Vriendin met overgewicht

18-02-2021 04:21 166 berichten
Hoi allemaal!

Ik hoop dat ik met deze post niet als een (veeleisende) lul overkom maar ik zit er wel echt mee. En anders hoor ik het wel.

Sinds een jaar heb ik een leuke relatie met een leuke Amerikaanse vriendin. Het is deels lat maar we hebben elkaar ook al meerdere keren voor een paar maanden opgezocht en binnenkort komt ze definitief naar NL.

Ze is echt een lieve leuke meid en ik vind haar ook aantrekkelijk, maar wat ik echt minder vind is: haar buik. Ze is wat voller, het is niet dat ze echt dik is maar ze heeft wel echt een uitpuilende (bier)buik, iets wat ik zelf bij vrouwen erg onaantrekkelijk vind.

Als ze daar nou niks aan kon doen, had ik er nog niet zoveel problemen mee. Maar wat me stoort is dat ze er ook helemaal niks aan doet. Ze sport niet, doet alles met de auto (maar dat is ook wel de cultuur daar) en eet ook onwijs veel suiker, frisdrank, snoep en troep.

Zelf ben ik best wel fit en daar zorg ik ook voor, ik let op wat ik eet, doe alles op de fiets en sport 4x per week intensief. Wel houd ik veel van chocola maar dat doseer ik en compenseer ik met sporten, terwijl zij rustig 3x zoveel snoep weg-eet. Ze vindt mijn lichaam erg aantrekkelijk, maar ik vind eigenlijk dat ze ook wel wat aan haar eigen lichaam mag doen.

Ik merk dat ik me de laatste tijd steeds meer eraan begin te storen als ik haar weer haar dagelijkse zak snoep, frisdrank etc zie wegwerken.
Wat misschien heel fout van me is, maar wel ook een rol speelt is dat ik me een beetje schaam om straks met haar bierbuik in bikini bij mijn vrienden aan te komen.

Ik heb wel eens opgemerkt dat ze veel snoept maar zij wuift dit weg met: "ik vind het toch lekker". En verder vind ik het lastig om over te beginnen.

Wat moet ik hiermee? Ben ik te veeleisend? Hecht ik teveel waarde aan oppervlakkige zaken? Moet ik dit met haar bespreken?
Alle reacties Link kopieren
Ga zo alle reacties lezen, maar wilde even wat opmerken, zelf heb ik ook zo'n buikje ondanks dat ik meestal wel gezond eet en ook wel sport (hardlopen, misschien is dat niet genoeg om een buikje weg te werken), in sommige gevallen is een plastisch chirurgie een oplossing (mommy make over) maar dat schijnt niet zo goed te zijn als je als vrouw nog zwanger wil worden.
Ik ga overigens nooit in bikini op het strand, ik heb hele mooie badpakken. Ik ga niet express mijn minpunten laten zien aan iedereen... met een mooie sexy badpak zie je het niet zo... Ik doe ook aan boudoir photoshoots (in lingerie) en camoufleer mijn buikje dan.
Ik denk dat je haar toch niet aantrekkelijk vindt, en zij verdient wel een vriend die alles aan haar mooi vindt, ook een minpuntje...
zonnebrillie wijzigde dit bericht op 18-02-2021 11:51
Reden: t
0.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zowizo schreef:
18-02-2021 07:13
He bah wat een kortzichtige opmerking. Omdat TO nu eenmaal niet van vollere dames houdt is hij ineens een slappe lul?
Je quote zelf dit:
Blomke82 schreef:
18-02-2021 06:33

Eigenlijk ben je gewoon een slappe lul die reacties van anderen belangrijker vindt dan eigen geluk.

Maar hangt er een andere conclusie aan vast. Dit terwijl Blomke82 letterlijk zegt waarom ze hem een slappe lul vindt.
Het gaat om de reacties van anderen belangrijker vinden.
Alle reacties Link kopieren
Nog eentje die hetzelfde doet:
Pink-nails schreef:
18-02-2021 08:14
Dus TO is een lul omdat hij haar buik niet aantrekkelijk vindt?
Ik vind dat vreemd...
Je quote dit, maar hangt er een andere conclusie aan:
Hunebed schreef:
18-02-2021 07:24
Zal allemaal best zo zijn. En misschien boeit het haar niets. Kan ook.
Maar TO is een lul.
Hij maakt zich druk over wat zijn vrienden er van gaan zeggen.
En hij laat haar naar Nederland komen om vervolgens mogelijk de rest van hun relatie te zeiken over haar buik
Hunebed geeft duidelijk aan waarom hij/zij het een lul vind, maar jij begint over haar buik niet aantrekkelijk vinden.

Lees dan tenminste wat je zelf quote. :facepalm:
zonmuis wijzigde dit bericht op 18-02-2021 11:42
1.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zowizo schreef:
18-02-2021 07:13
He bah wat een kortzichtige opmerking. Omdat TO nu eenmaal niet van vollere dames houdt is hij ineens een slappe lul?

Ze hebben gewoon een heel andere levensstijl. Je kan iemand niet dwingen op iemand te vallen of aantrekkelijk te vinden.
ben ik het met je eens, je kan niemand dwingen.... maar hoe kun je een jaar in een relatie zitten met iemand die je niet aantrekkelijk vindt? TO had nooit een relatie moeten beginnen met een vrouw die hij niet aantrekkelijk vindt... kan ik me echt niet voorstellen... Ik ga niet eens op eerste date met iemand die ik niet aantrekkelijk vind
zonnebrillie wijzigde dit bericht op 18-02-2021 11:52
0.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je überhaupt een relatie met iemand die je niet aantrekkelijk vindt? daar kies je toch echt zelf voor.
Alle reacties Link kopieren
Zonmuis schreef:
18-02-2021 11:37
Je quote zelf dit:

Maar hangt er een andere conclusie aan vast. Dit terwijl Blomke82 letterlijk zegt waarom ze hem een slappe lul vindt.
Het gaat om de reacties van anderen belangrijker vinden.
Zonmuis schreef:
18-02-2021 11:41
Nog eentje die hetzelfde doet:

Je quote dit, maar hangt er een andere conclusie aan:

Hunebed geeft duidelijk aan waarom hij/zij het een lul vind, maar jij begint over haar buik niet aantrekkelijk vinden.

Lees dan tenminste wat je zelf quote. :facepalm:
Bovenstaande is dus precies waarom ik de indruk kreeg dat die users andere mensen zulke conclusies graag in de mond willen leggen. Anders gaat je leesvaardigheid toch niet zo spontaan zo erg achteruit?

En het is inderdaad niet alsof degenen waar ze op reageerden zich nou zo vaag hadden uitgedrukt waardoor het voor meerdere interpretaties vatbaar was.
Alle reacties Link kopieren
Roseaux schreef:
18-02-2021 11:46
Bovenstaande is dus precies waarom ik de indruk kreeg dat die users andere mensen zulke conclusies graag in de mond willen leggen. Anders gaat je leesvaardigheid toch niet zo spontaan zo erg achteruit?

En het is inderdaad niet alsof degenen waar ze op reageerden zich nou zo vaag hadden uitgedrukt waardoor het voor meerdere interpretaties vatbaar was.
Ja, ik dacht: laat ik het even duidelijk onder elkaar zetten, want dit viel wel erg op.

Vraag me af waarom die users zo doen.
Gaan ze dit topic in met het idee dat elke kritiek op TO wel om het niet accepteren van de buikomvang zou gaan, en reageren ze dan blindelings op elk punt van kritiek alsof dat er staat, zelfs als ze een quote maken waarin iets anders staat?
Of:
Ze zien wel wat er staat, zijn het er ergens niet mee eens, maar kunnen er weinig argumenten tegen aanvoeren, dus draaien ze het moedwillig zo dat ze degene een standpunt aanwrijven waartegenover ze wel verontwaardigd kunnen doen?
Of:
Dom?
Ja. Dat mag je vinden.
Maar als zij er verder niet iets aan doet/wil doen, dan mag zij dat ook zelf weten. Haar lichaam. En wellicht hoor “een buikje” ook bij haar.

Dus, lastig. Eigenlijk geen tips. Als het echt zo serieus is, zou ik zelf wel goed bedenken wat je nu wilt.

Ander voorbeeld, maar ik heb tijdlang relatie gehad met iemand die bepaalde karakter-trek had. Niet erg, maar ik dacht “dat wel even te veranderen”. Nou niet. Dat liep spaak.

Mensen kun je niet veranderen. Moet je soms ook niet willen.
Alle reacties Link kopieren
Kijk, je kunt haar proberen te veranderen.
Ze komt hierheen en jan zich misschien wat meer aanpassen. Als ze ziet dat get hier niet normaal is om elke dag zakjen snoep leeg te eten.
Misschien stimuleerd jou gezon.de gedrag haar wel.
Je kunt ook een chipie afslaan en dan zeggen "nee, ik neem straks een vakhe, anders wordt het en en en".
Er is weinig te doen op het moment, maar nederland is een wandel en fiets land. Elje dag een blokje om en in het weekend wat verder.
Misschien stimuleer je haar zo indirekt. Mocht het indirekt niet lukken, en zegt ze nog eens dat ze jou lijf zo lekker vindt, haak er dan subtiel op in.
"Voor zo'n lijf moet ik ook wat over hebben. Ik sport/ beweeg en ik snoep verstandig".
En als het kwartje echt niet valt, kun he het haar ook gewoon zeggen.
Goh, ik zou het fijn vinden als je ook wat minder zou snoepen en meer bewegen. Ik heb je graag, maar op deze manier slib je dicht van vet en suiker. Bovendien komt het je buik ook niet ten goede.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
En nee, je kunt iemand niet altijd veranderen. Maar als het je echt stoort moet je het wel aangeven. Aan de ander is dan de keus.
Als je niks zegt en de relatie verbreekt zegt de ander straks " om mijn 5 kilo overgewicht???? Had dat dan gezegd, dan had ik er wat aan gedaan"
de wereld wacht om ontdekt te worden
Pink-nails schreef:
18-02-2021 08:14
Dus TO is een lul omdat hij haar buik niet aantrekkelijk vindt?
Ik vind dat vreemd...
Draai het eens om.
(voorbeeldje)
“Mijn vriend drinkt best heel veel bier, beweegt weinig en heeft een dikke bierbuik,
ik vind dat niet aantrekkelijk, mag ik dat met hem bespreken,
of ben ik dan een kutwijf?”
Ja, dan ben je dus een kutwijf. Of je houdt van iemand of niet, zo simpel is het.
Alle reacties Link kopieren
Ga je in dit topic wel reageren Erik?

Afgezien daarvan: zo respectloos als jij over je vriendin spreekt ..... ik hoop dat ze niet haar land, vrienden, familie en alles in haar leven gaat opgeven voor jou want je bent het niet waard.
thanx schreef:
18-02-2021 12:10
En nee, je kunt iemand niet altijd veranderen. Maar als het je echt stoort moet je het wel aangeven. Aan de ander is dan de keus.
Als je niks zegt en de relatie verbreekt zegt de ander straks " om mijn 5 kilo overgewicht???? Had dat dan gezegd, dan had ik er wat aan gedaan"
Ik mag toch hopen dat niemand ooit zoiets zegt of denkt. Want het werkt ook andersom: als iemand 5 kg overgewicht al een reden vindt om het uit te maken, dan zegt dat wel héél erg veel over hoe diep de relatie gaat.
Stel je eens voor zeg, dat je dan zwanger raakt of nog erger: 10 jaar ouder wordt. Dan zitten die 5 kg overgewicht er geheid aan met versterking en dan heb je 10 jaar van je leven verknald met zo'n vent.
Alle reacties Link kopieren
OK TO, dit is best een legitieme vraag.

- Ben je een lul? Nee, je hebt twijfels, dat zou iedereen in zo'n situatie hebben. Probeer wel eerlijk te zijn

- Moet je je druk maken om wat je vrienden denken? Nee, totaal niet. Het gaat erom dat JIJ haar aantrekkelijk en sexy vindt. Wat je vrienden hiervan vinden is totaal niet van belang. Natuurlijk zou het fijn zijn als er een klik tussen jouw vriendin en je vriendengroep is. Maar verder niet. Ik maak mezelf ook niet (meer) druk om wat mijn vrienden van mijn vriendin vinden

- Wees wel eerlijk over je gevoelens voordat ze definitief in Nederland zit. Straks zit ze hier en is de relatie binnen een paar maanden uit, omdat je haar niet meer aantrekkelijk vind.

- Dat je haar wijst op haar ongezonde levensstijl, tuurlijk mag dat. Paar jaar terug had ik te maken met een langdurige blessure waardoor ik niet sporten. Maar ik bleef wel net zoveel eten. Kreeg ook een behoorlijke buikomvang. Mijn toenmalige vriendin wees me erop dat ze die dikke pokkel niet erg aantrekkelijk vond.

Haar levenswijze is trouwens ook nog eens erg ongezond. Iemand wees hier erop dat ze waarschijnlijk snoept door de stress. Begrijpelijk, maar slecht eten vergroot de stress alleen maar. Je mag in relatie best iemand wijzen om wat gezonder te leven. Al is het maar met het argument dat je dan langer van elkaar kunt genieten.
webey wijzigde dit bericht op 18-02-2021 13:20
Reden: typefout
0.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier even een sprookje uit de hoge hoed:

Er was er eens een man die moeilijk een vriendin kon krijgen.
Hij schaamde zich tegenover zijn vrienden, die wel leuke meiden daten.
Eindelijk vond hij een vriendin en kon hij zeggen: "ik heb een vriendin in Amerika". "Maar is het dan wel serieus?". "Ja, ze komt over een tijdje hier". Er was wel een probleem. Ze was niet zo knap als de vriendinnen van zijn vrienden, met name door wat overgewicht. Als ze hier komt, dan is hij weer de minst succesvolle bij de vrouwen van de vriendengroep. Dus twijfekt hij en weet bij voorbaat al dat hij zich gaat schamen en misschien de relatie gaat verbreken.


Er was er eens een vrouw. Ze gaat binnenkort naar Nederland verhuizen. Ze kent de taal niet en de cultuur is ook anders. Best spannend! Maar ze hoeft niet bang te zijn, want haar vriend is daar om haar te helpen. Wat zullen ze daar gelukkig zijn. Immers, hij zou haar nooit laten overkomen als hij niet onvoorwaardelijk gek op haar is. Toch?
Alle reacties Link kopieren
Maar uh..., Erik? Waar ben je nou?

Wat wil je nu precies met dit topic? Alleen een stelling deponeren en dan reacties ontvangen of kom je ook nog een beetje meepraten?
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het allang gezegd, maar waarom moet zij überhaupt in bikini naar je vrienden? Ik geloof niet dat de vrienden van mijn man mij ooit in bikini hebben gezien en we zijn al 22 jaar samen.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
18-02-2021 14:14
Misschien is het allang gezegd, maar waarom moet zij überhaupt in bikini naar je vrienden? Ik geloof niet dat de vrienden van mijn man mij ooit in bikini hebben gezien en we zijn al 22 jaar samen.
Ook dat ja. Met of zonder buik lijkt het mij vreselijk om de hele dag met vriendenvan in semi-ondergoed door te brengen.
Alle reacties Link kopieren
Lucieanders schreef:
18-02-2021 12:33
Ja, dan ben je dus een kutwijf. Of je houdt van iemand of niet, zo simpel is het.
Dan maar een kutwijf.
Alle reacties Link kopieren
Lucieanders schreef:
18-02-2021 12:33
Ja, dan ben je dus een kutwijf. Of je houdt van iemand of niet, zo simpel is het.
Dat vind ik wel zwart wit, je kunt van iemand houden maar bepaalde kanten niet leuk vinden. Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn partner niet goed voor zijn lichaam zorgde en een bierbuik kreeg, maar dan zou ik niet meteen stoppen met van hem te houden. het is niet zo dat als je van iemand houd je alles geweldig moet vinden en eindeloos tolerant moet zijn of anders je biezen moet pakken lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
18-02-2021 14:17
Dan maar een kutwijf.
Wat mij betreft niet. Maar als mijn partner echt heel sportief is en altijd bezig met gezonde voeding, veel bewegen, misschien zelfs bodybuilding, dan past hij gewoon niet bij mij. En dat lijkt me andersom ook, als ik een fitgirl ben, dan zal een vent die altijd op de bank ligt niet mijn ideaal zijn.
Alle reacties Link kopieren
noorderlicht76 schreef:
18-02-2021 14:20
Dat vind ik wel zwart wit, je kunt van iemand houden maar bepaalde kanten niet leuk vinden. Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn partner niet goed voor zijn lichaam zorgde en een bierbuik kreeg, maar dan zou ik niet meteen stoppen met van hem te houden. het is niet zo dat als je van iemand houd je alles geweldig moet vinden en eindeloos tolerant moet zijn of anders je biezen moet pakken lijkt me.
Ik zou zeker nog van mijn man houden, maar de aantrekkingskracht zal er wel minder op worden. Hij zou hetzelfde met mij hebben.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
18-02-2021 14:25
Ik zou zeker nog van mijn man houden, maar de aantrekkingskracht zal er wel minder op worden. Hij zou hetzelfde met mij hebben.
dat bedoel ik eigenlijk ook, dat je, ook als je wel van iemand houdt, toch bepaalde dingen echt niet zo leuk of zelfs onaantrekkelijk kan vinden
Alle reacties Link kopieren
TO, Je klinkt echt smoorverliefd, maar niet heus....
Ik hoop voor haar dat ze in haar eigen land blijft en daar iemand zal vinden die van haar houdt, met buik en al.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
18-02-2021 14:25
Ik zou zeker nog van mijn man houden, maar de aantrekkingskracht zal er wel minder op worden. Hij zou hetzelfde met mij hebben.
Maar volgens mij gaat dit om een relatie waarbij de persoon altijd al zo is geweest. Dat vind ik wel anders. Als ik verliefd word op een supergespierde, sportieve, gezonde man, en die verandert gedurende de relatie in iemand die totaal niet meer voor zichzelf zorgt, 30 kilo aankomt en hele dagen op de bank ligt, dan gaat de aantrekkingskracht er inderdaad op achteruit.

Maar als je een relatie krijgt met iemand van wie je al weet dat die beweging niet zo hoog in het vaandel heeft staan en ongezond eet, dan had je direct ook wel kunnen bedenken dat je dat onaantrekkelijk vindt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven