Vrijheid

17-10-2020 18:13 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn partner helpt niet mee in het huishouden en met de verzorging van de kinderen. Ik werk niet omdat hij dat niet op prijs stelt. Er is dus nauwelijks 'me' time. Proberen te werken of toch tijd voor mezelf nemen resulteert zich in de stilte behandeling. Ik wordt dan genegeerd. Als hij eenmaal weer praat vernederd hij me en maakt hij ruzie. Ook is mijn partner heel slecht in het maken van afspraken. Hierdoor ben ik her en der al weggestuurd omdat hij zou oppassen en laatste moment niet meer kon. Als ik uit deze relatie stap dan vrees ik dat hij ook zijn afspraken qua omgang e.d. niet nakomt. Dit geeft hij ook aan. Ik kan niks afspreken. De situatie is zoals hij is. Accepteer het gewoon zegt ie dan. Maar ik hoef toch niet te accepteren dat ik nooit tijd voor mezelf heb. Hoe hier mee om te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Quinti schreef:
21-10-2020 20:03
Bedankt voor alle adviezen! Heel fijn!

Mijn partner is pas zo sinds de kinderen er zijn. Onder schooltijd is er niet veel me time dan controleert hij me ook.
In het verleden is zijn ex vreemd gegaan en een andere ex kwam haar scharrel tegen op haar werk. Ik heb al vaak mijn vrijheid met hem besproken maar noemt dat eigen belang en egoïstisch. Ondertussen gaat hij wel uitgebreid lunchen dineren naar de kapper etc.
Wat betreft oppas. Hij wilt niet dat er iemand oppast. Maar als ik een afspraak heb (geen me time afspraak) dan heb ik een andere oppas geregeld (moeder, vriendin etc). Vervolgens checkt hij dat en maakt ruzie en geeft dan aan dat hij dan wel komt oppassen. Ik ga er van uit dat hij dan ook oppast maar nee hoor meneer zegt laatste moment af. Kinderen kan ik niet op sterk water zetten en moet dus mn afspraak afzeggen.

Ik snap jullie reacties wel wat doe je nog bij die mongool. Vraag ik mezelf ook vaak af. Misschien ben ik bang voor het getreiter of stalken en afspraken die dan moeilijker te maken zijn met hem.
Dit is echt heel naar treitergedrag. Ik herken het van mijn ex en ik weet hoe moeilijk het is in zo'n relatie om voor jezelf op te komen. Je bent echter echt een veel leuker leven waard. Dat gaat een hoop moeite kosten om van zo'n vent los te komen maar dat is de uitkomst dubbel en dwars waard, dat beloof ik je. In Nederland is het zo geregeld dat je dan echt niet in de goot hoeft te leven, zelfs als het je niet lukt om te gaan werken.

Kies voor jezelf en begin met kleine stapjes: ga voorbereiden om op eigen benen te staan, stukje bij beetje. Ik geef je op een briefje dat hij zal blijven treiteren om het je proberen onmogelijk te maken maar uiteindelijk is er geen enkele praktische mogelijkheid die hij heeft om jou te dwingen om in dit leven te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
21-10-2020 20:42
In deze reactie is het net of ja al gescheiden bent?

Ik zou eerst, als ik jou was, iemand in je privésfeer zoeken, waarmee je hierover kunt praten. Als je niet rustig met hem kunt praten, misschien iemand erbij als mediator of gespreksleider. Het is natuurlijk van de zotte, dat jij moet 'boeten' om wat z'n exen deden. Daar kun je gewoon niet in meegaan. Verder bereikt hij hier juist mee waar hij bang voor lijkt, namelijk dat jij bij hem weggaat. Dit zul je toch met hem moeten overleggen/bespreken, lijkt me.
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik vind dat u nu wel heel veel begrip voor deze dominant man opbrengt.

Quinti is zijn partner, niet zijn therapeut.

Er zijn ook mannen waarvan de exen vreemdgingen, die niet hun partner daarna willen domineren.
Dus ik verwacht dat een gesprek niet blijvend dingen oplost.

Van de andere kant: het kan het proberen waard zijn.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Alle reacties Link kopieren
Quinti schreef:
21-10-2020 20:05
Aanvulling:
Het huis is van mij, gelukkig dus geen woning nood.

Op zn werk en met vrienden etc is hij ook slecht met afspraken maken.
Gefeliciteerd!
Dan wordt het helemaal tijd om hem naar zijn moeder terug te sturen.
Of de straat op.
(als hij geen goede woonruimte heeft, mag hij ook niet voor de kinderen zorgen overigens).
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
17-10-2020 20:38
Nee maar serieus:

Mijn vrouw is dus misselijk en moe want zwanger.

Dus ik om half zeven met kind opgestaan en om 9 uur naar de markt gegaan en om 12 uur thuis, daarvoor keuken opgeruimd, gedweild was opgevouwen en was gedraaid. In de middag met kind gaan hardlopen en avondeten werd door mijn vrouw gekookt.
En dan hoor je dus minimaal een schouderklopje te krijgen van je vrouw (of beter natuurlijk: een goede beurt) omdat je zo faaaantastisch 'geholpen' hebt....
Hoe in hemelsnaam hoe kunnen vrouwen als TO genoegen nemen met zon mongool? Het is dat ik feministisch opgevoed ben anders zou ik echt een klootzak worden.
Ik begrijp het ook niet. En ik snap ook niet dat er mannen zijn die zich zo gedragen en denken dat dat normaal is! Wat jij beschrijft lijkt mij een stuk normaler. Jammer dat je vrouw zo'n last van de zwangerschap heeft trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Lieverd, je man spoort niet! Dit is geen normaal gedrag!! (voor het geval je het nog niet echt duidelijk tussen je oren had).

Wat ontzettend fijn dat het huis van jou is! Is de hypotheek (nog) hoog? Heeft je partner daar (veel) aan meebetaald? Anders kan dat misschien nog wel ingewikkeld worden als je uit elkaar wilt.
Heb je kansen op de arbeidsmarkt? Als je werk vindt, zou je moeder/iemand dan een tijdje willen inspringen tot je meer reguliere opvang geregeld hebt?

Ik zou aan de slag gaan, echt waar. Accepteren dat het niet meer beter wordt bij hem, dat praten geen zin heeft, dat afspraken maken niet gaat lukken en je eigen plan trekken. Als dat alleen lukt met kleine stapjes, prima, dan doe je het met kleine. stapjes. Maar dit wil je niet nog jarenlang. Niet voor jezelf, niet voor je kinderne.

Je leven kan ZO VEEL leuker dan dit!
Alle reacties Link kopieren
Zo hee, die heeft je goed met je rug tegen de muur gezet! Je kunt geen kant meer op. Back to the fifties!

Kom op he! Je hebt een keuze! Ik zou lekker van hem af gaan. En komt hij zijn afspraken niet na? Dan heb jij ook geen verplichtingen meer naar hem toe. Heel simpel. Het is niet anders.
Alle reacties Link kopieren
Maduixa schreef:
22-10-2020 17:04
En dan hoor je dus minimaal een schouderklopje te krijgen van je vrouw (of beter natuurlijk: een goede beurt) omdat je zo faaaantastisch 'geholpen' hebt....



Ik begrijp het ook niet. En ik snap ook niet dat er mannen zijn die zich zo gedragen en denken dat dat normaal is! Wat jij beschrijft lijkt mij een stuk normaler. Jammer dat je vrouw zo'n last van de zwangerschap heeft trouwens.
Nee schouderklopje hoeft niet.......maar als ik heel eerlijk ben vraag ik er soms wel om. Schaam schaam.
Alle reacties Link kopieren
Het huis is ook nog eens van jou? Blij om dat te horen, dat geeft jou zoveel meer mogelijkheden. Nu is het aan jou om die verder uit te zoeken.

Je zegt het zelf al: je bent bang dat hij gaat treiteren, stalken etc. Zeg even eerlijk: is dat misschien waarom het bij hem blijft? Omdat je vast zit?

Reken erop, dat hij vervelend gaat doen, want hij heeft alle voordeel bij de huidige situatie, ten koste van jou. Wapen jezelf met deze kennis, bereid je voor en zoek een advocaat of vraag ondersteuning bij maatschappelijk werk. Die eerste kan jou precies vertellen wat je kan en mag, die tweede kan je helpen overzicht te krijgen.

Ik heb aan allebei veel gehad toen ik van mijn ex af ging. Die wilde me ook altijd zo in de tang houden (je verhaal over oppas klinkt mij heel bekend...) en met hun hulp heb ik zijn handvatten op mij stuk voor stuk weg kunnen halen.
Alle reacties Link kopieren
Dit is geen relatie maar gewoon misbruik. Jij zit, in je eigen huis, gevangen. Mag kinderoppas en huishoudster zijn zonder eigen mening over wat dan ook. Je staat 24/7 tot zijn beschikking.

Neem mensen in je omgeving in vertrouwen. Praat met die vriendin of je moeder. En zoek professionele hulp bij maatschappelijk werk of het wijkteam. Die kunnen samen met jou een plan maken.
Alle reacties Link kopieren
Trap hem je huis uit, sodemieter z'n spullen op straat, verander de sloten op je deuren. Hij heeft niks te zoeken in JOUW huis. Hoe in godsnaam laat je het zover komen en laat je hem daar nog wonen terwijl hij je als stront behandelt? Waar zijn je grenzen? Hoe ver mag hij gaan? Tot je helemaal niets meer bent? Je bent zijn eigendom geworden. Wat een idioot die vent. Heb je al eens nagedacht dat je kind dit ook allemaal meekrijgt en deze dynamiek tussen pa en ma als normaal gaat zien? Niet gezond. Wegtrappen dus.
En meld jezelf bij een instantie/sociaal wijkteam, zodat zij alvast op de hoogte zijn van jouw situatie. Ik gok dat hij zich niet zomaar gewonnen geeft. Kom voor jezelf en je kind op! Laat je toch niet zo vernederen... je hoeft aan niemand toestemming te vragen om normaal te mogen leven hoor.

Echt oprechte vraag: hoe kan het toch dat vrouwen dit laten gebeuren? Zo schrijnend. De eerste beste man die tegen mij zegt dat ik niet mag werken, mag z'n spullen inpakken en trap ik dezelfde seconde nog m'n deur uit. Vader van m'n kind of niet. Ik eis respect van mijn partner voor mij en de kinderen en als dat niet vanzelfsprekend is, dan was je niks meer dan een zaaddonor. Hoef echt niet meer wakker te worden naast zo'n kerel hoor. Geen haar op m'n hoofd die daaraan denkt.
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
22-10-2020 20:46
Nee schouderklopje hoeft niet.......maar als ik heel eerlijk ben vraag ik er soms wel om. Schaam schaam.
Haha, weet je wat ik wel eens doe? Dan zeg ik tegen mijn man: steek je handen eens uit...? En dan pak ik ze beet, en sla ze een paar keer tegen elkaar. "Ik vind dat ik [insert welke huishoudelijke klus/kinderbezighouden activiteit dan ook] vandaag erg goed gedaan heb en wel een applausje heb verdiend' ;-)
Alle reacties Link kopieren
Schop die kerel de deur uit. Kun je welke oppas dan ook die jij vindt voldoen inschakelen als je eens een afspraak hebt. En je kunt gaan werken zonder gezeur aan je kop.

Mag hij accepteren hoe de situatie is.

Sorry, ik ben niet snel voor team ‘echtscheiding/uit elkaar gaan’ maar hier mis je echt niets aan. Wat een stuk brandhout zeg. Denk dat de kinderen het pas na twee weken door hebben dat hij er niet meer is.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
docotrandus schreef:
22-10-2020 16:17
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik vind dat u nu wel heel veel begrip voor deze dominant man opbrengt.

Quinti is zijn partner, niet zijn therapeut.

Er zijn ook mannen waarvan de exen vreemdgingen, die niet hun partner daarna willen domineren.
Dus ik verwacht dat een gesprek niet blijvend dingen oplost.

Van de andere kant: het kan het proberen waard zijn.
Ik zeg ook niet dat ze zijn therapeut is. Ze moet met hem in gesprek dat ze zo niet wil leven. En met iemand erbij zal ze minder snel overschreeuwd worden.

Verder heb ik net zoveel begrip voor de man als voor TO zelf. Ik kan ook roepen dat ze bij hem weg moet gaan, maar als dat (nu) niet is wat ze wil, zal ze toch een gesprek aan moeten gaan.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ziet eruit alsof dit het nieuwe topic is van viva. Staat volgende week in het magazine.

Dit is toch gewoon een topic, bij elkaar geraapt uit 3 andere, lopende topics.
thanx wijzigde dit bericht op 23-10-2020 14:13
1.49% gewijzigd
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook in een soortgelijke relatie gezeten, wel iets minder erg, want ik werkte gewoon enz, maar dit is geen normaal gedrag, dat begrijp je zelf ook wel toch? En ik denk persoonlijk dat je er beter aan doet als je voor jezelf kiest en de kids.. Hoe eng ook, maar dat kan je gewoon. En dat gemauw over dat hij dan ook zijn afspraken niet nakomt met omgang e.d., nou dan lekker niet toch? Is alleen maar bang makerij... En als hij ervoor kiest om zo triest te zijn, zijn kids niet te willen zien of moeilijk wilt doen met omgang, zodat hij jou lekker dwarszit, lekker laten gaan.. dan zijn je kids beter af bij jou.

Jij hebt ook een leven he en jammer genoeg heb je er maar 1, dus geniet en leef.
Alle reacties Link kopieren
Het is jou leven dat ook doorloopt. Als je niet tevreden ermee bent, dan moet je zaken veranderen. Je bent te ver over je grenzen gegaan en voor hem is dat normaal, hij kent jou niet anders.
Alle reacties Link kopieren
Maduixa schreef:
23-10-2020 00:25
Haha, weet je wat ik wel eens doe? Dan zeg ik tegen mijn man: steek je handen eens uit...? En dan pak ik ze beet, en sla ze een paar keer tegen elkaar. "Ik vind dat ik [insert welke huishoudelijke klus/kinderbezighouden activiteit dan ook] vandaag erg goed gedaan heb en wel een applausje heb verdiend' ;-)
Humor
Alle reacties Link kopieren
And gone she is.

Die komt volgens mij niet meer. Wilde mogelijk alleen reacties uitlokken, want waarschijnlijk is het niet eens echt.
Alle reacties Link kopieren
Zelfs de advocaat heeft er een hard hoofd in (oriënterend gesprek gehad).
Maar inderdaad maakt niet uit dat hij dan niet voor zn kinderen zorgt en zn afspraken niet nakomt, dan niet maar normaal is het niet.
Oppas helaas nog niet gevonden en gastouders en kinderdagverblijf vol. Terwijl er nu zoveel mensen thuis werken vanwege corona. Ik zoek verder.
Alle reacties Link kopieren
Weleens gehoord van de stilte behandeling? Daar is hij ook heel erg goed in.
Quinti schreef:
30-10-2020 11:13
Weleens gehoord van de stilte behandeling? Daar is hij ook heel erg goed in.
Tja, je kiest er zelf voor om die behandeling te ondergaan...nl : je schopt die mafketel de deur niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken dit gedrag.

Zorg dat je weet wat je rechten en plichten zijn. Ga stiekem op zoek naar een baan en knal op de dag (morgen, volgende week, volgende maand) dat jij er klaar voor bent die waardeloze gozer de deur uit.
Dan sta je 1-0.

Hij zal heel lastig gaan doen. Maak je borst maar nat, maar het zal je uiteindelijk je vrijheid teruggeven.

Heel veel sterkte! :hug:
fransjeg wijzigde dit bericht op 01-11-2020 09:57
Reden: Iets vergeten
7.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij werkte in het horeca bedrijf van haar partner (bediening). Op een gegeven moment wilde ze dat niet meer want ze had gestudeerd en wilde graag iets doen in het verlengde van haar studie. Ze stopte met werken.

Ze zat thuis. Man helemaal blij. Ze hoefde niets te doen, ze hadden een schoonmaakster in huis en eten nam hij mee uit het restaurant. Als ze eens boodschappen ging doen of bij mij op de koffie kwam, hing hij gelijk aan de telefoon om te vragen waar ze was.

Op een gegeven moment had ze dus een baan gevonden. Op haar 2e werkdag, zich klaarmakend om naar het werk te gaan, is de bom gebarsten. Hij wilde gewoon niet dat ze weg was, de hele dag thuis prima, zodat ze thuis was als hij thuis kwam, maar ze mocht gewoon niet van hem werken. Omdat ze haar nieuwe baan niet wilde opgeven is hij zelf weggegaan. Die had haar dus ook goed in de tang maar gelukkig is ze voor zichzelf opgekomen.
Alle reacties Link kopieren
Deze goede man is jou aan het isoleren en je volkomen afhankelijk aan het maken van hem zodat jij niet meer weg kunt.

Onmiddellijk vertrekken zou ik zeggen.
Niet geschoten is altijd mis
evelien2010 schreef:
22-10-2020 23:55
Dit is geen relatie maar gewoon misbruik. Jij zit, in je eigen huis, gevangen. Mag kinderoppas en huishoudster zijn zonder eigen mening over wat dan ook. Je staat 24/7 tot zijn beschikking.

Neem mensen in je omgeving in vertrouwen. Praat met die vriendin of je moeder. En zoek professionele hulp bij maatschappelijk werk of het wijkteam. Die kunnen samen met jou een plan maken.
Dit! En TO al doe het niet voor jezelf, doe het dan voor de kinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven