Vriendin met overgewicht

18-02-2021 04:21 166 berichten
Hoi allemaal!

Ik hoop dat ik met deze post niet als een (veeleisende) lul overkom maar ik zit er wel echt mee. En anders hoor ik het wel.

Sinds een jaar heb ik een leuke relatie met een leuke Amerikaanse vriendin. Het is deels lat maar we hebben elkaar ook al meerdere keren voor een paar maanden opgezocht en binnenkort komt ze definitief naar NL.

Ze is echt een lieve leuke meid en ik vind haar ook aantrekkelijk, maar wat ik echt minder vind is: haar buik. Ze is wat voller, het is niet dat ze echt dik is maar ze heeft wel echt een uitpuilende (bier)buik, iets wat ik zelf bij vrouwen erg onaantrekkelijk vind.

Als ze daar nou niks aan kon doen, had ik er nog niet zoveel problemen mee. Maar wat me stoort is dat ze er ook helemaal niks aan doet. Ze sport niet, doet alles met de auto (maar dat is ook wel de cultuur daar) en eet ook onwijs veel suiker, frisdrank, snoep en troep.

Zelf ben ik best wel fit en daar zorg ik ook voor, ik let op wat ik eet, doe alles op de fiets en sport 4x per week intensief. Wel houd ik veel van chocola maar dat doseer ik en compenseer ik met sporten, terwijl zij rustig 3x zoveel snoep weg-eet. Ze vindt mijn lichaam erg aantrekkelijk, maar ik vind eigenlijk dat ze ook wel wat aan haar eigen lichaam mag doen.

Ik merk dat ik me de laatste tijd steeds meer eraan begin te storen als ik haar weer haar dagelijkse zak snoep, frisdrank etc zie wegwerken.
Wat misschien heel fout van me is, maar wel ook een rol speelt is dat ik me een beetje schaam om straks met haar bierbuik in bikini bij mijn vrienden aan te komen.

Ik heb wel eens opgemerkt dat ze veel snoept maar zij wuift dit weg met: "ik vind het toch lekker". En verder vind ik het lastig om over te beginnen.

Wat moet ik hiermee? Ben ik te veeleisend? Hecht ik teveel waarde aan oppervlakkige zaken? Moet ik dit met haar bespreken?
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
18-02-2021 17:41
De infrastructuur in de VS is niet geschikt voor fietsen.
Van het ene naar het andere plaatsje 10 km verderop (daar draaien wij in NL ons hand niet voor om) moet je over de autoweg fietsen. Er is vaak niet eens een vluchtstrook. En fietspaden nauwelijks. Alleen in een paar grote steden.
Nouja, diegene die ik hierover sprak, had dus die afstand wel kunnen fietsen, maar het zat niet in het systeem. Ik heb begrepen dat er Amerikaanse steden zijn, die naar ons toekomen om te kijken hoe wij het qua infrastructuur oplossen. Maar dan nog moet het wel in het systeem komen.

Een reden waarom bij ons de infrastructuur zo is, is omdat we fietsen. Ik weet nog dat ik vroeger op weg naar school amper fietspaden had, waar ze nu wel liggen. Daarna gaat men misschien wel meer fietsen, als de infrastructuur er is.

Maar de vriendin van TO is hier dus niet aan gewend. To verwacht dat ze én meer gaat bewegen én gezonder/anders gaat eten. Dan wil je een bepaalde basis veranderen, waar ze toch echt zelf achter moet staan en dat kan niet zo even opgelegd worden.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
18-02-2021 17:53
Nouja, diegene die ik hierover sprak, had dus die afstand wel kunnen fietsen, maar het zat niet in het systeem. Ik heb begrepen dat er Amerikaanse steden zijn, die naar ons toekomen om te kijken hoe wij het qua infrastructuur oplossen. Maar dan nog moet het wel in het systeem komen.

Een reden waarom bij ons de infrastructuur zo is, is omdat we fietsen. Ik weet nog dat ik vroeger op weg naar school amper fietspaden had, waar ze nu wel liggen. Daarna gaat men misschien wel meer fietsen, als de infrastructuur er is.

Maar de vriendin van TO is hier dus niet aan gewend. To verwacht dat ze én meer gaat bewegen én gezonder/anders gaat eten. Dan wil je een bepaalde basis veranderen, waar ze toch echt zelf achter moet staan en dat kan niet zo even opgelegd worden.
Uiteraard !
Maar het zou sympathiek van hem zijn als hij dat eerst met haar bespreekt voordat ze emigreert.
Vooralsnog lijkt het erop dat hij zich drukker maakt over de reactie van zijn vrienden dan om haar gevoelens.
Wat een generaliserende onzin over de VS weer. Waar ik ben heb ik nog geen dikkerd gezien, integendeel: veel blote strakke buiken in sporttopjes. Er is volop gezond eten overal te krijgen (veel meer variatie dan in NL). De meeste mensen hebben een auto maar ik doe alles op de fiets of lopend en dat gaat best, het duurt alleen wat langer. Die van TO komt uit the mid west denk ik.
Vivb schreef:
18-02-2021 16:04
Wat een reacties hier zeg. Als hij had geklaagd over dat zij rookte en hij niet, dan was hij zeker niet egocentrisch geweest in jullie ogen.

Vinden jullie altijd álles leuk van jullie partners? Ik zou dat heel bijzonder vinden namelijk. Je kan van iemand houden en daarnaast kritisch zijn op elkaar.

Als zij elke dag een zak snoep eet, dan is dat toch ook ongezond? Zijn jullie soms ook allemaal ongezond?

:hello: Go Erik84 :hello:
Ik denk dat Erik84 hem niet omhoog krijgt
Alle reacties Link kopieren
Hunebed schreef:
18-02-2021 19:21
Ik denk dat Erik84 hem niet omhoog krijgt
Nóg een reden om de vriendin in haar eigen land te laten!
Alle reacties Link kopieren
Mumper schreef:
18-02-2021 19:16
Wat een generaliserende onzin over de VS weer. Waar ik ben heb ik nog geen dikkerd gezien, integendeel: veel blote strakke buiken in sporttopjes. Er is volop gezond eten overal te krijgen (veel meer variatie dan in NL). De meeste mensen hebben een auto maar ik doe alles op de fiets of lopend en dat gaat best, het duurt alleen wat langer. Die van TO komt uit the mid west denk ik.
TO zegt alleen iets over een buikje maar de forummers hier doen alsof ze een kandidaat uit "My 600-lb life" op TLC is....
;-)
En, Erik?
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
18-02-2021 19:52
En, Erik?
Ja, waar is Erik gebleven? Onder het bed gevlucht?
Alle reacties Link kopieren
Erik komt niet meer terug, dat deed hij in zijn andere topic ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Erik was misschien al blij dat hij een vriendin had? De meeste vrouwen willen sneller reactie, tenslotte.
Later is nu
Laat haar niet overkomen ...je ergert je nu al aan haar figuur en het feit dat ze zich schijnbaar zo goed voelt in haar lichaam,dat ze zich geen 'gezondere' levensstijl wil aanmeten.
Helemaal als je je nog voor iemand schaamt ook...gauw tegen haar zeggen dat dit geen toekomst heeft..
Alle reacties Link kopieren
Het is voor jou belangrijk om in een relatie te zitten met iemand die fit is en voor zichzelf zorgt. Jouw vriendin is op een andere manier met haar lijf bezig dan jij. Eigenlijk hebben jullie een andere levensstijl.

Dat matcht niet en daarom zou ik op zoek gaan naar een partner die fit zijn ook belangrijk vindt.
TO: Deze geldt ook voor jou, vooral 2e vers. :-D

https://www.youtube.com/watch?v=llGvsgN17CQ
Mooi topic.
Alle reacties Link kopieren
Sja dit is echt een lastig en gevoelig onderwerp.

Sinds ik met mijj vriend ben ben ik 20 kilo aaangekomen. Ik heb hem wel eens gevraagd wat hij er van vond en hij vond het prima zei hij. Toch was elke opmerking van wie dan ook over mijn gewicht enorm gevoelig. Omdat ik t zelf denk ik ook wel wist.

Ik ben nu begonnen met afvallen. De helft is er al ongeveer van af. Mijn vriend geeft me complimenten. Maar hij zegt ook dat ie de zadeltassen en dikke kont bijvoorbeeld gaat missen. Ik heb hem toen gevraagd hoe dat kan. De vrouwen die hij mooi vindt of op valt zijn altijd slank en soms zelfs aan de magere kant. Toen zei hij dat hij zelf wel bepaalt wat hij mooi vindt en gewoon op mij valt. Of ik nou dik of dun ben. En mijn vriend is niet zo van de mooie woorden dus ik was helemaal in de wolken ermee.

Ik val nu af voor mezelf. Omdat mijn lijf pijn deed en omdat het gewoon niet fijn is om overgewicht te hebben en al die suikers gewoon echt heel slecht voor je zijn. Ik had al verhoogde bloeddruk. Ik wil geen diabetes bijvoorbeeld. En dat kan gewoon echt.

We leven nu in een land waar meer dan de helft van de volwassen nederlanders overgewicht heeft. Je ziet het overal om je heen. Het is normaal geworden. Maar we beseffen niet hoe slecht het is. En omdat het zo met een schoonheidsideaal wordt geassocieeed is t mega gevoelig. Dik is lelijk en onaantrekkelijk. Dat is belangrijker dan dat het gewoon heel slecht voor je is. En daarom raken de meeste vrouwen echt gekwetst als je het over hun overgwicht heeft.

Het is lastig en ik denk dat de vriendin van to een gezond gewicht moet nastreven voor zichzelf en haar gezondheid. Eventueel samen met haar vriend sporten en gezond koken bijvoorbeeld. Maar ik vind niet dat hij haar kan aanspreken op haar gewicht mbt aantrekkelijkheid. Ze is altijd al zo geweest. Dat is echt heel kwetsend. Kijk ik kwam 20 kilo aan maar ik had alsnog gekwetst geweest als mijn vriend had gezegd dat hij me minder aanttekkelijk vond. En zij was altijd al zo dus dan heeft hij haar nooit aantrekkelijk gevonden. Ik denk dat to beter een vrouw kam zoeken die hij wel aantrekkelijk vindt. En wat minder focussen op uiterlijk helpt ook.

Mijn vriend heeft een huidziekte waardoor ie af en toe helemaal onder zit. Ik zie mensen dan naar hem kijken. Vooral in t zwembad enzo. Maar ik zie t niet eens tenzij hij mij erop wijst. Voor mij is hij de allermooiste man van de wereld. En dat meen ik echt.
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
09-04-2021 09:36
Sja dit is echt een lastig en gevoelig onderwerp.

Sinds ik met mijj vriend ben ben ik 20 kilo aaangekomen. Ik heb hem wel eens gevraagd wat hij er van vond en hij vond het prima zei hij. Toch was elke opmerking van wie dan ook over mijn gewicht enorm gevoelig. Omdat ik t zelf denk ik ook wel wist.

Ik ben nu begonnen met afvallen. De helft is er al ongeveer van af. Mijn vriend geeft me complimenten. Maar hij zegt ook dat ie de zadeltassen en dikke kont bijvoorbeeld gaat missen. Ik heb hem toen gevraagd hoe dat kan. De vrouwen die hij mooi vindt of op valt zijn altijd slank en soms zelfs aan de magere kant. Toen zei hij dat hij zelf wel bepaalt wat hij mooi vindt en gewoon op mij valt. Of ik nou dik of dun ben. En mijn vriend is niet zo van de mooie woorden dus ik was helemaal in de wolken ermee.

Ik val nu af voor mezelf. Omdat mijn lijf pijn deed en omdat het gewoon niet fijn is om overgewicht te hebben en al die suikers gewoon echt heel slecht voor je zijn. Ik had al verhoogde bloeddruk. Ik wil geen diabetes bijvoorbeeld. En dat kan gewoon echt.

We leven nu in een land waar meer dan de helft van de volwassen nederlanders overgewicht heeft. Je ziet het overal om je heen. Het is normaal geworden. Maar we beseffen niet hoe slecht het is. En omdat het zo met een schoonheidsideaal wordt geassocieeed is t mega gevoelig. Dik is lelijk en onaantrekkelijk. Dat is belangrijker dan dat het gewoon heel slecht voor je is. En daarom raken de meeste vrouwen echt gekwetst als je het over hun overgwicht heeft.

Het is lastig en ik denk dat de vriendin van to een gezond gewicht moet nastreven voor zichzelf en haar gezondheid. Eventueel samen met haar vriend sporten en gezond koken bijvoorbeeld. Maar ik vind niet dat hij haar kan aanspreken op haar gewicht mbt aantrekkelijkheid. Ze is altijd al zo geweest. Dat is echt heel kwetsend. Kijk ik kwam 20 kilo aan maar ik had alsnog gekwetst geweest als mijn vriend had gezegd dat hij me minder aanttekkelijk vond. En zij was altijd al zo dus dan heeft hij haar nooit aantrekkelijk gevonden. Ik denk dat to beter een vrouw kam zoeken die hij wel aantrekkelijk vindt. En wat minder focussen op uiterlijk helpt ook.

Mijn vriend heeft een huidziekte waardoor ie af en toe helemaal onder zit. Ik zie mensen dan naar hem kijken. Vooral in t zwembad enzo. Maar ik zie t niet eens tenzij hij mij erop wijst. Voor mij is hij de allermooiste man van de wereld. En dat meen ik echt.
Ik ken maar een handjevol mensen met overgewicht. Maar goed met je gezondheid bezig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven