Vriend wordt kaal

06-04-2012 12:38 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Lees vaak mee, maar zelf nog nooit een bericht geschreven. Heb nu wel een probleem en wil het graag aan jullie voorleggen. Hoop dat er andere meiden zijn die dit hebben meegemaakt en hoor graag van ze hoe ze het hebben opgelost.

De titel zegt het al, mijn vriend wordt dus kaal. Ik heb daar zelf absoluut geen problemen mee. Maar hij zelf wel! ik zal kort uitleggen hoe het gegaan is.

Een jaar geleden had mijn vriend nog een dikke bos met haar. Daar was hij ook altijd erg trots op en dat was voor hem ook zijn visitekaartje. Eerlijk toegegeven vond ik inderdaad zijn bos met haar zeer aantrekkelijk. <3 Zijn haar was hem dan ook heilig. So far, so good. Maar sinds een jaar ongeveer valt zijn haar ontzettend snel uit en wordt hij dus in hoog tempo kaal.

We zijn er mee naar de dokter geweest en die vreesde dat er niks aan te doen was, maar heeft hem doorgestuurd naar de dermatoloog. Die kwam tot de conclusie dat hij iets had met een moeilijke naam, weet het niet precies meer, maar het kwam neer dat gewone mannelijke kaalheid was en dat daar nog geen goede geneesmiddelen voor zijn. Er zijn wel medicijnen die het kaal worden vertragen, maar dat is ook het enige wat ze doen. Hij krijgt er geen nieuwe haren weer voor terug.

Hij slikt die medicijnen nu, maar het is voor m'n vriend te laat vindt. Hij vindt dat zijn haar te dun is nu en is daardoor gewoon echt depressief geworden. Hij gaat alleen nog maar naar zijn werk omdat dat moet, maar sporten doet hij niet meer, gaat niet meer naar vrienden. We doen niets meer buiten de deur omdat hij zich schaamt voor zijn haar.

Vandaag zijn we allebei lekker vrij en heb zin om erop uit te gaan, maar hij wil de hele dag binnen blijven. Hij wil niet dat andere mensen zien dat hij kaal wordt. Hij is ervan overtuigd dat iedereen hem aanstaart en hem uitlacht en daar bovenop ook nog van hem walgt.

Ik heb hem tientallen keren geprobeerd gerust te stellen maar niets lijkt te werken, wat ik ook zeg. Zeg hem ook dat ik hem nog steeds sexy vindt ondanks dat hij kaal wordt, maar het gelooft er niet in. Naar een psycholoog wil hij ook niet. Dat lost niets op volgens hem.

Wat kan ik nog doen? Ik wil graag mijn vriend terug zoals hij was: zelfverzekerd en levenslustig. Want zo was hij altijd totdat hij kaal begon te worden.

Sorry voor het wat warrige bericht, maar ik hoop dat het probleem duidelijk is en hoop dat er meer meiden zijn die hier ervaring mee hebben en mij willen vertellen hoe jullie dit hebben opgelost. Ik hou zielsveel van m'n vriend en vind het vreselijk om hem zo ongelukkig te zien.
Mijn vriends haar begon uit te dunnen op zijn 18e, op zijn 20e was hij zo goed als kaal en sindsdien heeft hij het met de tondeuse gemillimeterd. Hij is nu 29 en ik ken hem niet anders. Geloof dat hij het vervelend vond dat het zo vroeg gebeurde en dat hij wel een tijdje met dun haar en inhammen heeft rondgelopen bij wijze van ontkenning. Vrienden van hem hebben toen allemaal hun hoofd kaal geschoren en dat van hem ook.

Ik snap het probleem niet zo hoor.

Thasmo, wat is er mis met de zin "kan me hier zo aan storen". Volgens mij is "me" alleen als bezittelijk voornaamwoord niet juist.
quote:ingmagh schreef op 06 april 2012 @ 13:42:

Thasmo, wat is er mis met de zin "kan me hier zo aan storen". Volgens mij is "me" alleen als bezittelijk voornaamwoord niet juist.Mag allebei in deze zin, me of mij. Niks fouts aan. Maar goed, ze wilde gewoon even terug zeuren, omdat ik vind dat kanker gewoon een woord is.
En om nog even een zinnige bijdrage te geven, mijn vriend werd ook kaal op zijn 25e en draagt het nu gewoon kort. Is even anders, maar staat het prima. Misschien kan je vriend eens naar de kapper voor goed advies?
Volgens mij.. Was dat van Kettle geen grap. Je hebt van die mannen die inderdaad wat langer haar hebben. En dan met bijv brylcreem hun haren insmeren en dan hun haar over de kale plekken heenkammen. Het blijft dan als het ware vastgeplakt zitten aan de hoofdhuid.
@Jynta.. ik heb een hele zinnige bijdrage geleverd (denk ik zo.. was best relevant toch?)

En dan val jij over het woord K****r?

Ik schrijf ook kut eigenlijk altijd K*T of Sh*t ipv Shit?

Zijn ook normale woorden.. ?

Ik snap het probleem gewoon niet zo denk ik?
quote:Jynta1981 schreef op 06 april 2012 @ 13:44:

En om nog even een zinnige bijdrage te geven, mijn vriend werd ook kaal op zijn 25e en draagt het nu gewoon kort. Is even anders, maar staat het prima. Misschien kan je vriend eens naar de kapper voor goed advies?Dat is misschien helemaal geen gek idee. Ik knip zijn haar de laatste maanden zelf omdat hij niet meer naar de kapper durft te gaan, maar zij hebben er vast en zeker meer ervaring mee.
quote:Jynta1981 schreef op 06 april 2012 @ 13:19:

[...]

Oke, sorrie voor de off topic, maar wát is er mis met het woord kanker?? Kan me hier zó aan storen!Jij zegt het, ik dacht het. Zeg gewoon kanker.
quote:thasmo schreef op 06 april 2012 @ 13:50:

@Jynta.. ik heb een hele zinnige bijdrage geleverd (denk ik zo.. was best relevant toch?)

Ik snap het probleem gewoon niet zo denk ik?Kanker is een ziekte. Kut en shit zijn scheldwoorden. Nogal een klein verschilletje.
quote:thasmo schreef op 06 april 2012 @ 13:50:

Ik snap het probleem gewoon niet zo denk ik?

kut en shit (net als "f*ck" etc) zijn "scheldwoorden". Door kanker te schrijven met sterretjes, vervalt het tot eenzelfde niveau. Terwijl jij het woord kanker in deze zin gewoon bedoelde als de ziekte, niet als het Haagse scheldwoord.

Als je er dan een vergelijking in maakt, kies dan bijvoorbeeld gr**p of w*t*r*p*kk*n.
quote:thasmo schreef op 06 april 2012 @ 13:26:

[...]

Sorry maar wat is er mis met het woord SORRY?

Kan mij hier zó aan storen!

Sorry voor het off-topic zijn.Craist zeg, zeiken om het zeiken. Heel volwassen
En een compenserend baardje, is dat niks?

kaal met baard
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ja dus dan moet ik het maar met alle letters schrijven?

Dus als ik h*rp*s zo schrijf dan hebben jullie er last van?

...

Lekker gewoon overheen lezen...
quote:thasmo schreef op 06 april 2012 @ 13:57:

Ja dus dan moet ik het maar met alle letters schrijven?

Dus als ik h*rp*s zo schrijf dan hebben jullie er last van?

...

Lekker gewoon overheen lezen...Op dit moment heb ik meer last van jou. Er schrijven hier legio mensen met kanker op dit forum en door die suffe sterretjes van je degradeer je de ziekte tot iets waar niet over gesproken mag worden, tot een taboe, een scheldwoord. Je bent daar nu op aangesproken en in plaats van daar eens over na te denken ga je zitten miepen en meuten. Kleuter.
Kaal met spierballen; ook leuk;

link
http://styletag.nl/580/vo ... en-met-een-kapsel-tattoo/

Een tattoo kan ook.
.
quote:waarbij schreef op 06 april 2012 @ 13:56:

[...]

Craist zeg, zeiken om het zeiken. Heel volwassen

Nou dat dacht ik bij de eerste post.

Ik lever een een redelijke bijdrage, kies daarbij een * te gebruiken en dan wordt ik aangevallen door de sterretjespolitie?

Ik maak geen gebruik van een vergelijking ik gaf aan dat ik gewoon meer woorden zo schrijf.. m**r goed..

Jullie je zin.

Kanker.

Dat dachten ze dat mijn vader dat had.

Hadden zij het even fout, bleek het mijn moeder te zijn (geen grapje!).

Maar on-topic, ik weet dus uit ervaring dat het vervelend is en dat iemand zich echt helemaal afgesloten kan voelen.

Dat wilde ik delen, net als de rest van mijn eerste post over hoe dat mijn vader er mee om ging.
quote:vriendkaal schreef op 06 april 2012 @ 12:38:

Wat kan ik nog doen?Wat dacht je van een " holschop " wake-up call ; zijn gedrag is vele male onaantrekkelijker dan die kale kop. Is hij zich daar ook bewust van?
quote:waarbij schreef op 06 april 2012 @ 13:59:

[...]

Op dit moment heb ik meer last van jou. Er schrijven hier legio mensen met kanker op dit forum en door die suffe sterretjes van je degradeer je de ziekte tot iets waar niet over gesproken mag worden, tot een taboe, een scheldwoord. Je bent daar nu op aangesproken en in plaats van daar eens over na te denken ga je zitten miepen en meuten. Kleuter.

Denken doe ik voor dat ik iets post.

En sterretjes wil voor mij niet zeggen dat er niet over gesproken mag worden.

Maar ieder zo zijn eigen referentiekader
quote:kettle schreef op 06 april 2012 @ 12:43:

Waar het nog wel groeit lang laten worden en het dan over de echte kale plekken plakken.TO stelt een serieuse vraag, vind je dit nu een lollig antwoord?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
TO, ik heb 2 schoonzoons, met veel mannelijke hormonen, en ook zij zijn dit proces doorgegaan.

We hebben gesmeerd, geslikt, ziekenhuis bezocht enfin, alles wat maar mogelijk was.

Echter, niks helpt.

Het is een, niet om te keren proces.

Ik zou niet lijdzaam toezien, en voorstellen om maar helemaal kaal te gaan.

Onze mannen, hebben dat ook, ( al 10 jaar), en het staat fantastisch.

( zou ze niet eens meer kunnen voorstellen met haar).

Succes!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Nou en? Als het je niet aanstaat neem je toch een ander?
Je vriend moet accepteren dat hij kaal wordt, net als een groot deel van de mannen. En zo gek jong is 25 jaar niet, om kaal te worden.

Een psycholoog is een prima idee om hier mee te helpen.
Oh en TO, dat prostaatmiddel is hier ook gebruikt.

Impotentie als bijwerking op de lange duur.

Ook niet fijn, en het helpt niet.
quote:autumn schreef op 06 april 2012 @ 14:29:

Nou en? Als het je niet aanstaat neem je toch een ander?

Gut, hebben ze jou ook weer losgelaten?

@Vriendkaal,

Meerderen hebben het hier al gezegd, maar je vriend zal hier zelf mee moeten dealen door het te accepteren. Of misschien inderdaad haar transplantatie, de technieken zijn al ver gevorderd op dit gebied.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven