Vrijheid

17-10-2020 18:13 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn partner helpt niet mee in het huishouden en met de verzorging van de kinderen. Ik werk niet omdat hij dat niet op prijs stelt. Er is dus nauwelijks 'me' time. Proberen te werken of toch tijd voor mezelf nemen resulteert zich in de stilte behandeling. Ik wordt dan genegeerd. Als hij eenmaal weer praat vernederd hij me en maakt hij ruzie. Ook is mijn partner heel slecht in het maken van afspraken. Hierdoor ben ik her en der al weggestuurd omdat hij zou oppassen en laatste moment niet meer kon. Als ik uit deze relatie stap dan vrees ik dat hij ook zijn afspraken qua omgang e.d. niet nakomt. Dit geeft hij ook aan. Ik kan niks afspreken. De situatie is zoals hij is. Accepteer het gewoon zegt ie dan. Maar ik hoef toch niet te accepteren dat ik nooit tijd voor mezelf heb. Hoe hier mee om te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
17-10-2020 20:25
Als ik dit lees dan denk ik dat ik nooit meer moeite hoef te doen.
:HA:
Ja de lat voor mannen lijkt erg laag te liggen.

Ik zei laatst nog tegen m'n vriend: ik waardeer je steeds meer naarmate ik meer topics op het Viva-forum heb gelezen. (Als grapje uiteraard) Dit is zo'n topic.

TO, wat zou je een ander adviseren die in deze situatie zat?
Alle reacties Link kopieren
Is hij op z'n werk ook 'nou eenmaal slecht in het maken van afspraken' of alleen thuis?
Alle reacties Link kopieren
We leven in 2020 niet in 1950. Je hebt toch 'me-time' wanneer de kinderen op school zijn? Of zijn ze nog niet zo groot?
TO, een herkenbare situatie. Eerste stap is ervoor zorgen dat je financieel onafhankelijk van hem wordt. Ga solliciteren en vindt een baan. De zorg voor kinderen en huishouden doe je nu ook alleen, dus dat lukt je ook zonder hem. Je houdt zelfs energie over, omdat je ergernis weg is zodra je uit deze relatie stapt. Wees sterk voor je kinderen en kies voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
ramy72 schreef:
17-10-2020 22:06
TO, een herkenbare situatie. Eerste stap is ervoor zorgen dat je financieel onafhankelijk van hem wordt. Ga solliciteren en vindt een baan. De zorg voor kinderen en huishouden doe je nu ook alleen, dus dat lukt je ook zonder hem. Je houdt zelfs energie over, omdat je ergernis weg is zodra je uit deze relatie stapt. Wees sterk voor je kinderen en kies voor jezelf.
Ik zou denken dat kinderopvang dan de eerste stap wordt.

Misschien is er ook werk tijdens schooltijden, maar de vraag is of ze daarmee financiëel onafhankelijk wordt.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Quinti, zijn jullie getrouwd?
Alle reacties Link kopieren
En waarom accepteer jij dit gedrag van je man?

Hoe oud zijn je kinderen? Ik zou een exit plan maken, want met deze dictator wordt het niets.

Zo snel mogelijk werk en opvang zoeken, kijken waar je zou kunnen wonen en dan uit elkaar. Zijn jullie getrouwd? Of hebben jullie dingen vastgelegd op een manier over de financien en verdeling bij uit elkaar gaan?
Alle reacties Link kopieren
Zo snel mogelijk weg gaan. Vanaf morgen alles in gang zetten hiervoor. Je kunt nu al niet op hem rekenen, dus als je weggaat, verandert er wat dat betreft toch niks, je krijgt wel je vrijheid terug.
Hij wil niet dat je werkt, maar wat is JOUW reden om niet te werken?

En waarom heb je geen me-time?
anoniem_228343 wijzigde dit bericht op 18-10-2020 01:04
18.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jeetje je hebt maar één leven hoor, zo wil je deze toch niet slijten O_O als huisslaaf...
Alle reacties Link kopieren
Quinti schreef:
17-10-2020 18:13
Hoe hier mee om te gaan?

Gewoon, zoals met de rest: accepteren dus. Of je gaat naar de HA/therapeut om eens te werken aan het onderliggende probleem wat er bij jou speelt. De oorzaak dat je dit tot nu toe allemaal geaccepteerd hebt.
RikM schreef:
17-10-2020 19:39
Klinkt als een juweeltje, die partner van jou. Waar heb je die gevonden?
En natuurlijk het belangrijkste: waarom was het een (goed) idee om daar kinderen mee te krijgen?
Jupiter1995 schreef:
17-10-2020 20:49
:HA:
Ja de lat voor mannen lijkt erg laag te liggen.

Ik zei laatst nog tegen m'n vriend: ik waardeer je steeds meer naarmate ik meer topics op het Viva-forum heb gelezen. (Als grapje uiteraard) Dit is zo'n topic.

TO, wat zou je een ander adviseren die in deze situatie zat?
:biggrin: geef je vriend niet teveel info hè, dan gaat ie de grenzen opzoeken.
Alle reacties Link kopieren
TO, zijn dit een beetje de reacties die je verwacht had?

Wat had je zelf in gedachte, hoe je hiermee het beste om kunt gaan?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
18-10-2020 09:29
:biggrin: geef je vriend niet teveel info hè, dan gaat ie de grenzen opzoeken.
Oja goeie. :biggrin:
TO heb je een eigen bankrekening? Weet je waar je papieren zijn. id en paspoort?
Deze situatie gaat niet beter worden, alleen maar slechter. Is dit het voorbeeld dat je voor je kinderen wil zijn?

Ga op zoek naar een baan, en negeer die stilte behandeling, hoe pijnlijk het ook is.
Alle reacties Link kopieren
Als je uit elkaar gaat en gaat werken, kun je betaalbare opvang krijgen. Deze is wel betrouwbaar. Eigen ervaring. Ik kan je niet vertellen hoe opgelucht ik was toen ik besefte dat deze opvang onder de streep betrouwbaarder, fijner en goedkoper was dan mijn ex-partner. Die flikte ook altijd wat de jouwe nu doet en dreigde er ook mee om niet mee te werken en zich nergens aan te houden als we uit elkaar zouden gaan.

Nou, hij is een eind gekomen maar heeft het toch afgelegd, want de rechter had niet veel op met iemand die zich nergens aan hield en zich vreselijk gedroeg als ouder.

"Hij stelt het niet op prijs als ik ga werken". We wonen goddorie niet in Saoedi-Arabië, meid. Je hebt hier alle vrijheid, claim hem dan ook.
Alle reacties Link kopieren
Gottegot, wat triest, dat je een man hebt die denkt in Saudi-Arabië te wonen, met een niveau van respect voor jou diep, diep onder het nulpunt. En extra triest dat jij daar in bent gaan geloven.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle adviezen! Heel fijn!

Mijn partner is pas zo sinds de kinderen er zijn. Onder schooltijd is er niet veel me time dan controleert hij me ook.
In het verleden is zijn ex vreemd gegaan en een andere ex kwam haar scharrel tegen op haar werk. Ik heb al vaak mijn vrijheid met hem besproken maar noemt dat eigen belang en egoïstisch. Ondertussen gaat hij wel uitgebreid lunchen dineren naar de kapper etc.
Wat betreft oppas. Hij wilt niet dat er iemand oppast. Maar als ik een afspraak heb (geen me time afspraak) dan heb ik een andere oppas geregeld (moeder, vriendin etc). Vervolgens checkt hij dat en maakt ruzie en geeft dan aan dat hij dan wel komt oppassen. Ik ga er van uit dat hij dan ook oppast maar nee hoor meneer zegt laatste moment af. Kinderen kan ik niet op sterk water zetten en moet dus mn afspraak afzeggen.

Ik snap jullie reacties wel wat doe je nog bij die mongool. Vraag ik mezelf ook vaak af. Misschien ben ik bang voor het getreiter of stalken en afspraken die dan moeilijker te maken zijn met hem.
Alle reacties Link kopieren
Aanvulling:
Het huis is van mij, gelukkig dus geen woning nood.

Op zn werk en met vrienden etc is hij ook slecht met afspraken maken.
Alle reacties Link kopieren
Want wat doe je dan als je maling hebt aan dwangsommen van de rechter omdat je je afspraken niet nakomt? Die betaal je niet? Wat komt er daarna?

Ik vind het gewoon zielig voor de kinderen dat papa geen tijd voor ze heeft

We zijn niet getrouwd by the way
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
18-10-2020 10:01
TO, zijn dit een beetje de reacties die je verwacht had?

Wat had je zelf in gedachte, hoe je hiermee het beste om kunt gaan?
Een ander telefoonnummer nemen?
Straat verbod aanvragen?
De kinderen op school of bij de oppas laten staan, want ja papa zou ze ophalen, oh papa is te laat of het vergeten jammer dan?

De reacties zijn prettig en zoals verwacht. Vanaf de andere kant dit aanzien snap ik heeull goed dat er gezegd wordt ga weg vandaag nog
Alle reacties Link kopieren
Stop er dan mee. Hij treitert, kleineert en saboteert jou. Dit is relatie noch gezin. Meer een parasiet van een man. Vliegen maak je toch ook weg?

Je doet nu toch al alles alleen, dus ik snap niet waar je bang voor bent. Je stuurt maar aan op een weekendregeling met ophalen en afzettten bij jou thuis. Ik denk dat je dat heel goed kunt uitleggen aan de rechter, mochten jullie er niet onderling uitkomen met het ouderschapsplan.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Iemand die je een stiltebehandeling geeft is geen partner hoor, dat is een vijand. Daar moet je echt korte metten mee maken. Voor zover dat mogelijk is als je er kinderen mee hebt.
Alle reacties Link kopieren
Quinti schreef:
21-10-2020 20:11
Een ander telefoonnummer nemen?
Straat verbod aanvragen?
De kinderen op school of bij de oppas laten staan, want ja papa zou ze ophalen, oh papa is te laat of het vergeten jammer dan?

De reacties zijn prettig en zoals verwacht. Vanaf de andere kant dit aanzien snap ik heeull goed dat er gezegd wordt ga weg vandaag nog

In deze reactie is het net of ja al gescheiden bent?

Ik zou eerst, als ik jou was, iemand in je privésfeer zoeken, waarmee je hierover kunt praten. Als je niet rustig met hem kunt praten, misschien iemand erbij als mediator of gespreksleider. Het is natuurlijk van de zotte, dat jij moet 'boeten' om wat z'n exen deden. Daar kun je gewoon niet in meegaan. Verder bereikt hij hier juist mee waar hij bang voor lijkt, namelijk dat jij bij hem weggaat. Dit zul je toch met hem moeten overleggen/bespreken, lijkt me.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven