Vriendinnen boos op mij :-(

09-07-2008 12:03 163 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat maar
Als dit de enige "echte" reden is om de vriendschap te beeindigen dan stelt die vriendschap echt geen reet voor!

En dan sluit ik me aan bij lapin.

Ik heb een steenrijke oom en tante. Nicht en neef kregen allebei dure auto toen ze hun rijbewijs hadden gehaald. Noway dat zij tegen vrienden mochten zeggen dat ze die auto gekregen hadden. Ze moesten zeggen dat het de auto van hun moeder was.
Laat maar
Ik kan me dus juist wél voorstellen dat je erover hebt gelogen al blijkt liegen achteraf gezien nooit de beste weg.

Je wilde ze ws niet weer het gevoel geven dat alles je is komen aanwaaien.

Als je het mij vraagt zijn je vriendinnen gewoon stinkend jaloers,

welke vriendin vráágt nou hoe je aan je auto bent gekomen???

Wat iemand al zei; je gaat je er bijna nog voor schamen dat je hem gekregen hebt! Te gek voor woorden.

idd een brief schrijven, en als de meiden het niet snappen is het heel jammer maar toch echt helaas dat ze zo'n leuke vriendin laten lopen om iets waar zíj zélf niet tegen kunnen;

het gunnen van je vaders kadoos/giften.
Misschien is het een opeenstapeling van misverstanden geweest. Ik zou zeker wel nog een keer met ze praten. Misschien hebben zij zich nooit gerealiseerd dat jij je lullig voelde onder hun steekjes onder water. Voor hetzelfde geld schrikken zij hiervan op hun beurt en komen zij ook met excuses. Dan kun je alsnog op goede voet verder.

Mijn vriendin en ik hebben elkaar ook wel eens gekwetst met opmerkingen. Als ik toen had gezegd: Bekijk het maar, met jou wil geen vriendinnen meer zijn, dan was ik haar nu kwijt geweest. Terwijl ons gesprek toen heel verhelderend is geweest. Ik zou niet gelijk het bijltje erbij neergooien. Wel nog een keer proberen om ook jouw gevoelens kenbaar te maken. Misschien hebben ze het nooit lullig bedoeld.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
quote:Liselotte4 schreef op 09 juli 2008 @ 12:28:

Jullie hebben toch vijf leuke jaren gehad? Niet opgeven hoor!

Volgens mij is zij niet degeen die de vriendschap heeft opgegeven. Zij moest op de zitting komen waar werd mede gedeeld door 5 vriendinnen dat ze geen goede vriendin meer was.

Wat verwacht je, dat ze nu smekend op der knieen gaat? Sorry, maar dat zou mijn eigen waarde te boven gaan.
quote:yoyo2 schreef op 09 juli 2008 @ 12:29:

Ik heb een steenrijke oom en tante. Nicht en neef kregen allebei dure auto toen ze hun rijbewijs hadden gehaald. Noway dat zij tegen vrienden mochten zeggen dat ze die auto gekregen hadden. Ze moesten zeggen dat het de auto van hun moeder was.

Dat vind ik dan wel weer heel ver gaan. Waarom mogen ze dat niet zeggen?

Ik heb onlangs een hele dure wasmachine van mijn ouders gekregen en dat vond ik ook best genant, ook naar mijn schoonouders toe (mijn ouders geven best vaak cadeau's/geld omdat ze weten dat wij erg krap zaten, en ze vinden dat leuk) en dan is het best vervelend om te moeten zeggen dat je iets gekregen hebt ipv zelf gekocht. Ik weet dat het niet nodig is, maar er is toch een drempel.

Maar mijn ouders zouden nooit zeggen dat ik mijn mond moest houden.
Sorry, maar je zegt dat je wel vaker vaag bent geweest over geld en hoe dingen gefinancierd zijn. Als een vriendin van mij stelselmatig tegn me zou liegen zou dat ook einde vriendschap zijn. Er is geen excuus voor (in mijn ogen).

Heb je het niet zelf ook een beetje gevoed? Hier jongens, rondje van mijn papa? Wil jij dat jurkje, krijg je van mij, geld zat.. (is een oprechte vraag voordat iedereen over me hen walst)

Waarom heb je er niet eerder iets van gezegd? Dat je baalt dat ze zulke opmerkingen maken? Waarom heb je het zo ver laten komen?
quote:lapin schreef op 09 juli 2008 @ 12:26:

Liselotte, vind je echt dat je voor zo'n 'vriendschap' zou moeten knokken? Ik zou ze alle 5 nooit meer in mijn leven willen hebben. Stelletje achterlijke trutten.

Ja, wij zien hier alleen het verhaal van Thunder. Een verhaal heeft altijd twee kanten. Ze geeft zelf al aan moeite te hebben met liefde en vriendschappen. Ik ben bang dat ze niet goed geleerd heeft ruzies bij te leggen. Haar ouders geven haar immers alleen maar liefde met geld. Vandaar ook mijn opmerking over het schrijven van een brief. Da's geen geld. Dat is tijd en aandacht.

Ik kan me wel voorstellen dat ze een sterke persoonlijkheid heeft, anders waren ze niet met z'n vieren een blok gaan vormen om het haar te vertellen.

Ik heb ook wel eens ruzie gehad met mijn beste vriendin. Ik vond het erger dan een relatie die uit ging. We hebben het weer bijgelegd en zijn nog steeds (vijf jaar later) vriendinnen. Ik zou me voor mijn kop geslaan hebben als ik haar vriendschap had moeten missen.
quote:yoyo2 schreef op 09 juli 2008 @ 12:31:

[...]

Volgens mij is zij niet degeen die de vriendschap heeft opgegeven. Zij moest op de zitting komen waar werd mede gedeeld door 5 vriendinnen dat ze geen goede vriendin meer was.

Wat verwacht je, dat ze nu smekend op der knieen gaat? Sorry, maar dat zou mijn eigen waarde te boven gaan.Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik zit me hier vreselijk op te winden over de kortzichtigheid waarmee die vriendinnen van TO haar behandelen.
quote:Tarantelle schreef op 09 juli 2008 @ 12:22:

Het lijkt erop dat het wel vaker met zijn alleen tegen één is. Opmerkingen als 'een rondje van de vader van Thunder' zijn van die kleine steekjes, waar je je ongemakkelijk bij voelt. Zeuren dat jouw prestaties minder waard zijn omdat je meer financiele armslag hebt door je ouders, pure klets.

Kan me eigenlijk wel voorstellen dat je over die auto gelogen hebt. En wat ik nog erger vind: je gaat je nog bijna schamen dat je die auto gekregen hebt ook.

Kort door de bocht vind ik je vriendinnen naar aanleiding van dit verhaal een stel jaloerse trutten. Met zijn allen op je hakken, zichzelf boven je verheffen, je wordt zo ongeveer officieel uit de groep verstoten.

Eigenlijk heb je je nooit goed en veilig gevoeld in deze groep, anders had je niet eens hoeven liegen.Dit is de vinger op de zere plek, naar mijn idee. Als je je veilig had gevoeld met die vier, dan had je niet eens hoeven liegen.
Zij hebben er toch helemaal niets mee te maken hoe jij aan die auto komt? En ze zouden zich wel eens af mogen vragen waaróm jij kennelijk niet durfde te vertellen dat je hem van je vader had gekregen.

Als je elkaar als vriendinnen altijd de waarheid vertelt, dan vinden zij blijkbaar ook echt dat jij je diploma minder verdiend hebt dan zij. En dat rondje 'van je vader' sloegen ze vast niet af, of wel? Mooi stel vriendinnen. Blijkbaar vinden ze geld belangrijker dan jouw persoonlijkheid, of jouw gevoelens. En hoe halen ze het in hun hoofd om een bijeenkomst te gaan beleggen om over jou te praten, en jou dan achteraf de uitkomst te laten weten? Hoe pijnlijk voor jou ook, die dames ben je volgens mij 'beter kwijt dan rijk'.
quote:Eowynn_ schreef op 09 juli 2008 @ 12:32:

Dat vind ik dan wel weer heel ver gaan. Waarom mogen ze dat niet zeggen?

Omdat ze niet willen dat er mee gepronkt wordt en je op die manier geen scheve gezichten krijgt. Dan heb je altijd dat stempel: Rijkeluiskindje.

(maarja aan de andere kant pronk tante er wel enorm mee door enkel kleren in de P.C. te kopen )
Liselotte, dat ben ik helemaal met je eens in het geval van een echte warme vriendschap. Maar die vriendinnen van TO komen op mij niet over als 'leuke vriendinnen'. Ik kan me natuurlijk vergissen, ik ken ze niet en ik hoor het verhaal maar van 1 kant.
Eowynn, dat vind ik ook al zo raar: dat er gevraagd wordt hoe ze aan die auto gekomen is.

Liselotte, dat zou ook kunnen, ik was er niet bij. Maar er worden ook opmerkingen gemaakt over de waarde van haar prestaties en die van de anderen. En dan zijn die anderen de goeden en zij degene die het zo makkelijk had. Dus ik denk dat het wel degelijk zo'n onderhuids speldenprikje was.
Nouja, als het een echte diepe vriendschap is, dan kun je dat toch ook anders oplossen door samen een front te vormen en één iemand uit het groepje zetten? Niet echt een volwassen manier..
Wat een nare typetjes zeg...klinken erg jaloers. Kijk, als jij er nou mee zou pronken tegenover mensen die de eindjes aan elkaar moeten knopen dan is het wat anders. Maar zo kom je niet over in je verhaal.

Schaam je niet voor je geluk op financieel gebied, zolang je het er niet inwrijft bij anderen is daar toch niks mis mee?

Tijd voor andere vriendinnen lijkt mij zo!
Dat vind ik ook het nare, dat ze ipv direct tegen haar zeggen 1 op 1, 'joh, ik weet dat je die auto niet zelf betaald hebt, ik baal ervan dat je liegt' dan was het wat anders. Maar eerst met z'n 4en gaan bespreken wat er gelogen is en hoe dat aan te pakken en (in mijn ogen) af te straffen dát vind ik fout.
Laat maar
quote:Eowynn_ schreef op 09 juli 2008 @ 12:45:

Dat vind ik ook het nare, dat ze ipv direct tegen haar zeggen 1 op 1, 'joh, ik weet dat je die auto niet zelf betaald hebt, ik baal ervan dat je liegt' dan was het wat anders. Psies...
Persoonlijk zou het mij mijn reet roesten hoe iemand aan zijn/haar auto komt... Nou ja, met uitzondering van mijn uitkeringstrekkende overbuurman dan
Dat wilde ik eigenlijk ook zeggen: Wordt het geen tijd voor andere vriendinnen?

Bovendien, nu je studententijd achter je ligt zal geld waarschijnlijk niet meer zo'n belangrijk issue vormen als tijdens die tijd (bij vrienden dus). Misschien hoef je je er niet meer voor te schamen nu.

Zitten er alleen meiden in je vriendengroep? Ik denk dat jongens niet snel zo'n 'vergadering' zouden organiseren om te vertellen dat iemand eruit ligt. Bah.

Misschien moet je dit even laten bezinken en proberen wat andere contacten te leggen. Na een tijdje kun je kijken of je de contacten met betreffende meiden weer een beetje kunt herstellen.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Aan de ene kant is het niet oke als je liegt, aan de andere kant vind ik het ook niet oke als vriendin om te verwachten dat jouw vriendin zich een beetje gaat zitten verantwoorden tegenover jou. Feitelijk gezien gaat het ze helemaal niks aan. En als iemand iets vraagt wat hem haar niks aangaat dan moeten ze ook niet raar opkijken als er een vaag of niet geheel juist antwoord op gegeven wordt. Persoonlijk zou mijn antwoord geweest zijn "Waar bemoei jij je mee?!".
quote:Thunderforce schreef op 09 juli 2008 @ 12:46:

[...]

Ik begrijp je reactie maar nee, ik heb nooit uit mijzelf op die manier een rondje gegeven, uit naam van mijn vader. of de andere voorbeelden die je geeft.

Ik hou ontzettend veel van mijn ouders en zou hun op die manier nooit in discrediet brengen.

Natuurlijk heb ik wel eens bijgesprongen, hier en daar. Maar uit naam van mezelf. Ik doe eens een extra rondje wanneer het geld op is... maar niet in de trant van: "ik krijg het TOCH van mijn vader"bedankt voor je antwoord. Maar waarom heb je ze niet eerder gezged dat het je zo dwars zit??
Ik vind dat Muis en Tarantelle het al fantastisch hebben verwoord (nouja mijn mening hebben verwoord), en ik heb daar heel weinig aan toe te voegen,

Alleen een klein stukje steun voor Thunder;, ik ben wat ouder, maar heb ook in hetzelfde schuitje gezeten (wat zeg ik, wordt nog steeds strontverwend door mijn ouders), het enige verschil is dat mijn nest wel wat warmer was dan de jouwe.

Je hoeft je niet te schamen als je verwend wordt, wat is dat nou? Tuurlijk niet!

Het gaat er toch om wie jij bent? als persoon?

Als je vriendinnen dat niet kunnen zien, niet willen zien, dan ben je wellicht beter af bij mensen die jou als jouw persoontje kunnen waarderen,

Je hebt gelogen, en inderdaad dat is fout, maar wel begrijpelijk,

Ga lekker aan jezelf werken, wordt zekerder van je jezelf, leer voor jezelf opkomen (zodat je geen leugens meer hoeft en wilt vertellen), en wees trots op wat je hebt bereikt, en zult bereiken.

Wees blij met de spullen die je van je ouders krijgt, en geniet ervan!
quote:minny schreef op 09 juli 2008 @ 12:49:

En als iemand iets vraagt wat hem haar niks aangaat dan moeten ze ook niet raar opkijken als er een vaag of niet geheel juist antwoord op gegeven wordt.Het was toch al zo goed als een "retorische vraag".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven