Vrienschap veranderd

04-10-2009 14:45 20 berichten
Ik vind dat de vriendschap veranderd is door de komst van een kind bij mijn vriendin. Ik vind het heel leuk voor haar en haar man, maar ze heeft het alleen maar over haar kind. Ze heeft geen belangstelling voor mij meer en ik ga met haar ptaten.

Bijvoorbeeld, we hebben elkaar dit jaar nog niet gezien, begin dit jaar ben ik erg ziek geweest, ik vernam niets van haar, na een maand een kaartje, geen telefoontje.

We zijn dit jaar verhuisd, ik had voorgesteld om nog een keer iets aftespreken om nog een keer op bezoek te komen voor de verhuizing, maar geen reactie.

Wie herkent dit ?
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin die je dit jaar nog niet gezien hebt?

Is dat een vriendin dan?
quote:koko67 schreef op 04 oktober 2009 @ 14:47:

Is dat een vriendin dan?Bedankt koko67. Ik vind zelf van niet, we hadden al ruim van te voren iets afgesproken, en dan schrijft ze via de mail een paar dagen van te voren dat ze geen oppas heeft !! Haar kind is twee jaar oud.
Volgens mij zijn jullie allang geen vriendinnen meer. Als ik jou was, zou ik dat accepteren en mijn energie in andere vriendschappen stoppen.
Misschien moet je gewoon accepteren dat jullie uit elkaar gegroeid zijn omdat je levens teveel verschillen.

Zo gaat het in een mensenleven, mensen komen en mensen gaan.

Ik vind wel dat, als je hier behoefte aan hebt, je het uit kunt spreken naar haar toe.

Maar verwacht er niet te veel van, blijkbaar voelt zij het anders want anders zou ze meer moeite doen om het contact te onderhouden/herstellen.
Leeuwenwelp, je zoveelste topic over relaties. Al eens over je eigen aandeel nagedacht?
Ik denk dat het een goed idee om met haar te gaan praten. Wie weet kunnen jullie de vriendschap nieuw leven inblazen, zo niet dan kunnen jullie in ieder geval op een normale manier afscheid van elkaar nemen zonder dat je met een onafgerond gevoel blijft zitten.
Ik ben zo'n vriendin met kind. Ik merk ook dat het lastiger is om mijn vriendinnen te zien nu dan voorheen. Daarbij komt dat ik aan de andere kant van het land woon. Dat maakt het nu vooral door de komst van mijn dochter wat lastiger om elkaar te zien. Vooral wanneer zij niet hier naar toe kunnen komen.

Toen ik nog geen kinderen had, kon ik gewoon op de trein stappen en gaan en staan waar ik wilde. Nu wordt dat lastiger doordat ik geen oppas heb voor mijn dochter (ouders wonen niet in de buurt en schoonouders hebben gezondheidsklachten)

Wellicht kun je je gevoel uitspreken bij je vriendin. Heb ik laatst ook gedaan. Gewoon gezegd dat ik het gevoel heb dat ik een heleboel mis van wat zich in haar leven afspeelt en dat ik haar mis. Nu gaan we ondanks onze drukke schema's toch kijken of we ergens een dag kunnen plannen waarop we samen iets leuks kunnen doen en lekker kunnen bijkletsen.

Succes ermee.
Bedankt allemaal voor jullie reacties !
quote:leeuwenwelp schreef op 04 oktober 2009 @ 14:52:

we hadden al ruim van te voren iets afgesproken, en dan schrijft ze via de mail een paar dagen van te voren dat ze geen oppas heeft !! Haar kind is twee jaar oud.

Dan spreek je toch iets af waarbij ze haar kind mee kan nemen? Gewoon bij jou thuis, of bij haar thuis? Als je elkaar wilt zien, dan wil je elkaar zien, simpel. Haar leven is nu eenmaal een leven van een moeder met kind en soms is het moeilijk een oppas te vinden of de oppas heeft afgebeld/is ziek geworden.

Als jij haar als vriendin beschouwt zul je ook rekening met haar moeten houden. In het leven is het nu eenmaal geven en nemen .....
quote:Visje28 schreef op 04 oktober 2009 @ 15:19:

Toen ik nog geen kinderen had, kon ik gewoon op de trein stappen en gaan en staan waar ik wilde. Nu wordt dat lastiger doordat ik geen oppas heb voor mijn dochter (ouders wonen niet in de buurt en schoonouders hebben gezondheidsklachten)

eh, je kan toch nog steeds met de trein ergens heen bv naar een vriendin? Partners kunnen toch ook oppasen (als je die hebt)?

Als het echt een vriendin is, dan vind je een manier om elkaar te zien, ookal zal dat vast minder vaak zijn dan eerst.

Leeuwenwelp, heb jijzelf nog wel de behoeft om haar te zien?
Maar waarom ga jij niet naar haar toe dan?

Hoeft zij geen oppas te zoeken...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Hmm, ik vind het niet gek dat een vriendschap verandert door de komst van een kind. Maar als je elkaar nooit meer ziet en nooit meer spreekt, is het dan wel een vriendschap? Wil je wel vrienden blijven als zij niet in je geinteresseerd is? Is het niet zo dat als je elkaar echt wilt zien, het ook wel gebeurt? Je kan ook afspreken met het kind erbij. Je kan misschien minder relaxed praten, maar het kan prima. Jij kan naar haar toegaan. Het is precies zo ingewikkeld als je het zelf maakt.

Trouwens, met een kind kan je toch ook gewoon in de trein? Of heeft de ns nieuw beleid?
quote:koko67 schreef op 04 oktober 2009 @ 14:47:

Is dat een vriendin dan?Ik heb meerdere vriendinnen die ik maar een keer of 2 per jaar zie. We bellen en schrijven wel veel. En we houden een boel van elkaar. Dus ja, dat kan best naar mijn idee.
Ik herken het wel. Afgezien van de eventuele praktische bezwaren zoals reizen en oppas (daar moet toch als je het allebei wil wel een mouw aan te passen zijn). Maar dat die vriendin alleen nog over haar kind kan praten en nauwelijks interesse heeft voor de dingen die jou bezig houden... Lastig. Ik begrijp best dat voor haar haar kind het belangrijkste is in het leven ! Maar ja, als gespreksonderwerp raak je er toch een keer op uitgekeken. Ik sluit me aan bij Paloma: praat er eens over. Als je geen aansluiting vindt dan kun je het afronden.
Tja, helaas herkenbaar.

Natuurlijk begrijp ik dat ze het drukker heeft nu ze kinderen heeft. Maar ik heb meer vriendinnen met kinderen, en die hebben wel tijd en aandacht voor hun vriendinnen.

Alle intitiatief komt tegenwoordig van mij. Ik heb nu al 5 weken niets gehoord. Ik vind echt niet dat je persé om en om moet bellen, maar het is wel leuk als het intitiatief een x van haar kant komt. En het is de vriendin die ik altijd als 'mijn beste vriendin' beschouwde.

Het is niet mijn enige vriendin, en ik verveel me niet, maar ik vind het toch erg jammer dat het zo loopt.
quote:mamsky schreef op 04 oktober 2009 @ 15:09:

Misschien moet je gewoon accepteren dat jullie uit elkaar gegroeid zijn omdat je levens teveel verschillen.

Zo gaat het in een mensenleven, mensen komen en mensen gaan.

Helemaal mee eens. Sommige vriendschappen horen bij een bepaalde periode in je leven, anderen blijven je leven lang (en dan vind ik het niet eens erg dat je elkaar een aantal maanden niet ziet, dat komt dan toevallig zo uit.).

Als jij de vriendschap toch wilt behouden, zul je er over moeten praten. Met de kans dat het tóch stuk loopt omdat je vriendin dat niet zo ziet, of er beloftes gemaakt worden die niet nagekomen (kunnen) worden.

Of anders wat meer water bij de wijn van jouw kant, en naar haar toe gaan in plaats van zonder kind ergens af te spreken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:elina81 schreef op 04 oktober 2009 @ 16:19:

[...]

eh, je kan toch nog steeds met de trein ergens heen bv naar een vriendin? Partners kunnen toch ook oppasen (als je die hebt)?

partners passen niet op, die zorgen voor hun kind. als moeders thuis zijn, passen ze toch ook niet op?

maar dat even off topic.
excusez les mots hoor..

je begrijpt het punt toch?
quote:elina81 schreef op 04 oktober 2009 @ 16:19:

[...]

Als het echt een vriendin is, dan vind je een manier om elkaar te zien, ookal zal dat vast minder vaak zijn dan eerst.

Leeuwenwelp, heb jijzelf nog wel de behoeft om haar te zien?Nee,niet echt ik wil met haar praten en dat gaan we ook doen betreft dit onderwerp, ze weet hiervan, ik heb het namelijk voorgesteld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven