Vriendin met overgewicht

18-02-2021 04:21 166 berichten
Hoi allemaal!

Ik hoop dat ik met deze post niet als een (veeleisende) lul overkom maar ik zit er wel echt mee. En anders hoor ik het wel.

Sinds een jaar heb ik een leuke relatie met een leuke Amerikaanse vriendin. Het is deels lat maar we hebben elkaar ook al meerdere keren voor een paar maanden opgezocht en binnenkort komt ze definitief naar NL.

Ze is echt een lieve leuke meid en ik vind haar ook aantrekkelijk, maar wat ik echt minder vind is: haar buik. Ze is wat voller, het is niet dat ze echt dik is maar ze heeft wel echt een uitpuilende (bier)buik, iets wat ik zelf bij vrouwen erg onaantrekkelijk vind.

Als ze daar nou niks aan kon doen, had ik er nog niet zoveel problemen mee. Maar wat me stoort is dat ze er ook helemaal niks aan doet. Ze sport niet, doet alles met de auto (maar dat is ook wel de cultuur daar) en eet ook onwijs veel suiker, frisdrank, snoep en troep.

Zelf ben ik best wel fit en daar zorg ik ook voor, ik let op wat ik eet, doe alles op de fiets en sport 4x per week intensief. Wel houd ik veel van chocola maar dat doseer ik en compenseer ik met sporten, terwijl zij rustig 3x zoveel snoep weg-eet. Ze vindt mijn lichaam erg aantrekkelijk, maar ik vind eigenlijk dat ze ook wel wat aan haar eigen lichaam mag doen.

Ik merk dat ik me de laatste tijd steeds meer eraan begin te storen als ik haar weer haar dagelijkse zak snoep, frisdrank etc zie wegwerken.
Wat misschien heel fout van me is, maar wel ook een rol speelt is dat ik me een beetje schaam om straks met haar bierbuik in bikini bij mijn vrienden aan te komen.

Ik heb wel eens opgemerkt dat ze veel snoept maar zij wuift dit weg met: "ik vind het toch lekker". En verder vind ik het lastig om over te beginnen.

Wat moet ik hiermee? Ben ik te veeleisend? Hecht ik teveel waarde aan oppervlakkige zaken? Moet ik dit met haar bespreken?
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
18-02-2021 08:17
Je was me kwijt bij niet aantrekkelijk vinden en gaan samenwonen
:facepalm:
Mij bij het voorbije jaar regelmatig vliegen van en naar Amerika.
Pink-nails schreef:
18-02-2021 08:14
Dus TO is een lul omdat hij haar buik niet aantrekkelijk vindt?
Ik vind dat vreemd...
Draai het eens om.
(voorbeeldje)
“Mijn vriend drinkt best heel veel bier, beweegt weinig en heeft een dikke bierbuik,
ik vind dat niet aantrekkelijk, mag ik dat met hem bespreken,
of ben ik dan een kutwijf?”
Nee hoor.

Maar je zegt ik draai het om en komt vervolgens met iets totaal anders dan wat ik bedoel.

Als jij je vriend uit een land laat overkomen om bij jou te gaan wonen, terwijl je zijn bierbuik allang hebt besproken en hij vind dat zelf geen probleem. Maar je laat hem toch komen, terwijl hij niet weet dat jij dat misschien wel een onoverkomelijk probleem vindt en jij het vooral vervelend vindt omdat je je schaamt als je vriendinnen hem zo zien. Maar je laat hem toch overkomen uit een ander land.. Ja dan vind ik jou wel een kutwijf.
Alle reacties Link kopieren
Ga je in dit topic ook gewoon niet meer reageren net zoals in je vorige?

Ik heb mijn twijfels bij de geloofwaardigheid.
Alle reacties Link kopieren
Jullie passen niet bij elkaar. Maak het uit voor ze alles voor je achterlaat.
Alle reacties Link kopieren
Als het verhaal waar was dan zou ik iets zeggen in de trant van:

"Darling, you look like a Goddess, truly! I'm horny right now (as always...).
But I'm extremely worried about your sugar consumption.
I want to be with you forever or at least until we are both 99.
If you go on like this you'll get diabetes and I'll be lonely forever without you.
Please, please stay with me and eat some vegetables."
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Nena1996 schreef:
18-02-2021 08:31
Ga je in dit topic ook gewoon niet meer reageren net zoals in je vorige?

Ik heb mijn twijfels bij de geloofwaardigheid.
Nou ik wilde juist daarom ook al niet reageren. :-D

Maar goed, het is wel iets wat in het echt kan gebeuren dus vond de discussie wel leuk. Los van TO
.
anoniem_6409c20e18dd0 wijzigde dit bericht op 18-02-2021 08:46
Reden: Dubbel
99.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom willen een aantal users zo graag anderen de woorden in de mond leggen dat een voorkeur voor een bepaald postuur en/of levensstijl erop na houden voor je liefdespartner niet ok is?

Dat stelt helemaal niemand namelijk.
Roseaux schreef:
18-02-2021 08:46
Waarom willen een aantal users zo graag anderen de woorden in de mond leggen dat een voorkeur voor een bepaald postuur en/of levensstijl erop na houden voor je liefdespartner niet ok is?

Dat stelt helemaal niemand namelijk.
Nou. Dat stellen sommige users wel.
En dat is prima. Je mag zeker een bepaald postuur of levenswijze voor je partner niet ok vinden en daar zelfs op afknappen.
Maar is niet wat hier het probleem is (vind ik)
Alle reacties Link kopieren
Uit maken voordat ze naar Nederland komt. Dit wordt alleen maar erger! Sterkte.
Iedere dag is gehaktdag
Alle reacties Link kopieren
Hunebed schreef:
18-02-2021 08:49
Nou. Dat stellen sommige users wel.
En dat is prima. Je mag zeker een bepaald postuur of levenswijze voor je partner niet ok vinden en daar zelfs op afknappen.
Maar is niet wat hier het probleem is (vind ik)
Welke users stellen dat het niet oké is om zo'n voorkeur te hebben? Daar lees ik dan overheen.

Ik vind het iig niet per se oké om voor anderen te bepalen dat ze een bepaalde voorkeur niet mogen hebben als ze daar niemand kwaad mee doen.
bia-pia schreef:
18-02-2021 08:20
Nou ja, het zou meer zoiets moeten zijn dan:
- Ik vind mijn vriend wel heel leuk maar lichamelijk niet aantrekkelijk. Ik weet niet zeker of ik het met hem volhoud maar intussen is het al wel in kannen en kruiken dat hij zijn baan heeft opgegeven, zijn huis heeft verkocht en afscheid van zijn familie heeft genomen om bij me in te trekken in een ander land.
En hij was al zo toen ik een relatie met hem kreeg...
Pink-nails schreef:
18-02-2021 08:14
Dus TO is een lul omdat hij haar buik niet aantrekkelijk vindt?
Ik vind dat vreemd...
Draai het eens om.
(voorbeeldje)
“Mijn vriend drinkt best heel veel bier, beweegt weinig en heeft een dikke bierbuik,
ik vind dat niet aantrekkelijk, mag ik dat met hem bespreken,
of ben ik dan een kutwijf?”
Nee als je het omdraait krijg je :
Mijn vriend, voor wie ik ben geëmigreerd, heeft continu commentaar op mijn figuur en mijn eetgewoonten en verwijt mij dat i een buikje heb. Dat had ik al toen we elkaar leerden kennen, en toen ie verliefd op me werd, maar nu ik hier ben, ben Kinkerstraat goed genoeg en schaamt ie zich voor me, terwijl ik mijn hele leven voor hem heb opgegeven.

TO is geen lul omdat ie een vuile niet aantrekkelijk vindt, maar omdat ie ondanks dat, toch haar voor hem hierheen laat komen.
In de op heeft ie aan dat ie Almere haar heeft gepraat en dat zij haar eetgewoonten en buikje geen probleem vindt.
Dan is de conclusie dat je niet bijelkaar past.
Maar als je iemand die je om welke reden dan ook eigenlijk niet goed genoeg vindt zo aan het lijntje houdt en zelfs vor jou laat emigreren, dan ben je een lul.
Maak het uit. Die vrouw verdient iemand die haar goed vindt zoals ze is en gewoon zonder voorbehoud smoorverliefd is. Geen gast die haar hierheen wil halen maar eigenlijk twijfelt en dat op een vrouwenforum gaat zitten spuien.
Ligt het aan mij of worden mannen steeds zuurder? Een jonge vent die geen seks wil omdat zijn vriendin even iets minder verdient, een vent die zijn 'liefde' uit de V.S. wil halen, maar twijfelt vanwege haar buikomvang... wtf?
GroenTuintje schreef:
18-02-2021 07:14
Nou dat. Ik heb zo’n hekel eraan als mensen je willen veranderen.
Ik ook! Neem iemand zoals-ie is of zoek iemand anders.
Alle reacties Link kopieren
Roseaux schreef:
18-02-2021 08:46
Waarom willen een aantal users zo graag anderen de woorden in de mond leggen dat een voorkeur voor een bepaald postuur en/of levensstijl erop na houden voor je liefdespartner niet ok is?

Dat stelt helemaal niemand namelijk.
Het maakt mij helemaal niet uit dat TO een voorkeur heeft voor een bepaald postuur/bepaalde levensstijl. Maar ik denk wel dat het een groot struikelblok is in de relatie als de partner niet dezelfde levensstijl heeft/wil. Dus dan zou ik niet iemand definitief naar Nederland halen, want de kans is levensgroot dat het uiteindelijk toch niet gaat werken.
Alle reacties Link kopieren
Laat haar niet naar Nederland komen. Je wilt haar veranderen en dat is nooit een goed uitgangspunt.
Alle reacties Link kopieren
“Op het Viva forum heb je vast veel dikkere vrouwen, die ga ik eens even opnaaien.”
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
18-02-2021 09:16
“Op het Viva forum heb je vast veel dikkere vrouwen, die ga ik eens even opnaaien.”
Blijkbaar is het te hoog gegrepen voor TO om te verzinnen dat dat dik worden tijdens hun relatie is gebeurd.
Laat haar alsjeblieft in Amerika tussen mensen die haar wél accepteren om wie ze is.

Hoe zinloos om iemand te laten emigreren voor een lul die op haar neerkijkt.
Roseaux schreef:
18-02-2021 09:18
Blijkbaar is het te hoog gegrepen voor TO om te verzinnen dat dat dik worden tijdens hun relatie is gebeurd.
Een goed verhaal verzinnen was ook te hoog gegrepen :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
18-02-2021 07:45
De 2e post en alle kenmerken van iets wat uit Noorwegen komt.
Ja inderdaad.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
MissPiglet schreef:
18-02-2021 09:14
Het maakt mij helemaal niet uit dat TO een voorkeur heeft voor een bepaald postuur/bepaalde levensstijl. Maar ik denk wel dat het een groot struikelblok is in de relatie als de partner niet dezelfde levensstijl heeft/wil.
Dat denk ik ook, maar dat is nogal een open deur waar ik het niemand mee oneens zie zijn.

Maar sommige users doen dus wel alsof andere users die voorkeur niet oké vinden. Terwijl dat volledig uit de lucht gegrepen lijkt, omdat ik dat nergens lees.
roseaux wijzigde dit bericht op 18-02-2021 09:25
0.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Star3 schreef:
18-02-2021 09:22
Een goed verhaal verzinnen was ook te hoog gegrepen :hihi:
Heb het idee dat het een soort rijke prinsenspam is. :mrgreen: Waarbij het de strategie is om een niet al te geloofwaardig verhaal te schetsen, want dan krijg je degenen die echt kwetsbaar genoeg zijn om in je scam te trappen niet boven water.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven