Vriend vreemdgegaan.. en ziet haar nog. Wat zou jij doen?

23-03-2010 10:10 231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden,

omdat ik er met mijn vriendinnen niet over durf te praten, hoop ik dat jullie mij kunnen helpen!

6 weken geleden heeft mijn vriend opgebiecht dat hij in september sex heeft gehad met een collega. Hij moet voor zijn werk vaak naar het buitenland en daar was zij ook. Zij bleek verliefd op hem te zijn en heeft hem dus het bed in gekregen. Volgens mijn vriend voelt hij niks voor haar en was het eenmalig zonder verdere gevoelens. Mijn vriend moest ook erg huilen toen hij het toegaf en zei dat ie zo dom was geweest en het echt nooit meer zou gebeuren. Hij zei dat ie probeerde het te vergeten maar dat ie me niet meer recht in de ogen kon kijken. Hij heeft het dus toen opgebiecht omdat hij heel graag verder met mij wilde maar dat op deze manier met een geheim niet kon.

Dat meisje is nog steeds verliefd op hem, maar weet ook dat hij bezet is en bij mij wil blijven. Toch blijft ze hem maar smsen dat ze hem mist etc.

Aankomend weekend moet mijn vriend weer voor zijn werk weg.. en ZIJ is er ook. Nu begrijpen jullie dat ik me al de hele week druk maak... Ik ben bang dat zij hem weer weet te verleiden. En ook al zegt mijn vriend dat er niks gaat gebeuren, ik ben niet gerust. Mijn vriend weet dat ik me zo druk maak erom. Wat vinden jullie? Wat moet ik doen?
waarom hij ubehaupt nog met haar op persoonlijke noot moet praten vind ik echt onbegrijpelijk.

Hij is haar niets verschuldigd neem ik aan?

Hij is jou wel wat verschuldigd.

Namelijk het respect nergens meer op in te gaan dus ook niet op haar verzoekjes tot een babbel...

En nu ik zo verder lees denk ik; Wat een slappe lul!
..popcorn?
quote:Sophie2711 schreef op 23 maart 2010 @ 11:30:

[...]

Zoals iemand al eerder reageerde, ben ik bang dat ie me dan een zeur vindt en dat ie dan twee dagen later weer troost vindt bij haar.. Ik weet het, denk nu wel heel slecht, is nergens op gebaseerd. Voor hetzelfde geld is het juist een boost voor hem dat hij echt voor mij gaat en juist echt alle contact gaat verbreken.

sorry...

Ok, ff richting jou persoonlijk. Je bent gekwetst. Heel erg gekwetst en bent wantrouwig geworden. Logisch.

Maar nu wijs ik je op jouw verantwoording voor jezelf. Hierna kan je hem of haar niet meer de schuld geven. Je gaat er met open ogen in mee. Alle schade die je daarmee oploopt in je leven, is dan ook 100% je eigen verantwoording. Je KAN beter weten, maar doet het NIET.

Ik wens je veel wijsheid toe.
quote:AlettaJacobs schreef op 23 maart 2010 @ 11:32:

[...]

Als je mijn vriendin was zou ik dat inderdaad zeggen .

(Hoewel, door schade en schande wijs geworden zeg ik het steeds minder. Een van mijn vriendinnen heeft momenteel een relatie zoals jij (vriend gaat vreemd, heeft schulden, maakt haar ongelukkig, maar hee, hij is zo lief), maar daar heb ik zowaar niets van gezegd. Ik hoop alleen heel hard dat ze een keer het licht ziet.)

[...]

Ik zou voor dat hij dat weekend weg gaat wel heel duidelijk maken wat je grenzen zijn. Als je vreemdgaan niet tolereert in je relatie, zou ik dat zeggen en de consequenties duidelijk maken wanneer hij toch vreemdgaat. Of dat elk contact met haar verbieden is? Persoonlijk zou ik dat doen, maar goed, persoonlijk had ik hem al eerder verlaten Maar ookal stel ik duidelijk mijn grenzen, zeg dat als hij nog een keer met haar n**kt het echt over is.. Wie zegt dan dat hij dat eerlijk zal zeggen als hij terug is?! Beetje worst case scenario... Want ik denk niet dat ie het nog een keer met haar gaat doen.

[...]

Zoals iemand al eerder reageerde, ben ik bang dat ie me dan een zeur vindt en dat ie dan twee dagen later weer troost vindt bij haar.. Ik weet het, denk nu wel heel slecht, is nergens op gebaseerd. Voor hetzelfde geld is het juist een boost voor hem dat hij echt voor mij gaat en juist echt alle contact gaat verbreken.

Och lieverd toch... Hij gaat vreemd en doet verschrikkelijk onaardig tegen je (hij gaat mee naar een familievakantie en gedraagt zich als een hork) en je bent vervolgens bang dat hij jou een zeur vindt? Bang dat hij daardoor juist vreemdgaat? Meisje, meisje, meisje toch...

Als je mijn vriendin was had ik je aan je haren naar een spoedcursus eigenwaarde kweken gesleurd.
quote:Sophie2711 schreef op 23 maart 2010 @ 11:35:

[...]

Maar ookal stel ik duidelijk mijn grenzen, zeg dat als hij nog een keer met haar n**kt het echt over is.. Wie zegt dan dat hij dat eerlijk zal zeggen als hij terug is?! Beetje worst case scenario... Want ik denk niet dat ie het nog een keer met haar gaat doen.Dat zal hij niet eerlijk zeggen. Nu jij weer.

[...]

Je bent geen zeur als je je grenzen aangeeft. Bovendien, als hij voor je wilt gaan, en niks meer voor haar voelt, moet dit ook niet zo'n opgave voor hem zijn.

Je wordt misschien een zeur als je hem blijft controleren en dergelijke, maar aangeven wat je niet tolereert is geen zeuren. Als hij dit wel zo opvat, en daardoor weer vreemgaat, is hij je sowieso toch niet waard.
quote:AlettaJacobs schreef op 23 maart 2010 @ 11:36:

[...]

Och lieverd toch... Hij gaat vreemd en doet verschrikkelijk onaardig tegen je (hij gaat mee naar een familievakantie en gedraagt zich als een hork) en je bent vervolgens bang dat hij jou een zeur vindt? Bang dat hij daardoor juist vreemdgaat? Meisje, meisje, meisje toch...

Als je mijn vriendin was had ik je aan je haren naar een spoedcursus eigenwaarde kweken gesleurd.Inderdaad
Komt er heel kort door de bocht op neer dat je hem niet meer kan vertrouwen. Je twijfelt nu al of hij het niet nog een keer doet... En vertrouwen is basis van een relatie. Je wil je toch niet weer een half jaar gaan afvragen of hij het dan weer gaat opbiechten?
Nee, denk maar niet dat hij eerlijk gaat vertellen als hij toch weer door haar het bed in gesleept is. Daarom schreef ik al dat je het heft in eigen hand moet nemen. Laat je geluk niet van een bedrieger afhangen.
Je kunt het met geen enkele mogelijkheid controleren. Je zult hem moeten vertrouwen.

En aangezien het al eerder op neuken uitgedraaid is met die twee zou ik er mijn hand niet voor in het vuur houden. Mijn pinknagel nog niet eens...
quote:Poeszie schreef op 23 maart 2010 @ 11:37:

[...]

Je bent geen zeur als je je grenzen aangeeft. Bovendien, als hij voor je wilt gaan, en niks meer voor haar voelt, moet dit ook niet zo'n opgave voor hem zijn.

Je wordt misschien een zeur als je hem blijft controleren en dergelijke, maar aangeven wat je niet tolereert is geen zeuren. Als hij dit wel zo opvat, en daardoor weer vreemgaat, is hij je sowieso toch niet waard.

Mee eens. Echter...

Als jij blijft en je ogen blijft sluiten en blijft zoeken naar bevestigingen dat het wel ok zit, terwijl je WEET dat het niet zo is, wordt je wel een zeur. Want jouw gezeur zal ook steeds harder moeten gaan worden om jezelf in de maling te kunnen blijven nemen.
Jullie hebben helemaal gelijk.. Dit weekend moet hij maar bewijzen dat hij te vertrouwen is. En ik zal hem voordat ie weg gaat nog even goed duidelijk maken wat de grenzen zijn.
Of hij het nu doet of niet, of hij het vertelt of niet, je hebt hem een tweede (of eigenlijk derde) kans gegeven. Ik zou hem voor hij weggaat duidelijk maken of hij nog een vierde kans kan verwachten. Dan kan hij zelf kiezen wat hij doet: nogmaals vreemdgaan en het vertellen, nogmaals vreemdgaan en het goed verbergen, of niet vreemdgaan.

Als hij niets opbiecht weet je nooit zeker welke optie hij heeft gekozen. Je weet echter wel wat de gevolgen zijn als je er ooit achter komt dat het toch optie twee was. Dus ja, de twijfel blijft voorlopig, maar je bent in ieder geval duidelijk geweest.
quote:Sophie2711 schreef op 23 maart 2010 @ 11:44:

Jullie hebben helemaal gelijk.. Dit weekend moet hij maar bewijzen dat hij te vertrouwen is. En ik zal hem voordat ie weg gaat nog even goed duidelijk maken wat de grenzen zijn.Hoe gaat hij dat bewijzen dan?
Denken jullie echt dat ik mezelf in de maling neem en oogkleppen op heb? Kan het niet zijn dat ie echt niks meer met haar doet maar gewoon nog contact met haar wil als ''vrienden''? Of is dat verdacht?

Volgens mijn kunnen vrouwen nooit meer ''gewoon'' vrienden zijn met een man waar je verliefd op bent/was toch?
quote:domnaiefmutsje schreef op 23 maart 2010 @ 11:46:

[...]

Hoe gaat hij dat bewijzen dan?Dat kan hij niet bewijzen... Zal ik moeten geloven... toch?
quote:Sophie2711 schreef op 23 maart 2010 @ 11:47:

[...]

Dat kan hij niet bewijzen... Zal ik moeten geloven... toch?Das jouw keuze. Waar ga jij dat op baseren?
quote:domnaiefmutsje schreef op 23 maart 2010 @ 11:49:

[...]

Das jouw keuze. Waar ga jij dat op baseren?Om hem weer te kunnen gaan vertrouwen zal ik dat echt moeten geloven.. en dat is dan nergens op gebaseerd. Hooguit op de belofte die hij doet dat het nooit meer zal gebeuren.
quote:Sophie2711 schreef op 23 maart 2010 @ 11:50:

[...]

Om hem weer te kunnen gaan vertrouwen zal ik dat echt moeten geloven.. en dat is dan nergens op gebaseerd. Hooguit op de belofte die hij doet dat het nooit meer zal gebeuren.Is dat dom of verstandig?
Maar waarom wil hij zo graag vrienden met haar blijven dan?? Hij vind jou toch belangrijker als het goed is??

En als je zegt dat vrouwen niet gewoon vrienden kunnen zijn dan snap ik er helemaal niets meer van...
Ik keer het even om.

Waarom zou hij het niet meer doen?
quote:Sophie2711 schreef op 23 maart 2010 @ 11:44:

Jullie hebben helemaal gelijk.. Dit weekend moet hij maar bewijzen dat hij te vertrouwen is. En ik zal hem voordat ie weg gaat nog even goed duidelijk maken wat de grenzen zijn.

Hoe kan hij dat bewijzen?

Wat je nu wel zeker weet, is dat jouw gevoelens echt niet heel belangrijk zijn voor hem. Hij vindt het belangrijker om een persoonlijke band met haar te onderhouden "omdat ze dan makkelijker over hem heen komt", dan om jou te laten zien dat hij 100% voor jou gaat.

Potverdorie zeg, hij zou de grond onder je voeten moeten kussen uit dankbaarheid dat je niet al lang weggelopen bent! Hij moet uit zichzelf het contact met zijn college verbreken, dat zou je hem niet eens moeten hoeven vragen! Het feit dat hij dat niet doet zegt meer dan 100 mooie beloftes.

Open je ogen en kijk hoe hij met jou omgaat. Zou jij dat ooit doen met een geliefde? Is dat liefde?
quote:domnaiefmutsje schreef op 23 maart 2010 @ 11:51:

Ik keer het even om.

Waarom zou hij het niet meer doen?Omdat hij nu met eigen ogen heeft gezien hoeveel verdriet hij mij ermee doet?
quote:Pear schreef op 23 maart 2010 @ 11:52:

[...]

Hoe kan hij dat bewijzen?

Wat je nu wel zeker weet, is dat jouw gevoelens echt niet heel belangrijk zijn voor hem. Hij vindt het belangrijker om een persoonlijke band met haar te onderhouden "omdat ze dan makkelijker over hem heen komt", dan om jou te laten zien dat hij 100% voor jou gaat.

Potverdorie zeg, hij zou de grond onder je voeten moeten kussen uit dankbaarheid dat je niet al lang weggelopen bent! Hij moet uit zichzelf het contact met zijn college verbreken, dat zou je hem niet eens moeten hoeven vragen! Het feit dat hij dat niet doet zegt meer dan 100 mooie beloftes.

Open je ogen en kijk hoe hij met jou omgaat. Zou jij dat ooit doen met een geliefde? Is dat liefde?Ik merk wel dat sinds hij het heeft verteld wel veel liever, leuker en aardiger tegen mij doet... Dat vind ik ook heel leuk. Maar hij heeft dus ook nog contact met haar, en dat doet mij pijn. Bij elk smsje dat er bij hem binnenkomt denk ik dat zij het is en als hij z'n telefoon niet opneemt denk ik dat hij met haar aan het bellen is (nergens op gebaseerd, gewoon gevoel).
quote:Sophie2711 schreef op 23 maart 2010 @ 11:47:

Denken jullie echt dat ik mezelf in de maling neem en oogkleppen op heb?

Ja, dat denk ik wel. Maar of dat echt zo is, is iets waar je zelf achter zult moeten komen. Wat vinden je vrienden van deze jongen?

quote:Kan het niet zijn dat ie echt niks meer met haar doet maar gewoon nog contact met haar wil als ''vrienden''? Of is dat verdacht?

Sja, dat kan vast. Maar ik denk dat dat niet zo is. Eigenlijk denk ik zelfs dat het niet bij een keer is gebleven, maar goed, dat is mijn wantrouwende geest ten opzichte van vreemdgaande mannen. In mijn ervaring vertellen ze een keer, zodat als vriendin onverhoopt achter een van de nummertjes komt, hij kan zeggen dat dat die ene keer was.

Maar nogmaals: dat hoeft allemaal niet en dat doet allemaal niet ter zake. Jij denkt dat hij het niet meer doet en jij moet ermee leven. Zolang je dat kunt, is het goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven