Vriendin boos
woensdag 2 januari 2019 om 11:08
Dat was ze wel de afgelopen jaren maar sinds een familielid van haar ziek is, doet ze niet leuk.
Ik heb ook lang gedacht van ze zit slecht in haar vel.
Andere vriendin vroeg trouwens wel of ze even boodschappen moest doen.
woensdag 2 januari 2019 om 11:09
Alleen deze keer.parbleumondieu schreef: ↑02-01-2019 11:08Hoe vaak is een afspraak met haar door gegaan sinds jouw nieuwe baan en relatie? Heb je iedere keer afgezegd of heb je haar nog gezien?
Als ze steeds vervelend doet zonder reden is het voor jou geen vriendschap meer.
woensdag 2 januari 2019 om 11:10
naamloosjes schreef: ↑02-01-2019 11:09Alleen deze keer. Maar 1,5 jaar terug was ik een keer ziek toen we naar een optreden zouden gaan. Toen was ze ook beetje geïrriteerd.
woensdag 2 januari 2019 om 11:25
Eigenlijk niks. Ik ben alleen wel erg druk, want ben aan het afstuderen. Maar ik neem nog steeds initiatief, wel iets minder omdat ze zelf aangaf t druk te hebben.
Ik weet hoe irritant het kan zijn dat als iemand een relatie krijgt hij of zij geen tijd meer maakt. Maar ik heb juist wel tijd gemaakt.
woensdag 2 januari 2019 om 11:26
woensdag 2 januari 2019 om 11:30
Ja, dit klopt denk ik wel. Het is jaren leuk geweest en daarom vind ik het lastig.Polderbewoner schreef: ↑02-01-2019 11:26Dit zijn geen vriendinnen.
Als jij steeds op eieren moet lopen en zij je steeds weer een trap na geeft dan moet je de conclusie trekken dat het niet gaat werken.
Gewoon stoppen met die energie vretende vriendin, zonde van je tijd.
Waarom is ze zo gepikeerd steeds?
Ik denk omdat ze een ziek familielid heeft en een baan die tegenvalt.
Ze was altijd super positief, maar daar is weinig van over.
woensdag 2 januari 2019 om 11:36
Maar minder zeg je. Zo'n boosheid komt niet uit de lucht vallen. ze voelt zich waarschijnlijk tekort gedaan. praat daar met haar overnaamloosjes schreef: ↑02-01-2019 11:25Eigenlijk niks. Ik ben alleen wel erg druk, want ben aan het afstuderen. Maar ik neem nog steeds initiatief, wel iets minder omdat ze zelf aangaf t druk te hebben.
Ik weet hoe irritant het kan zijn dat als iemand een relatie krijgt hij of zij geen tijd meer maakt. Maar ik heb juist wel tijd gemaakt.
woensdag 2 januari 2019 om 11:39
Je zou dan juist verwachten ze misschien extra behoefte heeft aan jou als vriendin, maar kennelijk is dat niet zo.naamloosjes schreef: ↑02-01-2019 11:30Ja, dit klopt denk ik wel. Het is jaren leuk geweest en daarom vind ik het lastig.
Ik denk omdat ze een ziek familielid heeft en een baan die tegenvalt.
Ze was altijd super positief, maar daar is weinig van over.
Het is ook erg lastig, vriendschappen verbreken. Soms is de koek gewoon op. Voor de een betekent dat je gewoon doodnegeren, voor de ander zo'n vriendschap beëindigen.
Het klinkt dat het jou ook veel energie kost. Kun je het haar niet vragen?
Dit type mensen kost veel energie.
Ik ben er mee gestopt, zo'n soortgelijke vriendschap. Als jij steeds te horen krijgt wat je allemaal 'verkeerd' doet, wat is dan nog de essentie/toegevoegde waarde van zo'n vriendschap?
woensdag 2 januari 2019 om 11:48
Ze gaf aan dat ze minder tijd had, omdat ze naar het familielid wilde. Ik heb toen minder initiatief genomen tot afspreken en dat nam ze me kwalijk. Dit wel uitgesproken, maar het is nog steeds zo.Polderbewoner schreef: ↑02-01-2019 11:39Je zou dan juist verwachten ze misschien extra behoefte heeft aan jou als vriendin, maar kennelijk is dat niet zo.
Het is ook erg lastig, vriendschappen verbreken. Soms is de koek gewoon op. Voor de een betekent dat je gewoon doodnegeren, voor de ander zo'n vriendschap beëindigen.
Ik ben er mee gestopt, zo'n soortgelijke vriendschap. Als jij steeds te horen krijgt wat je allemaal 'verkeerd' doet, wat is dan nog de essentie/toegevoegde waarde van zo'n vriendschap?
En ja, het kost me ook veel energie. Ik heb jarenlang geprobeerd een leuke baan te krijgen en ik vond t niet leuk dat de avond dat het gelukt was en ik super blij, ik de volle laag kreeg over van alles.
Maar bedankt voor de reacties, ik denk dat ik het even laat gaan.
woensdag 2 januari 2019 om 11:49
Natuurlijk wel. Anders werd ze niet boos. Raar om de vriendin meteen te typeren in ‘dat soort mensen’ we kennen haar verhaal nietPolderbewoner schreef: ↑02-01-2019 11:39Je zou dan juist verwachten ze misschien extra behoefte heeft aan jou als vriendin, maar kennelijk is dat niet zo.
woensdag 2 januari 2019 om 11:49
Je vulde in en het kwam je wel goed uit?naamloosjes schreef: ↑02-01-2019 11:48Ze gaf aan dat ze minder tijd had, omdat ze naar het familielid wilde. Ik heb toen minder initiatief genomen tot afspreken en dat nam ze me kwalijk. Dit wel uitgesproken, maar het is nog steeds zo.
En ja, het kost me ook veel energie. Ik heb jarenlang geprobeerd een leuke baan te krijgen en ik vond t niet leuk dat de avond dat het gelukt was en ik super blij, ik de volle laag kreeg over van alles.
Maar bedankt voor de reacties, ik denk dat ik het even laat gaan.
woensdag 2 januari 2019 om 11:53
Madeliefjees schreef: ↑02-01-2019 11:50Ze is jaloers. Jij hebt wel een leuke baan en een vriend, zij niet.
Ja, dat denk ik ook.
woensdag 2 januari 2019 om 11:58
Net op het moment dat jij een vriend kreeg en zij slecht in haar vel zat, besloot jij om afstand te nemen.
Goh waar komt haar boosheid nou toch vandaan?
Ze zal zich misschien verheugd hebben om eindelijk een keer weer met je af te spreken en dan meld jij je ziek.
Haar reactie is niet gepast maar om haar meteen als jaloers af te schilderen..
Ze zal zich misschien verheugd hebben om eindelijk een keer weer met je af te spreken en dan meld jij je ziek.
woensdag 2 januari 2019 om 12:08
maar je kan toch wel initiatief nemen? je zegt dat ze er boos over was dus blijkbaar was die afspraak niet zo heldernaamloosjes schreef: ↑02-01-2019 11:52Nee, als je zegt niet te willen afspreken dan vul ik niks in.
het gaat niet lekker met haar en met jou wel en jij hebt ook minder tijd voor haar.
logisch dat ze boos wordt
woensdag 2 januari 2019 om 12:12
Ik zie echt niet in wat TO hier fout heeft gedaan. Ja, ze heeft een periode minder initiatief genomen om af te spreken, nadat vriendin had gezegd dat ze minder tijd had. Ik zie niet in wat daar fout aan is, zelfs al zou het TO in die periode goed zijn uitgekomen om minder af te spreken omdat ze het zelf druk had met nieuwe vriend en baan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
woensdag 2 januari 2019 om 12:19
Ja, omdat ze elk weekend bij familie was aan de andere kant van het land. Dan kan ik moeilijk afspreken. En ik had best willen afspreken toen, ik had alle tijd toen want m'n baan was nog niet begonnen. Ik vind het alleen niet logisch om iemand die er niet is en aangeeft niet te willen steeds te blijven vragen.Route88 schreef: ↑02-01-2019 11:58Net op het moment dat jij een vriend kreeg en zij slecht in haar vel zat, besloot jij om afstand te nemen.