Vriend wil stappen met ex en blijven slapen

03-10-2007 21:22 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ergens mee: ik heb sinds een klein jaar een héle lieve vriend, waarmee ik het echt supergezellig heb, goed kan praten, waarmee ik heel veel onderneem en heel veel tijd doorbreng.

Hij heeft een exvriendin, waarmee het toen uitgegaan is omdat het 'in bed niet klikte' aldus mn vriend. Verder kan hij goed met haar praten en lachen en spreken ze elkaar soms nog. Nou wil hij volgende week met haar gaan stappen, en dan bij haar blijven slapen (in een andere stad). Zij heeft ondertussen alweer een nieuwe vriend. Toch zit het mij absoluut niet lekker!

Ten eerste (en dit kan ik mn huidige vriend natuurlijk niet aanrekenen) ben ik in een eerdere relatie ongelofelijk bedrogen... keihard voorgelogen terwijl mn exvriend er een ander op nahield... Hierdoor is het vertrouwen in 'de man' in het algemeen flink gedaald, en ook het feit dat ik mn huidige vriend soms naar andere vrouwen zie kijken maakt het er niet beter op (hoewel alle mannen dit doen, zo benadrukt hij altijd).

Ten tweede: ik ging vriendschappelijk om met een (andere) ex van me, en op verzoek van mn huidige vriend heb ik besloten niet meer met hem af te spreken: dit trok mn huidige vriend niet. Zoals mn vriend zei: hij weet hoe mannen zijn, en geloofde niet dat mn ex alleen op vriendschappelijke basis met mij wilde omgaan. Voor mn vriend zelf en zíjn ex geldt dit dan weer niet, want zij hebben geen fysieke aantrekkingskracht zegt ie.

OK, misschien is dit verhaal een beetje gecompliceerd geworden maar het gaat hierom: hoe zouden jullie het vinden als je vriend - met wie de relatie in principe prima is - met zijn ex uitgaat en dan ook bij haar blijft slapen?
Waarom ga je niet mee stappen? En is die vriend van haar er ook bij dan als hij er naar toe gaat? Kan begrijpen dat je het helemaal niet leuk vind maar iemand wat verbieden vind ik ook altijd best wel lastig je bent immers beide volwassen.
Nope, hij wil niet dat ik mee ga... Een avondje vanouds met zn tweeen en dan bijpraten is het plan. Hij is ook van plan om genoeg te gaan drinken want heeft de zondagochtend ook al vrijgehouden... :-S Of haar vriend meegaat weet ik niet, wilde het niet nog meer op de spits drijven door een 'verhoor' te gaan houden.
Solicia, hij blijft dus wel omgaan met een ex en hij trekt het niet dat jij wel om zou blijven gaan met een ex? Meten met twee maten.
Inderdaad... ze zijn allebei volwassen en ook ik houdt er niet van om dingen te verbieden/ als mij dingen verboden worden..

maar ik vind dit wel wat anders hoor, ook ik zou het niet relaxed vinden.

Ik zou duidelijk laten weten dat ik er een naar gevoel bij heb en als hij daar niet naar wil luisteren dan zitten daar wel concequesnties aan vast (dikke ruzie )

Vind het ook raar dat jij je ex niet mag zien en hij wel.... Sterker nog, hij mag er blijven slapen. Je zegt zelf dat je met je ex een vriendschappelijke realtie had, daar komt toch ook geen sex bij kijken.

Doet mij een beetje denken aan meten met 2 maten...
Hij meent te weten hoe mannen zijn, zegt dat ook niet wat over hem dan??????

Waarom zou jij hem dan wel moeten vertrouwen met een ex en kan hij dat andersom niet???
quote:Juicy schreef op 03 oktober 2007 @ 21:35:Meten met twee maten.quote:sourire schreef op 03 oktober 2007 @ 21:37:meten met 2 maten...
Ik zou je ex vriend gaan bellen en vragen of hij zin heeft in een pyama party met jullie tweeen...

Bijkletsen en stappen prima, maar blijven slapen?

Wonen ze zover van elkaar dat het niet anders zou kunnen en dat het een logica heeft of is het "gewoon" voor de gezelligheid?

Waar ik in jou verhaal de haren van overeind gaan is van de twee maten waarmee je vriend meet en waarop mijn eerste opmerking op gebaseerd is.

Jij kan niet in contact blijven met ex omdat hij dit niet trekt en hebt voor hem dit afgekapt, hij kan dat wel en dan óók nog eens blijven slapen.

Hij weet hoe mannen zijn? Wat zegt dat over hemzelf dan?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet’

Dat is volgens mij hier van toepassing naar die vriend toe..............
Nou, ik heb zelf meegemaakt dat mijn toen vriend, nu mijn man, met zijn ex ging stappen. Dit is alweer 10 jaar geleden, en ik hoefde me echt geen zorgen te maken, zei hij. Ik durfde hier ook niet echt een probleem van te maken omdat ik vond dat ik geen recht had om te beslissen met wie hij uitging.

Ik heb die nacht echt niet lekker geslapen en maakte me grote zorgen, wat niet geheel onterecht bleek want de dag erna werd me verteld dat hij met haar naar bed was geweest. Toen brak de hel wel even los, en ik heb op het punt gestaan de relatie te verbreken, dit heb ik niet gedaan en we zijn inmiddels getrouwd. Maar het heeft wel heel wat jaren nodig gehad voordat ik hem weer vertrouwde en toen vond ik het dus niet goed meer dat hij met haar uitging of wat dan ook !

Ik heb zoiets ex is ex, en als je een nieuwe relatie hebt moet je je nieuwe partner niet lastig vallen met je ex. Maar het blijft moeilijk want misschien is jouw vriend wel echt te vertrouwen, maar dat weet je dus nooit.

Ik wens je veel succes en zeg gewoon tegen hem wat je voelt en dat je het niet prettig vindt. Het moet voor hem toch ook een fijn idee zijn dat zijn huidige vriendin zich zorgen maakt: lees: om hem geeft!
quote:daysha schreef op 03 oktober 2007 @ 21:41:

Ik zou je ex vriend gaan bellen en vragen of hij zin heeft in een pyama party met jullie tweeen...

Hé-le-maal mijn idee! Gezellig op die avond dat je vriend gaat stappen met en slapen bij zijn ex. Ben benieuwd of 'ie dan nog gaat, of je nog steeds niet mee mag, en of hij slapen bij ex-geliefden dan nog steeds normaal vindt.

Gelijke monniken gelijke kappen, dus als hij het mag wat let jou dan om hetzelfde te doen?
quote:Solicia schreef op 03 oktober 2007 @ 21:22:

hoewel alle mannen dit doen, zo benadrukt hij altijd

veel mannen zeggen dit.... en dan meteen er achteraan dat zij niet zo zijn.

Weet je wat het lastige is? Hij zal waarschijnlijk niet jouw kant kiezen.... op dat moment laat hij namelijk aan zijn ex zien dat jij de beslissingen maakt en dat kan niet.

Ik ken je vriend niet maar dit is een standaard mannen reactie

Eather way... je zal niet winnen ben ik bang.

Probeer anders of zij jullie kant op wil komen (??)

Zo niet dan zit er niks anders op:

acute aanval van ik-wil-dat-je-thuis-blijft ziekte met extra veel aandacht natuurlijk
Ja, hij mag jou wel verzoeken om niet met een ex om te blijven gaan, maar andersom is het blijkbaar niet bespreekbaar? Vreemd, zo'n relatie.
OK... van de reactie van Babette word ik niet zo vrolijk! Ook gezien het feit dat een eerdere ex me bezwóór dat ie niet vreemd ging en het toch deed.

Het feit dat mn vriend wél met zn ex uitgaat: dat 'alle mannen hetzelfde zijn' zou nu niet voor mn vriend gelden omdat hun relatie júist is uitgegaan door gebrék aan aantrekkingskracht... Dus er zou volgens hem 'van zn langzalzeleven' nooit meer wat tussen hen kunnen gebeuren... Mn vriend is de zogenaamde 'uitzondering op de regel' wat haar betreft dan.

Mijn eigen ex te logeren vragen... slecht idee, dan drijf ik het écht op de spits! Bovendien heb ik m nu al bijna een jaar niet gesproken.

Moeilijk moeilijk... waarschijnlijk zal het stapavondje gewoon doorgaan, maar maak ik hem vantevoren wel heel duidelijk hoeveel moeite ik ermee heb. Hij weet ook hoe mijn ex me behandeld heeft. En dan maar duimen dat er niets gebeurt...
Sorry hoor... jij drijft het op de spits als jij je ex bij je zou laten slapen? Hij begon toch met drijven dan, hij gaat toch bij zijn ex slapen?

Als jij dit accepteert, okee, dan heb ik niks gezegd... Maar dat hij daar zelf gaat slápen, terwijl jij niet eens met je ex mag ómgaan, mmm... vind ik niet normaal.

Een avondje vanouds met z'n tweeën... pfff. Het is niet meer zoals vanouds, zij hebben allebei iemand anders nu, lijkt me dan normaal dat daar ook rekening mee wordt gehouden.

Maar ja, wie ben ik...
Voor jouw vriend gaat denk ik op: zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten...

Als mijn vriend met zo een belachelijk voorstel komt, lach ik hem vierkant uit. En wat betreft jouw vriend: dan komt hij maar met de auto terug. Desnoods taxi-nachttrein-nachtbus..whatever. Ik vind het al heel schappelijk van je dat je het wel goed vindt dat hij met haar een nacht gaat doorhalen in de kroeg, terwijl jij jouw ex niet meer mag zien. Maar bij haar slapen? Nee..not done wat mij betreft. En hij is echt een boerenlul als hij dat niet snapt, maar dat is mijn mening.
Ja

Maar in dit geval mag je t hem wel ERG kwalijk nemen: nee dus
Een wraakactie als je eigen ex over laten komen lijkt me niet zo subtiel. Duidelijk zeggen wat je hiervan denkt lijkt me echter geen overbodige luxe. Opzich is het misschien niet zo vreemd dat je vriend nog goed contact heeft met zijn ex (dat kan iedereen overkomen), maar dat hij vervolgens aangeeft dat a: jij wel het contact met jouw ex moet verbreken b: jij niet bij die avond mag zijn c: hij veel gaat drinken d: hij blijft slapen....dat is een beetje creepy. Je kan hem niks verbieden, maar het is wel kutstreek. zou dat hem wel duidelijk maken...

(ik heb overigens met mijn eigen ex hetzelfde meegemaakt, die was uiteindelijk ook vreemd gegaan. Wel nadat ze me had verboden mijn eigen ex nog te zien, natuurlijk...met wie ik voor geen goud het bed meer in wilde notabene...)
Beetje krom dit, ik noem het met 2 maten meten. Of allebei wel omgang met exen of allebei niet. En blijven slapen bij exen vind ik sowieso not done hoor. Dan moet je beiden (ik bedoel jullie, niet de exen) wel heel zeker van elkaar zijn, elkaar door en door kunnen vertrouwen en allebei er totaal geen moeite mee hebben, maar dat gaat voor jullie allebei niet op zo te lezen.
Als die ex ook een nieuwe relatie heeft is het misschien helemaal niet zo waarschijnlijk dat er iets gebeurt. Ik vraag me trouwens ook af of je vriend doorheeft dat hij meet met 2 maten. Waarschijnlijk is hij gewoon echt oprecht in zijn standpunt. Dat hij daarin geen rekening met jou houdt is misschien meer iets om voor te gaan zitten duimen draaien dan of hij al dan niet vreemd zou gaan.

Wanneer ik oprecht iets liever niet wil, en mijn partner kent de reden daarvan, dan zou ik het heel erg vinden dat hij daar geen rekening mee houdt. Het is voor mijn gevoel iemand bewust kwetsen.
Oh lekker is dat jij mag niet en hij wel vanwege bla bla bla....

En eens met mastermind dan drijf jij het op de spits???? En wat doet hij dan wel niet met zijn gedrag????

Ik vind dit dus heel heel scheef.
Een avondje vanouds met zijn tweeen klinkt mij eerlijk gezegd ook een beetje vreemd in de oren hoor. Hoezo "vanouds met zijn tweeen????" het is uit, er is geen tweeen meer.
Hij zegt het zelf "Hij weet hoe mannen zijn".

Overigens is dat grote bullshit dat "ik vertrouw jou wel maar hem niet", tenzij ie bang is dat je ex je zou verkrachten ben jij er immers ook nog bij dus vertrouwt ie jou niet.

Voor mij zou idd gelden gelijke monnikn gelijke kappen. Als ze zonodig willen stappen en bijpraten dan komt ex toch lekker gezellig bij jullie op de bank slapen?
Solicia, zijn reactie naar jou toe getuigd niet van respect. Dat belooft dus niet veel goeds voor de toekomst. Sorry, maar ik kan er niks beters van maken.

In ieder geval sterkte met de situatie.
Kan me op elk woord ook aansluiten bij mastermind en mimoo, hoe langer ik er over nadenk, hoe pissiger ik word.........en het is mijn relatie niet eens!

In zijn geval is er helemaal niets anders dan bij jou zoals hij zo leuk staat e beweren, een ex is een ex, de kans dat hij met haar vreemd gaat is voor jou net zo groot als voor je vriend de kans dat jij bij een logeer partij vreemd gaat met je ex.

Het lijkt wel of je je in een hoek laat drukken, zo "klinkt" het iig in je posts; je hebt een klote gevoel dat hij bij haar gaat slapen, maar wil de zaak niet op de spits drijven?

Ik zie niet in wat jij op de spits drijft, hij gaat gezellig bij ex slapen en wat jij daar van vind zal hem en rotzorg zijn.

Jij verbreekt contact met ex (voor hem!!) en hij gaat nog gezellig met zijn ex op pad.....dit is al tot daar aan toe (zou voor mij persoonlijk al te ver zijn gegaan gezien zijn meting met twee maten) maar dan ook nog gaan slapen....?

Ik zou zeker niet een jank scenario of wat dan ook aanhalen wat elders iemand schreef, ik zou tegen hem zeggen dat ik het niet bepaald leuk vind en hoe hij daar dan tegenover staat dat ik daar zoveel moeite mee heb.

Wanneer hij dat niet begrijpt en het aan zijn laars lapt, ben ik diezelfde nacht dat hij weggaat niet thuis en ik kom de aankomende tijd ook niet meer terug.

Sterker ik zou niet eens weten of ik uberhaupt wel terug zou willen.

Iemand die dát niet in kan denken terwijl hij andersom nog heftiger reageert als jou bij gewoon contact met ex, weet ik niet of ik daarmee samen kan leven.

Het gaat in dit geval niet meer zozeer om het ex verhaal, maar om respect, rekening houden met andermans gevoelens, grenzen en normen en waarden, het meten met twe maten.....dit keer is het ex, wat is de volgene grens waar hij overheen gaat walsen? en het volgende wat jij niet mag en hij wel?

Wat ik wil zeggen is dat je best eens flink op je strepen mag staan!!

Je mag best uitkomen voor wat jij vind en je hoeft niet te blijven toekijken.......doe er wat aan.

Wie is hij om zo even je gevoelens te negeren.......neuh zou dit zeker niet pikken!!

p.s kwam blijkbaar niet zo over, maar ex uitnodigen voor pyama party is cynisch bedoeld....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven