Vriend wil kitten verkopen

22-03-2012 21:41 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai,

Zit met nogal een klote kwestie in m'n maag. Sinds 4 weken hebben we een kitten in huis. Hij is nu ca. 4 maanden oud.

We hebben al een volwassen poes, we hebben haar nu bijna 2 jaar en destijds bij een stelletje opgehaald. Ik heb het idee dat ik weet waarom ze haar hebben weggedaan. Ze is erg bijterig, krabberig en blazerig. Ik heb al aardig wat littekens aan haar overgehouden. Ik ben eerlijk gezegd nooit zo heel gek met haar geweest, ben soms echt bang voor haar. Maar goed, vriend vindt haar ge-wel-dig! Denk wel eens dat hij meer van haar houdt dan van mij. Zij is echt zijn oogappeltje, ze kan niks fout doen en als ze dan toch eens een keer vervelend is, is hij het vrijwel direct weer vergeten.

Nou, nu komt 't... Kitten is met pozen heel druk. Eet aan de plant (nu niet meer), zit in de plantenbak (nu niet meer), maakt de rolgordijnen stuk, eet uit het voerbakje van zijn grote zus, loopt over het aanrecht, eettafel en gooit dingen (waaronder eenmaal een glas) op de grond. Nu ben ik daar ook niet heel blij mee en meestal wordt hij dan even apartgezet op de hal, zodat hij leert dat hij op die manier geen positieve aandacht trekt. Dat die spullen kapotgaan vind ik ook balen, maar vindt eerlijk gezegd dat het er een beetje bij hoort; hij is pas jong en nog wat onbezonnen. Ik troost me met de gedachten dat het straks (ook als hij eenmaal gecastreerd is) minder wordt, dat hij dus rustiger wordt.

Vriend daarentegen is het spuugzat en wil de kitten nu wegdoen. Dat wil ik absoluut niet!! Ik ben super gek op het beestje. En ben dus ook verdrietig om het feit dat vriend kennelijk meer waarde hecht aan materiële zaken. Ik heb gezegd dat als de kitten weg moet, dat ik dan ook wegga. Hij zegt "als jij daarvoor kiest, ga je ook maar weg"!

Iemand ervaringen met een soortgelijke situatie? En wat was de oplossing/ de uitkomst??
Als mijn vriend zou zeggen "dan ga jij ook maar" Dan zou ik inderdaad vertrekken.
Wat als jij ineens de grote kat weg wil doen? Zou hij het dan ook snappen? Misschien hem dat eens vragen, kan hij zich in jou ver plaatsen. Of overleggen dat jullie het nog een paar maanden aankijken (en dan is het natuurlijk al te zielig om hem nog weg te doen ). 4 weken een kitten in huis en dan al opgeven is een beetje kort, je weet van tevoren dat het opvoeden van een kitten veel tijd en energie kost. Onze kitten was ook na de sterilisatie precies hetzelfde, dus wees straks niet teleurgesteld!
quote:-zonnestraal- schreef op 22 maart 2012 @ 21:41:

Ik heb gezegd dat als de kitten weg moet, dat ik dan ook wegga. Hij zegt "als jij daarvoor kiest, ga je ook maar weg"!

Ik vind jouw opmerking ook behoorlijk van de zotte. Voor een kitten die je 4 weken hebt zou je je vriend verlaten? Serieus? Ik had heel hard gelachen en lachend hetzelfde als je vriend gezegd...
Eens met Scamp!
The time is now
quote:scamp schreef op 22 maart 2012 @ 21:43:

Als mijn vriend zou zeggen "dan ga jij ook maar" Dan zou ik inderdaad vertrekken.wow dat had ik nog niet eens gelezen... dat dus ook inderdaad! Waarom wilden jullie eigenlijk een kitten? en speelt het probleem alleen over het katje of ook over andere dingen die nu naar buiten komen?
Als hij dat tegen me zou zeggen zou ik dus inderdaad mijn spullen pakken.
Mijn kat doet nog steeds de dingen die jij opnoemt en hij is al lang geen kitten meer. Maar dat even terzijde...

Zit jullie relatie verder wel goed. Kan me niet voorstellen dat dit alleen om jullie katje gaat...
Nou, ik vind de reden die hij opvoert nogal van de zotte... Dus sja, als hij de kitten echt weg doet omdat een glas gesneuveld is en omdat de rolgordijnen wat rafels hebben, dan vraag ik mij toch wel ergens af: mijn god, hoe oppervlakkig...
Verder alles prima hoor! Maar hij is wel erg materialistisch, daar gaan de discussies meestal wel over. Ik ervaar hem niet bepaald een heel vrijgevig persoon.
Waarom hebben jullie besloten om nog een tweede kat erbij te nemen als ik mag vragen?

Verder is het misschien een ideetje om een boek te lezen over katten (gedrag, opvoeding kittens etc). Een kitten is vaak nieuwsgierig en speels waardoor er weleens dingen stukgaan. En het is niet zo dat hij express dingen stukmaakt om aandacht te trekken (zoals je nu aangeeft). Dingen die de kitten niet mag, bijv in de plantenbak zitten, moet je meteen afleren. Goede manier is bijvoorbeeld een plantenspuit. Dat doet hem namelijk niet pijn, maar dat vind hij wel vervelend. En daar moet je consequent in zijn.

Verder over je vriend.. ja klinkt een beetje raar dat hij zegt dat je dan ook maar moet gaan. OF hij weet dat je het toch eigenlijk niet meent, (of hijzelf) OF je bent niet veel waard voor hem.

Maar ik ben nog wel benieuwd waarom hij instemt met een nieuwe kat en dan haar al snel weer weg wilt doen.
Nu ben ik daar ook niet heel blij mee en meestal wordt hij dan even apartgezet op de hal, zodat hij leert dat hij op die manier geen positieve aandacht trekt.

Een kitten op de naughty step
miepje1971 wijzigde dit bericht op 22-03-2012 21:54
Reden: spelfout
% gewijzigd
Een kat in de hal zetten om over zijn zonden na te denken..? Bijzonder..

Verder: het is een KITTEN.

Die doen dat.

Weet je vriend al dat evt kids dit ook gaan doen de eerste jaren?
quote:chocolol schreef op 22 maart 2012 @ 21:51:

Verder over je vriend.. ja klinkt een beetje raar dat hij zegt dat je dan ook maar moet gaan. OF hij weet dat je het toch eigenlijk niet meent, (of hijzelf) OF je bent niet veel waard voor hem.

Als mijn partner bij een meningsverschil over een kitten die er net is gaat dreigen om dan weg te gaan, zette ik het koffertje vast klaar hoor! Daar heb je toch geen zin in in een normale relatie...
quote:Bluebirds schreef op 22 maart 2012 @ 21:45:

[...]

Ik vind jouw opmerking ook behoorlijk van de zotte. Voor een kitten die je 4 weken hebt zou je je vriend verlaten? Serieus? Ik had heel hard gelachen en lachend hetzelfde als je vriend gezegd...eens
Elmo22: da's misschien wel een heel goed voorstel! Nog enige tijd aanzien. Maar telkens als de kitten iets stouts doet, roept hij dat weer. In eerste instantie dacht ik "ach, hij roept maar wat" Ik ben echt bang dat er een moment komt dat hij mij voor die keuze stelt. Maar dat zou ik nooit doen en het is daarom ook zo moeilijk te begrijpen.
Die kitten kan er niets aan doen, het is gewoon kittengedrag. Op de gang zetten zoals jij doet zou ik niet doen, dat beest heeft geen benul.

Als de kitten over tafel loopt, of ergens waar het niet mag, pak het dan op, zet het op de grond, en zeg boos néé. (wel consequent blijven doen) Zachtjes in het gezicht blazen helpt ook.

En als je vriend vervelend is, blaas dan hárd in zijn gezicht...............nadat je een berg knoflook hebt gegeten.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Miepje, sja kattengedragsdeskunigen zeggen dat dat het juiste is. Ik vind het ook inderdaad nogal -ahum- bijzonder (lees: stom) haha!
Tja zoiets weet je toch van te voren?

Kitten beter gaan opvoeden; plantenspuit en goed in de gaten houden. En als je niet thuis bent kan de kitten dan in de gang, keuken? Heb je geen ruimte waar de kitten weinig schade aan kan richten?
Ik heb dat gezegd om duidelijk te maken dat je niet zomaar je kitten dumpt omdat het je ff niet zint. Zo dump ik hem natuurlijk ook niet direct bij een tegenslag. En andersom ook mag ik hopen.
Hier is het heel simpel.

Diegene die mij een keuze laat maken, die verdwijnt!

En ja, ik gooi eerder mijn partner het huis uit, dan mijn katten.

Maar ja, als je mijn katten zou kennen, zou je het snappen...
Haha secondhandsuus!
Duidelijk a match made in heaven!

Pak je boeltje, kitten onder de arm en op naar een vent die wel van kitten en van jou houdt!

En ja, het beessie zal nog wel meer iets omgooien, stukmaken enz.

Daar is het een kat voor, the naughty chair doesn't work here . . . .
Ik denk dat er verschillende problemen bij jullie spelen. Jij klinkt bijna jaloers in de manier waarop je over jullie oudere kat praat. Ik heb ook een vriend die vol liefde over de katten kan praten, en me af en toe het gevoel geeft dat de twee krengen (hoewel 1 van de 2 een ex-vent is) nooit iets fout kunnen doen, terwijl ik wel beter weet. Maar ik vind het prachtig om te zien hoe gek hij op ze is, voel me er af en toe wel weer een beetje heel erg verliefd door.

Probleem 2 is dat jij of jullie (moeilijk op te maken uit het verhaal) blijkbaar totaal niet weet/weten hoe katten in elkaar steken. De manier waarop je hem probeert 'op te voeden' getuigt daar wel van. Door het beestje op te pakken en op de gang te zetten, geef je hem juist wèl aandacht, hij wordt dan toch opgepakt?

Probleem 3 is het feit dat jouw vriend zo makkelijk roept dat hij de kitten weer kwijt wil en daarin over jouw gevoels voor het beestje heen walst.

Ik vraag me alleen af welk probleem een gevolg van welk ander probleem is en hoe het verhaal zou klinken als je vriend het op zou schrijven. Ik zou om die reden nog een keer proberen een normaal gesprek, zonder dreigen met weg gaan, te hebben waarin jullie al deze problemen afzonderlijk bespreken en hij ook eerlijk zijn zegje kan doen. Nu loopt alles door elkaar en roepen jullie beiden veel te heftige dingen.
Waarom hebben jullie besloten om nog een tweede kat erbij te nemen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven