Vriendin boos

02-01-2019 10:53 38 berichten
Ivm herkenbaarheid
anoniem_653140ee80eb3 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 10:54
Reden: Herkenbaar
97.65% gewijzigd
naamloosjes schreef:
02-01-2019 12:19
Ja, omdat ze elk weekend bij familie was aan de andere kant van het land. Dan kan ik moeilijk afspreken. En ik had best willen afspreken toen, ik had alle tijd toen want m'n baan was nog niet begonnen. Ik vind het alleen niet logisch om iemand die er niet is en aangeeft niet te willen steeds te blijven vragen.
Nou je hebt in ieder geval je eigen straatje schoongeveegd. Het ligt dus niet aan jou. Zij is natuurlijk knettergek, nu nog de vriendschap verbreken dan heb je eindelijk rust
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als zo'n vriendin die vrijgezel is en ondanks dat jij een relatie hebt, nog 24/7 wil afspreken en niet begrijpt dat jij dat niet wilt.
Het gaat nu vooral over meer/minder afspreken. Maar hoe is het contact verder? Toon je wel belangstelling (zonder afspraak als doel) voor haar, voor haar zieke familielid. Als ze daar elk weekend is, is dat dus een groot deel van haar leven. Appen jullie, bellen julilie? En toont zij tussendoor wel belangstelling voor jouw baan en relatie en leven?
Probeer je eens in te leven. Je vriendin heeft momenteel weinig leuks of gezelligs omhanden. Zo'n ziekte in de familie met veel zorgtaken en reizen is erg zwaar en doet ze niet voor haar lol. Stel ze denkt ik geef maar wel even aan dat het moeilijk wordt om af te spreken zodat naamloosjes het begrijpt als het wat langer duurt. Ze zou echt niet boos worden als ze het niet jammer vindt dat het lastiger is om af te spreken. En al is ze jaloers of wat allenig, mag dat niet? Als ze je dierbaar is vraag eens door wat haar dwars zit. Dus geen aannames doen.

Anders klinkt dit topic meer als reden om de vriendschap te laten verwateren, dat je dat toch al wilde. Ik snap niet zo goed wat er erg is aan wat boosheid als iemand zich te kort gedaan voelt. Daar moet je toch over kunnen praten? Zo niet dan is het ook geen gelijkwaardige vriendschap.
Bedankt voor de reacties. Sommige dingen zijn ook lastig over te brengen via een forum.
We wonen ook niet in dezelfde stad, dus ik kan ook niet zomaar even langs doordeweeks en zij ook niet.
Zij ging vaak naar familie die ook niet in de buurt wonen. Ik heb regelmatig gebeld of een bericht gestuurd om te vragen hoe het gaat, maar kreeg ook vaak geen reactie. Ik heb dat ook gelaten na een tijdje omdat ik het idee kreeg dat ze ook geen contact wilde.
Misschien doe ik ook dingen niet goed. Maar ik heb wel echt mijn best gedaan, omdat het me wel veel waard was.

We hebben er ook over gepraat en dingen uitgesproken. Ik heb alleen het idee dat het niet meer zo is als het was.
We hebben ook een andere culturele achtergrond en dat verschil benadrukt ze steeds meer.
ingelise schreef:
02-01-2019 12:28
Het gaat nu vooral over meer/minder afspreken. Maar hoe is het contact verder? Toon je wel belangstelling (zonder afspraak als doel) voor haar, voor haar zieke familielid. Als ze daar elk weekend is, is dat dus een groot deel van haar leven. Appen jullie, bellen julilie? En toont zij tussendoor wel belangstelling voor jouw baan en relatie en leven?
Ik heb regelmatig gevraagd hoe het gaat, maar ik krijg dus vaak geen reactie. In het begin heb ik dit minder gevraagd en dat vond ze niet leuk. Ik heb mijn excuses ook aangeboden en heb er daarna extra op gelet. Ik heb toen ook nog een kaart gestuurd dat ik er graag voor haar wil zijn.
Ze toont eigenlijk weinig interesse in mijn leven, maar daar zat ik in het begin ook niet zo mee. Ik heb in september erg veel gesolliciteerd en had dat wel willen bespreken, maar ik wilde haar niet lastig vallen. Op mijn relatie reageert ze vrij negatief en op mijn baan wat neutraler.
Ik had hem wel willen voorstellen, maar daar staat ze niet voor open omdat ik hem online heb ontmoet.
eefje1980 schreef:
02-01-2019 12:43
Probeer je eens in te leven. Je vriendin heeft momenteel weinig leuks of gezelligs omhanden. Zo'n ziekte in de familie met veel zorgtaken en reizen is erg zwaar en doet ze niet voor haar lol. Stel ze denkt ik geef maar wel even aan dat het moeilijk wordt om af te spreken zodat naamloosjes het begrijpt als het wat langer duurt. Ze zou echt niet boos worden als ze het niet jammer vindt dat het lastiger is om af te spreken. En al is ze jaloers of wat allenig, mag dat niet? Als ze je dierbaar is vraag eens door wat haar dwars zit. Dus geen aannames doen.

Anders klinkt dit topic meer als reden om de vriendschap te laten verwateren, dat je dat toch al wilde. Ik snap niet zo goed wat er erg is aan wat boosheid als iemand zich te kort gedaan voelt. Daar moet je toch over kunnen praten? Zo niet dan is het ook geen gelijkwaardige vriendschap.
Ja, ik begrijp ook wel dat ze momenteel niet goed in haar vel zit. Ik wil niet perse de vriendschap verbreken, maar het gaat gewoon niet lekker de laatste tijd. Ik denk dat ik het even laat rusten en op een later moment ga ik het gesprek aan.
Sooofff schreef:
02-01-2019 12:25
Klinkt als zo'n vriendin die vrijgezel is en ondanks dat jij een relatie hebt, nog 24/7 wil afspreken en niet begrijpt dat jij dat niet wilt.
Ja, nouja ze heeft zelf ook weinig tijd. Maar ze heeft onlangs twee andere vriendschappen verbroken. 1 die een kind kreeg en 1 die een vriend meenam naar het uitje.
naamloosjes schreef:
02-01-2019 13:17
Ja, ik begrijp ook wel dat ze momenteel niet goed in haar vel zit. Ik wil niet perse de vriendschap verbreken, maar het gaat gewoon niet lekker de laatste tijd. Ik denk dat ik het even laat rusten en op een later moment ga ik het gesprek aan.
Nu je wat meer hebt beschreven denk ik dat het ook geen kwaad kan om bij haar aan te geven dat je juist wel het idee hebt dat je interesse toont/ er wilt zijn en niet zo goed weet wat er verder nog kan zijn waar ze mee zit. Geef ook gerust aan dat je het fijn zou vinden als ze bepaalde zaken van jouw kant ook meer zou accepteren of in elk geval interesse zou tonen. En als er niks verandert maar accepteren of misschien ook loslaten. Het kan zij dat jullie uit elkaar groeien. Sommige vriendschappen redden dat niet.
Ik had ook een vriendin van wie ik niet mocht praten over mijn eerste vriend omdat ze dat te pijnlijk vond omdat zij net weer vrijgezel was. Ging steeds verder tot ik echt dacht dat ze een beetje gek was geworden. Me voorgenomen om als ik vrijgezel zou zijn (gebeurde al snel en duurde ook nog eens erg lang) me niet zo op te stellen. Tuurlijk wil je wel eens met vriendinnen onder elkaar zijn maar het klinkt nu toch een beetje als misgunnen van je vriendin. Misschien kun je eens informeren hoe het met haar gaat qua daten, miss speelt er wat.
eefje1980 schreef:
02-01-2019 13:26
Ik had ook een vriendin van wie ik niet mocht praten over mijn eerste vriend omdat ze dat te pijnlijk vond omdat zij net weer vrijgezel was. Ging steeds verder tot ik echt dacht dat ze een beetje gek was geworden. Me voorgenomen om als ik vrijgezel zou zijn (gebeurde al snel en duurde ook nog eens erg lang) me niet zo op te stellen. Tuurlijk wil je wel eens met vriendinnen onder elkaar zijn maar het klinkt nu toch een beetje als misgunnen van je vriendin. Misschien kun je eens informeren hoe het met haar gaat qua daten, miss speelt er wat.
We zijn allebei begin 30. Wat natuurlijk meespeelt is dat op deze leeftijd de verschillen nogal groot zijn.
De ene persoon heeft kinderen en gaat naar de speeltuin en de andere naar een festival. Ze doet niet aan online daten en 'offline' gebeurt er ook vrij weinig. Ze wil wel een relatie en kinderen uiteindelijk.
Begrip in een vriendschap is belangrijk maar heeft ook grenzen.
Ik zou in geval van TS prima begrijpen dat de vriendin het lastig heeft en daardoor misschien wat minder belangstelling heeft. Maar de combinatie van negatief doen over de relatie, maandenlang zo bozig doen en zo reageren op een ziekmelding zou mij te ver gaan. TS is ook een mens met gevoelens. Geen boksbal.
vivautrecht85 schreef:
02-01-2019 13:42
Begrip in een vriendschap is belangrijk maar heeft ook grenzen.
Ik zou in geval van TS prima begrijpen dat de vriendin het lastig heeft en daardoor misschien wat minder belangstelling heeft. Maar de combinatie van negatief doen over de relatie, maandenlang zo bozig doen en zo reageren op een ziekmelding zou mij te ver gaan. TS is ook een mens met gevoelens. Geen boksbal.
Nja update ze heeft me inmiddels ook van social media gegooid. Dus ik ga het gesprek ook niet meer aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven