Vriend vroeger naar de hoeren...
maandag 11 mei 2020 om 06:31
Ik ben benieuwd naar jullie mening...
Mijn vriend en ik hadden onlangs een gesprek nadat we een topic bekeken over de Wallen op televisie. Toen merkte ik op: "Een op de vijf mannen gaat wel eens naar de hoeren, wist je dat?" Naarmate we over dit onderwerp praatte merkte ik dat mijn vriend zich steeds vreemder begon te gedragen waardoor ik zelf aan hem vroeg of hij wel eens naar de hoeren is geweest. Hij antwoord dat hij dit inderdaad wel eens gedaan heeft.
Dit is allemaal voor mijn tijd geweest en hij heeft natuurlijk de seksuele vrijheid om te doen wat hij wil. Maar toch doet het wat met me. Het was op een red light district, de dame stond voor het raam en hij betaalde om hier naar binnen te mogen. Ik had nooit verwacht dat mijn vriend zoiets zou doen. Eerlijk gezegd ben ik een beetje in shock en weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden.
Wat vinden jullie hiervan?
Mijn vriend en ik hadden onlangs een gesprek nadat we een topic bekeken over de Wallen op televisie. Toen merkte ik op: "Een op de vijf mannen gaat wel eens naar de hoeren, wist je dat?" Naarmate we over dit onderwerp praatte merkte ik dat mijn vriend zich steeds vreemder begon te gedragen waardoor ik zelf aan hem vroeg of hij wel eens naar de hoeren is geweest. Hij antwoord dat hij dit inderdaad wel eens gedaan heeft.
Dit is allemaal voor mijn tijd geweest en hij heeft natuurlijk de seksuele vrijheid om te doen wat hij wil. Maar toch doet het wat met me. Het was op een red light district, de dame stond voor het raam en hij betaalde om hier naar binnen te mogen. Ik had nooit verwacht dat mijn vriend zoiets zou doen. Eerlijk gezegd ben ik een beetje in shock en weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden.
Wat vinden jullie hiervan?
maandag 11 mei 2020 om 12:47
Maar dit is dan ook perfect uitgelegd DE reden waarom vrouwen moeite hebben met mannen die naar de hoeren gaan, exploitatie en mensenrechten even buiten beschouwing latend. Je pakt een pak melk uit de koeling. Je pakt een broek om aan te trekken. Een vrouw is niet "iets dat je pakt".Erdo schreef: ↑11-05-2020 12:44Dat is wel fijn dat je genuanceerd bent. Dat mis ik bij veel reacties in dit topic. Als het vrijwillig is dan vind ik het ook gewoon kunnen. Het is het oudste beroep ter wereld. Dat laat je niet zomaar verdwijnen en ik weet niet of je dat zou moeten willen. Voor mij was het puur om een beeldschoon meisje te pakken die je niet zo makkelijk in een nachtclub of dagelijkse leven tegenkomt.

maandag 11 mei 2020 om 12:50
Ik zie wel wat je bedoelt. Als ik een vrouw dan zou ik het niet zo snel doen dus ik kan mij inderdaad niet inleven maar er bestaan toch nymfo’s?
maandag 11 mei 2020 om 12:51
Nee het is ook geen echte diagnose. Extreme losbandigheid zie je soms wel als symptoom bij bepaalde stoornissen en trauma. Risicogedrag.
maandag 11 mei 2020 om 12:52
Zou het nou eigenlijk veel uitmaken of je vriendin je een lul vindt omdat ze weet van je gedrag, of dat je weet dat je vriendin je een lul zou vinden als ze wist van je gedrag?
In beide gevallen weet je zelf wat je vriendin van je vindt...
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

maandag 11 mei 2020 om 12:55
Man zijn is ook niet zo makkelijk. Het liefst had ik het niet gedaan maar de verleiding was op dat moment heel groot. Dat is een beetje moeilijk in te leven als je geen man bent.Suusje666 schreef: ↑11-05-2020 12:47Maar dit is dan ook perfect uitgelegd DE reden waarom vrouwen moeite hebben met mannen die naar de hoeren gaan, exploitatie en mensenrechten even buiten beschouwing latend. Je pakt een pak melk uit de koeling. Je pakt een broek om aan te trekken. Een vrouw is niet "iets dat je pakt".

maandag 11 mei 2020 om 12:57
Exact. Maar het zegt natuurlijk wel behoorlijk wat over zijn morele waarden, ik zou het interessant vinden om te weten hoe hij er nu instaat. De eerste keer is al geweest, hoe makkelijk is het voor hem als het tussen TO en hem wat minder gaat seksueel (tijdens een zwangerschap bijvoorbeeld) om wederom bij zo'n dame even binnen te wippen?Sjulia schreef: ↑11-05-2020 10:51Ik kijk om die reden alleen amateurs, koppels die het zelf op internet plaatsen. Vroeger niet, maar het is een stukje besef dat ik vroeger nog niet had. Na een aantal docu’s gezien te hebben realiseerde ik me hoe naar die wereld is. Daarom vind ik iemand dumpen die vroeger ooit naar de hoeren was geweest wel erg makkelijk. We maken allemaal fouten. Het zou me meer om het besef in het nu gaan.
maandag 11 mei 2020 om 12:59
Hoi Allemaal,
Bedankt voor jullie reacties. Het is inderdaad meer het principe ding en dat hij onderdeel is geweest van (mogelijke) vrouwenuitbuiting. Natuurlijk ga ik het uiteindelijk gewoon accepteren en doorgaan maar het is nog steeds nogal een klap.
Ik wil graag een vriendin in vertrouwen nemen en er met iemand over praten (om het een plekje te geven) maar mijn vriend schaamt zich er heel erg voor en hij wilt niet dat ik het met iemand deel. Dus dat zal ik ook niet doen.
Fijn dat ik hier alsnog terecht kan
Bedankt voor jullie reacties. Het is inderdaad meer het principe ding en dat hij onderdeel is geweest van (mogelijke) vrouwenuitbuiting. Natuurlijk ga ik het uiteindelijk gewoon accepteren en doorgaan maar het is nog steeds nogal een klap.
Ik wil graag een vriendin in vertrouwen nemen en er met iemand over praten (om het een plekje te geven) maar mijn vriend schaamt zich er heel erg voor en hij wilt niet dat ik het met iemand deel. Dus dat zal ik ook niet doen.
Fijn dat ik hier alsnog terecht kan
maandag 11 mei 2020 om 13:00
Nee hoor

Nogmaals, ik veroordeel je niet. Maar gedraag je niet alsof het je is overkomen. Het was een bewuste keuze, je wilde seks met een mooie vrouw. Nou, prima. Dat mag toch? Maar helaas is het wel deel van een industrie waar mensen worden verhandeld en uitgebuit, én die een denkbeeld in stand houdt. Dat is een lelijke waarheid. Persoonlijk weet ik me door die twee tegenstrijdige standpunten ook niet helemaal een houding te geven tegenover dit onderwerp, wat ik er nou echt van vind.

maandag 11 mei 2020 om 13:14
Ik vind het wel goed dat ze er zijn. Ik ken een man die er openlijk voor uit komt dat hij wel eens naar een bordeel gaat. Hij is nu al in de 60 en is nooit aan de vrouw kunnen komen. Hij is zacht uitgedrukt niet erg aantrekkelijk. Zulke mannen hebben natuurlijk ook hun behoeften en willen wel eens seks met een vrouw. Dan vind ik het fijn voor hem dat hij op deze manier toch aan zijn gerief komt.
Ik heb ook eens een reportage gezien over sekswerkers speciaal voor mensen met een handicap en of geestelijke beperking. Ik vond dat zij erg goed werk deden want ook deze mensen hebben seksuele behoeften.
Ik heb ook eens een reportage gezien over sekswerkers speciaal voor mensen met een handicap en of geestelijke beperking. Ik vond dat zij erg goed werk deden want ook deze mensen hebben seksuele behoeften.

maandag 11 mei 2020 om 13:21
Ergens begrijp ik jouw standpunt wel maar ik vind mezelf geen exploitant.Suusje666 schreef: ↑11-05-2020 13:00Nee hoorik ben ook van vlees en bloed, wees maar niet bang. Ik zei eerder al dat als mannelijke sekswerkers net zo 'doorsnee' waren als vrouwelijke, ik zelf ook vast wel op momenten toen ik wat jonger was andere keuzes had gemaakt. Sterker nog, dat weet ik wel zeker. Mits legaal en vrijwillig en veilig etc.
Nogmaals, ik veroordeel je niet. Maar gedraag je niet alsof het je is overkomen. Het was een bewuste keuze, je wilde seks met een mooie vrouw. Nou, prima. Dat mag toch? Maar helaas is het wel deel van een industrie waar mensen worden verhandeld en uitgebuit, én die een denkbeeld in stand houdt. Dat is een lelijke waarheid. Persoonlijk weet ik me door die twee tegenstrijdige standpunten ook niet helemaal een houding te geven tegenover dit onderwerp, wat ik er nou echt van vind.
Als ik er van uitga dat ze niet geforceerd is was het gewoon een transactie.
Ik denk dat sommige vrouwen tegen prostitutie zijn omdat de man voor weinig geld seks kan krijgen.
Als die man en die vrouw het allebei vrijwillig doen dan zie ik geen exploitatie. Nu kent de prostitutie niet per se zuiver om het licht uit te drukken. Daar moet wel iets aan gedaan worden.
anoniem_64418a8678b4c wijzigde dit bericht op 11-05-2020 13:22
4.33% gewijzigd

maandag 11 mei 2020 om 13:21
Goh wat nobel van je dat je het die mensen gunt om hun kwakkie te mogen lozen. Maar alleen als andere vrouwen het vuile werkje opknappen dus... Of ga je er zelf ook voor op je rug liggen daar je het zo met die kerels te doen hebt...vrijenblij20220 schreef: ↑11-05-2020 13:14Ik vind het wel goed dat ze er zijn. Ik ken een man die er openlijk voor uit komt dat hij wel eens naar een bordeel gaat. Hij is nu al in de 60 en is nooit aan de vrouw kunnen komen. Hij is zacht uitgedrukt niet erg aantrekkelijk. Zulke mannen hebben natuurlijk ook hun behoeften en willen wel eens seks met een vrouw. Dan vind ik het fijn voor hem dat hij op deze manier toch aan zijn gerief komt.

maandag 11 mei 2020 om 13:28
vrijenblij20220 schreef: ↑11-05-2020 13:14Ik vind het wel goed dat ze er zijn. Ik ken een man die er openlijk voor uit komt dat hij wel eens naar een bordeel gaat. Hij is nu al in de 60 en is nooit aan de vrouw kunnen komen. Hij is zacht uitgedrukt niet erg aantrekkelijk. Zulke mannen hebben natuurlijk ook hun behoeften en willen wel eens seks met een vrouw. Dan vind ik het fijn voor hem dat hij op deze manier toch aan zijn gerief komt.

maandag 11 mei 2020 om 13:29
Tja en hier ga je natuurlijk gigantisch mis.Erdo schreef: ↑11-05-2020 13:21Ergens begrijp ik jouw standpunt wel maar ik vind mezelf geen exploitant.
Ik denk dat sommige vrouwen tegen prostitutie zijn omdat de man voor weinig geld seks kan krijgen.
Als die man en die vrouw het allebei vrijwillig doen dan zie ik geen exploitatie. Nu kent de prostitutie niet per se zuiver om het licht uit te drukken. Daar moet wel iets aan gedaan worden.
maandag 11 mei 2020 om 13:29
Nee, duh. Dat is de definitie van het woord 'vrijwillig', maar het gaat erom dat het vaker niet vrijwillig is dan wel. Als ik er vanuit ga dat bananen niet meer krom, zijn ze vanaf nu allemaal recht.Erdo schreef: ↑11-05-2020 13:21Ergens begrijp ik jouw standpunt wel maar ik vind mezelf geen exploitant.
Vrouwen zijn niet tegen prostitutie omdat de man voor weinig geld seks kan krijgen, dat weet je zelf ook wel. Want zo'n beetje ieder vrouwelijk profiel op datingsapps krijgt nog steeds mega veel reacties, daar waar dat bij mannen minder het geval is, schijnt. Er is geen tekort aan seks voor vrouwen, in ieder geval. Het gaat erom dat prostitutie, ook als geaccepteerd iets, onderdeel is van een industrie die (minderjarige) mensen verhandelt en uitbuit. En een giftig beeld in stand houdt over vrouwelijke seksualiteit. Dat is gewoon zo. En een man die daar moedwillig aan mee heeft gedaan, tsja, daar staan veel vrouwen op z'n minst wel even bij stil in hun partnerkeuze. Jammer, maar waar.
suusje666 wijzigde dit bericht op 11-05-2020 13:31
0.11% gewijzigd
maandag 11 mei 2020 om 13:30
Wat een rare reactie. Ik heb alleen seks met mijn eigen man en dat wil ik graag zo houden. Er zijn vrouwen die zelf voor dit beroep kiezen en niet gedwongen worden. Ik denk dat wanneer je naar een echte luxe club gaat waar dure champagne geschonken wordt je veel minder vrouwen zult hebben die gedwongen worden. Die verdienen ook veel meer dan die vrouwen achter een raam. Die sekswerkers voor mensen met een beperking deden dat ook vrijwillig.

maandag 11 mei 2020 om 13:32
Maar hoe is dit dan voor vrouwen? Die hebben net zo goed hun behoeften en die worden ook lang niet altijd vervuld.vrijenblij20220 schreef: ↑11-05-2020 13:14Ik vind het wel goed dat ze er zijn. Ik ken een man die er openlijk voor uit komt dat hij wel eens naar een bordeel gaat. Hij is nu al in de 60 en is nooit aan de vrouw kunnen komen. Hij is zacht uitgedrukt niet erg aantrekkelijk. Zulke mannen hebben natuurlijk ook hun behoeften en willen wel eens seks met een vrouw. Dan vind ik het fijn voor hem dat hij op deze manier toch aan zijn gerief komt.
Waar komt dat idee toch vandaan dat mannen recht hebben op seks? Ik vind dat zoiets vreemds.

maandag 11 mei 2020 om 13:33
Zoals ik al eerder zei er zijn ook vrouwen die betalen voor seks. Nooit van een gigolo gehoord?TanteOlivia schreef: ↑11-05-2020 13:32Maar hoe is dit dan voor vrouwen? Die hebben net zo goed hun behoeften en die worden ook lang niet altijd vervuld.
Waar komt dat idee toch vandaan dat mannen recht hebben op seks? Ik vind dat zoiets vreemds.

maandag 11 mei 2020 om 13:34
Dat is een diepgeworteld geloof in een paternalistische samenleving.TanteOlivia schreef: ↑11-05-2020 13:32Maar hoe is dit dan voor vrouwen? Die hebben net zo goed hun behoeften en die worden ook lang niet altijd vervuld.
En klopt, de seksuele behoeften van een vrouw worden veel minder belangrijk gevonden. En vaak zelfs belachelijk gemaakt.

maandag 11 mei 2020 om 13:43
Je hebt geen flauw benul van het leed wat er allemaal achter schuilgaat en in welke mate. De kans dat je als kerel een hoer treft die uit bittere ellende voor zn beroep heeft gekozen is velen malen groter dan dat je een hoer treft die met plezier de meest ranzige kerels over haar heen laat gaan, maar dat weet je zelf ook wel. Je vindt het belang wat mannen erbij hebben gewoon net even wat belangrijker want tja die gaan dood als ze niet regelmatig hun lul ergens in kunnen steken.vrijenblij20220 schreef: ↑11-05-2020 13:30Wat een rare reactie. Ik heb alleen seks met mijn eigen man en dat wil ik graag zo houden. Er zijn vrouwen die zelf voor dit beroep kiezen en niet gedwongen worden. Ik denk dat wanneer je naar een echte luxe club gaat waar dure champagne geschonken wordt je veel minder vrouwen zult hebben die gedwongen worden. Die verdienen ook veel meer dan die vrouwen achter een raam. Die sekswerkers voor mensen met een beperking deden dat ook vrijwillig.

maandag 11 mei 2020 om 13:45
Euh, de exploitatie vindt achter de schermen plaats hè. De mannen die de touwtjes in handen hebben en paspoorten afpakken enzo.Erdo schreef: ↑11-05-2020 13:21Ergens begrijp ik jouw standpunt wel maar ik vind mezelf geen exploitant.

maandag 11 mei 2020 om 13:49
Nog 11 minuten, en dan mag je weer 3x uit je klok...Erdo schreef: ↑11-05-2020 11:41Laat vrouwen dat lekker zelf beslissen. Ik ben wel eens geweest en bij mij genoot de vrouw net zoveel als ik. Nu zeg ik niet dat ze dat bij elke klant doet.
Kwaad vind ik een eng woord. Ik vind het juist kwaad als andere beslissen wat een vrouw wel of niet mag met haar lichaam.
Mensen die prostitutie willen verbieden en pooiers zijn in mij ogen ook ongeveer hetzelfde: ze willen beslissen over andermans lichaam. Dat is iets wat aangepakt moet worden.