Vriendinnen

28-04-2009 14:40 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen,

Mijn vriend heeft vrij veel "gewone" vriendinnen. Daar heb ik wel enige moeite mee omdat ik de neiging heb mezelf te vergelijken met hem en bang te zijn dat hij bepaalde dingen aan hen leuker vindt (hoewel ik weet dat dat stom is), maar ik kan er wel mee leven. Hij heeft echter één vriendin die regelmatig naar sekssauna's gaat, groepsseks heeft en allemaal van dat soort dingen, en mijn vriend daarover in detail vertelt. Hij zegt dat hij het alleen maar grappig vindt en het hem niets doet, maar ik voel me er enorm slecht over. Hij verdedigt haar ook altijd ("ze is echt niet zomaar een slet", "ze is heel slim"), en dat maakt de hele toestand alleen maar erger. Ik weet echt niet waarom, maar ik heb gewoon een enorme hekel aan haar en elke keer als hij me vertelt dat hij met haar iets gaat doen heb ik zin om het uit te maken. Waarom reageer ik hier zo sterk op en wat moet ik doen?? Help!

Alvast superbedankt voor alle reacties!!
hoi dominiekske, uit jouw verhaal maak ik op dat hij wel eerlijk is tegen je over zijn contacten, en dat vind ik al een goed bericht. Ik zou me eerder zorgen maken als hij niks vertelt of alles stiekem doet. Of misschien eens iets gehad heeft met die meiden. Ken jij ze allemaal?
Bedenken dat als dat het leven was dat je vriend wilde, hij wel een relatie met haar zou hebben en iig niet met jou.

Waarom ben jij zo onzeker dat je die dame als bedreiging ziet? Ben je bang dat je vriend jou en jullie sexleven maar saai vindt? Vraag anders aan je vriend om de verhalen van die vriendin niet meer met jou te delen omdat jij je er ongemakkelijk bij voelt. Of gef anders eens toe aan die impuls om het uit te maken en zoek een vriend zonder vrouwelijke vrienden, als dat je zooo onzeker maakt.
Misschien vindt hij die verhalen van haar inderdaad wel spannend en gaaf, en doet het hem wel wat, wat ik wel denk trouwens, maar wat geeft dat? Het lijkt mij toch wel waarschijnlijk dat als hij plannen heeft in die richting dat ie ze met jou uit wil voeren. Maar intussen niet meer misschien, is nu wel een heet hangijzer geworden natuurlijk....
ok, jij vindt het rare verhalen..dat snap ik.

Maar je kan er ook niet tegen om het te horen. Jij neemt het m.i. veel te serieus maar je moet tegen je vriend zeggen dat jij er niets van begrijpt en dat je zulke verhalen ook niet hoeft te horen. Jij bent niet zo extreem en als zijn vriendin zulke dingen graag verteld is dat prima, maar jij wordt er onzeker en onpasselijk van. Ik neem aan dat jouw vriend dat wel begrijpt.
Ik denk dat jij niet eens zozeer bang bent voor het feit of je vriend haar zal bespringen, als meer voor deze dame zelf en haar gedrag richting jouw vriend.

Ik denk dat je bang bent dat zij jouw vriend zal proberen te verleiden. Door m onder het genot van wat wijntjes over al haar leuke avonturen te vertellen en dan ondertussen flink met hem flirten. Zulke types heb je namelijk en mannen zijn daar gevoelig voor.

I kweet natuurlijk niet of zij op deze manier met jouw vriend omgaat, maar ik kan me voorstellen dat je er niet heel blij mee bent dat zo'n type regelmatig met jouw vriend afspreekt.

Aan de andere kant: als jouw vriend zo'n leven zou willen, was hij wel met haar een relatie begonnen

Ik zou dus wel tegen m zeggen dat het jou heel onzeker en een tikkeltje jaloers maakt. Maar ik zou niet te paranoia reageren, tenzij je daar aanleiding voor hebt.
Oh dit komt mij zo bekend voor!

Mijn vriend heeft ook een goede 'gewone' vriendin. Hij ziet haar af en toe wel eens.

Laatst waren ze samen een terrasje pikken. (Waar ik me vreselijk aan stoorde, want omdat hij met haar op het terras zat, kwam hij mij niet ophalen van het werk. Terwijl dit de afspraak was. Hij liet mij gewoon staan voor HAAR. Ben er eigelijk nog steeds pissig over.)

Maarja, dat meisje is dus ook zo iemand die met iedereen naar bed gaat en hem dat in detail verteld.

Mijn vriend zei: "ja als andere meisjes me zoiets zouden vertellen zou ik echt denken; Wát een slet. Maar bij haar niet hoor, dat is gewoon anders"

Dat vind ik zo vreemd he.

Ik vraag me ook altijd af wat haar bedoeling is om het tegen hem te vertellen. Ik mag haar ook totaal niet, als mijn vriend en ik haar samen wel eens tegenkomen dan negeert ze mij volledig terwijl ze hem half om zijn nek vliegt.

En dan begint ze zo te praten van: "Ja weet je nog dát ene, wat ik je vertelde? Ja? Dat is echt waar! Hahahaha. "

Dat ene? Wat is waar? Waarom is het zo grappig?

Denk ik dan. Maar dat is dus juist haar bedoeling. 8-)

Ik vind het echt een overdreven aandacht trekker. *kots*

In ieder geval, ik begrijp je echt volledig.

Als je je er echt zo erg aan stoort zou ik het er met je vriend erover hebben dat je het gewoon echt niet prettig vind.
aj, musiclove, dat is echt knudde, ik heb daar ook ervaring mee, met dat soort ..tja,hoe noem je dat soort mutsen..

Ik vind veel best, maar als zo'n dame mij lekker negeert en doet alsof ik er niet ben is het foute boel. En ik kan t weten.
Als je vriend een afspraak met jou afzegt vergeet heb je alle recht om boos te zijn op HEM. Of dat is omdat ie met een vriend bier is gan drinken op een terras of met een vriendin, vindt ik dan weer niet zo belangrijk. maar dat je vriend jou laat staan, terecht dat je daar pissig over bent, zou ik ook zijn. Als ie je vaker vergeet als ie met "haar"op stap is, dan zou ik inderdaad me afvragen waar je vriends prioriteiten liggen.

Misschien vertelt ze die dingen juist omdat ze niks met hem wil. ik vertel mijn escapades ook wel eens aan een goede (bezette) vriend,. juist omdat er 0,0 spanning tussen ons is en omdat ie me niet gelijk veroordeelt om mijn "slettengedrag" kan ik dat soort verhalen met hem delen. Zijn viendin kent die verhalen vast ook, maar gelukkig heeft zij 100% vertrouwen in haar vriend en weet ze dat ik nooit een bedreiging voor haar en nhun relatie zou zijn. ik ken hem langer dan zij elkaar kennen, en als hij en ik elkaar interessant vonden, dan hadden we elkaar allang gehad.

Overigens vind ik het wel raar en respectloos dat die meid jou negeert als je ze tegenkomt. Vind ook dat jouw vriend haar daar best op mag aanspreken. Ik zou dus idd ook even bij je vriend aangeven dat dat gedrag je stoort. Of liever, want daar zit m de crux, dat zijn reactie op haar gedrag je stoort. Want als hij duidelijker liet merken dat ie jou meer waardeert dan haar, dan was het probleem er niet.
En hoe reageer jij als jij / jullie haar tegenkomen? Misschien reageert zij juist weer op jou?
haha, oei, kan nog alle kanten op!!
@ Tinder

Ja, voor mijn eigen gevoel is het ook niet helemaal juist.

Heb je er zelf ook ervaring mee?

@ return_of_kreng

Ik was ook heel erg pissig, maar vooral verdrietig. Ik zou hem nooit laten zitten voor iemand anders. Toen ik hem dat vertelde gooide hij het erop dat ik 'weer eens een bui had' (bij mij is pas borderline vastgesteld, dat bedoelde hij. zie borderline topic) máár dat hij niet boos was.

Ik vond dit echt een lullige opmerking, maar ik wilde geen ruzie maken dus heb ik mijn excuses aangeboden.

Waar ik nu nog steeds spijt van heb, want hij zat gewoon fout. Maargoed.

Mijn vriend heeft haar er nog nooit op aangesproken. Ik heb het er wel met hem over gehad dat ik het niet leuk vond, en me heel erg buitengesloten voelde op die manier hoe hun met elkaar praten zonder dat ik enig idee heb waar het over gaat.

Hierop zij mijn vriend dat het kwam omdat ze wat gedronken had. (die avond kwamen we haar tegen bij het uitgaan) En dat ze het vast niet zo bedoelde.

@ Artemis:

Nou in het begin zei ik haar gewoon gedag. Soms kreeg ik een knikje, soms helemaal niks. Maar nooit een vriendelijk woord terug.

De keren erop heb ik ook mijn mond gehouden, alleen even gelachen áls ze me aankeek. Dan keek ze gewoon weer weg.

De laatste keren kijkt me zo me totáál niet aan, ik vind het nogal arrogant gedrag, zeker omdat ze zich zo opdringt tegenover mijn vriend.

Ik zeg ook niks meer hoor. Lang genoeg geprobeerd om vriendelijk te doen. Heb haar nu gelukkig ook al een tijdje niet meer gezien
'Feest' van herkenning dit! Ik heb er ook zo een... De Joviale Gezelligerd. Maakt overal vrienden (en vriendinnen) en kent iedereen. Werkt in de horeca met alleen-maar-knappe-jongedames, en de ene na de andere onbekende meisjesnaam duikt op. Over het algemeen probeer ik mezelf niet gek te maken maar als zoń naam vaker dan gemiddeld boven komt dobberen ga ik wel even vragen wie dat is en wat de bedoeling is. Ik vertrouw mijn Joviale Gezelligerd wel maar de dames niet zo... Tip voor Dominiekske uit ervaring, ga uit van je eigen kracht, hij heeft waarschijnlijk altijd al een heleboel vriendinnen gehad maar hij heeft voor jou gekozen. Voel je lekker en maak plezier dan ben je op je best en straal je positiviteit uit. Mijn motto: ik ben niet paranoia maar ik ben ook niet achterlijk.
quote:gekmef schreef op 28 april 2009 @ 15:50:

'Feest' van herkenning dit! Ik heb er ook zo een... De Joviale Gezelligerd. Maakt overal vrienden (en vriendinnen) en kent iedereen. Werkt in de horeca met alleen-maar-knappe-jongedames, en de ene na de andere onbekende meisjesnaam duikt op. Over het algemeen probeer ik mezelf niet gek te maken maar als zoń naam vaker dan gemiddeld boven komt dobberen ga ik wel even vragen wie dat is en wat de bedoeling is. Ik vertrouw mijn Joviale Gezelligerd wel maar de dames niet zo... Tip voor Dominiekske uit ervaring, ga uit van je eigen kracht, hij heeft waarschijnlijk altijd al een heleboel vriendinnen gehad maar hij heeft voor jou gekozen. Voel je lekker en maak plezier dan ben je op je best en straal je positiviteit uit. Mijn motto: ik ben niet paranoia maar ik ben ook niet achterlijk.

Dat is een goeie.

Ik denk zelfs dat die mijn motto (Vertrouwen is goed, controle is beter) gaat vervangen.
quote:musiclove schreef op 28 april 2009 @ 15:48:

@ Artemis:

Nou in het begin zei ik haar gewoon gedag. Soms kreeg ik een knikje, soms helemaal niks. Maar nooit een vriendelijk woord terug.

De keren erop heb ik ook mijn mond gehouden, alleen even gelachen áls ze me aankeek. Dan keek ze gewoon weer weg.

De laatste keren kijkt me zo me totáál niet aan, ik vind het nogal arrogant gedrag, zeker omdat ze zich zo opdringt tegenover mijn vriend.

Tja, mijn man heeft ook een aantal vriendinnen. Met de een kan ik beter overweg dan met de ander, dat vooropgesteld.

Hij heeft ook zo'n vriendin, die het liefst zo weinig mogelijk tegen mij zegt, ook in mijn eigen huis. Ik heb daarop twee dingen gedaan: ten eerste ben en blijf ik altijd vriendelijk en attent richting haar. Ik weet niet of ze een probleem met mij heeft (om het even zo te noemen), of dat het iets van haarzelf is, bijvoorbeeld dat ze niet zo goed weet hoe ze met mij om moet gaan. Het is een vrouw met, naast mijn man, 'maar' één vriendin, dus ik kan me voorstellen dat het voor haar ook vreemd moet zijn dat ze een man als goede vriend heeft.

Ten tweede (en dit is de belangrijkste): ik heb het op een rustig moment met mijn man er over gehad dat ik me wel eens buitengesloten voel als zij er (bij) is. Geen beschuldigingen of kwaadsprekerij, gewoon dat ik me niet prettig voel. Mijn man nam dit gelukkig serieus en sindsdien doet hij ook zijn best om me bij hun gesprekken te betrekken.
Een partner die een vriendin heeft waar hij seks mee heeft?? Dat lijkt mij echt killing voor je zelfvertrouwen. Meid, doe jezelf en lol en zoek een man die genoeg heeft aan jou. Dat zou mijn tip zijn :-). Succes!
Hahaha, nou ik voeg de jouwe toe aan mijn motto's musiclove!!!
@musiclove: OH vreselijk zulke vrouwen!

Die zouden ze meteen moeten uitroeien. Van dat soort dat net doet alsof ze het niet erg vinden dat jij de vriendin bent van hun "goede vriend" maar je ondertussen idd half negeren en overdreven amicaal met jouw vriend omgaan

Blegh...dat zijn echt de ergsten.....

En wat ik dan eigenlijk nog het vervelendst vind: mannen hebben t vaak niet door

als jij er dan over klaagt is het: "nou je stelt je wel aan.Zo bedoelt ze het echt niet" Die zien gewoon niet wat een valse loeders vrouwen zijn........zo raar vind ik dat.

Je merkt toch wel of iemand jou en je vriendin tegen elkaar uit probeert te spelen of niet?? maar de meeste mannen zijn er totaal blind voor lijkt het wel
Eigenlijk zijn vrouwen veel gemener dan mannen....
quote:Petrokia schreef op 28 april 2009 @ 15:55:

Een partner die een vriendin heeft waar hij seks mee heeft?? Dat lijkt mij echt killing voor je zelfvertrouwen. Meid, doe jezelf en lol en zoek een man die genoeg heeft aan jou. Dat zou mijn tip zijn :-). Succes!Huh? Heb ik niet goed gelezen? Wiens partner heeft een vriendin waar hij seks mee heeft?
quote:musiclove schreef op 28 april 2009 @ 15:15:

Oh dit komt mij zo bekend voor!

Mijn vriend heeft ook een goede 'gewone' vriendin. Hij ziet haar af en toe wel eens.

Laatst waren ze samen een terrasje pikken. (Waar ik me vreselijk aan stoorde, want omdat hij met haar op het terras zat, kwam hij mij niet ophalen van het werk. Terwijl dit de afspraak was. Hij liet mij gewoon staan voor HAAR. Ben er eigelijk nog steeds pissig over.)

Maarja, dat meisje is dus ook zo iemand die met iedereen naar bed gaat en hem dat in detail verteld.

Mijn vriend zei: "ja als andere meisjes me zoiets zouden vertellen zou ik echt denken; Wát een slet. Maar bij haar niet hoor, dat is gewoon anders"

Dat vind ik zo vreemd he.

Ik vraag me ook altijd af wat haar bedoeling is om het tegen hem te vertellen. Ik mag haar ook totaal niet, als mijn vriend en ik haar samen wel eens tegenkomen dan negeert ze mij volledig terwijl ze hem half om zijn nek vliegt.

En dan begint ze zo te praten van: "Ja weet je nog dát ene, wat ik je vertelde? Ja? Dat is echt waar! Hahahaha. "

Dat ene? Wat is waar? Waarom is het zo grappig?

Denk ik dan. Maar dat is dus juist haar bedoeling. 8-)

Ik vind het echt een overdreven aandacht trekker. *kots*

In ieder geval, ik begrijp je echt volledig.

Als je je er echt zo erg aan stoort zou ik het er met je vriend erover hebben dat je het gewoon echt niet prettig vind.

Hoe oud zijn jullie? ik hoop niet zo oud, rond een bepaalde levensfase kan ik het mij nog voorstellen maar op een gegeven moment wil je geen sletten in de buurt van je vriend hebben.

Ik zou hem de keus stellen: mij of haar...

Het idee dat zij hem pakt in een zwak moment (hij is dronken, heeft ruzie gehad) etc...zou echt aan mij knagen.
Of een andere "gemenere" strategie die niet mijn voorkeur zou hebben...raak ook bevriend met een lekker grootgeschapen man, waarover je je vriend verhalen over zijn kamasutragraad en zijn magic hands verteld.

Ervaart hij ook eens hoe dit is.
quote:gekmef schreef op 28 april 2009 @ 15:50:

'Feest' van herkenning dit! Ik heb er ook zo een... De Joviale Gezelligerd. Maakt overal vrienden (en vriendinnen) en kent iedereen. Werkt in de horeca met alleen-maar-knappe-jongedames, en de ene na de andere onbekende meisjesnaam duikt op. Over het algemeen probeer ik mezelf niet gek te maken maar als zoń naam vaker dan gemiddeld boven komt dobberen ga ik wel even vragen wie dat is en wat de bedoeling is. Ik vertrouw mijn Joviale Gezelligerd wel maar de dames niet zo...

En tenzij die dames m gaan verkrachten, is het toch jouw "joviale gezelligerd" die zijn grens aangeeft en bewaakt. Dus als jij bang bent dat ie ooit aan de verleiding gaat toegeven, ligt jouw wantrouwen toch echt bij hem. met die andere dames heb jij geen relatie, die hebben jou nooit beloofd trouw te zijn. 'joviale gezelligerd"heeft dat wel, dus joviale gezelligerd is de enige die buiten zijn broekje kan gaan in dezen. Al staan er 10 topmodellen naakt om mijn vriend te dansen, ik verwacht van hem dat ie zich houdt aan onze afspraken. doet ie dat niet, is dat zijn keuze, zijn verantwoordelijkheid. niet die van de dames.

Tip voor Dominiekske uit ervaring, ga uit van je eigen kracht, hij heeft waarschijnlijk altijd al een heleboel vriendinnen gehad maar hij heeft voor jou gekozen. Voel je lekker en maak plezier dan ben je op je best en straal je positiviteit uit. Mijn motto: ik ben niet paranoia maar ik ben ook niet achterlijk.Als "joviale gezelligerd" veel over eenbepaalde dame praat, heeft die kennelijk indruk gemaakt. denk dat het best goed is om dan alert te zijn. Die opmerkingen over 'gemene valse vrouwen en hoe goed ze kunnen stoken" begrijp ik echter nooit zo. Want ookal kunnen vrouwen idd heel goed subtiel vals zijn en subtiel verleiden. Op het moment dat een man er in meegaat weet ie echt echt wel dat ie iets doet dat zijn vriendin niet OK zou vinden. en zou ie alsnog zijn broek aan kunnen houden.
quote:ladychipmunk schreef op 28 april 2009 @ 16:12:

[...]

Hoe oud zijn jullie? ik hoop niet zo oud, rond een bepaalde levensfase kan ik het mij nog voorstellen maar op een gegeven moment wil je geen sletten in de buurt van je vriend hebben.

Ik zou hem de keus stellen: mij of haar...

Het idee dat zij hem pakt in een zwak moment (hij is dronken, heeft ruzie gehad) etc...zou echt aan mij knagen.het idee dat ik mijn geliefde zou moeten beschouwen als iemand die in ee zwak moment niet meer in staat is om met zijn hersens te denken in plaats van zijn geslachtsdeel zou nog veel harder aan mij knagen dan het gezelschap van welke andere vrouw dan ook. "sletten" zijn er altijd en overal wel, alleen als je op een onbewoond eiland gaat zitten kun je voorkomen dat ze er zijn. Ik wil echter graag geloven dat ook in een "zwak moment"mijn vriend niet zomaar een andere dame bespringt die zich aanbietd. dat onze relatie en afspraken ook op dat moment nog zo belangrijk voor m zijn dat ie ze respecteert en niet met de erste de beste snolliebollie meegaat. Als ik dat idee niet zou hebben, zou ik mijn relatie verbreken, want dan steltt ie imho niets voor.
Oei return_of_kreng, lekker fel kan jij zijn! Ik begrijp wat je bedoelt. Ik denk dat alle vrouwen dat wel hebben, behalve jij waarschijnlijk....

En ik ben alert hoor, wat ik al zei: Ik ben niet paranoia maar ook niet achterlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven