Vriend vreemdgegaan.. en ziet haar nog. Wat zou jij doen?

23-03-2010 10:10 231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden,

omdat ik er met mijn vriendinnen niet over durf te praten, hoop ik dat jullie mij kunnen helpen!

6 weken geleden heeft mijn vriend opgebiecht dat hij in september sex heeft gehad met een collega. Hij moet voor zijn werk vaak naar het buitenland en daar was zij ook. Zij bleek verliefd op hem te zijn en heeft hem dus het bed in gekregen. Volgens mijn vriend voelt hij niks voor haar en was het eenmalig zonder verdere gevoelens. Mijn vriend moest ook erg huilen toen hij het toegaf en zei dat ie zo dom was geweest en het echt nooit meer zou gebeuren. Hij zei dat ie probeerde het te vergeten maar dat ie me niet meer recht in de ogen kon kijken. Hij heeft het dus toen opgebiecht omdat hij heel graag verder met mij wilde maar dat op deze manier met een geheim niet kon.

Dat meisje is nog steeds verliefd op hem, maar weet ook dat hij bezet is en bij mij wil blijven. Toch blijft ze hem maar smsen dat ze hem mist etc.

Aankomend weekend moet mijn vriend weer voor zijn werk weg.. en ZIJ is er ook. Nu begrijpen jullie dat ik me al de hele week druk maak... Ik ben bang dat zij hem weer weet te verleiden. En ook al zegt mijn vriend dat er niks gaat gebeuren, ik ben niet gerust. Mijn vriend weet dat ik me zo druk maak erom. Wat vinden jullie? Wat moet ik doen?
Dank je wel voor al jullie reacties en adviezen, jullie zijn top! Kunnen we niet het weekend afspreken zodat ik wat afleiding heb? Haha..

Ik vraag me zelf af of het zin heeft om mee te gaan. Wat bereik ik ermee? Hij moet iedere dag werken van 8h tot 22h.. Dus ik moet me dan 4 dagen vermaken alleen.. En ik heb dan in die tijd alsnog een kut-gevoel.. Het enige wat ik ermee bereik is dat ik zeker weet dat hij naast mij slaapt 's nachts. Maar ik kan er toch niet mee voorkomen dat hij haar spreekt?

We wonen 5 jaar samen ja... en hebben een vakantie gepland staan in mei.

Ten tijde van zijn eerste ''uitstapje'' zat ik met burn-out thuis en had ik een vakantie met mijn familie gepland staan waar hij ook mee moest. Maar hij wilde dat niet, heeft ie 100 keer gezegd maar ik heb hem meegesleurd. Werd rotvakantie dus. En in die tijd kon hij minder goed met mij praten dus is met dat meisje gaan praten en kreeg er dus gevoelens voor (omdat hij aandacht kreeg waarschijnlijk).

Dat ie sex heeft gehad met die ander zegt ie zelf ook geen verklaring voor te hebben.. hij heeft geen excuus ervoor zei hij. Hij was zo ontzettend stom en zei dat ik maar een andere vriend moest zoeken want dat hij mij niet waard was. Juist die ''oprechtheid'' zorgde er bij mij voor dat ik hem nog een kans probeer te geven. Maar ik ben het met jullie eens dat hij dan nu wel alle contact moet verbreken.
quote:luna1 schreef op 23 maart 2010 @ 11:11:

[...]

Nee, die tweede vrouw, dat speelt nu nog steeds. Vanaf september dus al, in november heeft ie haar voor het laatst geneukt gezien. Sindsdien is er sms-contact, maar waarschijnlijk ook wel telefonisch. En dat contact moet vooral doorblijven gaan volgens vriend om haar over haar verliefdheid heen te helpen Maar het is natuurlijk niet met zekerheid te zeggen dat hij na die keer sex echt op een verkeerde manier nog op haar heeft gereageerd. Hij heeft wel alle schijn tegen zich... Maar toch...
denken jullie ook niet dat zij beter over haar verliefdheid heen komt als ze hem niet meer spreekt (behalve werkgerelateerd?)??
Je bent echt veelste lief. Succes
Als ik dit zo lees krijg ik de indruk dat vriend van TO er lol in heeft om zichzelf te vermaken, alleen is hij er niet zo handig in, anders zou hij niet zo dom zijn om collega's voor zijn pleziertjes uit te kiezen en dan termen als verliefdheid te gebruiken.

Zou hij trouwens ook niet enorm voor joker staan bij zijn andere collega's als zij er lucht van krijgen ?

Die man heeft nog veel te leren....

TO, sterkte !!
Die "oprechtheid" was natuurlijk gewoon zielig doen. "Ik ben je niet waard, ik ben zo'n nul...blabla" Vrouwen willen daar nogal eens voor vallen.

Maar vertrouw je hem dan ook als hij zegt alle contact verbroken te hebben? Ik zou dat niet kunnen. Zeker niet als hij daar in Italië met haar is. Kat op het spek binden. Hij heeft nu niet bepaald laten zien dat hij over ontstellend veel beheersingsvermogen beschikt wel?
Krijg steeds slechter gevoel bij je vriend... Zeuren om een familievakantie waar je hem naar toe hebt gesleurd?? Jullie zijn al jaren samen, sorry maar dan horen die dingen er nou eenmaal bij. Wat een kleuter!

En die oprechtheid... Sorry zal het nooit meer doen, was er met mn gedachten niet bij, heb er zoon spijt van, wil jou dit niet aandoen, weet nu dat jij alles bent voor mij, jij bent iemand beters waard en zou gelukkig man zijn als zo iemand als jij bij mij wil zijn, jij bent zo lief, je hebt zoon goed hart dat je mij vergeeft, hoop dat je ooit iemand zo slecht als ik kan vergeven, ik ben jou niet waard, ze betekende niets voor mij, ik ben zwak... en nog meer van die onzin zinnen??
quote:Sophie2711 schreef op 23 maart 2010 @ 11:17:

denken jullie ook niet dat zij beter over haar verliefdheid heen komt als ze hem niet meer spreekt (behalve werkgerelateerd?)??

Lieve Sophie,

Het doet er niet toe. Het is niet jouw probleem en het zou ook zijn probleem niet moeten zijn.

Snap je?

Waarom praat je niet met je vriendinnen eigenlijk?
quote:Sophie2711 schreef op 23 maart 2010 @ 11:17:

denken jullie ook niet dat zij beter over haar verliefdheid heen komt als ze hem niet meer spreekt (behalve werkgerelateerd?)??Natuurlijk. Elk contact voedt de verliefdheid. Zelfs werkgerelateerd zou ik helemaal niet blij mee zijn. Zacht uitgedrukt.
Inderdaad! Haar verliefdheid is niet zijn probleem. En geen contact is het beste omdat hij dat voor jou over zou moeten hebben!!

Je bent inderdaad te lief/naief
[quote]Sophie2711 schreef op 23 maart 2010 @ 11:13:

Ten tijde van zijn eerste ''uitstapje'' zat ik met burn-out thuis en had ik een vakantie met mijn familie gepland staan waar hij ook mee moest. Maar hij wilde dat niet, heeft ie 100 keer gezegd maar ik heb hem meegesleurd. Werd rotvakantie dus. En in die tijd kon hij minder goed met mij praten dus is met dat meisje gaan praten en kreeg er dus gevoelens voor (omdat hij aandacht kreeg waarschijnlijk).

quote]

Dit vind ik ook nogal flauw van je vriend. En zou het niet zo kunnen zijn dat hij niet op vakantie wilde, omdat hij liever in de buurt van zijn collega was?
Ja. Jammer dat dit soort mannen blijkbaar altijd aan te lieve vrouwen blijven hangen. Ik ben niet lief. Ik had 'm allang met een fikse trap op een precair onderdeel van zijn anatomie er uit geflikkerd. Dit soort dingen pik ik niet.
Ik weet eigenlijk zeker dat vriendinnen zeggen dat ik hem moet verlaten.. En dat wil ik denk ik niet horen.

Wat vinden jullie? Vanavond meteen tegen hem zeggen dat hij alle contact moet verbreken? Is dat slim zo voor dat weekend dat ie weg is?
Als je hebt afgesproken dat jullie je relatie nog een kans willen geven, moet je dat ook doen. En dat doe je niet door mee te gaan als hij voor werk ergens naartoe moet. Dat doe je door hem, hoe moeilijk het ook is, te vertrouwen. Laat hem gaan. Laat hem bewijzen dat hij zijn lesje heeft geleerd en je wel trouw blijft.

Een gesprek met die colllega kan ook prima ergens waar ze niet alleen zijn, of met andere collega's erbij. Dat zal je vriend zelf moeten regelen. Jouw vertrouwen in hem zal alleen herstellen als hij laat zien dat hij niet meer vreemd gaat. Als je wel met hem mee zou gaan, kan hij alleen bewijzen dat hij je trouw is als je hem in de gaten houdt. Je zal er dan veel langer over doen voor je hem weer kan vertrouwen.
quote:Sophie2711 schreef op 23 maart 2010 @ 11:23:

Ik weet eigenlijk zeker dat vriendinnen zeggen dat ik hem moet verlaten.. En dat wil ik denk ik niet horen.

Wat vinden jullie? Vanavond meteen tegen hem zeggen dat hij alle contact moet verbreken? Is dat slim zo voor dat weekend dat ie weg is?

Ja, achteraf is te laat he

Ja. Al het contact wordt verbroken. Zo niet, dan zeg je hem dat je de relatie ernstig gaat heroverwegen.

Waarom zou je nog bij hem blijven? Ik denk dat je vriendinnen(net als wij hier) gelijk hebben om te zeggen dat je hem moet verlaten. Je bent een speelbal en daar ben je toch verdorie veel te goed voor?
Ik zou hem voor geen euro meer vertrouwen....

Wat vinden jullie? Vanavond meteen tegen hem zeggen dat hij alle contact moet verbreken? Is dat slim zo voor dat weekend dat ie weg is?Waarom denk je zelf dat het niet slim is hem te zeggen dat hij het contact moet verbreken, waar twijfel je over?

Ik weet eigenlijk zeker dat vriendinnen zeggen dat ik hem moet verlaten.

Waarom wil je na al dit bedrog bij hem blijven?

En alleen omdat je bang bent voor het antwoord van vriendinnen wil je er niet over praten.

Stel, een goede vriendin komt naar je toe en die verteld precies hetzelfde verhaal als dat er nu bij jullie speelt.

Welk advies geef je haar mee? Waarom dat advies?
Nee echt?
quote:yette schreef op 23 maart 2010 @ 11:24:

Als je hebt afgesproken dat jullie je relatie nog een kans willen geven, moet je dat ook doen. En dat doe je niet door mee te gaan als hij voor werk ergens naartoe moet. Dat doe je door hem, hoe moeilijk het ook is, te vertrouwen. Laat hem gaan. Laat hem bewijzen dat hij zijn lesje heeft geleerd en je wel trouw blijft.

Een gesprek met die colllega kan ook prima ergens waar ze niet alleen zijn, of met andere collega's erbij. Dat zal je vriend zelf moeten regelen. Jouw vertrouwen in hem zal alleen herstellen als hij laat zien dat hij niet meer vreemd gaat. Als je wel met hem mee zou gaan, kan hij alleen bewijzen dat hij je trouw is als je hem in de gaten houdt. Je zal er dan veel langer over doen voor je hem weer kan vertrouwen.

(heb nu het quoten ontdekt )

Dank je wel Yette, dat gevoel had ik ook.. Maar hoe weet ik dat hij alles zegt wat er het weekend gebeurt?! Niet dus.. dat moet ik dan maar vertrouwen.
quote:Sophie2711 schreef op 23 maart 2010 @ 11:13:

Dat ie sex heeft gehad met die ander zegt ie zelf ook geen verklaring voor te hebben.. hij heeft geen excuus ervoor zei hij. Hij was zo ontzettend stom en zei dat ik maar een andere vriend moest zoeken want dat hij mij niet waard was. Juist die ''oprechtheid'' zorgde er bij mij voor dat ik hem nog een kans probeer te geven. Maar ik ben het met jullie eens dat hij dan nu wel alle contact moet verbreken.

tuuurlijk zegt ie dat ie je niet waard is, hij is het slachtoffer in zijn ogen van die femme fatale op zijn werk

Mag ik ff een teiltje?

Lieve schat, ik vrees dat je hier te maken hebt met iemand die niet bijster betrouwbaar is en het is aan jou of je daar mee kunt en wilt leven
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Ik ben het met je vriendinnen eens. Ik zou hem persoonlijk wegbrengen naar Schiphol, strikje om hem heen doen met een kaartje met "Alsjeblieft, helemaal voor jou, ruilen niet mogelijk"

Verder vind ik dus helemaal niets.
quote:Poeszie schreef op 23 maart 2010 @ 11:26:

[...]

Waarom denk je zelf dat het niet slim is hem te zeggen dat hij het contact moet verbreken, waar twijfel je over?Zoals iemand al eerder reageerde, ben ik bang dat ie me dan een zeur vindt en dat ie dan twee dagen later weer troost vindt bij haar.. Ik weet het, denk nu wel heel slecht, is nergens op gebaseerd. Voor hetzelfde geld is het juist een boost voor hem dat hij echt voor mij gaat en juist echt alle contact gaat verbreken.

Als je mijn vriendin was zou ik dat inderdaad zeggen .

(Hoewel, door schade en schande wijs geworden zeg ik het steeds minder. Een van mijn vriendinnen heeft momenteel een relatie zoals jij (vriend gaat vreemd, heeft schulden, maakt haar ongelukkig, maar hee, hij is zo lief), maar daar heb ik zowaar niets van gezegd. Ik hoop alleen heel hard dat ze een keer het licht ziet.)

quote:Wat vinden jullie? Vanavond meteen tegen hem zeggen dat hij alle contact moet verbreken? Is dat slim zo voor dat weekend dat ie weg is?Ik zou voor dat hij dat weekend weg gaat wel heel duidelijk maken wat je grenzen zijn. Als je vreemdgaan niet tolereert in je relatie, zou ik dat zeggen en de consequenties duidelijk maken wanneer hij toch vreemdgaat. Of dat elk contact met haar verbieden is? Persoonlijk zou ik dat doen, maar goed, persoonlijk had ik hem al eerder verlaten
quote:suus0105 schreef op 23 maart 2010 @ 11:27:

[...]

Waarom wil je na al dit bedrog bij hem blijven?

En alleen omdat je bang bent voor het antwoord van vriendinnen wil je er niet over praten.

Stel, een goede vriendin komt naar je toe en die verteld precies hetzelfde verhaal als dat er nu bij jullie speelt.

Welk advies geef je haar mee? Waarom dat advies?Vind ik moeilijk, ligt er ook aan wie het is en wat voor man... Ik heb wel al 9 jaar een relatie met hem, en wil dat niet door dit zomaar weggooien. Maar op de manier waarop het nu gaat trek ik het ook niet echt eigenlijk.
quote:Sophie2711 schreef op 23 maart 2010 @ 11:30:

[...]

Zoals iemand al eerder reageerde, ben ik bang dat ie me dan een zeur vindt en dat ie dan twee dagen later weer troost vindt bij haar.. Ik weet het, denk nu wel heel slecht, is nergens op gebaseerd. Voor hetzelfde geld is het juist een boost voor hem dat hij echt voor mij gaat en juist echt alle contact gaat verbreken.

Daar heeft hij echt geen excuus voor nodig hoor. Of jij lief tegen hem bent of tegen hem zeikt, zodra zijn hersenen in zijn onderste regionen afdalen maakt dat helemaal niets meer uit.

Je kunt hem gewoon niet vertrouwen. Punt. En daar kun jij helemaal niets aan doen, behalve het heft in eigen hand nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven