Vriendinnen boos op mij :-(

09-07-2008 12:03 163 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat maar
quote:minny schreef op 09 juli 2008 @ 12:46:

Persoonlijk zou het mij mijn reet roesten hoe iemand aan zijn/haar auto komt... Nou ja, met uitzondering van mijn uitkeringstrekkende overbuurman dan

Geghehhe, nou als een van mijn vriendinnen met een Feraarie voor komt rijden, vraag ik het toch wel hoor!

(tweede vraag: mag ik de sleutels!)
Ja precies Yo, gewoon om weer wat te zeiken te hebben. Dat het af en toe irritant is dat iemand anders gewoon heeft waar jij hard voor moet werken, dat is niet meer dan menselijk. Maar om het een ander te misgunnen en digene er zelfs een schuldgevoel voor aan te praten, onzin. En niet erg vriendschappelijk.
Mijn vriendinnen en ik vertellen trouwens gewoon wat we voor een auto betaald hebben. Dat vragen we gewoon aan elkaar.

Niet om te weten hoeveel iemand te besteden heeft, want dat weten we ongeveer toch wel van elkaar. Maar gewoon uit nieuwsgierigheid om te weten of het een mooie prijs was.
Laat maar
Een prijs vragen is iets anders dan naar herkomst van het geld vragen. Bovendien is het niet ondenkbaar, om niet te zeggen erg waarschijnlijk, dat de intentie achter de vraag bij deze vriendinnen niet geheel zuiver of uit louter interesse was.
Kun je ze niet uitleggen dat je hun gezeur zo zat was dat je geen zin had om te vertellen hoe je daadwerkelijk aan die auto kwam? En gooi ze daarna meteen maar voor de voeten dat zij net zo goed die auto hadden geaccepteerd als ze de kans hadden gekregen. Want zo is het wel.
x
@Minny: inderdaad "waar bemoei je je mee"

Dat is de beste reactie maar dat bedenk ik me pas een paar uur later (te laat).
Ja, gooi hun maar voor de voeten waar ze het lef vandaan halen om te vragen hoe je aan die auto komt!

En als ze toch al weten dat je die van je oudershebt, dan hoeven ze dat toch niet meer te vragen? En jouw expres in verlegenheid brengen? Dat doen vriendinnen tenslotte niet!

(Dat gedoe over rondje van vader vind ik trouwens echt heel schandalig!)
quote:Thunderforce schreef op 09 juli 2008 @ 13:03:

@Minny: inderdaad "waar bemoei je je mee"

Dat is de beste reactie maar dat bedenk ik me pas een paar uur later (te laat).

Ik zou ook met mijn bek vol tanden zitten hoor als ze alle 4 zo'n blok vormen!

Dan maar ff geen vriendinnen. Er komen vanzelf wel mensen langs waar jij je wel veilig bij voelt. Hier wil je toch niet oud mee worden?
het lijkt me zo zonde om vriendschap weg te gooien.

Jullie gaan me toch niet vertellen dat de meeste vriendschappen als rozen geur en manneschijn verlopen? Hebben jullie nooit conflicten of moeilijkheden gehad?
quote:Liselotte4 schreef op 09 juli 2008 @ 13:10:

Jullie gaan me toch niet vertellen dat de meeste vriendschappen als rozen geur en manneschijn verlopen? Hebben jullie nooit conflicten of moeilijkheden gehad?

P´cies! En als die meiden afgunstig blijven is het misschien een idee om die twee stooksters links te laten liggen. Die andere twee meiden zijn gewoon neutraal begrijp ik. Tijdens mijn studie waren wij ook met vijf meiden. Ook twee daarvan zijn, om verschillende redenen (waarvan sommige overigens ook indirect met geld te maken hadden), afgehaakt.

Nu zijn we nog met zijn drietjes. Al jaren. En dat blijft.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...

Jullie gaan me toch niet vertellen dat de meeste vriendschappen als rozen geur en manneschijn verlopen? Hebben jullie nooit conflicten of moeilijkheden gehad?Ik heb mijn vriendinnen al vanaf de kleuterschool en nee, heb echt zelden conflicten! En als die er al zijn, dan verdwijnen die als sneeuw voor de zon. En we zien elkaar evengoed minimaal 2x per week. Dus ja rozengeur en manenschijn kun je het wel noemen...
(wij zijn ook met 5)
Oh maar dat kun je nog steeds zeggen Thunder. Mochten ze er weer eens over beginnen dat zeg je gewoon heel kalm "Weet je, dit vraag ik me nou elke keer af als jij over mijn ouders geld begint....waar bemoei jij je eigenlijk mee?" Het gaat ze per slot van rekening helemaal niks aan.
Ik heb ook vriendinnen die ik al heel lang ken, maar nog nooit dit gezeik gehad. Wat een onzin allemaal zeg....ruzie om bezittingen en waar het vandaan komt. Het is gewoon afgunst.

Liselotte,

Het is net als een relatie; waarom er onnodig lang in blijven hangen als je al weet dat het niet meer gaat werken? Natuurlijk is het zonde, maar je moet ook aan jezelf denken hoor!

En ik heb trouwens NOOIT conflicten of iets dergelijks met mijn vriendinnen. Tuurlijk kunnen we elkaar wel eens afkatten of op zijn plek zetten...Maar echt conflicten of zulke dingen als topicstarter hier heeft gezet? Nee! Vriendinnen horen blij voor elkaar te zijn...een beetje jaloezie mag misschien wel...maar dit riekt naar pure afgunst en dat wil je niet van je vriendinnen hebben!
Perfectionisme is niet perfect...
quote:Thunderforce schreef op 09 juli 2008 @ 13:00:

Verder aanvullingen op reacties:

We zijn nu inderdaad allemaal een stukje ouder. Drie van ons hebben fulltime werk ... en dat zijn juist de twee neutrale vriendinnen en ik dus. Over die twee weet ik wel dat ze enigszin ook mijn situatie ECHT begrijpen. Ze hebben zelf ook hun problemen met de twee 'dominantere' vriendinnen...

De twee die het grootste probleem met mij hebben, doen inmiddels hun tweede studie erbij/ deeltijd met werk.

Een aantal reacties hier is om een andere vriendenclub te zoeken. Het is inderdaad waar dat ik me niet meer veilig voel in deze club en dat zegt al wel wat.

Anderzijds ... is het wel moeilijk omdat ik op dit moment echt verder ook weinig heb.Waarom blijf je anders niet alleen met de twee "neutralere" omgaan? er staat toch nergens in de wet dat jullie een groep van vijf moeten blijven vormen? Dan ben je toch niet al je vriendinnen kwijt, en het "spitse" is er een beetje af omdat je je niet steeds hoeft te verantwoorden tegenover die "dominantere" types.
Laat maar
Ik vond de optie die hier werd genoemd met de brief wel een goede. Want ik ben bang dat ze je anders weer ondersneeuwen. Het is zo vier tegen één en ze zijn zo gericht op hun eigen gelijk dat ze dan niet echt naar je luisteren. Misschien als ze een brief lezen en dat op zich in laten werken ze tot inkeer komen. Dan kunnen ze je tenminste ook niet onderbreken.

Overigens heb je alle recht om die dames eens goed de waarheid te zeggen hoor. Ik kan me voorstellen dat je je naar voelt. Heel veel sterkte ermee!
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
Ergens heb je ze - onbewust - wél een stok gegeven om de hond mee te slaan ; door je financiele status op de een of andere manier ondergeschikt te maken aan een liefdevol , warm nest . Door je er zelf voor te generen .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Thunderforce, ik herken jouw situatie wel. Het is erg vervelend als mensen klakkeloos aannemen dat je iets gekregen hebt als je wat nieuws hebt (maakt niet uit of het een broek of auto is bv). Het komt gewoon niet in ze op om te bedenken dat je er voor gewerkt hebt. Ongelooflijk. Inmiddels kan ik er wel mee omgaan, althans, ik negeer het gewoon en weet wel beter, maar vervelend is het wel. Je krijgt het gevoel alsof je niet helemaal jezelf kunt zijn.

Waar ik in de loop der tijd wel achter ben gekomen is dat het vooral gaat om afgunst. Om te proberen altijd beter uit de verf te komen dan die ander. Hier ben ik eigenlijk best door geschokt en nu zit ik ook in een soort impasse. Wat moet ik met die vriendschappen? Zijn het wel vriendschappen? Aan de ene kant wil ik ze niet kwijt en denk ik het mijne van hun omgangsvormen, maar aan de andere kant denk ik inderdaad wel eens dat ze mijn vriendschap niet waard zijn. Moeilijk....
Fortis et liber
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 juli 2008 @ 13:22:

Ergens heb je ze - onbewust - wél een stok gegeven om de hond mee te slaan ; door je financiele status op de een of andere manier ondergeschikt te maken aan een liefdevol , warm nest . Door je er zelf voor te generen .

Zit absoluut een kern van waarheid in. Soms geef ik mensen de handvatten hoe ze mij kunnen pakken. Je leert mensen hoe ze jou kunnen behandelen. Dat wordt psychologisch leesvoer

Ik erken absoluut dat ik mijn eigen aandeel hierin heb doordat ik zelf niet zoveel tegengas biedt.
Hoi,

wat een lastige situatie voor je!

Ik zou net als al werd geschreven, dit hele verhaal vertellen. Dat jij geld heb gekregen voor je studie en een auto heb gekregen heeft niks met hen te maken. Ik snap dat je je schaamde en daarom heb gelogen. Ik weet niet wat k had gedaan. Je vriendinnen zijn terrecht boos om het feit dat jij heb gelogen, maar mogen wel wat minder jaloers te zijn wat betreft je geld.

Ik zou het goed met ze bespreken, luisteren naar elkaar. Begrijpen ze het nog niet, ja dan maar even laten rusten...

succes en sterkte!
quote:Thunderforce schreef op 09 juli 2008 @ 13:31:

[...]

Zit absoluut een kern van waarheid in. Soms geef ik mensen de handvatten hoe ze mij kunnen pakken. Je leert mensen hoe ze jou kunnen behandelen. Dat wordt psychologisch leesvoer

Ik erken absoluut dat ik mijn eigen aandeel hierin heb doordat ik zelf niet zoveel tegengas biedt.Dat kan wel zo zijn Thunderforce, je kunt mensen van alles geven waarmee ze jou kunnen ´pakken´ maar vergeet niet dat echte vriendinnen er helemaal niet op uit zijn om je te willen pakken. Juist in vriendschappen moet je je kwetsbaar op kunnen stellen.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven