, maar binnen een relatie heb je je in zeker opzicht te verantwoorden aan de ander), en dat hij zich dus nog steeds als een klein kind gedraagt soms.

Wat is precies het verschil in zijn gedrag ten opzichte van 2 jaar geleden? Is er een verandering? En zo ja, welke?
Peas on earth!
quote:Mistyan schreef op 06 februari 2009 @ 10:29:

Maar prinses op de erwt, het is heel moeilijjk, maar iedereen heeft negatieve kanten, ik ook...Het gaat hier niet alleen om een paar negatieve kanten. Je hebt gelijk dat iedereen die heeft, maar je vriend maakt zich dagelijks schuldig aan een misdrijf. Dat noem ik niet even zomaar een negatief puntje van hem.

Prinses op de erwt, ik weet het er zijn een heleboel dingen die niet goed zijn, maar het feit is wel dat ik ontzettend veel van me hou om de dingen waarin ik hem wel waardeer. En er zijn echt niet alleen negatieve dingen, die frustreren je vaak erg. Het probleem met hem is dat hij nooit rekening heeft hoeven houden en het heel moeilijk vindt om verantwoording af te leggen, dan voelt hij zich een klein kind, maar zo gedraagt hij zich ook. Ben ook vannacht in logeerkamer gaan slapen en vanmorgen weggelopen zonder zoen, want gisteravond heb ik gezegd dat ik niet wil dat hij rijdt, en hij wordt gefrustreerd ik ga huilen hij zegt ga maar lekker huilen en krijg hoofdpijn van je en het gaat van kwaad tot erger. Ik wil gewoon dat hij het CBR belt met wat er gaat gebeuren maar hij doet aan struisvogelpolitiek, volgens mij is hij bang dat het langer gaat duren. Maar prinses op de erwt, het is heel moeilijjk, maar iedereen heeft negatieve kanten, ik ook...Ohhhhh... hij kan er niks aan doen, de stakker. Had dat nou gelijk gezegd joh!
quote:Karan schreef op 06 februari 2009 @ 10:32:

Daarnaast is rijden zonder rijbewijs een MISDRIJF. Als ie nu gepakt word, kan ie lekker gaan zitten.

Hij is al gepakt volgens het verhaal van TO.

Misty: heeft hij al bericht gehad van justitie? Wanneer moet hij voorkomen?

Prinses op de erwt, ik weet het er zijn een heleboel dingen die niet goed zijn, maar het feit is wel dat ik ontzettend veel van me hou om de dingen waarin ik hem wel waardeer. En er zijn echt niet alleen negatieve dingen, die frustreren je vaak erg. Het probleem met hem is dat hij nooit rekening heeft hoeven houden en het heel moeilijk vindt om verantwoording af te leggen, dan voelt hij zich een klein kind, maar zo gedraagt hij zich ook. Ben ook vannacht in logeerkamer gaan slapen en vanmorgen weggelopen zonder zoen, want gisteravond heb ik gezegd dat ik niet wil dat hij rijdt, en hij wordt gefrustreerd ik ga huilen hij zegt ga maar lekker huilen en krijg hoofdpijn van je en het gaat van kwaad tot erger. Ik wil gewoon dat hij het CBR belt met wat er gaat gebeuren maar hij doet aan struisvogelpolitiek, volgens mij is hij bang dat het langer gaat duren. Maar prinses op de erwt, het is heel moeilijjk, maar iedereen heeft negatieve kanten, ik ook...Mistyan alsjeblieft, zoals de indianen zeiden: ga nooit weg zonder gedag te zeggen, want je weet nooit wanneer je elkaar weer zult zien...
quote:Suzeli schreef op 06 februari 2009 @ 10:34:

[...]

Hij is al gepakt volgens het verhaal van TO. Zat me geloof ik al iets teveel op te winden door het verhaal. Gelijk heb je...
quote:kaatje_85 schreef op 06 februari 2009 @ 10:31:

Mistyan, mag ik vragen hoe oud je vriend is?volgens eerdere topics van mistyan is ie 41....
Een waarheid als een koe, Ingmagh! Mijn ouders zeiden: "Ga nooit met ruzie weg." Alleen, in het geval van Mistyan liggen de zaken toch echt heel wat ingewikkelder.
World of Warcraft: Legion
Misty: heeft hij al bericht gehad van justitie? Wanneer moet hij voorkomen?
quote:extrahalo schreef op 06 februari 2009 @ 10:36:

volgens eerdere topics van mistyan is ie 41....41? Dan mag je van hem toch al ander gedrag verwachten. Ik ben 42, maar er lijkt vele jaren verschil te zijn tussen hem en mij.
quote:hans66 schreef op 06 februari 2009 @ 10:36:

Een waarheid als een koe, Ingmagh! Mijn ouders zeiden: "Ga nooit met ruzie weg." Alleen, in het geval van Mistyan liggen de zaken toch echt heel wat ingewikkelder.Dat geldt dan met name voor de overige weggebruikers.
.
Als ik het hele verhaal zo lees zoals opgeschreven door PODE, ben je niks meer dan een inwonend meisje waar hij sex mee kan hebben een relatie mee kan hebben wanneer het hem uitkomt. Want jij mag niet samen met hem een toekomst opbouwen als het gaat om het huis, jij mag niet vragen of hij eerlijk wil zijn (terwijl hij elke dag een strafbaar feit pleegt) want dan krijgt hij hoofdpijn, hij geeft geen respect voor je want als jij verdrietig wordt zegt hij; ga maar lekker huilen...?

ik vraag me af of de positieve kanten wel opwegen tegen de negatieve.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ja, daar zeg je me wat, Wuiles.
quote:extrahalo schreef op 06 februari 2009 @ 10:36:

[...]

volgens eerdere topics van mistyan is ie 41....

You've gotta be kiddin' me.......

Als het verstand nu nog niet binnen is, dan komt het nooit meer vrees ik.

Ik weet wel wat ik zou doen
Tuurlijk heeft iedereen zijn negatieve kanten,dat is ook zo.

Voor mij persoonlijk zou het echt onoverkomelijk zijn om samen te leven met iemand als onze normen en waarden zó verschillen. Op de dingen die voor mij van wezenlijk belang zijn, zoals bijv. het rijden onder invloed, kan en wil ik geen water bij de wijn doen. Voor mij persoonlijk betekent dat dat een relatie echt direct over is als mijn partner in die voor mij wezenlijke zaken er heel anders over denkt. En die zaken moeten in een goede relatie gewoon bespreekbaar zijn. Het komt op mij over alsof jij voor een deel genegeerd wordt door je vriend. Vind ik echt rot voor je.
Eens met maleficent.

Hoe oud is TO eigenlijk?

. Ik wil gewoon dat hij het CBR belt met wat er gaat gebeuren maar hij doet aan struisvogelpolitiek, volgens mij is hij bang dat het langer gaat duren. ..Weet je wel zeker dat het CBR ervoor kan zorgen dat ie zijn rijbewijs terugkrijgt?? Lijkt me meer iets voor het OM. Maar heel eerlijk ik hoop dat hij voorlopig zijn rijbewijs niet terugkrijgt... Hij is heel erg onverantwoord bezig. Zal zijn baas leuk vinden dat hij rondrijdt in een leasebak, maar niet eens een rijbewijs heeft! Eerst maar eens naar de AA ofzo.........
Now this is what I call 'Gods Gift to women'... not

Mag ik vragen waarom jij bij deze vreselijk 'leuke' vent blijft? Hoop je dat hij ooit zoveel gaat geven als jij dat doet? Ik kan je nu al zeggen, dat kun je vergeten. Dit lijkt meer een 'verslaving' dan een relatie. Komop meid, wat moet je bij zo'n loser?

Overigens de wetenschap alleen dat hij 3!!!! keer onder invloed rijdend is gepakt is voor mij al reden genoeg om mijn koffers te pakken hoor. Iemand die zo met zijn medemensen omgaat, die hoef ik niet in mijn vriendenkring te hebben, laatstaan dat ik er een relatie mee wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven