Vrienden blijven....

30-11-2010 08:06 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie proberen er ook vrienden te blijven met ex?

Ervaringen, en moeilijkheden die je tegenkomt...

Misschien toch vrienden blijven in de hoop dat het goed komt?
Er is maar 1 ex waarmee ik redelijk vriendschappelijk om ga en dat is de vader van mijn kinderen.

Ik snap dat nooit zo goed....zeg niet dat het niet kan, maar voor mij is het: over is over, sluiten.
Met dat laatste schiet je niet op. Dan sta je stil, zet je je leven on-hold, omdat je hoop houdt op iets dat onzeker is. In sommige gevallen is dat natuurlijk prima, maar in dit geval niet.... (vind ik). Per slot van rekening zou hij/zij op een dag iemand kunnen ontmoeten, verliefd worden en een relatie beginnen. Sta je daar mooi met al je hoop en teleurstelling.

Ervaring:

Eerst zo'n 8 jaar bevriend geweest, verliefd geworden, relatie van 1,5 jr en toen ging het uit. We wisten dat we contact wilden blijven houden (vriendschap), maar wisten ook dat zoiets niet mogelijk is vanaf dag 1. Dus ongeveer een half jaar geen contact gehad en toen vroeg ik me weer 's af hoe het met hem zou gaan, contact opgenomen en vervolgens een goede vriendschap ontwikkelt.

Moeilijkheden: minimaal. Zijn nieuwe vriendin stond er niet om te springen en dat respecteer ik beslist. Neemt niet weg, dat zij of wie dan ook, ervoor kan zorgen dat wij (mijn ex en ik) nooit meer contact zouden hebben. Ze kan kiezen: eerlijk en open, waarbij zij ook best welkom is (ik heb het over koffie, hapje eten, gemiddeld om de 4-6 maanden) of als ze (ongegrond) moelijk doet, zonder haar medeweten.
ik heb het geprobeerd, maar t is een tijdje terug misgegaan.

Hij bleek steeds sexuele gevoelens richting mij niet te willen onderdrukken en nu haat zijn nieuwe vriendin mij. Op zich snap ik het wel, maar waarom ze nou míj haat ipv haar vriend eens kritisch onder de loep te nemen...

Maar goed, nieuwe vriendin heeft voorrang en onze vriendschap is over.

Ik vind het echt heel erg jammer, maar ik snap de keuzes wel en die sexuele gevoelens maakten het er ook niet echt makkelijk op.
Een goed verhaal: mijn vriend en zijn ex zijn al jaren beste vrienden. Zij zou zelfs getuige op onze bruiloft worden, ware het niet dat de bruiloft even niet doorgaat.
Ieuww... dat zou ik dus echt niet willen... een ex die nog sexuele gevoelens voor je heeft. Hebben mag, maar ook maar in de verste verte uiten....nee, absoluut niet doen! Afknapper vind ik dat en al helemaal als er nieuwe partners zijn.
Ik geloof er in dat met veel kosten je vrienden kunt worden (in gevallen waar het koppel goed uit elkaar gaat misschien ook wel blijven). Maar of de kosten de baten uiteindelijk waard zijn?
Ik ben met mijn ex een vriendschappelijke band aan het opbouwen omdat we samen een dochter hebben. Het heeft even geduurd maar nu, na ruim 2 jaar, zijn we daar allebei aan toe. Zijn nieuwe vriendin vind dat absoluut niet leuk, maar laat wel haar ex 3 keer per week mee eten omdat zij een zoontje heeft en dat heeft mijn ex maar te slikken. Meten met twee maten noem ik dat. Verder ben ik met andere exen geen vrienden meer. Waarom zou ik ook, we zijn immers niet meer samen omdat een van beide het niet meer leuk vond.
Erger u niet, verwonder u slechts!
quote:Belbe schreef op 30 november 2010 @ 08:34:

Zijn nieuwe vriendin vind dat absoluut niet leuk, maar laat wel haar ex 3 keer per week mee eten omdat zij een zoontje heeft en dat heeft mijn ex maar te slikken. Meten met twee maten noem ik dat. Meten met twee maten inderdaad, maar daar is je ex ook bij. Geen idee hoe hij ermee omgaat, maar als haar ex 3x per week mee eet (echt absurd trouwens) en zij moeilijk doet over het contact tussen hem en jou, dan mag hij wel wat backbone kweken (dat is dus in het geval van dat jij bijvoorbeeld niet eens welkom bent in huis, om de kinderen op te halen of wat dan ook).
Nee werkt in de praktijk hier niet zo goed. Mijn ex mag van zijn nieuwe vriendin niet met mij omgaan. Ik denk dat wij het wel gekund hadden... en ik zou het leuk gevonden hebben om hem zo'n 2x per jaar te zien ofzo. Even bijpraten over hoe het gaat. Maar dat kan zij niet handelen. Dus houdt het op.

Eerlijk gezegd was ik ook niet zo blij toen mijn vriend vertelde over een ex die via Facebook weer contact opnam. Alhoewel zoals Lizzl schreef het contact tussen vriend en ex open zou zijn, en ik mee zou mogen naar een etentje ofzo, ik het eigenlijk ook wel prima zou vinden. Denk dat het een gevoelig onderwerp blijft, omdat je weet dat ze een verleden hebben samen, waar jij geen onderdeel van bent. Maar je kan dat ook moeilijk negeren of verbieden, dus ik zou er wel begrip voor op kunnen brengen. Overigens mocht de nieuwe vriendin van mijn ex ook mee als wij afspraken hoor! Ik vond het namelijk best een leuke en gezellige meid. Alleen zij mij dus niet...
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Mijn ex en ik hebben 7 jaar een relatie gehad en zijn nu elkaars beste vrienden. Een nieuwe liefde in het leven van ons beiden zal dat moeten accepteren, want we zijn allebei niet van plan om zo'n hechte en mooie vriendschap op te geven!

Ik zou even geen obstakels weten..natuurlijk is het soms even slikken als blijkt dat de een een nieuwe vlam heeft, maar tegelijkertijd gunnen we elkaar alle geluk en zijn we dan alleen maar blij voor elkaar. Ik ben blij dat hij als vriend altijd in mijn leven zal blijven..

Met mijn andere ex heb ik nul contact, maar dat wil ik ook niet meer..
Ik heb nu overigens een nieuwe vriend en die gaat op dezelfde manier met zijn ex om als dat ik dat doe. Ik vind dat fijn, want hij begrijpt het tenminste. Ik vind het ook leuk om te horen dat hij nog zo goed met zijn ex om gaat, heb er totaal geen problemen mee. Waarschijnlijk omdat ik zelf weet dat het 'gewoon kan' en er niet perse iets achter hoeft te zitten.
quote:Pink_lips schreef op 30 november 2010 @ 09:14:

Met mijn andere ex heb ik nul contact, maar dat wil ik ook niet meer..Het ligt er denk ik ook wel aan de manier waarop de relatie eindigt of je wel of niet contact wil/kan houden....
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Mijn ex en ik zijn elkaars beste vrienden. Wij zijn uit elkaar gegaan omdat wij de toekomst totaal anders zagen (op sexueel gebied waren we ook uit elkaar gegroeid dat is ook niet onbelangrijk) We zijn heel goed uit elkaar gegaan en hebben nergens problemen over gehad.

Toen we besloten uit elkaar te gaan was het voor ons het aller belangrijkst dat we beide normaal door konden gaan met ons leven en hebben dus samen alles verdeelt en niet gekeken wie recht had op wat maar wat het beste was voor de ander.

We hebben nu allebei een nieuwe relatie en die accepteren onze vriendschap volledig.

Het kan dus wel als je niemand gekwetst is tijdens het 'uit elkaar gaan'
quote:Iris27 schreef op 30 november 2010 @ 09:20:

[...]

Het ligt er denk ik ook wel aan de manier waarop de relatie eindigt of je wel of niet contact wil/kan houden....Absoluut! Al is mijn laatste relatie redelijk goed geeindigd, maar we hebben gedurende de relatie nooit zo'n hechte band gehad als ik met mijn ex van 7jr had. Denk dat dat ook meespeelt.
mijn ex (4jaar relatie, daarna nog 4 jaar vrienden) was lang een hele goede vriend (achteraf gezien waren we tijdens de vriendschap nog steeds gek op elkaar maar we waren zo jong toen we wat kregen).. totdat hij een nieuwe vriendin kreeg... ze zag me als een rivale (best logisch, ik hield en hou nog steeds van hem maar omdat ik hem had gekwetst gunde ik hem een betere liefde). Dus zodra ik ook maar iets in zijn buurt kwam stond mevrouw ervoor... Dus vriendschap was niet mogelijk. Mis hem nog steeds, ook al heb ik nu een hele goede relatie met een man die zowel qua uiterlijk, gedrag en geur op hem lijkt.
Ik zou het niet eens willen!
quote:womanizer schreef op 30 november 2010 @ 10:02:

Ik zou het niet eens willen!Ik ook niet hoor met mijn laatste ex! Ik denk dat je band tijdens de relatie al heel speciaal heeft moeten zijn, wil je er een mooie vriendschap aan over kunnen houden.
Ik ben van mening dat het niet mogelijk om een echte vriendschap op te bouwen met de ex. Zijn er een aantal maanden verstreken dan kan men beginnen om weer een beetje contact op te nemen. Af en toe een mailtje of een coffee gaan drinken maar meer niet. Zodra een nieuwe partner erbij betrokken is, is het niet meer mogelijk om regelmatig contact te houden met de ex vriend. Een andere is als men dezelfde vriendenkring heeft dan moet men arrangeren. Mijn statement op de punt: vriendschap met de ex is niet mogelijk. Meer is hij een bekende die men af en toe gaat spreken...................
---
Ik zie daar de noodzaak niet van in (behalve als er kinderen zijn)en het kan complicerend zijn. Voor jezelf maar ook voor de partner en de nieuwe partners.
quote:janine20001 schreef op 30 november 2010 @ 09:40:

.Dus vriendschap was niet mogelijk. Mis hem nog steeds, ook al heb ik nu een hele goede relatie met een man die zowel qua uiterlijk, gedrag en geur op hem lijkt.Ben je niet bang dat je hem gaat vergelijken met je ex?
@anna: ja en nee... ik heb 3 relaties gehad. de eerste was geweldig (zelf verpest en te jong), de tweede was ronduit kut en de relatie die ik nu heb, brengen herinneringen naar boven die ik in de eerste fijne relatie had. Dat zijn fijne herinneringen.. en ik zie mijn huidige vriend als een andere man ook al lijken ze veel op elkaar. Ik wilde ook graag weer een relatie zoals relatie 1 maar dan zonder dat ik mijn vriend kwets.. ik heb geleerd van relatie 1.
Het ligt denk ik heel erg aan de omstandigheden. Ik heb het zelf een keer geprobeerd maar dat liep uit op een fiasco omdat ik nog steeds verliefd was. Sindsdien geen contact meer met exen. Ik voel me een stuk rustiger en merk dat ik mezelf veel beter kan 'geven' aan mijn nieuwe vriend.
volgens mij kun je geen vrienden blijven als de relatie eindigt, je kunt hooguit vrienden worden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven