Vriend rijbewijs ingenomen - weer een probleem

06-02-2009 09:19 234 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen, ik heb hier al vaker mijn problemen met mijn vriend voorgelegd, maar nu is er het volgende gebeurd. Hij is ooit 3 keer gepakt voor rijden onder invloed, 3 jaar terug. Hij zei altijd dat zijn rijbewijs nu ok was maar verleden week werden we aangehouden en de politie nam zijn rijbewjis in, was ongeldig al bijna drie jaar. Heeft hij dus nooit goed uitgezocht, hij had bezwaar ingediend en de brief waarin stond dat hij ongeldig was genegeerd. Nu mag hij dus niet rijden tot hij weer een psych. test en bloedtest krijgt. Hij heeft zijn auto voor zijn werk nodig en zou zijn baan kwijtraken als hij niet kan rijden. Dus nu blijft hij gewoon rijden. Wat vinden jullie hiervan? We hebben hier steeds woorden over omdat ik het zo nalatig vindt van hem, en zo stom en ik wil hem wel helpen maar ben steeds superzenuwachtig als hij weer in de auto stapt. Ik dacht dat hij zich maar gewoon voorlopig ziek moest melden. Hij kan het ook niet aan zijn werkgever vertellen want dan is hij ook zijn baan kwijt. HELP!!!! relatie staat nu ook ontzettend onder druk, want hij vindt dat ik me te veel aanstel en het er te veel over heb.
Op basis van zijn gedrag zou ik denken dat hij begin 20 is of zo... Voor een man van 41 jaar komt hij onvolwassen, onzelfstandig en onverantwoordelijk op me over. Maar blijkbaar heeft hij er zelf geen last van? En jij des te meer...
Och nee toch, de arme schat kan er niks aan doen: hij heeft nooit rekening hoeven houden.

Ik zit hier al een uur op mijn handen; maar moet nu toch echt reageren:

Meid , heb je dan echt niet in de gaten dat hij je manipuleert, geen respect voor je heeft, gewoon zijn eigen ding doet en uit alles laat blijken maling aan je te hebben.

EN JIJ LAAT HET OOK NOG GEBEUREN!!!

Als jij ergens over wilt praten, krijgt ie hoofdpijn: maw ik heb geen zin om naar je te luisteren, als het onderwerp me niet bevalt;

als jij van frustratie moet huilen, lacht ie je in feite keihard uit door te zeggen 'ga maar lekker huilen'; wederom lekker makkelijk voor hem, want hij hoeft er verder niks mee.

Kreeg de indruk dat het hier om een 'vooraan 20'er' ging waar moeder altijd alles voor heeft geregeld; nu ik lees dat dit heerschap 41 is, sluit ik me helemaal aan bij Kaatje: Rennen!!!

Dit gaat echt nooit meer iets worden!

Klopt het dat jij (veel) jonger bent dan hij??
De straf van de officier van justitie is al geweest, en het gaat alleen om het CBR dat had hij allang kunnen doen maar hij dacht dus dat het geldig was. Naar aanleiding van al jullie reacties ga ik nog 1 keer met hem praten en zeggen dat hij open kaart moet spelen en zich moet gedragen als een verantwoordelijk persoon en niet als een klein kind. Nogmaals, het drankverhaal speelt 3 jaar geleden en niet nu, hij heeft verzuimd om in 2007 opnieuw een eigen verklaring in te dienen omdat hij dacht dat het rijbewijs geldig was. Wil het niet helemaal goedpraten maar hij is ook niet een extreem slecht persoon.
quote:Mistyan schreef op 06 februari 2009 @ 09:19:

Hij zei altijd dat zijn rijbewijs nu ok was maar verleden week werden we aangehouden en de politie nam zijn rijbewjis in, was ongeldig al bijna drie jaar..Wist je dat rijden zonder rijbewijs een misdrijf is?
mosterd....

Hij klinkt meer als een erg ver went pubertje van 14. (op het gedeelte van dat rijbewijs na)
Na alles wat PODE heeft opgenoemd kan ik me niet voorstellen dat dit een gezonde relatie is. En zeker niet een goed voorbeeld voor je zoon.

Zet je eigen topics eens in een worddocument, print het uit, pak een stoel en ga eens zitten lezen. Dit wil je toch niet voor jezelf? Je wil toch niet medeplichtig zijn? Je wil toch naar jezelf kunnen verantwoorden dat je alles hebt gedaan om te voorkomen dat deze vent achter het stuur gaat zitten?

Iemand die niet eens WIL inzien dat hij niet goed bezig is, daar heb ik echt geen respect voor.
quote:Mistyan schreef op 06 februari 2009 @ 10:52:

De straf van de officier van justitie is al geweest, en het gaat alleen om het CBR dat had hij allang kunnen doen maar hij dacht dus dat het geldig was. Naar aanleiding van al jullie reacties ga ik nog 1 keer met hem praten en zeggen dat hij open kaart moet spelen en zich moet gedragen als een verantwoordelijk persoon en niet als een klein kind. Nogmaals, het drankverhaal speelt 3 jaar geleden en niet nu, hij heeft verzuimd om in 2007 opnieuw een eigen verklaring in te dienen omdat hij dacht dat het rijbewijs geldig was. Wil het niet helemaal goedpraten maar hij is ook niet een extreem slecht persoon.Nou ja, feitelijk wel natuurlijk. Immers, als er wat had gebeurd, zelfs nuchter, dan was hij niet verzekerd geweest en had die persoon wie hij wat had veroorzaakt aan 't kortste eind getrokken, Iets 'verzuimen' maakt niks goed. Hij was potdomme 38 toen dit gebeurde, geen klein kind. Wat vind je wel vreselijk leuk aan hem eigenlijk? Weegt dat echt op tegen alle narigheid in dit en overige topics?
.
Ik zit hier m'n tranen weg te slikken, werkelijk waar...

Over het hele alcohol-gebeuren ga ik niks schrijven, want daar is al heel veel waars over gezegd, daar heb ik niks meer aan toe te voegen.

Waar ik het wel nog over wil hebben is het NIET VERZEKERD zijn als je zonder rijbewijs achter het stuur kruipt! Wees maar blij TO, dat je (nog) niet mede-eigenaar bent van het huis want je bent het KWIJT als hij een aanrijding maakt en er is meer als alleen een deukje!

Ik ben zelf volledig afgekeurd na een auto-ongeluk 2 jaar geleden.In de file knalde een andere auto achterop de mijne. Dat kan jouw vriend ook zomaar gebeuren TO!! Als vertegenwoordiger in een leaseauto zit hij behoorlijk veel op de weg lijkt me, en een ongeluk zit in een klein hoekje! In mijn geval is de tegenpartij aansprakelijk, was die niet dronken, en in het bezit van een geldig rijbewijs. Dus de verzekeraar van de tegenpartij vergoedt mijn kosten. En mijn inkomstenderving.

Een lijstje van wat de tegenpartij in mijn geval moet vergoeden, en vraag je eens af TO of dat jouw vriend "last heeft van liggende gelden", m.a.w.: kan hij dat ophoesten als de verzekeraar niet thuis geeft omdat hij geen geldig rijbewijs heeft:

- röntgenfoto's

- MRI scans

- langdurige fysio

- revalidatiekliniek

- pijnstillers

- neuroloog

- huisarts

- psycholoog

- hulp in de huishouding

- trauma-begeleiding voor mijn zoontje die ook in de auto zat

- aanvulling van mijn inkomen (van 100% teruggevallen naar 70% en nu afgekeurd dus WIA) TOT AAN MIJN 65e

- pensioenpremie

- en natuurlijk m'n auto die aan gort lag

Dit alles loopt in de tonnen, met alle medici en revalidatie er bij passeren we misschien het miljoen nog wel.

Kan jouw vriend dit uit eigen zak betalen? Heeft hij zoveel geld? Hij zet zijn eigen toekomst op het spel, en de jouwe als je bij hem blijft, nog los van de ellende die een tegenpartij nog eens extra over zich heen krijgt als jouw vriend aansprakelijk is bij een ongeluk maar niet verzekerd. Daarnaast kan hij zich daarná bijna nergens meer verzekeren en als dat al lukt alleen tegen torenhoge premies. Oh ja, en het strafrechterlijke verhaal natuurlijk want het is gewoonweg een misdrijf.

Weet je wat dat inhoudt? Het plegen van een misdrijf maakt je een crimineel. Jóuw vriend, lieve TO, is een crimineel! Een crimineel mèt een wapen... die auto waar hij zonder rijbewijs in rondscheurt...
Iets anders
quote:Mistyan schreef op 06 februari 2009 @ 10:52:

De straf van de officier van justitie is al geweest, en het gaat alleen om het CBR dat had hij allang kunnen doen maar hij dacht dus dat het geldig was. Naar aanleiding van al jullie reacties ga ik nog 1 keer met hem praten en zeggen dat hij open kaart moet spelen en zich moet gedragen als een verantwoordelijk persoon en niet als een klein kind. Nogmaals, het drankverhaal speelt 3 jaar geleden en niet nu, hij heeft verzuimd om in 2007 opnieuw een eigen verklaring in te dienen omdat hij dacht dat het rijbewijs geldig was. Wil het niet helemaal goedpraten maar hij is ook niet een extreem slecht persoon.

Natuurlijk zal hij geen extreem slecht persoon zijn. Kijk, voor mij persoonlijk zou dergelijk gedrag een dealbreaker zijn. Daar kan ik zelf niet mee leven. Uit jouw verhaal wordt duidelijk dat jouw grenzen ergens anders liggen. Heel normaal natuurlijk. Bij iedereen liggen de grenzen anders. Maar als het ten koste gaat van jezelf en je eigen normen en waarden enz. dan wordt het een ander verhaal vind ik.

Ik wens je veel sterkte met jullie gesprek.
quote:Suzeli schreef op 06 februari 2009 @ 10:53:

mosterd....

Hij klinkt meer als een erg ver went pubertje van 14. (op het gedeelte van dat rijbewijs na)

@ Suzeli: naar aanleiding van mijn bericht?

Sorry hoor, maar kennelijk dringt het niet tot TO of haar vriend door dat ze allebei verkeerd bezig zijn. Zij omdat ze zijn gedrag goedpraat en hij omdat hij het in zijn botte hoofd haalt om zonder rijbewijs te blijven rijden.
Goede post Babsjuh

en voor jou
Stressed is just desserts spelled backwards
Heb even het topic "nog steeds zooo onzeker" gelezen en zit hoofdschuddend achter mijn laptop.

"hij is niet een extreem slecht persoon".

Tja, wat is extreem slecht: als je iemand vermoord hebt of zo??

Je kunt echt veel beter krijgen dan zo'n egoïstisch stuk vreten man die precies doet wat hem goeddunkt, afspraken niet nakomt, totaal respectloos is naar jou toe.

Misschien moet je eerst eens iets gaan doen aan je onzekerheid; Ga een assertiviteitstraining volgen, ga in therapie of weet ik veel.

Juist door je eigen onzekerheid, laat je het allemaal gebeuren.

Diep van binnen moet je toch ook weten, dat het totaal niet in de haak is zoals hij zich gedraagt?
Ook ik zit me behoorlijk boos te maken. Sowieso vind ik mensen die met alcohol op rijden al belachelijk (ov en taxi's genoeg in het hele land), maar als je een jaar je rijbewijs kwijt raakt dan is dat niet voor 1 biertje teveel.

Ik denk ook dat als hij mee zou werken aan jouw "plan" om zich ziek te melden en de werkgever er achter komt hij idd direct op straat staat. Weet je wat dat kost, een langdurig ziek iemand, laat staan als het nep is.

Hij moet gewoon eerlijk zijn t.o. zijn werkgever, hij is goddorie al 42, hoe oud moet je zijn om eens volwassen te worden?!

En de tip die al eerder gegeven is, zodra hij 's ochtends in de auto wil stappen, aangeven dat je de politie belt zodra hij wegrijdt. En je er dan ook aan houden!
.
Ja jongens, ik ben echt wel met mijn neus op de feiten gedrukt nu. Ik ben het grotendeels met jullie eens. Maar ik snap zijn verhaal over het werk wel. Ik denk ook dat hij zijn baan kwijt zal zijn, maar goed, dat is dan de consequentie die hij ooit heeft genomen. Ook het verhaal met alcohol achter het stuur, helemaal verkeerd, ik weet het, ik zou het ook nooit doen, maar het is gebeurd, het was niet extreem veel 0,9 promille, maar de 3 keer heeft hem de das omgedaan. Nogmaals, dit is niet om hem goed te praten maar even uit te leggen. De oplossing is denk ik inderdaad dat hij het maar moet gaan vertellen en zien wat de consequenties zijn. Ik stap toch niet bij hem in de auto, rij hem in principe overal naartoe, tenzij hij naar zijn werk gaat, dan neemt hij de auto. En ja, ik vind dit verkeerd, heel erg anders zit ik er niet zo mee. Ik vind dat jullie mij ook wel erg aanvallen, dit is best heel moeilijk.
Dit is geen gezonde man-vrouw-liefdesrelatie maar een moeder-kleuter-relatie.
World of Warcraft: Legion
Maar wat is nu het verschil dan, 'alleen maar naar zijn werk', dan kan hij toch net zo goed iemand doodrijden?

Sorry hoor, maar natuurlijk zijn we hard tegen je, want je blijft hem verdedigen. 0,9 promile, ach, het is maar 0,9 promile. Ja, dus? Dan heb je gewoon teveel op, klaar.

En ook met 0,9 promile is je reactievermogen bagger! En dat 3x? Nee, dat vind ik niet goed te praten... sorry!
.
Dat de grens bij 0,5 promille ligt heeft uiteraard een reden. Daarboven zal het reactievermogen zoveel lager zijn, zodat je een gevaar bent op de weg.
Ach ja, 0,9 promille, nee stap dan maar in....

De grens van het toelaatbare is er niet voor niets, dacht ik zo. I
Mistyan,

ik wil het niet over hem hebben, dat is duidelijk genoeg, maar over jou.

Waarom waardeer jij jezelf niet meer dat je jezelf een goede vent gunt. Deze man maakt handig gebruik van jou zwakke kanten en je gebrek aan eigenwaarde. En ik weet hoe dat is en hoe dat werkt, helaas. Nu is het dit probleem, volgend jaar is er wel weer wat anders en jij kunt maar blijven redderen om hem te helpen en ondertussen ga jij jezelf helemaal uitputten. Deze man leert niet van zijn eigen gedrag en zal je altijd voor onaangename verrassingen plaatsen. En het zal je nu vreemd voorkomen en ik had het waarschijnlijk ook afgeslagen destijds maar ik heb maar een advies voor jou, ga zelf eens praten met een psych, zorg dat je erachter komt wie je zelf bent zodat je beseft hoe je hierin gemanipuleerd wordt. Hem kun je niet veranderen, maar wel jezelf. Wedden dat als jij jezelf meer waardeert je deze loser aan de kant zet!

Zeg eens eerlijk, vind je het echt een goed voorstel dat hij zich ziek meld? Op die manier houdt je het probleem gewoon in stand toch. En je wordt er nog eens mede verantwoordelijk voor ook. En dat wil je toch niet? Dat het al gebeurd is voordat jij hem kende en dat het nog steeds niet opgelost is en jou daarover ook niets verteld heeft is veelzeggend. En dat hij zelf de ernst niet in ziet zegt ook veel over het karakter van deze man.
quote:Mistyan schreef op 06 februari 2009 @ 11:19:

Ja jongens, ik ben echt wel met mijn neus op de feiten gedrukt nu. Ik ben het grotendeels met jullie eens. Maar ik snap zijn verhaal over het werk wel. Ik denk ook dat hij zijn baan kwijt zal zijn, maar goed, dat is dan de consequentie die hij ooit heeft genomen. Ook het verhaal met alcohol achter het stuur, helemaal verkeerd, ik weet het, ik zou het ook nooit doen, maar het is gebeurd, het was niet extreem veel 0,9 promille, maar de 3 keer heeft hem de das omgedaan. Nogmaals, dit is niet om hem goed te praten maar even uit te leggen. De oplossing is denk ik inderdaad dat hij het maar moet gaan vertellen en zien wat de consequenties zijn. Ik stap toch niet bij hem in de auto, rij hem in principe overal naartoe, tenzij hij naar zijn werk gaat, dan neemt hij de auto. En ja, ik vind dit verkeerd, heel erg anders zit ik er niet zo mee. Ik vind dat jullie mij ook wel erg aanvallen, dit is best heel moeilijk.

Ik kan me voorstellen dat je je aangevallen voelt. Aan de andere kant word ik erg boos om wat je hier schrijft. Dat 3 keer hem de das om heeft gedaan. Dat komt op me over alsof het iets buiten zijn schuld is geweest. Was het minder erg geweest als hij niet gepakt was? Zo komt het namelijk op me over! Ik hoop oprecht dat je het niet zo bedoelt.

Hij heeft verdorie wel met teveel alcohol op achter het stuur gezeten. Niet 1 x, niet 2 x, niet 3 x, maar ongetwijfeld vaker. Het is een bewuste keuze van hem geweest om te drinken èn achter het stuur te kruipen. En daarmee ook mijn geliefden in gevaar te brengen.
.
quote:Mistyan schreef op 06 februari 2009 @ 11:19:

Ik stap toch niet bij hem in de auto, rij hem in principe overal naartoe, tenzij hij naar zijn werk gaat, dan neemt hij de auto.Wat bedoel je met "de auto"? Jullie auto of jouw auto? Als ik een vriendin krijg en dat is een zuiptrien, dan krijgt zij de auto niet mee. Dan gaat ze mooi met het openbaar vervoer naar haar werk. Ik denk dat de relatie dan ook bliksemsnel ten einde is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven