Vriendschap een illusie?

02-04-2012 22:11 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Forumleden,

Ik zit met een probleem. Ik dacht een vriend te hebben, maar blijkbaar is dat dus niet zo.

Van het een op het andere moment hoor ik helemaal niets meer van de persoon in kwestie. Op smsjes, mails etc wordt niet meer gereageerd. Na poging 100 tot contact heb ik de (virtuele) stekker eruit getrokken. Het is graag of niet wat mij betreft. Vervolgens krijg ik een woedend smsje. Ik heb nog uitgelegd dat ik regelmatig contact heb gezocht, maar nooit reactie heb gekregen en dat ik het gevoel heb dat de vriendschap slechts van mijn kant komt.

Zojuist ben ik er achter gekomen dat de persoon in kwestie, deze ruzie uitgebreid op het internet heeft gezet.

Om eerlijk te zijn vind ik dit nogal respectloos naar mij toe. Ik heb meerdere malen contact gezocht, gevraagd of er iets aan de hand was, maar nooit een reactie gekregen.

Moet zeggen dat ik me er behoorlijk naar onder voel aangezien ik deze persoon toch altijd wel als een goede vriend heb gerekend. Ik was van plan om nog een brief of mail te schrijven waarin ik mijn gevoelens uitleg. Maar nu ik heb gehoord dat dit uitgebreid op internet besproken wordt, ben ik er toch echt waar klaar mee.

Ben ik nou echt zo onredelijk geweest door de stekker eruit te trekken?
Ik vind je niet onredelijk.Zoals je schrijft, je hebt vaker gevraagd of er iets aan de hand was, dat je daar geen eerlijke reactie op hebt gekregen zegt genoeg !
Tja...als iemand die je echt als goede vriend beschouwt opeens niet meer reageert op sms, mail ed, dan denk ik toch als eerste dat er iets aan de hand is met mijn vriend(in), depressief, ongelukkig, of juist een nieuwe vriend waardoor erg druk etc. Ik zou mijn best doen daarachter te komen en als laatste aan te geven: joh, je hebt nu weinig tijd, maar we zijn vrienden en ik hoor je wel weer als je weer beschikbaar bent.

Ik vind de "stekker eruit" trekken, zonder dat je weet waarom iemand niet reageert, met de boodschap "graag of niet" wat grof.

Maar goed, misschien zijn er veel meer kanten aan je verhaal die ik niet ken....en heb je nog andere redenen om de vriendschap te beeindigen.
Er zijn inderdaad meerdere dingen voorgevallen waardoor ik tot dit besluit ben gekomen. Ik ben volledig buitengesloten met een aantal dingen wat mij erg gekwetst heeft.

Natuurlijk heb ik regelmatig gevraagd wat er aan de hand was, maar ik kreeg alleen nooit een reactie, terwijl er wel druk op andere mensen gereageerd werd.
Waarom bellen mensen elkaar niet meer als ze 'n probleem (met elkaar) hebben? Het essentiele smsje of mailtje zal maar niet aangekomen zijn...
Dan moet er wel worden opgenomen. Het enige wat ik nog niet heb gedaan is langs het huisadres gaan.
Waarom stuur je na lange tijd een berichtje dat het wat jou betreft over is? Zou ik niet gedaan hebben, als je al een poos niks geen reactie ergens op krijgt wat is het nut dan van zo'n berichtje?

Maar goed, ik zou zeggen zeg deze vriendschap op hoe jammer dan ook, deze vriendin is het gewoon niet waard.

Move on, NEXT

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven