Vrijgezellenfeest: gaan of niet?

12-02-2020 12:31 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hay dames (en een enkele heer),
Mijn partner heeft al sinds zijn middelbare schooltijd een vaste vriendengroep. Inmiddels hebben deze vrienden ook allemaal vriendinnen en doen wij als vrouwen een paar keer per jaar wat gezelligs met elkaar, zoals sint vieren, etentje of naar een feestje. Ik zie deze "groep" niet echt als mijn vriendinnen maar gewoon wat kennisen om het af en toe gezellig mee te hebben.

Nu gaat er dus een stel trouwen en zijn wij de hele dag uitgenodigd op de bruiloft. Van de week een uitnodiging voor het vrijgezellenfeest van de dame in kwestie. Dit zal van 12.00 - 03.00 uur zijn en €150,- kosten (vind ik best lang en duur). Ik twijfel zo of ik moet gaan.. Ik spreek haar nooit buiten de "groep" en heb ook niet echt veel met haar. Stel dat ik ooit zou gaan trouwen dan zal ik haar ook niet op mijn vrijgezellenfeest willen..

Maarja.. We zijn wel de hele dag uitgenodigd op hun dag.. De genodigden zijn ook alleen die vrouwen uit de "groep", verder heeft zij geen vriendinnen.

Het voelt lullig om niet te gaan maar ook niet fijn om wel te gaan..

Wat zijn jullie gedachten hierover?

Liefs, Drakestina
appelientjex schreef:
14-02-2020 23:30
Nou ja die kleding koop je toch echt zelf. Dat reken je toch niet mee? Dan moet je iets kopen wat je vaker aan zal doen of niks nieuws kopen, maar een leuke jurk aantrekken die al in je kast hangt. En dikke enveloppe is ook je eigen keus.

Ja zo kun je alles eigen keus praten. :facepalm:

Hele vriendengroep ging mee, ik voelde de druk om mee te moeten, eigen keus.
Hele vriendengroep op sjiek, ik had ook een Vera Modaatje kunnen kopen en buiten de toon vallen, eigen keus.
Hele vriendengroep dikke envelop, ik had er ook nog €150 uit kunnen halen voor ik 'm dichtplakte, eigen keus.

Soms pas je je gewoon aan aan de situatie. Was een van beste vrienden van ex.
Maar daarom hoef ik er niet blij mee te zijn en is het gewoon geld wat ik liever aan iets anders had uitgegeven.
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
15-02-2020 10:54
Ja zo kun je alles eigen keus praten. :facepalm:

Hele vriendengroep ging mee, ik voelde de druk om mee te moeten, eigen keus.
Hele vriendengroep op sjiek, ik had ook een Vera Modaatje kunnen kopen en buiten de toon vallen, eigen keus.
Hele vriendengroep dikke envelop, ik had er ook nog €150 uit kunnen halen voor ik 'm dichtplakte, eigen keus.

Soms pas je je gewoon aan aan de situatie. Was een van beste vrienden van ex.
Maar daarom hoef ik er niet blij mee te zijn en is het gewoon geld wat ik liever aan iets anders had uitgegeven.
Ik snap gewoon niet hoe je kleding als uitgaven voor bruiloft kunt rekenen. Want die kleding hou je toch zeker zelf? Je koopt toch iets wat je zelf mooi vindt en vaker aandoet? Ik ben regelmatig naar bruiloften en trok gewoon een mooie jurk aan die ik al in de kast had liggen. En als ik al iets nieuws kocht, dan was dat iets moois naar mijn eigen smaak wat ik vaker aan kan. No way dat ik iets koop voor eenmalig gebruik (hooguit een trouwjurk). Dat vind ik verspilling. Daarbij zijn er genoeg mooie kleren die je gerust vaker aan kunt toch? Of zie je er alleen mooi uit met eenmalige kleding?
Qua geld geef ik meestal 50 euro. Geen idee wat anderen geven, alhoewel ik van vriendinnen weet dat ze ook rond de 50 euro per stel geven. Ik laat me niet verleiden tot groepsdruk oid. Meer geven vind ik een beetje onzin, eigenlijk. Of trouwen mensen om eraan te verdienen?
appelientjex wijzigde dit bericht op 16-02-2020 21:59
12.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Elfje* schreef:
12-02-2020 13:02
Van 12 tot 03:00. Mij niet gezien en zeker niet voor €150. Ik ging mss wel een gedeelte mee, maar zeker niet al die tijd.
Ik vind die 150 euro niet veel als je ziet hoe lang het duurt. Ik heb er binnenkort 1. Vanaf 16 uur en 120 euro
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
15-02-2020 10:54
Ja zo kun je alles eigen keus praten. :facepalm:

Hele vriendengroep ging mee, ik voelde de druk om mee te moeten, eigen keus.
Hele vriendengroep op sjiek, ik had ook een Vera Modaatje kunnen kopen en buiten de toon vallen, eigen keus.
Hele vriendengroep dikke envelop, ik had er ook nog €150 uit kunnen halen voor ik 'm dichtplakte, eigen keus.

Soms pas je je gewoon aan aan de situatie. Was een van beste vrienden van ex.
Maar daarom hoef ik er niet blij mee te zijn en is het gewoon geld wat ik liever aan iets anders had uitgegeven.
WoW hoeveel zat er in die envelop dan? Fit jaar 2 bruiloften.....
appelientjex schreef:
16-02-2020 21:45
Ik snap gewoon niet hoe je kleding als uitgaven voor bruiloft kunt rekenen. Want die kleding hou je toch zeker zelf? Je koopt toch iets wat je zelf mooi vindt en vaker aandoet? Ik ben regelmatig naar bruiloften en trok gewoon een mooie jurk aan die ik al in de kast had liggen. En als ik al iets nieuws kocht, dan was dat iets moois naar mijn eigen smaak wat ik vaker aan kan. No way dat ik iets koop voor eenmalig gebruik (hooguit een trouwjurk). Dat vind ik verspilling. Daarbij zijn er genoeg mooie kleren die je gerust vaker aan kunt toch? Of zie je er alleen mooi uit met eenmalige kleding?
Qua geld geef ik meestal 50 euro. Geen idee wat anderen geven, alhoewel ik van vriendinnen weet dat ze ook rond de 50 euro per stel geven. Ik laat me niet verleiden tot groepsdruk oid. Meer geven vind ik een beetje onzin, eigenlijk. Of trouwen mensen om eraan te verdienen?

Nou dan snap je het niet. Maakt mij verder niet uit.
Goed hoor dat jij met een skere envelop wil aankomen en wel je sjieke jurk weer gaat dragen.
Ik deed dat bij j die bruiloft niet en daarom is het voor mij achterlijk veel geld wat ik anders niet had hoeven uitgeven.

Ga je nou net zo lang door tot ik het niet meer zonde van mijn geld vind?
Wat een raar gedram.

50 euro voor een daggast met overnachting en gezamenlijk ontbijt vind ik een verschutting maar doe wat jij wilt. Maak ik geen drampunt van.
Ik geef nooit naar of ik/we daggast ben/zijn of niet. Maar wat ik/we er voor over hebben/ uberhaupt hebben te besteden. En dat is nog nooit boven de 50 euro geweest.


;-)

Ik ben skeer. Of arm. Of beiden. Maakt mij verder niet uit. :-D :-D

En nieuwe/andere kleding/accesoires kopen is zeker wel een extra kostenpost.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
16-02-2020 22:16
Ik geef nooit naar of ik/we daggast ben/zijn of niet. Maar wat ik/we er voor over hebben/ uberhaupt hebben te besteden. En dat is nog nooit boven de 50 euro geweest.


;-)

Ik ben skeer. Of arm. Of beiden. Maakt mij verder niet uit. :-D :-D

En nieuwe/andere kleding/accesoires kopen is zeker wel een extra kostenpost.
Hier ook zo.
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
16-02-2020 22:06
Nou dan snap je het niet. Maakt mij verder niet uit.
Goed hoor dat jij met een skere envelop wil aankomen en wel je sjieke jurk weer gaat dragen.
Ik deed dat bij j die bruiloft niet en daarom is het voor mij achterlijk veel geld wat ik anders niet had hoeven uitgeven.

Ga je nou net zo lang door tot ik het niet meer zonde van mijn geld vind?
Wat een raar gedram.

50 euro voor een daggast met overnachting en gezamenlijk ontbijt vind ik een verschutting maar doe wat jij wilt. Maak ik geen drampunt van.
Je kiest hier gewoon zelf voor dus dan niet zeuren. Ik zou nooit een jurk kopen voor eenmalig gebruik. Ook niet erg duurzaam. Er zijn genoeg mooie jurken (of broekpakken) te vinden die je vaker aan kan. Dat kan je de bruid niet aanrekenen. Je kan het op zijn minst weer aan bij de volgende bruiloft die je hebt ;) .

En ze kiezen er toch zelf voor om een dure bruiloft te vieren met overnachting? Waarom moet je dan meer betalen? Dat zou ik zelf ook niet verwachten als ik ga trouwen, dat mensen meer geld geven als ik er zelf voor kies het over the top te vieren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven