vriendin ineens in 'silent modus'

04-07-2008 23:44 323 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het even kwijt. Een van mijn beste vriendinnen, die ik al 30 jaar ken, gaat ineens in de silent modus.

Eervorige week mailde ze dat ze wat gezeur had op haar werk. Ik nodigde haar uit voor een weekendje blijven. Ze zou vrijdagavond komen. Belt vrijdagavond op, vriendje komt langs, wordt zaterdag rond het middaguur. Al wie er kwam...dus ik bel en sms van: waar ben je? Vriendin wil liever andere keer, maar ik geef aan dat ik dat niet zo leuk vind, althans, niet op deze manier, want ik bied haar een schouder aan en heb een huis vol voedsel. Of ze dan tenminste komt eten. Vriendin komt berouwvol langs en we hebben het verder gezellig, vriendin blijft tot zondagavond. Vriendin wil de dag erna, op maandag, langskomen voor mijn afstuderen, ook de borrel en eten. Al wie er komt....geen vriendin. Nou wist ik dat de spanningen op haar werk die dag een hoogtepunt konden bereiken. Ik mail 's avonds of alles okee is. Geen antwoord. Idem dito voor smsjes. Telefoontjes neemt ze niet op, noch mobiel, noch thuis. Ik mail dinsdag twee vrienden van haar, leg uit dat ik niet van de controle ben, maar dat ik haar dus niet te pakken krijg en me zorgen maak. Woensdag bel ik haar op haar werk. Ze zegt dat alles okee is en dat ze me die avond zal bellen. Niet dus.

Beide vrienden laten weten dat alles okee is en dat ze mij zal bellen.

Ze belt niet. Ook hoor ik verder helemaal niets van haar.

Ik stuur vandaag een smsje en een mail van: wat is er, want ik hoor helemaal niets. We zouden deze zondag met onze kinderen naar een pretpark gaan, maar omdat ik met een gekneusde voet zit, (kreeg ik op maandagavond), mail ik haar dat ik dus niet kan, maar stel voor dat we desnoods iets anders doen, speeltuin oid waar ik in ieder geval veel kan zitten. Picknick enzo. Ook daarop reageert ze niet.

Ook op mijn smsje en mail van vandaag reageert ze niet. Op haar Hyves kan ik wel zien dat ze achter de computer zit.

Kortom, ze wil duidelijk niet meer met mij praten maar ik snap er de ballen van waarom???? We zijn goed uit elkaar gegaan die zondag, niets aan de hand.

Ik wil het niet weer via die twee vrienden spelen, maar ik begin zo langzamerhand wel boos te worden. Kennelijk heb ik iets gedaan waar ik mij niet van bewust ben. Het lijkt me dat ik toch op zijn minst of een verklaring zou mogen krijgen, of een boos mailtje over iets waar ik mij niet bewust van ben.

Kortom, hoe zouden jullie dit opvatten en vooral, oplossen?

Muis - completely puzzled.....
Als je zo'n patroon ziet... ja dan is de kans er wel dat het weer gebeurt. Ik kan me goed voorstellen dat je er geen trek meer in hebt.

In mijn situatie is het zo dat we beiden fouten hebben gemaakt naar mijn idee. Ik heb een aantal keer excuses aangeboden, maar ik kreeg enkel verwijten terug. En dat vond en vind ik niet eerlijk. Ik wil best over het specifieke voorval heenstappen, maar ben vooral ook bang voor herhaling van zetten. Aan de andere kant zouden we, als dat gebeurt of dreigt te gebeuren, er misschien wat rationeler een punt achter kunnen zetten. Er is ook een gemeenschappelijke vriendin die bijv haar verjaardag viert en het is prettig als dat zonder moeilijkheden kan. Dat ging de laatste keer goed omdat ze niet kwam, maar juist daardoor was ik ook wel weer teleurgesteld ergens omdat ik wel benieuwd was hoe de vlag erbij zou hangen. Vandaar het idee voor een nieuwjaarskaartje, maar dus met twijfel. En tja... 'het spijt me' voor de zoveelste keer?
Ja, maar jij ziet dat er van beide kanten fouten zijn gemaakt. Ik kan met de beste wil van de wereld toch echt niet verzinnen wat ik fout heb gedaan. Ja, hooguit dat ik min of meer wel heb aangedrongen dat ze kwam. Ze zou nl. in dat weekend voorafgaande aan mijn buluitreiking eerst op vrijdagavond komen. Ze kwam niet op de afgesproken tijd en ik sms'te na een uur van: hallo, u daar? En toen zei ze van ik kom morgenochtend, tegen uurtje of 12. Toen was ze er ook niet, ik sms-en. Was ze onder de douche. Ik ben er rond 2 uur. Ook niet waarop ik belde van: wat is dit, heb je soms geen zin? En toen was het van ja, kan het ook uitgesteld worden en toen gaf ik aan dat ik dat op zich niet eens bezwaarlijk vond, maar wel de manier waarop, dat ze belooft te komen en het dan niet doet. Dat ik daar geen waardering voor had en dit bepaald niet leuk vond. Toen zag ze in dat haar gedrag inderdaad niet netjes was en kwam ze alsnog. Bood zelfs met een grote bos bloemen excuses aan. Achteraf weet ik dus niet waarom ze niet wilde komen. Maar verder is er dat weekend geen wanklank gevallen, hebben we eindeloos geleuterd, DVDtjes gekeken en volgende dag nog even naar het winkelcentrum (koopzondag) geweest en voor het weekend erop afspraak gemaakt voor een pretpark.

Daarom, als het gaat om 'schuldigen' kan ik het in dat weekend in ieder geval niet van mezelf terugvinden. Tenzij zij het 'nadrukkelijk vragen' als vervelend heeft ervaren. Maar ik vind het ronduit onbeschoft om te beloven dat je komt en dan gewoon weg te blijven zonder uitleg. En dan steeds 'rekken' totdat de rek er voor dat weekend in ieder geval uit was....
he verdorie, ik hoopte dat je iets gehoord had toen ik dit topic zo hoog zag staan

dit verdien je niet Muis, en ik vraag me echt af wat iemand in hemelsnaam als excuus kan hebben
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Muis66 schreef op 28 december 2008 @ 22:19:

Rainz heeft de muts gemaakt, lief he?

Ja hoor, fijne dagen gehad, jij ook? En ik heb 'n leuke vent in het vizier, dus heb het idee dat 2009 wel eens bijzonder kan gaan worden :-)Ja, echt lachen!

Hier niet zo denderend. Ik hou sowieso niet zo van die opgelegde dingen, zo van: het moet gezellig zijn want het is Kerst... Wat wel fijn was dat ik 4 dagen achter elkaar uit kon slapen. Wat minder is, is dat de kinderen bij mijn ex-man zijn Ik mis ze heel erg. Ook al moet ik gewoon werken en is het natuurlijk super leuk voor hun.... wou dat het donderdag was, dan komen ze lekker terug!

Leuke vent in het vizier? Mmm.... nice! Alleen maar in het vizier of is het al wat verder gekomen? Het is je gegund in ieder geval; hopelijk is dit het begin van een spetterend en knallend 2009!

Liefs,

G
Ik dacht ook even dat er nu eindelijk nieuws was, maar helaas, de stilte is nog steeds oorverdovend...

Jammer...
quote:Greys69 schreef op 29 december 2008 @ 19:21:

[...]

Ja, echt lachen!

Hier niet zo denderend. Ik hou sowieso niet zo van die opgelegde dingen, zo van: het moet gezellig zijn want het is Kerst... Wat wel fijn was dat ik 4 dagen achter elkaar uit kon slapen. Wat minder is, is dat de kinderen bij mijn ex-man zijn Ik mis ze heel erg. Ook al moet ik gewoon werken en is het natuurlijk super leuk voor hun.... wou dat het donderdag was, dan komen ze lekker terug!

Leuke vent in het vizier? Mmm.... nice! Alleen maar in het vizier of is het al wat verder gekomen? Het is je gegund in ieder geval; hopelijk is dit het begin van een spetterend en knallend 2009!

Liefs,

G

Ja, dat mis ik dus ook als Muizelientje bij haar vader is, de tweewekelijkse weekenden, in de zomer, en met Kerst.

De 'vent' en ik hebben vooralsnog via ons werk 'zakelijk' contact, maar de 'samenwerking' wordt wel doorgezet, dus alle kansen, en die ga ik nemen. Hij zat wel te vissen of er een vent in het spel is, en ik heb de juiste antwoorden gegeven. Verder weet ik uit betrouwbare bron dat hij nog vrijgezel is :-)
Ook ik hoopte dat er positief nieuws was voor je, Muis. Jammer, jammer.
Hoi Livre en Tangerine, wat lief van jullie.

Tja, misschien valt vriendin nog onder de 'dalen' van Tangerine's horoscoop, maar vrees 't ergste. Vrees dat het in ieder geval geen bergen meer gaat opleveren.
Ja, dat mis ik dus ook als Muizelientje bij haar vader is, de tweewekelijkse weekenden, in de zomer, en met Kerst.

De 'vent' en ik hebben vooralsnog via ons werk 'zakelijk' contact, maar de 'samenwerking' wordt wel doorgezet, dus alle kansen, en die ga ik nemen. Hij zat wel te vissen of er een vent in het spel is, en ik heb de juiste antwoorden gegeven. Verder weet ik uit betrouwbare bron dat hij nog vrijgezel is :-)[/quote]

Normaliter vind ik het niet zo erg. Zaterdags gaan ze vaak later ivm sport en zondagavond komen ze dan alweer terug. Maar nu had ik mij ingesteld dat ik ze vanmiddag terug zou krijgen maar mijn ex-man zei dat ze willen blijven, which is okay omdat ik moet werken. Ik vind het ook wel goed dat ze nu eens wat langer bij hem zijn omdat ze dan zien dat er ook gewoon aardappelen en vanavond zelfs spruitjes :puke: gegeten moet worden, etc. etc. etc. Ik gun het ze en mijn ex ook want ik heb daar nooit zo bij stilgestaan maar voor hem is het natuurlijk helemaal heftig geweest. Ik die opeens met de kids weg was, wat hij absoluut niet wilde. Hij is in het huis blijven wonen dus hij dealt ook nog eens met al die herinneringen. Ik ook wel maar toch anders. Zeker omdat het mijn beslissing was om bij hem weg te gaan... maar goed....

Jij hebt een lieffie. Althans to be. Wedding material. Je hebt alvast vooronderzoek gedaan... Ja, dat is toch het eerste wat je doet. Ik check tegenwoordig ook iedereen en alles op Hyves. Ook zo'n fijn iets! Leuk voor je! Ben benieuwd! Spannend....
quote:Muis66 schreef op 29 december 2008 @ 14:54:

Ja, maar jij ziet dat er van beide kanten fouten zijn gemaakt. Ik kan met de beste wil van de wereld toch echt niet verzinnen wat ik fout heb gedaan. Ja, hooguit dat ik min of meer wel heb aangedrongen dat ze kwam. Ze zou nl. in dat weekend voorafgaande aan mijn buluitreiking eerst op vrijdagavond komen. Ze kwam niet op de afgesproken tijd en ik sms'te na een uur van: hallo, u daar? En toen zei ze van ik kom morgenochtend, tegen uurtje of 12. Toen was ze er ook niet, ik sms-en. Was ze onder de douche. Ik ben er rond 2 uur. Ook niet waarop ik belde van: wat is dit, heb je soms geen zin? En toen was het van ja, kan het ook uitgesteld worden en toen gaf ik aan dat ik dat op zich niet eens bezwaarlijk vond, maar wel de manier waarop, dat ze belooft te komen en het dan niet doet. Dat ik daar geen waardering voor had en dit bepaald niet leuk vond. Toen zag ze in dat haar gedrag inderdaad niet netjes was en kwam ze alsnog. Bood zelfs met een grote bos bloemen excuses aan. Achteraf weet ik dus niet waarom ze niet wilde komen. Maar verder is er dat weekend geen wanklank gevallen, hebben we eindeloos geleuterd, DVDtjes gekeken en volgende dag nog even naar het winkelcentrum (koopzondag) geweest en voor het weekend erop afspraak gemaakt voor een pretpark.

Daarom, als het gaat om 'schuldigen' kan ik het in dat weekend in ieder geval niet van mezelf terugvinden. Tenzij zij het 'nadrukkelijk vragen' als vervelend heeft ervaren. Maar ik vind het ronduit onbeschoft om te beloven dat je komt en dan gewoon weg te blijven zonder uitleg. En dan steeds 'rekken' totdat de rek er voor dat weekend in ieder geval uit was....

Oh, ik bedoelde met mijn bericht ook geheel niet: 'kijk nog eens goed, waar twee vechten hebben twee schuld'. Maar juist dat ik me goed kan voorstellen dat je bang bent voor herhaling van zetten, juist in jouw situatie. Zoals je zelf al schreef: je weet niet wanneer je de 'fout' in gaat. En het is inderdaad gewoon niet fair wat zij gedaan heeft.

In mijn situatie zie ik mijn aandeel wel, maar is daar m.i. te overtrokken op gereageerd. Wat bij mij de onzekere factor is is of ze ook in staat is hand in eigen boezem te steken. Maar goed, dat merk ik natuurlijk snel genoeg.
Niet echt nieuws, maar wel viel me iets op. Ten tijde dat het hele geval speelde met het moeizaam willen komen tijdens het weekend, en het totaal niet komen opdagen tijdens mijn diploma-uitreiking en de silent modus erna had vriendin verkering met een gozer. De reden dat ze die vrijdagavond niet wilde komen is - vermoed ik althans - dat ze graag met haar vriend samen wilde zijn. Ze wonen niet samen, en hoewel ze al lang verkering hadden, kan ik daar verder wel begrip voor opbrengen. Maar okee, als je niet zonder elkaar kan, moet je niet beloven om een weekend te komen logeren.

Maar goed, andere discussie.

Vandaag was ik weer op Hyves, wij staan nog steeds op elkaars Hyve. Ook haar vriend stond er bij haar en bij mij op. Ik zag vandaag ineens dat hij uit mijn Hyve was verdwenen. Even speuren en jawel: ook bij vriendin is hij er uit. Dat betekent ws. dat de 'verkering' uit is. Ik ben heel benieuwd wat er nu gaat gebeuren - als er iets gaat gebeuren.

Ik hou jullie op de hoogte.....
Maar muis, mocht je van haar horen, mag ik aannemen dat jij nu in de 'silent modus' gaat hè.....

Wedden dat ze bij jou komt omdat ze liefdesverdriet heeft!
quote:butterfly69 schreef op 04 februari 2009 @ 08:04:

Maar muis, mocht je van haar horen, mag ik aannemen dat jij nu in de 'silent modus' gaat hè.....

Wedden dat ze bij jou komt omdat ze liefdesverdriet heeft!Dat laatste acht ik groot. En ja, hoezeer het me ook aan het hart zou gaan, want ik ben ongelofelijk sociaal en soms echt een weekdier, maar ik ben niet alleen maar goed als ze verdriet heeft, ik ben voor meer goed. Ze zal toch echt wel een verdomd goed excuus moeten hebben.....
Ahaaaaaaaaaaaaa, dus inenen begint het te dagen...

Mevrouw had geen tijd en zin in jou! Was/is ze altijd erg beinvloedbaar door anderen, haar liefdes? Nu ik weer helemaal verliefd ben snap ik heus wel dat je iets meer tijd met je geliefde door wilt brengen, maar nogmaals, zoiets als je afstuderen, dat 'vergeet' je niet, dan moet je wel een verdomd goed excuus hebben!

En idd, wat als ze straks weer bij je aanklopt? Sta je dan sterk genoeg in je schoenen dat je het afkapt?

Die vriendin waar ik het contact mee had verbroken heeft vlak voor de kerst een mailtje gestuurd, en sindsdien hebben we weer geregeld contact, mekaar nog niet gezien, maar wel via sms en msn. Op zich heel leuk en gezellig, maar ik merk dat we weer terug vallen bij het oude, ik irriteer me weer aan alles waar ik me voorheen ook aan irriteerde. Dus soms is de vriendschap gewoon echt op, en kan je echt wel zonder elkaar..
quote:maroon5 schreef op 04 februari 2009 @ 09:08:

Ahaaaaaaaaaaaaa, dus inenen begint het te dagen...

Mevrouw had geen tijd en zin in jou! Was/is ze altijd erg beinvloedbaar door anderen, haar liefdes? Nu ik weer helemaal verliefd ben snap ik heus wel dat je iets meer tijd met je geliefde door wilt brengen, maar nogmaals, zoiets als je afstuderen, dat 'vergeet' je niet, dan moet je wel een verdomd goed excuus hebben!

Bedoel ik. Beloof dan niets. Maar beloof niet om het weekend te komen van vrijdagavond tot zondagavond. Zeg dan van, ik kom alleen eten ofzo. Maakt me niet uit. Maar ja, dat vind ik dan weer wel, vraag je eens af of hij dat ook zou doen bij een belofte aan een vriend.

En idd, wat als ze straks weer bij je aanklopt? Sta je dan sterk genoeg in je schoenen dat je het afkapt?

Ja. Tenzij ze door men from outer space ofzo was meegenomen. Want ik vind dit echt geen stijl.

Die vriendin waar ik het contact mee had verbroken heeft vlak voor de kerst een mailtje gestuurd, en sindsdien hebben we weer geregeld contact, mekaar nog niet gezien, maar wel via sms en msn. Op zich heel leuk en gezellig, maar ik merk dat we weer terug vallen bij het oude, ik irriteer me weer aan alles waar ik me voorheen ook aan irriteerde. Dus soms is de vriendschap gewoon echt op, en kan je echt wel zonder elkaar..

Dat denk ik ook. Kijk, ze is zonder vriend. Dus dan heeft ze haar vriendinnen weer nodig. Maar ik zal altijd zoiets hebben van, als de eerstvolgende vrijer zich aandient.....
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva is beneden elk peil.
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
quote:Courage schreef op 28 februari 2009 @ 12:49:

En muis, is je voorspelling uit gekomen?Nog niet. Maar het is of omdat ze weet via via haar broer dat ze nu echt te ver is gegaan, of ze wacht nog even. Ze heeft wel vaker gehad dat ze na het uitgaan in een stille modus ging (anders dan de silent modus waar ik nu over berichtte). Ze hint wel heel veel op Hyves met WWW-berichtjes. Enorme aandachtstrekkers.....
Opvallende ontwikkelingen, maar niet spectaculair. Allereerst sprak ik haar exvriend. Die heeft een eigen bedrijfje in computers en hielp mij met wat problemen. Ik vroeg hem vandaag of hij nog wat van haar hoorde. Hij gaf aan dat hij haar nadat ze uit elkaar gingen (pal voordat ze met mij brak) nog 1-maal in de kroeg had gezien en dat ze haar spullen die bij hem lagen, zou komen ophalen. Dat had ze niet gedaan.

Vervolgens vertelde hij dat ze hem had verlaten omdat hij in een dip zat. Hij was zijn baan kwijtgeraakt (dit speelt ergens in maart vorig jaar) en hij zat in een dip. Zij had daar het geduld niet voor. Hij gaf aan dat hij dat niet aardig vond, want toen hij haar leerde kennen zat zij in een soortgelijke dip. Dat klopt wel, ze ging toen iets heel anders doen dan waarvoor ze opgeleid was. Hij meende dus - en ik denk wel terecht - dat hij haar niet liet vallen toen ze dipte, en zij hem toen wel.

Ik vertelde toen ook aan hem over mijn verhaal en hij gaf aan: als ze iets in haar kop krijgt, krijg je het er ook niet meer uit.

Zojuist krijg ik een tik van haar broer via Hyves. Of ik al wat van haar gehoord heb. Heb nee geantwoord. Tik was openbaar, ik heb prive-tik geantwoord en zijn tik maar even verwijderd.

Benieuwd of er ontwikkelingen gaan komen...
Ha Muis, wat bijzonder: toch nog ontwikkelingen. Gek hoe dit loopt he... Ben benieuwd of er nog iets volgt...
Peas on earth!
Hoi Muis,

Ik ben nieuw, dus vandaar een wat late reactie.

Natuurlijk is de manier waarop jouw vriendin heeft gehandeld niet netjes. Niks meer van je laten horen, ook na diverse contactpogingen van de andere kant is niet netjes. Een uitleg had ze je natuurlijk wel kunnen geven. Het hele hyvesverhaal lijkt ook niet netjes. Zelfs als was het berichtje wel van die broer dan is het nog niet helemaal netjes dat ze wel uitgebreid bij hem heeft zitten ventileren, maar jou nog geen twee regeltjes met uitleg heeft gestuurd.

Je hebt je meerde malen afgevragd wat je verkeerd zou kunnen hebben gedaan. Natuurlijk is dit slechts mijn interpretatie, maar in onderstaand citaat staat wel iets wat mij in het verkeerde keelgat zou kunnen schieten.

quote:Muis66 schreef op 05 juli 2008 @ 10:27: Ik heb haar toen alleen even gebeld en bij geen gehoor een smsje gestuurd zo van: 'we zitten al aan de drank hoor, straks is het op'. Als een grapje.

Mocht ik een dipje hebben en niet hebben durven afbellen voor een feestje van een vriendin, dan zou zo'n opmerking bij mij heel veel frustratie opwekken, zeker als er niet bij staat dat het een grapje is. Omdat het voor mijn gevoel zou impliceren dat ik mijn best niet had gedaan, terwijl ik dat juist wel had gedaan.

Waarmee ik niet haar manier van handelen goedpraat of zeg dat het een verkeerd sms'je is, zeker niet in een vriendschap, maar ik kan me voorstellen dat dat haar tegen jou in het harnas heeft gejaagd.
Rotterdamsmeisje, waarom zou die opmerking jou tegen het harnas injagen? Ik bedoel het niet onaardig, maar ik zie echt geen kwaad in het bericht. Ik had de 'plechtigheid' gehad, en die was in een andere ruimte dan de borrel/etentje. Dat liet ik haar weten. Kijk, niet in de zin van: zie het vanuit mijn visie, maar wel vanuit die visie geschreven: ze zou komen, en ze komt niet. Ik moest telefoon uitzetten tijdens de plechtigheid, en was dus die tijd niet bereikbaar. Nadat het klaar was, gelijk de foon weer aangezet in de hoop dat ze een berichtje had gegeven. Nee dus. Vervolgens laat ik haar weten dat we dus richting de borrel gaan. Het is ook typisch humor van mij die iedereen ook weet van mij.

Dus ik begrijp je vraag, maar wat stoort jou dan in die sms? Naar mijn idee klinkt deze heel onschuldig?
ik vind die sms ook juist heel onschuldig en zie er niks kwaads in, en dan nog, hallo, een vriendschap van 30 jaar, daar moet 1 verkeerd smsje toch wel kunnen? (als zij hem verkeerd op zou vatten)
Ik vind het helemaal geen fout SMS-je. Wat zeg ik, het is een hele goeie eigenlijk. Zeker als je elkaar zo lang kent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven