Vriendin heeft een vriend, bye bye vriendin..

11-11-2009 22:33 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zie zo snel niet of er al een soortgelijke topic bestaat, anders hoor ik 't wel. Moet ff wat van me afschrijven hoor. Ik kook!! Heb een hele goede vriendin. Een single vriendin, waarmee ik altijd veel heb gelachen, gehuild, kon praten en we zijn vaak uit geweest. Zij kon altijd bij mij terecht en daar heeft ze dan ook veel gebruik van gemaakt, maar no problem, want andersom zou het net zo zijn geweest. Maarrrr..

Mevrouw heeft sinds een aantal maanden een vriend. In het begin was ze er niet zeker over of hij wel de ware was, of ze wel toe was aan een relatie, je kent 't wel..bla bla bla.. Ook toen heeft ze alles met mij kunnen bespreken. Alleen is het inmiddels een serieuze relatie geworden en voor haar is dat natuurlijk fantastisch. Ik voelde me zelfs een beetje jaloers, want dat wil ik ook wel graag. Maar ik gun het haar van harte, ware het niet dat ik nu gewoon bijna niks meer van haar hoor. Ik laat nog weleens wat van me horen, maar van haar hoor ik nauwelijks nog wat. En als ik wat van haar hoor, dan is het vriendje dit en vriendje dat. Ik ben totaal niet belangrijk meer en ben duidelijk gedegradeerd naar een 3e of 4e plaats in haar leven. Ik begrijp dat dit normaal is en dat haar vriend nu even meer aandacht van haar krijgt.

Maar vandaag heb ik een echte shitdag en voel ik me gewoon kut. En dan heb ik behoefte aan een goede vriendin. Ik zag haar op msn online komen en heb eerst gevraagd hoe het met haar ging. Goed natuurlijk. Toen ze vroeg hoe het met mij ging, zei ik dat het nu ff minder gaat, wilde niet meteen mijn shit in haar schoot werpen. Haar reactie: 'Meid, ik ga zo slapen, want XXX ligt op me te wachten.' En weg was ze.

Ben ik nu zo egoïstisch dat ik dit niet normaal vind. Ik mag toch verwachten dat zij er nog voor me is, ook al heeft ze een relatie? Ze zijn nu al 6 maanden samen, maar ik ben er toch ook nog? Weet 't ff niet hoor. Wat is dat toch met sommigen? Alles leuk en aardig, tot er een vent in beeld komt en weg is ze! Kennen jullie dat? Grrrrr...!!!
Maar moet je vriendin dan single voor jou blijven zodat jij op nr 1 kan staan?

Kun je niet binnenkort eens met haar afspreken voor wat quality time?
Geeft het de tijd. In die eerste maanden ben je nou eenmaal helemaal hoteldebotel. Dat allesomvattende wordt vanzelf minder en dan zal ze vanzelf weer meer tijd en aandacht voor jou hebben.
The time is now
Ik herken het. Ik had al een aantal jaren een goede vriend ( kende hem van mijn studie) die sinds juli een relatie heeft.

Ik hoor helemaal niks meer van hem! Terwijl we eerst regelmatig afspraken.

Wat een lul, bah, hij heeft helemaal afgedaan voor mij.
Ik vind het heel begrijpelijk dat je haar mist. Misschien eens aan haar vertellen hoe je je voelt als je haar ziet, en niet via msn?
Op zich is het wel logisch dat er bij haar een tijd heel weinig ruimte is voor nog iemand anders dan hem. Maar ik denk dat je best wel weer wat aandacht terug mag verwachten zo langzaam aan. Ik denk ook dat middelen als SMS, en MSN daar niet het beste voor zijn. Als je alleen zo contact zoekt, dan doe je jezelf daarin tekort lijkt me, nodig jezelf gewoon bij haar uit. Of stel voor iets te gaan drinken samen.

Ik zou niet zo snel vertellen dat je baalt van haar gedrag eerlijk gezegd. Je kunt niet anders dan accepteren dat ze een vriend heeft en dat jullie relatie dus waarschijnlijk ook iets zal veranderen. (Ook als dat niet zo was, dan komt er gerust wel eens iets anders waardoor jullie relatie verandert). Misschien past daar ook wel een nieuw iets in jullie relatie bij. Veel mensen die verliefd zijn letten extra op hun uiterlijk, misschien een goed moment om samen een sport te gaan beoefenen ofzo?.
Ik begrijp hoe je je voelt. Ik heb dit vroeger zelf ook vaak ervaren met vriendinnen, er is zelfs een keer ruzie om geweest, wat als resultaat had dat de vriendschap over was. Nu ik zelf een relatie heb begrijp ik het wel wat beter. Mijn vriend en in wonen ver uit elkaar, waardoor we elkaar alleen in het weekend zien. Daardoor schiet tijd voor vriendinnen in het weekend er nog wel eens bij in, in het weekend stappen doe ik eigenlijk nooit meer, maar dat deed ik daarvoor ook al weinig. Echter vind ik wel dat je tijd voor je vriendinnen moet blijven vrijmaken, en dat als een vriendin een luisterend oor nodig heeft je er ook voor haar moet zijn. Ik vind eigenlijk dat je hier best wat van mag zeggen. Het is begrijpelijk dat haar vriend heel belangrijk voor haar is, maar na zes maanden zou je toch wel kunnen verwachten dat ze wat ook weer meer tijd en aandacht voor jou heeft.
quote:Vl43inder schreef op 11 november 2009 @ 22:47:

Ik zou niet zo snel vertellen dat je baalt van haar gedrag eerlijk gezegd. Je kunt niet anders dan accepteren dat ze een vriend heeft en dat jullie relatie dus waarschijnlijk ook iets zal veranderen..Ik zou er denk ik wel iets over zeggen als de vrienschap echt drastisch veranderd zou zijn sinds haar relatie en als ik er echt mee zou zitten. Dat een vriendschap een beetje veranderd is begrijpelijk. Ik zou er alle begrip voor hebben dat haar vriend nu op nummer 1 komt, maar nooit meer initiatief nemen door iets van je te laten horen, of belangstelling te tonen als iemand zegt dat het niet zo goed gaat, daar heb ik niet zo veel begrip voor. Ik zou het wel op een positieve manier proberen te brengen, zeggen dat je begrijpt hoe belangrijk haar relatie is, maar dat je haar mist, haar vriendschap mist en de leuke dingen die jullie samen deden en of jullie misschien weer een keer iets leuks kunnen plannen samen. En dus niet boos worden en alleen maar vervallen in negativiteit.
Sylvia, ik begrijp dat je het gevoel hebt dat je op plaats 3 of 4 komt. Maar is het niet zo dat je gewoon op plaats 2 staat?? En die plaats 1 slokt (helaas voor jou) veel tijd op, maar daar kan je niks aan doen. Als ze gek is op die man heeft ze (vaast: voorlopig) geen tijd voor plaats 2 t/m 300.
[quote]heejhallo schreef op 11 november 2009 @ 22:35:

Maar moet je vriendin dan single voor jou blijven zodat jij op nr 1 kan staan?

Nee natuurlijk verwacht ik dat niet. Je kunt de vraag ook omdraaien: 'Mag je een vriendschap verwaarlozen, zodat zij een relatie aan kan gaan?'

Heb zelf kortgeleden een relatie gehad en lette er toen goed op niet m'n vriendinnen te verwaarlozen en daar voelde ik me goed bij. Natuurlijk ben je in het begin helemaal hoteldebotel van je lover. Ik heb haar dan ook alle ruimte gegeven. Maar vandaag had ik haar gewoon ff nodig. Ook al is 't maar voor een paar minuutjes. Ik ben er zo vaak voor haar geweest. En normaal bel ik ook gewoon, alleen zag ik haar nu toevallig online komen. Maar zo te lezen komt het dus vaker voor helaas? Zal 't nog weleens met haar bespreken, maar heb nu even geen behoefte aan contact.
He, en als je nou tegen haar zegt, of intypt "Ik heb je effe nodig"?

Zij heeft nu weinig ruimte voor anderen, dus ik denk dat je het beste duidelijk kunt zijn. Niet negatief duidelijk, wel positief duidelijk.

Wel "Ik heb je effe nodig" , "Hey, ik mis je", "Heb zin om je te zien"

Niet "Waarom doe je zo?", "Ben ik niet meer belangrijk?", "Ik baal van de situatie".
Tja dit hoeft niet een kwestie van 6 maanden te zijn ik ken vrouwen waarbij het jaren duurt:)

Kwestie van aanpassen. Je vriendschap veranderd nu eenmaal als er een kerel in zicht komt. Vind t ook niet altijd leuk ( ik ga hoor mijn mannie roept me, spreek je andere keer wel mijn hubbie heeft ook aandacht nodig etc etc en als je langs komt of samen uitgaat is HIJ er altijd bij en de gesprekken gaan over hun relatie) maar ik probeer me in te leven in haar nieuwe leven en zoek andere vrienden / vriendinnen op die zich niet zo laten leven door hun relatie.
Sylvia, zij kan toch ook niet ruiken dat jij zo erg in een dip zit, tenzij je het haar verteld. Misschien wilde ze net uitloggen van MSN en zat met haar hoofd al ergens anders. Ik zou je vriendin wat meer credit geven hoor. Daar ben je toch ook vriendinnen voor?

Ik vind minder tijd doorbrengen overigens niet meteen vriendschap verwaarlozen. Misschien heb jij al besloten dat ze dit wel doet en bekijk je nu al haar gedrag door die bril. Ik hoop van niet hoor.
ik vind een vriendschap verwaarlozen overigens niet per se iets met afgemeten tijd te maken hebben. Relaties zijn nou eenmaal dynamisch. Dingen veranderen altijd, daar hoeft niet eens een man voor in het spel te zijn.

Door te gaan mokken verander je er niks aan. Dan wordt het nog onaantrekkelijker om met je af te spreken.

Verder is het nou eenmaal zo (vind ik) dat niet iedereen dezelfde normen en waarden en ergels hanteert. Jij zegt dat jij wel heel goed oplette, maar ja, dat betekent niet dat een ander dat ook doet. Ok, daar heb je misschien niks aan, maar dat hoort ook bij het leven. Accepteren dat niet iedereen (en jezelf incluis) altijd aan je standaard voldoet. Iedereen, of dat nou familie, vrienden, geliefden of jezelf is, doet wel eens iets minder fraais. Het is aan jou om te bepalen hoezeer je dat in de weg laat zitten.
quote:Vl43inder schreef op 11 november 2009 @ 23:31:

Wel "Ik heb je effe nodig" , "Hey, ik mis je", "Heb zin om je te zien"

Niet "Waarom doe je zo?", "Ben ik niet meer belangrijk?", "Ik baal van de situatie".

Ja, goeie.

Jij bent iemand die automatisch rekening houdt met de mensen om haar heen. Dus toen jij een vriend had lette je erop dat je ook nog een plek voor je vriendinnen in je leven hield.

Maar niet iedereen is automatisch zo attent. Mensen kunnen heel erg in beslag genomen worden door hun eigen dingen. Dan moet je ze even wakker schudden. Assertief zijn. Deze vriendin gaat niet uit zichzelf aanvoelen dat je haar nodig hebt. Gewoon zeggen dus.
quote:heejhallo schreef op 11 november 2009 @ 23:49:

ik vind een vriendschap verwaarlozen overigens niet per se iets met afgemeten tijd te maken hebben. Relaties zijn nou eenmaal dynamisch. Dingen veranderen altijd, daar hoeft niet eens een man voor in het spel te zijn.

Door te gaan mokken verander je er niks aan. Dan wordt het nog onaantrekkelijker om met je af te spreken.

Verder is het nou eenmaal zo (vind ik) dat niet iedereen dezelfde normen en waarden en ergels hanteert. Jij zegt dat jij wel heel goed oplette, maar ja, dat betekent niet dat een ander dat ook doet. Ok, daar heb je misschien niks aan, maar dat hoort ook bij het leven. Accepteren dat niet iedereen (en jezelf incluis) altijd aan je standaard voldoet. Iedereen, of dat nou familie, vrienden, geliefden of jezelf is, doet wel eens iets minder fraais. Het is aan jou om te bepalen hoezeer je dat in de weg laat zitten.

Heel erg eens.

En eigenlijk is het voor niemand uiteindelijk echt handig om je te focussen op 1 iemand, of dat nou je partner is of je beste vriendin.
Ik merk in mijn omgeving ook dat vriendinnen ineens "verdwijnen" als ze een vriendje hebben. Als ze hem niet constant meeslepen althans. De eerste maanden begrijpelijk, maar daarna gewoon irritant.
quote:Maar vandaag heb ik een echte shitdag en voel ik me gewoon kut. En dan heb ik behoefte aan een goede vriendin. Ik zag haar op msn online komen en heb eerst gevraagd hoe het met haar ging. Goed natuurlijk. Toen ze vroeg hoe het met mij ging, zei ik dat het nu ff minder gaat, wilde niet meteen mijn shit in haar schoot werpen. Haar reactie: 'Meid, ik ga zo slapen, want XXX ligt op me te wachten.' En weg was ze.

Waarom bel je haar dan niet op 'n normaal tijdstip om even je hart te luchten ipv te verwachten dat ze 's avonds laat met je gaat zitten chatten?

Verder gaat 't nieuwe van 'n vriendje er uiteindelijk altijd wel vanaf en gaan vrouwen weer tijd maken voor hun vriendschappen. Maak je eerder zorgen over het moment dat ze aan kinderen beginnen.
Vind het sowieso onbegrijpelijk dat mensen vrienden " verwaarlozen" op het moment dat er een nieuwe partner in beeld is. Tuurlijk ben je de eerste tijd gefocussed op je nieuwe liefde maar TO geeft aan dat deze vriendin sinds een aantal maanden (6 begrijp ik) een relatie heeft en ik begrijp de teleurstelling en frustratie. En mbt chatgebeuren, weet niet hoe laat dit was maar het had anders overgekomen als de betreffende persoon had aangegeven moe te zijn en binnenkort even wat tijd vrij maakt of wat dan ook temeer TO aangeeft dat het wat minder gaat. Mensen kunnen idd niet ruiken dat er wat aan de hand is en wellicht kan je haar binnenkort een keer bellen en open zijn dat je het jammer vindt dat het momenteel zo gaat en dat je de vriendschap mist zonder gelijk met allerlei verwijten aan te komen. Feit is en blijft dat mensen anders in vriendschappen staan maar aangezien jij er moeite mee hebt en deze vriendschap belangrijk voor je is zou ik het toch aangeven bij haar.

Succes
Het is zo als je verliefd bent, een nieuwe liefde vindt je helemaal daar in op gaat, al vergaat de wereld om je heen, de wolk blijft roze.

Ik heb het ook al zo vaak meegemaakt met vriendinnen. En natuurlijk heb ik het wel eens fuck gevonden dat iemand even minder tijd voor me had, maar het kwam weer terug, maar je bent gewoon even niet belangrijk nu voor haar. Voor mij hoort dat erbij, dat hoort ook bij goede vriendschappen. Dat is even slikken, een stapje terug doen, maar het feit is dat de vriendin gewoon echt even met hele andere dingen bezig is. Zo is dat bij mij ook gegaan in het leven. Als ik op de wolk zit sluit ik me het liefste op met mijn geliefde en doe ik niets anders dan praten, lachen, vrijen, 24/7 bij wijze van spreken En langzaam komt de wereld weer terug in mijn leven. Mijn vriendinnen en ik weten het van elkaar, accepteren het van elkaar. En nee, dat neemt niet weg dat ik er niet af en toe van baalde, maar het was nu gewoon eenmaal zo.....

DTEEZ!
quote:cappi schreef op 12 november 2009 @ 07:05:

Vind het sowieso onbegrijpelijk dat mensen vrienden " verwaarlozen" op het moment dat er een nieuwe partner in beeld is. Echte vrienden gunnen jou die tijd en accepteren dat stukje verwaarlozing.
DTEEZ!
Je kan de vraag ook anders stellen? Ben jij bereid om hierdoor je vriendschap te laten verpesten. Jij legt nu alle 'schuld' bij haar. Wat misschien ook wel zo lijkt, omdat zij degene is die nu (tijdelijk?) minder aandacht voor je heeft.

Maar jíj bepaald uiteindelijk in hoeverre dit je vriendschap verpest voor jou.

Ik beschouw mezelf ook als een loyale vriendin (ik denk dat er maar weinig mensen zijn die zichzelf niet loyaal vinden, maar goed). Maar voor mij betekent dat juist dat ik iemand een paar maanden misschien niet hoef te spreken, maar ze dan nog steeds als goede vrienden beschouw (ik woon ook in het buitenland, dus sommige vriendinnen zie ik misschien eens per jaar, fo spreek ze op Skype, maar ook niet wekelijks). Dat gaat prima zolang vrienden dezelfde zeg maar standaard hebben.

Maar als iemand per se me elke week wil zien om iets als 'goede vriendschap' te bestempelen, ja, daar heb ik gewoon geen tijd voor meestal. Drukke baan, veel activiteiten, vaak naar het buitenland moeten voor werk.

Ook snap ik dat voor veel mensen hun partner (en of kinderen) gewoon erg belangrijk zijn. 'T klinkt misschien vreselijk ouderwets en niet zelfstandige vrouw achtig, maar dat is toch waar de meeste mensen naar op zoek zijn.

Ik vraag me dan ook af wat veel mensen onder verwaarlozen vinden vallen.
Ik vraag me af waarom het zo 'erg' is om als vriendin op de derde plaats komt. Al mijn vriendinnen, hoe dierbaar ook, komen niet hoger dan de derde plaats. Eerst mijn gezin (man en kinderen) dan mijn familie (ouders, zussen, broers) en dan toch echt pas mijn vriendinnen. Mijn familie is me werkelijk heilig.

On topic, ik denk dat je best kunt uitspreken naar je vriendin dat je haar mist en soms ook wel eens een luisterend oor nodig hebt. Waarschijnlijk heeft zij het zelf niet eens door ivm grote roze verliefdheidswolk e.d. ;)
Ik heb niet alles gelezen, maar effe snel doorgebladerd. Ik krijg de indruk dat de meesten dit acceptabel gedrag vinden.

Persoonlijk begrijp ik het echter niet. Ik kan goed begrijpen dat het tijdelijk minder en anders is. Maar het bijna totale ongeinteresseerde begrijp ik echt niet. Kom op, vraag ik me dan af. Waarop is dat soort vriendschap dan gebouwd? Leuk, totdat er iets interessanters voorbij komt? Ik vind het zelf nogal opportunistisch if I may say so. Ik heb er zelf altijd voor gewaakt in de tijd toen ik nog in de vriendjes fase zat, dat ik niet helemaal blind werd voor mijn omgeving. En ik erger mezelf ook aan mensen die wel (tijdelijk) zo egoistisch worden.

Ik heb bijvoorbeeld een vriendin die bijna driekwart jaar niks meer van zich heeft laten horen toen ze een vriendje kreeg. Nu hadden we so wie so al niet heel intensief contact (om de 2 a 3 maanden). Maar toch, driekwart jaar...ik vond dat erg kwetsend dat ze niks meer van zich liet horen en niet meer reageerde op mails en een kaartje. En nu na driekwart jaar besta ik inene weer. Ja doei, ik weet niet of ik daar dan nog wel zin in heb.

Dus to, ik begrijp je goed hoor!
quote:schouderklopje schreef op 12 november 2009 @ 08:50:

Ik heb niet alles gelezen, maar effe snel doorgebladerd. Ik krijg de indruk dat de meesten dit acceptabel gedrag vinden.

Persoonlijk begrijp ik het echter niet. Ik kan goed begrijpen dat het tijdelijk minder en anders is. Maar het bijna totale ongeinteresseerde begrijp ik echt niet. Kom op, vraag ik me dan af. Waarop is dat soort vriendschap dan gebouwd? Leuk, totdat er iets interessanters voorbij komt? Ik vind het zelf nogal opportunistisch if I may say so. Ik heb er zelf altijd voor gewaakt in de tijd toen ik nog in de vriendjes fase zat, dat ik niet helemaal blind werd voor mijn omgeving. En ik erger mezelf ook aan mensen die wel (tijdelijk) zo egoistisch worden.

Ik heb bijvoorbeeld een vriendin die bijna driekwart jaar niks meer van zich heeft laten horen toen ze een vriendje kreeg. Nu hadden we so wie so al niet heel intensief contact (om de 2 a 3 maanden). Maar toch, driekwart jaar...ik vond dat erg kwetsend dat ze niks meer van zich liet horen en niet meer reageerde op mails en een kaartje. En nu na driekwart jaar besta ik inene weer. Ja doei, ik weet niet of ik daar dan nog wel zin in heb.

Dus to, ik begrijp je goed hoor!Ik vind dus dat dat 'totaal ongeinteresseerde' een oordeel is wat vooral bij TO bestaat. Gisteravond zat ikzelf op Skype en zag dat een vriendin in de VS online was. Ik wilde haar net gaan vertellen dat ik dit weekend een leuke man had ontmoet, maar het eerste wat ze zei was: Sorry ik moet NU de deur uit, moet naar joga. Als ze had gezegd: Sorry ik moet NU naar mijn vriend, was ze dan egoistischer geweest? Ik weet niet of TO uberhaupt wel aan haar vriendin heeft verteld dat ze haar mist. Maar iemad die snel van MSN of Skype wegmoet.....tja, vind ik niet super egoistisch hoor. Als ik iemand bel, vraag ik ook altijd eerst of het wel uitkomt, en soms komt iets gewoon niet uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven