Vriendinnen

28-04-2009 14:40 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen,

Mijn vriend heeft vrij veel "gewone" vriendinnen. Daar heb ik wel enige moeite mee omdat ik de neiging heb mezelf te vergelijken met hem en bang te zijn dat hij bepaalde dingen aan hen leuker vindt (hoewel ik weet dat dat stom is), maar ik kan er wel mee leven. Hij heeft echter één vriendin die regelmatig naar sekssauna's gaat, groepsseks heeft en allemaal van dat soort dingen, en mijn vriend daarover in detail vertelt. Hij zegt dat hij het alleen maar grappig vindt en het hem niets doet, maar ik voel me er enorm slecht over. Hij verdedigt haar ook altijd ("ze is echt niet zomaar een slet", "ze is heel slim"), en dat maakt de hele toestand alleen maar erger. Ik weet echt niet waarom, maar ik heb gewoon een enorme hekel aan haar en elke keer als hij me vertelt dat hij met haar iets gaat doen heb ik zin om het uit te maken. Waarom reageer ik hier zo sterk op en wat moet ik doen?? Help!

Alvast superbedankt voor alle reacties!!
quote:ladychipmunk schreef op 28 april 2009 @ 16:12:

[...]

Hoe oud zijn jullie? ik hoop niet zo oud, rond een bepaalde levensfase kan ik het mij nog voorstellen maar op een gegeven moment wil je geen sletten in de buurt van je vriend hebben.

Ik zou hem de keus stellen: mij of haar...

Het idee dat zij hem pakt in een zwak moment (hij is dronken, heeft ruzie gehad) etc...zou echt aan mij knagen.

Hoe oud?

Nog jong. Maar maakt dit iets uit dan?

Ik heb nooit graag sletten in de buurt van mijn vriend gehad. 5 jaar geleden niet, nu niet, over 5 jaar niet, over 10 en zelfs 20 jaar ook niet. Denk niet dat dat iets met leeftijd te maken heeft.
Vertrouw je gevoel....

Als je niet paranoia bent en maar ook niet achterlijk dan kan je op je gevoel vertrouwen en daar je conclusies aan verbinden.

Mijn vriend had ook zo'n vriendin, ik heb het even aangekeken... maar die is nu mooi wieberen...
quote:liselore schreef op 28 april 2009 @ 16:32:

Vertrouw je gevoel....

Als je niet paranoia bent en maar ook niet achterlijk dan kan je op je gevoel vertrouwen en daar je conclusies aan verbinden.Daarom liselore, en dat zit goed!
Misschien kom ik feller over dan ik bedoel.

Ik snap aleen noit zo goed waarom andere vrouwen de schuld krijgen als je vriend niet te vertrouwen zou blijken.

En ook niet waarom een andere vropuw als "slet"bestempeld moet worden. wat is dat, wanneer ben je een "slet"? en wat zegt het over je zelfvertrouwen en je relatie als een "slet" een bedreiging is? Ik zal niet zeggen dat er geen vrouwen bestaan die rucksichtloss achter de man van een ander aangaan, of die met "vriendschap"idd bijbedoelingen hebben. als het goed is komt je man/vriend daar echter vanzelf wel achter en dan zal de vriendschap eindigen. Ik weet zeker dat vriendinnen van mijn vriend die mij rspectloos behandelen uniet heel lang meer vriendinnen blijven. net zoals ik ook van mijn mannelijke vrienden verwacht dat ze mijn vriend en mijn relatie respecteren. Anders houden ook die vriendschappen op.
quote:return_of_kreng schreef op 28 april 2009 @ 16:47:

Misschien kom ik feller over dan ik bedoel.

Ik snap aleen noit zo goed waarom andere vrouwen de schuld krijgen als je vriend niet te vertrouwen zou blijken.

En ook niet waarom een andere vropuw als "slet"bestempeld moet worden. wat is dat, wanneer ben je een "slet"? en wat zegt het over je zelfvertrouwen en je relatie als een "slet" een bedreiging is? Ik zal niet zeggen dat er geen vrouwen bestaan die rucksichtloss achter de man van een ander aangaan, of die met "vriendschap"idd bijbedoelingen hebben. als het goed is komt je man/vriend daar echter vanzelf wel achter en dan zal de vriendschap eindigen. Ik weet zeker dat vriendinnen van mijn vriend die mij rspectloos behandelen uniet heel lang meer vriendinnen blijven. net zoals ik ook van mijn mannelijke vrienden verwacht dat ze mijn vriend en mijn relatie respecteren. Anders houden ook die vriendschappen op.Over precies die dames had ik het. Weet je, ik neem niets voor lief. Alles wat je hebt kan morgen weg zijn. Wie zegt dat hij nooit op iemand anders verliefd word, of ik? Dat is meer de onzekerheid, aan de ene kant niet leuk om over na te denken, aan de andere kant wel realistisch en hierdoor geniet ik er ook meer van. Morgen kan alles anders zijn, en niet alleen op liefdes gebied...
Dat morgen alles anders kan zijn, is helemaal waar.

en verliefd worden op een ander, dat kan altijd. Maar mijn partner is geen gijzelaar en als ie denkt met iemand anders gelukkiger te zijn dan met mij, dan is ie vrij om te gaan. natuurlijk zal ik daar verdriet van hebben en zal ik m missen, maar als ik iemand bij me hou die liever ergens anders is, is er ook geen ruimte voor mij om diegene te vinden die het liefst bij mij is.

Ik verwacht en hoop allen dat wanneer mijn partner die gevoelens heeft, hij hierover eerlijk tegen me is. En dat ie, als ie wel het liefst bij mij is, genoeg respect heeft voor mij en onze relatie om niet zomaar alle afspraken die wij gemaakt hebben overboord te gooien en het bed in te duiken met de eerste de beste dame die beschikbaar is?

Omdat ik geloof dat die beschikbare dames er altijd en overal wel zullen zijn, leg ik de verantwoordelijkheid voor het zich houden aan onze afspraken bij mijn vriend. "ik vertrouw hem wel maar die dames niet"betekent dan niet "Ik ga er van uit dat ie in een zweak moment toch voor de bijl gaat dus ik hou die dames liever bij m weg", maar : "ik ga ervan uit dat ie eerlijk tegen mij is en zich aan de afspraken houdt, dus vormen die dames geen bedreiging voor wat wij hebben".
@ Return_of_kreng:

AMEN!
Ik ben het compleet eens met bijna alles wat hier gezegd wordt, helaas gaat het vaak wel om een situatie waarbij die dame zeker ook wat aan te rekenen valt, en niet alleen vriendlief, al blijft hij hoofdverantwoordelijk....ik heb het meegemaakt dat mijn vriend een vriendin had , zoals alle 'vriendinnen' die hier besproken worden, inclusief het negeergedrag naar mij toe. Ik heb weleens gezegd dat ik het eigenaardig vond dat ze mij niet zag staan, want hij heeft nog een vriendin en daar heb ik een goed gevoel bij, is een aardige meid die mij ook ziet staan. Hij heeft dat meisje vervolgens voorgesteld en t was oke, zij vond mij ook wel aardig en de rottigheid was de lucht uit. Goed, puntje bij paaltje. Vervolgens kwam hij in een situatie waarbij ze wel een paar dagen 1 op 1 kwamen,mooi vreemdgegaan dus. Terwijl ik al had aangegeven dat ik haar niet vertrouwde, en hij had gezegd dat ik mij ab-so-luut geen zorgen hoefde te maken...Sorry hoor, maar dan vind ik ze allebei even niet heel aardig...zij weet dan toch ook van de hoed en de rand, dat ik zijn vriendin ben, alles koek en ei en dan zoiets doen, ahum
Dit is wel heel toevallig, ik wou net zo'n zelfde soort topic openen :-)

Mijn vriend heeft een ontzettende grote vrienden/kenissen kring. Als hobby doet ie af en toe in het weekend feesten organiseren dat doet ie al jaren, vandaar dat hij zoveel mensen kent. Als we dan gaan stappen heeft hij regelmatig aandacht vd vrouwen, alleen al omdat hij intressant is omdat hij dat werk doet. Maar word ook vaak aangesproken via hyves / sms.

Hij gaat eigenlijk met iedereen heel vrij om, (man en vrouw wel hetzelfde) als ze elkaar zien enthousiast reageren en een kus en/of knuffel... alleen bij de vrouwen kan ik het soms net even niet hebben. En inderdaad sommige zijn heel vals/gemeen... reageren tegen hem heel enthousiast en tegen mij dus niet of zeggen gewoon heelmaal niks! terwijl ik er dan gewoon naast sta... heel irritant is dat.

heb mijn vriend er wel eens op aangesproken dat ik het soms niet kan hebben dat hij zo uitbundig is met vrouwen... hij doet dit altijd zo ook voordat hij met mij was, dus ziet er zelf geen kwaad in, maar vind ook dat ik me soms "aanstel' of overdrijf.

Hij zegt ook dat ik er niks achter moet zoeken... maar vind t soms wel lastig altijd maar die aandacht van vrouwen / smsjes/ hyves berichten etc...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven