Vriend vroeger naar de hoeren...

11-05-2020 06:31 766 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar jullie mening...

Mijn vriend en ik hadden onlangs een gesprek nadat we een topic bekeken over de Wallen op televisie. Toen merkte ik op: "Een op de vijf mannen gaat wel eens naar de hoeren, wist je dat?" Naarmate we over dit onderwerp praatte merkte ik dat mijn vriend zich steeds vreemder begon te gedragen waardoor ik zelf aan hem vroeg of hij wel eens naar de hoeren is geweest. Hij antwoord dat hij dit inderdaad wel eens gedaan heeft.

Dit is allemaal voor mijn tijd geweest en hij heeft natuurlijk de seksuele vrijheid om te doen wat hij wil. Maar toch doet het wat met me. Het was op een red light district, de dame stond voor het raam en hij betaalde om hier naar binnen te mogen. Ik had nooit verwacht dat mijn vriend zoiets zou doen. Eerlijk gezegd ben ik een beetje in shock en weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden.

Wat vinden jullie hiervan?
Er was vroeger een gigolo die elke week een stukje in de Viva schreef over zijn beroep. Ik vond dat altijd wel leuk om te lezen. Wat ik bizar vond is dat Viva een keer een actie heft gehad waar je een afspraak met een gigolo kon winnen. Schijnbaar waren er nog veel reacties op.
vrijenblij20220 schreef:
11-05-2020 13:49
Er was vroeger een gigolo die elke week een stukje in de Viva schreef over zijn beroep. Ik vond dat altijd wel leuk om te lezen. Wat ik bizar vond is dat Viva een keer een actie heft gehad waar je een afspraak met een gigolo kon winnen. Schijnbaar waren er nog veel reacties op.
Ik heb wel vaker het idee dat het verschil in (seksueel) aanbod voor mannen en vrouwen vooral voortkomt uit een éénzijdige denkbeeld, en niet per se uit een éénzijdige behoefte. M.a.w.; stel er waren meer mannelijke prostituees geweest, zouden er dan ook meer vrouwen naar de hoeren gaan?

Maar goed, nu dwaal ik wel heel ver van het onderwerp van TO af.
Jordany schreef:
11-05-2020 13:06
Eigenlijk vind ik het bizar dat dit beroep bestaat.

Dat je een vreemde in je lichaam toelaat voor geld.

Je lijf is wat mij betreft onbetaalbaar.
maar waarom zou je het wel gratis doen dan??
vrijenblij20220 schreef:
11-05-2020 13:33
Zoals ik al eerder zei er zijn ook vrouwen die betalen voor seks. Nooit van een gigolo gehoord?
Die zijn er veel minder, dat weet je zelf ook wel. Op de wallen zie je ook geen mannelijke prostituees. Als het 50/50 zou zijn en het algemeen geaccepteerd was, dan zouden vrouwen er denk ik wel meer gebruik van maken. Misschien niet net zoveel als mannen, maar zeker meer dan nu.

Niet dat ik het idee goed vind trouwens. Het hele idee dat je recht hebt op seks vind ik raar, of je nu man of vrouw bent.
Suusje666 schreef:
11-05-2020 13:29
Nee, duh. Dat is de definitie van het woord 'vrijwillig', maar het gaat erom dat het vaker niet vrijwillig is dan wel. Als ik er vanuit ga dat bananen niet meer krom, zijn ze vanaf nu allemaal recht.

Vrouwen zijn niet tegen prostitutie omdat de man voor weinig geld seks kan krijgen, dat weet je zelf ook wel. Want zo'n beetje ieder vrouwelijk profiel op datingsapps krijgt nog steeds mega veel reacties, daar waar dat bij mannen minder het geval is, schijnt. Er is geen tekort aan seks voor vrouwen, in ieder geval. Het gaat erom dat prostitutie, ook als geaccepteerd iets, onderdeel is van een industrie die (minderjarige) mensen verhandelt en uitbuit. En een giftig beeld in stand houdt over vrouwelijke seksualiteit. Dat is gewoon zo. En een man die daar moedwillig aan mee heeft gedaan, tsja, daar staan veel vrouwen op z'n minst wel even bij stil in hun partnerkeuze. Jammer, maar waar.
Eigenlijk zeg je dus dat de meeste mannen gewoon Tinder moeten gebruiken. De meeste vrouwen gebruiken Tinder niet voor seks maar voor een relatie. Als je Tinder voor de seks wilt gebruiken dan moet je als man bij de 10-20% horen. Voor mijzelf zit dat er niet in. Vrouwen zijn mega kieskeurig op Tinder en begrijpelijk gezien de keus dus ik begrijp wel dat jij Tinder reuze fijn vindt. Ik heb zelf wel eens onenightstands gehad tijdens uitgaan maar dat neemt zoveel tijd en energie. Nu heb ik het ook niet druk dus dat is geen probleem en ik kan gewoon uitgaan. Mannen die druk met werk zijn begrijp ik wel. Ze hebben ook een uitlaatklep nodig. Vrouwen die vrijwillig de seks ingaan begrijp ik ook wel. Veel geld verdienen.
TanteOlivia schreef:
11-05-2020 14:04

Niet dat ik het idee goed vind trouwens. Het hele idee dat je recht hebt op seks vind ik raar, of je nu man of vrouw bent.
het is een levensbehoefte
je hebt alleen geen recht op een ander lichaam, je kunt het prima zelluf oplossen
Suusje666 schreef:
11-05-2020 13:57
Ik heb wel vaker het idee dat het verschil in (seksueel) aanbod voor mannen en vrouwen vooral voortkomt uit een éénzijdige denkbeeld, en niet per se uit een éénzijdige behoefte. M.a.w.; stel er waren meer mannelijke prostituees geweest, zouden er dan ook meer vrouwen naar de hoeren gaan?

Wat ik mij afvraag is dit: waarom als vrouw naar een gigolo gaan en betalen als je seks via Tinder kan krijgen?
Erdo schreef:
11-05-2020 14:07
Wat ik mij afvraag is dit: waarom als vrouw naar een gigolo gaan en betalen als je seks via Tinder kan krijgen?
omdat je daar: een hele mooie kan uitkiezen, die in een bar niet naar je om zou kijken? Of omdat je het graag zakelijk houdt??

het feit dat je eenvoudig seks kunt "krijgen" wil niet zeggen, dat je met iedere vent genoegen neemt hoor.
Erdo schreef:
Misschien wil een vrouw ook weleens seks zonder verwachtingen, die “transactie” waar het steeds over gaat.

Ja, mij persoonlijk niet gezien. Maar seksdates via Tinder ook niet trouwens.
Daveotion schreef:
11-05-2020 13:34
Dat is een diepgeworteld geloof in een paternalistische samenleving.
En klopt, de seksuele behoeften van een vrouw worden veel minder belangrijk gevonden. En vaak zelfs belachelijk gemaakt.
Gek is dat. Ik geloof echt dat vrouwen een net zo grote behoefte hebben.
Hoewel er zeker prake is van veel uitbuiting en misbruik in deze sector wil ik toch een beetje nuance aanbrengen. Sommigen doen net alsof alle vrouwen gedwongen in de prostitutie zitten. Dat is absoluut niet zo. Dat jij je er niks van bij voor kan stellen om dit als werk te doen, betekent niet dat iedereen dat ook vindt. Ik moet er ook niet aan denken om dag in dag uit met excelformulieren te werken, brrr.

Zeker vrouwen die werken als sekswerker voor mensen met een handicap kiezen hier vaak voor uit idealistische overwegingen. Google hier maar eens op. Of luister eens naar de laatste aflevering van Damn Honey (podcast) waarin een sekswerker aan het woord is.

Doen alsof elke vrouw gedwongen in de prostitutie zit is ook schadelijk voor het gedeelte dat dit uit vrije wil doet. Dat neemt niet weg dat ik vind, dat je als klant altijd 100% zeker moet weten dat iemand het uit vrije wil doet. Dat kan je denk ik bijna niet weten als je een random iemand kiest die achter de ramen staat. Hoe je dat dan wel weet, weet ik ook niet hoor. Geen ervaring mee verder :bonk:
Suusje666 schreef:
11-05-2020 13:57

Ik vermoed dat het er meer mee te maken heeft dat meer mannen dan vrouwen oppervlakkige sex leuk vinden.
En ik denk dat dat uiteindelijk komt doordat in de prehistorie een vrouw zonder trouwe partner minder kans had om haar kinderen groot te brengen.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Erdo schreef:
11-05-2020 14:05
Eigenlijk zeg je dus dat de meeste mannen gewoon Tinder moeten gebruiken. De meeste vrouwen gebruiken Tinder niet voor seks maar voor een relatie. Als je Tinder voor de seks wilt gebruiken dan moet je als man bij de 10-20% horen. Voor mijzelf zit dat er niet in. Vrouwen zijn mega kieskeurig op Tinder en begrijpelijk gezien de keus dus ik begrijp wel dat jij Tinder reuze fijn vindt. Ik heb zelf wel eens onenightstands gehad tijdens uitgaan maar dat neemt zoveel tijd en energie. Nu heb ik het ook niet druk dus dat is geen probleem en ik kan gewoon uitgaan. Mannen die druk met werk zijn begrijp ik wel. Ze hebben ook een uitlaatklep nodig. Vrouwen die vrijwillig de seks ingaan begrijp ik ook wel. Veel geld verdienen.
Ik durf wel te stellen dat je op Tinder meer vrijwilligheid tegenkomt dan in de seksindustrie, ja. En minder misbruik. Ik Tinder niet, want relatie, maar ik hoor van vrienden soms dat er ook zat vrouwen zijn die de app alleen gebruiken voor de seks. En als het Tinder niet is, zijn er vast andere apps.

Nogmaals, het is niet dat ik vrijwillige seks tussen twee mensen zonder verdere liefde ofzo afkeur, of jou persoonlijk verantwoordelijk hou voor het in stand houden van de uitbuiting in de seksindustrie. Helemaal niet. Ik ben een jaren '90 kind. Maar wat ik eerder zei, blijft een feit: de seksindustrie is vies. En als je daar gebruik van maakt, is de kans er dat je eraan bijdraagt. Dat is niet leuk om te horen, het is ook niet leuk om te horen dat er in ieders smartphone mineralen verwerkt zitten waar ook mensen vreselijk voor worden uitgebuit en mishandeld.
Erdo schreef:
Je weet dan zeker dat zo'n man verder niks van je wil. Dat het echt alleen om seks gaat. En zo'n gigolo zal vast zijn best doet je te behagen ipv alleen aan zichzelf te denken, dat moet je bij een random man maar afwachten.
Erdo schreef:
Ik weet dat er vrouwen zijn die naar gigolo’s gaan omdat ze ooit misbruikt zijn en weer willen wennen aan seks/lichamelijk contact, omdat ze graag een relatie willen maar eerst willen oefenen, hun angsten (gedeeltelijk) verwerken.
Erdo schreef:
Omdat een gigolo weet wat ie doet ;)
Erdo schreef:
11-05-2020 12:44
Het is het oudste beroep ter wereld. Dat laat je niet zomaar verdwijnen en ik weet niet of je dat zou moeten willen.
Zullen we dan ook maar weer slaven nemen? Ook een heeeeel oud beroep, misschien wel net zo oud.
menta wijzigde dit bericht op 11-05-2020 14:16
4.80% gewijzigd
vrijenblij20220 schreef:
11-05-2020 13:30
Wat een rare reactie. Ik heb alleen seks met mijn eigen man en dat wil ik graag zo houden. Er zijn vrouwen die zelf voor dit beroep kiezen en niet gedwongen worden. Ik denk dat wanneer je naar een echte luxe club gaat waar dure champagne geschonken wordt je veel minder vrouwen zult hebben die gedwongen worden. Die verdienen ook veel meer dan die vrouwen achter een raam. Die sekswerkers voor mensen met een beperking deden dat ook vrijwillig.
100% eens.
Meest bizarre reacties zie ik hier voorbij komen.
haarklover schreef:
11-05-2020 14:11
Ik vermoed dat het er meer mee te maken heeft dat meer mannen dan vrouwen oppervlakkige sex leuk vinden.
En ik denk dat dat uiteindelijk komt doordat in de prehistorie een vrouw zonder trouwe partner minder kans had om haar kinderen groot te brengen.
Ik denk juist dat dat reuze meevalt, maar dat een diep ingesleten traditioneel denkbeeld over vrouwen en vrije seks het eraan durven toegeven tegenhoudt. Ook onder vrouwen onderling.

De prehistorie is wel errug lang geleden, ik vind dat vaak moeilijk te accepteren als argument.
Suusje666 schreef:
11-05-2020 14:16
Ik denk juist dat dat reuze meevalt, maar dat een diep ingesleten traditioneel denkbeeld over vrouwen en vrije seks het eraan durven toegeven tegenhoudt. Ook onder vrouwen onderling.

De prehistorie is wel errug lang geleden, ik vind dat vaak moeilijk te accepteren als argument.
Het is wel zo dat mannen gewoon makkelijker door gerichte handelingen klaar kunnen komen. Bij veel vrouwen komt daar meer bij kijken en niet elke dag is hetzelfde. Een blokje van 30 minuten inplannen bij een raam is dus misschien moeilijker.
lilalinda schreef:
11-05-2020 14:08
omdat je daar: een hele mooie kan uitkiezen, die in een bar niet naar je om zou kijken? Of omdat je het graag zakelijk houdt??

het feit dat je eenvoudig seks kunt "krijgen" wil niet zeggen, dat je met iedere vent genoegen neemt hoor.
Dan zie je een man gewoon als neukvlees. Niet dat ik het verafschuw. Volgens sommigen in dit topic mag dat niet.
Erdo schreef:
11-05-2020 14:19
Dan zie je een man gewoon als neukvlees. Niet dat ik het verafschuw. Volgens sommigen in dit topic mag dat niet.
Kip en het ei.
rumforviva schreef:
11-05-2020 14:18
Het is wel zo dat mannen gewoon makkelijker door gerichte handelingen klaar kunnen komen. Bij veel vrouwen komt daar meer bij kijken en niet elke dag is hetzelfde. Een blokje van 30 minuten inplannen bij een raam is dus misschien moeilijker.
Voor iedere vraag is er een aanbod, toch? Zo niet, dan kan dat gemaakt worden ;-D
TanteOlivia schreef:
11-05-2020 13:32
Maar hoe is dit dan voor vrouwen? Die hebben net zo goed hun behoeften en die worden ook lang niet altijd vervuld.

Waar komt dat idee toch vandaan dat mannen recht hebben op seks? Ik vind dat zoiets vreemds.
Bij Het Dorp bij Arnhem werkten een aantal vrijwillige sexwerkers, vrijwillig is hier gratis.
Voor mannen en vrouwen.
Stel je even voor dat je geen armen hebt, of door softenon heel erg korte. Dan kun je zelf niet zo veel...

Recht op sex met iemand anders bedoel je?
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
Als vrouwen en mannen seksualiteit hetzelfde zouden ervaren zou het red light district ook mannen achter het raam hebben staan en vrouwen daar ook rondlopen. Denk dat maar heel weinig vrouwen zin hebben in seks met een man waarvan je weet dat hij het alleen doet voor het geld. Mannen (hoerenlopers) kunnen daar heel naïef in zijn. Die denken altijd dat de hoeren ook genieten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven