Vriendschap voor even?

24-03-2012 16:58 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zes jaar geleden leerde ik een collega (ik noem hem even mr.x) van mijn toenmalige man kennen. Wij gingen in dezelfde straat wonen. Mr.x en ik werden vrienden, we kwamen regelmatig bij elkaar over de vloer. In een tijd dat het met mij slecht ging heeft hij me door dik en dun gesteund. Toen mijn ex bij mij en mijn zoontje wegging was hij er voor mij, zoals ik er voor hem was toen zijn vriendin weg ging.

Een jaar geleden ben ik verhuisd, 50km van mijn oude woonplaats. Het afscheid van mr.x viel me zwaar, we kunnen nooit meer even bij elkaar binnenvallen voor een bak koffie. Hij verzekerde me 'uit het oog is niet uit het hart'.

De eerste maanden na mijn verhuizing ben ik nog een paar keer bij hem langsgegaan om even bij te kletsen. Steeds beloofde hij ook eens naar ons te komen. Vorige maand kwam hij, geheel onverwacht, langs. Het was heel gezellig.

Enkele dagen nadien stuurde mr.x een mail waarin hij nog zei dat hij het leuk had gevonden. Ik reageerde instemmend. Een paar dagen daarna kreeg ik een mail waarin hij aangeeft de vriendschap niet meer te willen 'onderhouden'. Af en toe eens mailen is prima, maar verder heeft hij er geen behoefte meer aan. Als het verwatert vind hij het ook niet erg.

Dit doet me verdriet, dacht dat deze vriendschap voor beide bijzonder was, iets voor het leven.

Wat zou jij doen? Het aankijken en laten verwateren of de stekker eruit trekken?
Dat is dus niks. Next.
it's a big club and you ain't in it
Ik denk dat zijn nieuwe vriendin er toch problemen van heeft gemaakt.
Ik zou het wel vragen waarom ineens die ommekeer.... Ik zou dat toch wel willen weten...
quote:rionyriony schreef op 24 maart 2012 @ 19:58:

Dat is dus niks. Next.
quote:lilly1980 schreef op 24 maart 2012 @ 21:23:

Ik zou het wel vragen waarom ineens die ommekeer.... Ik zou dat toch wel willen weten...Geeft hij geen duidelijk antwoord op. Het ligt niet aan de afstand (zegt hij), volgens mij is ie niet verliefd op me en zijn vriendin doet volgens mij ook niet moeilijk. Ik weet niet wat ik ervan moet denken, maar ik heb wel besloten de stekker er uit te trekken. Helaas, maar ik wil geen energie meer steken in iemand die totaal geen waarde hecht aan ons contact.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven