Vriend wil een kind en ik niet HELP!

02-02-2010 22:56 547 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een tijdje samen met mijn vriend

Nu wil hij kinderen. Ik eigenlijk niet. Ik heb niets met kinderen, ik vind ze eng, vies (snotneuzen bah) en weet ook totaal niet hoe ik me moet gedragen in de buurt van kinderen.

In augustus zijn we twee weken op vakantie geweest en toen stelde hij me voor de keuze. Of kinderen of einde relatie.

Ik heb toen maar gezegd dat ik wel kinderen wilde.

Bij thuiskomst zou ik met de pil stoppen en zouden we er samen voor gaan.

Maar nu komt het: Ik ben niet met de pil gestopt. Ik slik nog braaf elke dag de pil en ben elke keer zogenaamd teleurgesteld dat ik nog niet zwanger

We hebben ooit afgesproken nooit de medische mallemolen in te gaan mocht het niet lukken maar de laatste maand begint hij er toch over.

Hij wil naar de huisarts. En dan komt het natuurlijk uit want de huisarts weet dat ik de pil slik.

Wat moet ik doen? Ik wil hem echt niet kwijt.

Hoe weerhoud ik hem ervan om naar de huisarts te gaan. Hoe maak ik hem duidelijk dat kinderen voor ons gewoon niet is weggelegd?

Please help!!
quote:ikbenik94 schreef op 03 februari 2010 @ 00:04:

[...]

Goede tijden gezien? Haha

Nee jullie hebben gelijk. Ik ga met mijn vriend praten.

Ik twijfel alleen waarover. Sowieso ga ik zeggen dat ik twijfel over het hele kindergebeuren. Maar ik twijfel wat daarna komt. Want als hij de relatie verbreekt. Wat dan? Ik twijfel om dan toch maar aan kinderen te beginnen. Ik vind ze eng enzo maar ik gun het hem wel. Maar ik gun mezelf deze geweldige relatie.

Ik snap echt heel goed dat je bang bent. En ook heel goed dat je het liefst wil doen alsof het alleen om die kinderwens gaat. Maar feit is dat je nu zelf van iets wat misschien niet onoverkomelijk was een veel groter probleem hebt gemaakt.

Draai het eens om? Wat zou jij dan willen wat je vriend je vertelde?
Am Yisrael Chai!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 februari 2010 @ 00:07:

Ikbenik; zou je een wurgslang nemen als huisdier als je daar bang voor zou zijn? Of een vogelspin, of een rat? Vast niet.

Waarom is een baby dan wel een optie?

Omdat ik denk dat ik er wel aan kan wennen en van kan houden.

Maar het liefst wil ik dat alles zo blijft als het is.
tja ik vind dat je het niet kunt maken om je partner zo voor te liegen. Ik ben bij mijn ex weggegaan omdat hij perse kinderen wilde, ik hield veel van hem, maar dat was het enige wat ik hem niet kon bieden.

Inmiddels is hij pappa van 2 koters waar hij zielsgelukkig mee is (hij heeft ook een hele leuke lieve vrouw) en ik ben al jaren gelukkig getrouwd met iemand die net als ik ook geen kinderen wilt.

Je kunt een kind niet op de wereld gaan zetten zonder dat je erachter staat, dat is behoorlijk onverantwoord, net als liegen tegen je partner dat je gestopt bent met de pil.

[...]

Ik twijfel alleen waarover. Sowieso ga ik zeggen dat ik twijfel over het hele kindergebeuren. Maar ik twijfel wat daarna komt. Want als hij de relatie verbreekt. Wat dan? Ik twijfel om dan toch maar aan kinderen te beginnen. Ik vind ze eng enzo maar ik gun het hem wel. Maar ik gun mezelf deze geweldige relatie.Ik vind dat je eingelijk al een bom onder je relatie hebt gelegd. Want liegen op de lange termijn, dat komt uit. En anders moet je er zelf mee leren leven dat je hem op deze manier hebt bedrogen, of blijft bedriegen.
quote:ikbenik94 schreef op 03 februari 2010 @ 00:09:

[...]

een kind is geen hond of kat waarmee je wel kunt leven als het moet....

en situaties veranderen, dat hoort bij het leven.

[...]

Maar het liefst wil ik dat alles zo blijft als het is.Ja, maar dat kun je niet meer verwachten? Sowieso kunnen mensen veranderen in hun leven, dus ook de kinderwens van je vriend. Natuurlijk kan je er verdrietig om zijn dat jullie wensen nu anders zijn, maar ik vind dit wel iets heel fundamenteels waar je iemand niet op kan afrekenen (als in: afspraak is afspraak, jij heb gezegd dat je nooit kinderen wilt (ik heb het nu dus over de wens he, niet de uitvoering)).
Als je echt geen kinderen wil, dan verandert dat niet als bij toverslag op het moment dat je ze hebt. Soms dan blijf je het niet willen, en dan is 18 jaar laaaang. En daarna ben je nog niet klaar hoor, want ze blijven je kinderen. Nogmaals, mijn moeder had spijt van haar keuze en dat heeft negatieve invloed tot op de dag van vandaag, op mijn leven. Een kind om je relatie te redden werkt al helemaal niet trouwens...

[...]

Maar het liefst wil ik dat alles zo blijft als het is.Praat daar dan over met je vriend. Dat dat is, wat jij wil.

Als dat niet kan, dan heb je sowieso geen relatie waar je samen oud mee wordt.

En als jij eerlijk praten geen optie vindt, dan ben jij sowieso niet toe aan een volwassen relatie.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Dames en heren? bedankt.

Ik ga nu slapen. Ik lees en reageer hier morgen weer.

Groetjes

[...]

Ik twijfel alleen waarover. Sowieso ga ik zeggen dat ik twijfel over het hele kindergebeuren. Maar ik twijfel wat daarna komt. Want als hij de relatie verbreekt. Wat dan? Ik twijfel om dan toch maar aan kinderen te beginnen. Ik vind ze eng enzo maar ik gun het hem wel. Maar ik gun mezelf deze geweldige relatie.Die relatie is niet geweldig als je man persé iets wil hebben waar jij niet mee kan leven. En zelfs al zou ie je beloven dat hij alle verzorging op zich zou nemen dan nog zul je er last van ondervinden want je woont er mee onder 1 dak. En het is uiteindelijk toch meestal de vrouw die het werk mag opknappen als het op kinderen aan komt. Een kind nemen om hem te pleasen is nooit 'n goed idee, daar wordt jij zeker niet gelukkiger van (als je afgetobt bent geniet je ook niet meer van je relatie en écht kunnen reizen zit er ook niet meer in als je tot het hoogseizoen veroordeeld bent door 'n schoolgaand kind) En 'n kind wat zich ongewenst voelt zal vast ook niet erg gelukkig zijn.

[...]

Voor welke veranderingen zou je bang zijn, of welke dingen wil je persé zo laten doorgaan?

Er komt vanzelf een tijd dat je blij bent als je zaterdagavond op de bank zit, dan heb je dat stappen ook allemaal wel gezien en wil er toch niemand mee van je vriendinnen ; die hebben net een relatie, of zijn zelf net moeder geworden.... en stappen hoeft trouwens helemaal niet over te zijn als je kinderen hebt. Dat je minder vaak gaat en omrolt van het slaapgebrek, ja. Maar ook dat gaat weer over.

Je hoeft niet te stoppen met werken als je bevallen bent. Er zijn creches, naschoolse opvang...

En reizen kun je ook met kinderen. Ja, je zal iets minder een " we zien wel waar we stranden " houding kunnen hebben omdat zo'n wurm nou eenmaal veel leuker is als het geregeld iets te eten krijgt, verschoond wordt en slapen kan, maar je hoeft echt je vakanties niet in Centerparks of je achtertuin door te brengen, hoor.

Dit vertel ik niet om je vooral kinderen te laten nemen, want als jij geen drol aan kinderen vindt dan is dat gewoon zo. Maar als jij om dit soort angsten niet aan kinderen wil beginnen dan kun je aan ervaren moeders vragen hoe je zulke zaken aan zou kunnen pakken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 februari 2010 @ 00:18:

[...]

En reizen kun je ook met kinderen. Ja, je zal iets minder een " we zien wel waar we stranden " houding kunnen hebben omdat zo'n wurm nou eenmaal veel leuker is als het geregeld iets te eten krijgt, verschoond wordt en slapen kan, maar je hoeft echt je vakanties niet in Centerparks of je achtertuin door te brengen, hoor.Als het geen grootverdieners zijn dan worden de financiele mogelijkheden kleiner als er 'n grote kostenpost bij komt (en er 'n half inkomen wegvalt en/of dat inkomen gebruikt moet worden voor de opvang). En wat dacht je van de extra kosten op reis: extra vliegticket, extra kamer?
quote:elninjoo schreef op 03 februari 2010 @ 00:25:

[...]

Als het geen grootverdieners zijn dan worden de financiele mogelijkheden kleiner als er 'n grote kostenpost bij komt (en er 'n half inkomen wegvalt en/of dat inkomen gebruikt moet worden voor de opvang). En wat dacht je van de extra kosten op reis: extra vliegticket, extra kamer?

Ach, zeur toch niet altijd zo over kosten en hoogseizoenen.

Verzin eens wat origineels.
Ik vond op vakantie met twee kleine kinderen wel zwaar hoor. Al dat gesleep en gesjouw. Om over de extra kosten nog maar te zwijgen. Die leuke aanbieding is voor mij vaak al onbetaalbaar, want ik moet voor 2 of 3 betalen (ligt er aan of jongste mee kan).
Maar ik verdien dan ook niet bepaald een topsalaris
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 februari 2010 @ 00:26:

[...]

Ach, zeur toch niet altijd zo over kosten en hoogseizoenen.

Verzin eens wat origineels.Je kunt het moeilijk ontkennen dat er met 'n kind meer uit gaat dan er binnen komt en dat er dus bezuinigd zal moeten worden op dingen die ze zich nu nog wel kunnen permitteren tenzij ze grootverdieners zijn. Voor je hartewens heb je dat wellicht over, maar voor TO is 'n kind geen hartewens: verre van.
quote:minny schreef op 03 februari 2010 @ 00:28:

Ik vond op vakantie met twee kleine kinderen wel zwaar hoor. Al dat gesleep en gesjouw. Om over de extra kosten nog maar te zwijgen. Die leuke aanbieding is voor mij vaak al onbetaalbaar, want ik moet voor 2 of 3 betalen (ligt er aan of jongste mee kan).Ja, dat bedoel ik dus. Da's toch gewoon realistisch om dat in te calculeren.
Of het gaat uit omdat jij geen kinderen wil

Of het gaat uit omdat hij erachter komt dat je al een flinke tijd tegen hem liegt.

Welke van de twee is beter? En een nuttigere vraag; Is er nog wat te veranderen?

Als je minder verdient, kun je ook je vakantie aan je salaris aanpassen. Keuze genoeg.

Slepen en sjouwen: 4 setjes kleding en een pakje biotex.
Maar enniehoe, daar gaat de discussie niet over.
Jah dat wel Poez, maar om nou te zeggen dat ik de vakantie heb die ik echt wil...neuh dat niet. Ik kies daarom meer voor weekendjes weg, goedkoper en ik kan naar waar ik heen wil. Gelukkig heb ik veel familie in het buitenland, dat scheelt weer hotel. Enneh...tantes zijn heel leuk als oppas
quote:elninjoo schreef op 03 februari 2010 @ 00:29:

[...]

Je kunt het moeilijk ontkennen dat er met 'n kind meer uit gaat dan er binnen komt en dat er dus bezuinigd zal moeten worden op dingen die ze zich nu nog wel kunnen permitteren tenzij ze grootverdieners zijn. Voor je hartewens heb je dat wellicht over, maar voor TO is 'n kind geen hartewens: verre van.Op andere dingen bespaar je weer als je toch de deur niet uit kunt of dingen aan moet passen. Speel je toch nog quitte.
quote:Poezewoes schreef op 03 februari 2010 @ 00:38:

Als je minder verdient, kun je ook je vakantie aan je salaris aanpassen. Keuze genoeg.

Dat compromis zullen mensen die niets liever willen hebben dan 'n kind vast graag maken. Maar we hebben 't hier over iemand die helemaal niet op 'n kind zit te wachten. Als ze dan ook nog voor 'n groot deel haar vrijheden en mogelijkheden moet inleveren of aanpassen aan 't kind, dan wordt het vooruitzicht er natuurlijk niet leuker op.
quote:elninjoo schreef op 03 februari 2010 @ 00:36:

[...]

Ja, dat bedoel ik dus. Da's toch gewoon realistisch om dat in te calculeren.Ik heb er nooit één vakantie voor gelaten ( o ja, één keer ; hoogzwanger ) en ook nooit een ander soort vakantie voor gehouden.
Heb jij ooit je ouders begrepen, Elninjoo, dat ze jou op de wereld hebben gezet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven