Vrouw aanspreken

19-05-2019 21:10 396 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik moet eerlijk toegeven dat ik al best veel heb gelezen over het aanspreken van vrouwen enzovoorts, maar wilde ook zelf een topic aanmaken op een forum en dacht aan dit forum. Gedurende mijn 25 jaren heb ik geen relatie gehad. Ik heb heel veel obstakels moeten overwinnen en op dit moment kan ik zeggen dat ik gelukkig ben en zelfwaarde heb ontwikkeld.

Echter, door die bepaalde persoonlijke omstandigheden loop ik ver achter wat betreft daten. Eerlijk gezegd wil ik hier een eind aan maken, al een lange tijd, en ik begin me te beseffen dat het ''het komt wel als het komt'' eigenlijk onzin is. Het gaat er bij mij niet zomaar komen, ook niet met hetgeen ik tot nu toe in mijn leven heb bereikt.

Vandaag was ik in de bieb en in de ochtend had ik mezelf beloofd dat als ik iemand zou zien zitten die er aantrekkelijk uitzag, dat ik haar dan zou aanspreken. Maar nee hoor, het lukte me niet, de angst om iemand aan te spreken was torenhoog, ik bevroor. Ik dacht echt bij mezelf wauw, wist niet dat het nog zo'n angst is. Dit heeft te maken met zelfvertrouwen op dit gebied.

En nee, ik spreek vrouwen niet aan op hun uiterlijk/ongewenste complimenten, maar ja het is wel het eerste waardoor ik een vrouw aanspreek. Ik wil meer vrouwen leren kennen, maar als haar persoonlijkheid mij niet aanstaat dan leave ik for a dime. Heb geen openingszin in mijn hoofd, behalve ''Hi zag je zitten en wilde je ontmoeten/spreken, mijn naam is ..'' en dan volgt er vanzelf wel iets uit mijn mond.

Ik vraag me af of de leden hier mannen hebben die jullie aanspreken. En dan bedoel ik overdag, uitgezonderd van complimenten/gefluit. iemand die op je afkomt en die aangeeft je te willen leren kennen. Vinden vrouwen het zelf heel vreemd als een man haar op die manier aanspreekt is eigenlijk mijn kernvraag? Zou dat echt zo erg zijn? Het is direct, maar ik heb geen zin in spelletjes. Ik kan prima zonder een vrouw leven, maar daarin schuilt ook het probleem, dat ik dan nooit zin heb om erop uit te gaan.
the_Wicked_Witch schreef:
20-05-2019 16:14
Ah kijk, een incel. Dat dacht ik op pagina 1 al.

Ja, precies wat ik dacht.
Je kreeg nog het voordeel van de twijfel TO maar helaas. So annoying.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Stel dat jij in de bieb zit en ineens komt er een vrouw naar je toe die zegt "Hoi, ik zag je zitten en ik wilde je leren kennen. Ik heet Miranda, hoe heet jij?" dan denk je toch ook WTF?
Wat ik nou echt niet snap van deze TO maar ook niet van andere mannen uit soortgelijke topics, is dat zij echt lijken te denken dat een wildvreemde vrouw zonder enige aanleiding aanspreken een geschikte manier is om aan een vriendin / snelle wip te komen. Denken ze echt dat dat de manier is waarop mensen elkaar leren kennen?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
tonkje schreef:
20-05-2019 16:46
Wat ik nou echt niet snap van deze TO maar ook niet van andere mannen uit soortgelijke topics, is dat zij echt lijken te denken dat een wildvreemde vrouw zonder enige aanleiding aanspreken een geschikte manier is om aan een vriendin / snelle wip te komen. Denken ze echt dat dat de manier is waarop mensen elkaar leren kennen?

Nee. Maar ze zien andere mannen ook met vriendinnen en vinden dat ze daar ook recht op hebben. En dan maakt de methode niet zoveel meer uit.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Het lijkt alsof je je niet realiseert dat die vrouwen echte mensen zijn, die daadwerkelijk iets aan het doen zijn in die bibliotheek. Ze hebben geen enkele plicht naar jou om een praatje te maken, of uitleg te geven over waarom ze dat niet willen of iets dergelijks.

Beeld je eens in dat allerlei homoseksuele mannen constant op je zaten te azen, waar je ook was, de supermarkt, de sportschool, de bib, of gewoon op straat. En naar je toe kwamen om zogenaamd 'een praatje te maken', maar eigenlijk iets anders met je wilden doen met je, iets wat je al van een kilometer ver ziet aankomen.

Hoe zou jij je daarbij voelen op een normale dag, waarop je gewoon naar de bibliotheek ging om wat te lezen, of te studeren?
Coerage schreef:
20-05-2019 16:51
Nee. Maar ze zien andere mannen ook met vriendinnen en vinden dat ze daar ook recht op hebben. En dan maakt de methode niet zoveel meer uit.
En dan kiezen ze maar voor de slechts denkbare manier?
Echt. Dit soort topics komen hier regelmatig voorbij en altijd denken die mannen dat wildvreemde vrouwen op rare plekken aanspreken een goede manier is. Waarom denken ze dat?
tonkje schreef:
20-05-2019 16:46

Op filmpjes van Pick Up-artists wordt dat op deze manier gebracht, en blijkbaar geloven sommige mannen dit soort bullshit.
nounou
Zazamaenade schreef:
20-05-2019 17:08
Op filmpjes van Pick Up-artists wordt dat op deze manier gebracht, en blijkbaar geloven sommige mannen dit soort bullshit.
Sommige mannen :frusty:

Wat iedereen hier al duidelijk maakt, al dan niet met leuke voorbeelden: tegen een vrouw in het wild iets zeggen als "Leuke schoenen heb je aan!" = helemaal prima. Zolang het ook echt gewoon betekent dat je vindt dat zij leuke schoeisel heeft en niet eigenlijk "Leuke schoenen heb je aan, neuken?"
Ik vind het bedreigend als een man me op een willekeurige plek aanspreekt op die manier. Wat als hij kwaad wordt als ik hem afwijs? Hij is blijkbaar een rare.

In de kroeg is dat anders, daar weet je dat het gebeurt.
tonkje schreef:
20-05-2019 17:12

Wat iedereen hier al duidelijk maakt, al dan niet met leuke voorbeelden: tegen een vrouw in het wild iets zeggen als "Leuke schoenen heb je aan!" = helemaal prima. Zolang het ook echt gewoon betekent dat je vindt dat zij leuke schoeisel heeft en niet eigenlijk "Leuke schoenen heb je aan, neuken?"
Hahaha! Goed voorbeeld en zooo waar!
tonkje schreef:
En alleen als je dat losjes en vrolijk zegt in het voorbijgaan. Niet vervolgens verwachtingsvol blijven staan en hopen dat je zo tot een gesprek komt met het oog op iemand leren kennen. En alleen als het bijzondere schoenen zijn, anders slaat het nergens op.
TO, ik krijg de indruk dat je niet veel met vrouwen van je eigen leeftijd praat, ook al beweer je het tegendeel.
Waar praat je over met je schoonzus, buurmeisje, studiegenoot, achternichtje?
Op dezelfde manier kun je ook kletsen met vrouwen om het ijs te breken zonder dat ze het idee krijgen dat ze aangeschoten wild zijn.
JuriaanB schreef:
20-05-2019 17:17
En alleen als je dat losjes en vrolijk zegt in het voorbijgaan. Niet vervolgens verwachtingsvol blijven staan en hopen dat je zo tot een gesprek komt met het oog op iemand leren kennen. En alleen als het bijzondere schoenen zijn, anders slaat het nergens op.
Precies!

@TO, dit is exact wat we hier bedoelen met "context".
tonkje schreef:
20-05-2019 17:03
En dan kiezen ze maar voor de slechts denkbare manier?
Echt. Dit soort topics komen hier regelmatig voorbij en altijd denken die mannen dat wildvreemde vrouwen op rare plekken aanspreken een goede manier is. Waarom denken ze dat?

Het komt voort uit wanhoop en frustratie.
De grondgedachte is: 'het lukt me toch niet'. Dus uit boosheid en frustratie kies je dan voor de kortste weg. Die niet werkt, maar hey, dat wist je toch al wel ('want de lange weg lukt ons ook niet'). Daarom ook hadden meerdere al aangegeven in dit topic dat TO er weinig moeite voor wil doen.
Wat we lezen is boosheid.
Misschien is dit al gevraagd in dit topic maar zo niet, even een vraag:
spreek jij ook onbekende mannen uit het niets aan om jezelf aan voor te stellen?

Is het antwoord nee: dan ben je bij die vrouwen op iets uit. Iedere vrouw voelt dat aan.
Daveotion schreef:
20-05-2019 17:37
spreek jij ook onbekende mannen uit het niets aan om jezelf aan voor te stellen?

Is het antwoord nee: dan ben je bij die vrouwen op iets uit. Iedere vrouw voelt dat aan.

Ja, is gevraagd:

Coerage schreef: ↑20-05-2019 00:17
Als jij bij de bushalte iets zegt tegen een man, bijvoorbeeld over dat het stroomt van de regen of omdat de bus laat is, zeg je toch ook niet: "Hoi ik ben Frans. De bus is laat hè".

Forever1994 schreef:
20-05-2019 00:22
Maar je bent toch niet op dezelfde manier in die persoon geinteresseerd denk ik dan? Natuurlijk doe ik dat dan niet.
En inderdaad Daveotion, dat voel je als vrouw aan. Maar dat wil hij niet weten.
Coerage schreef:
20-05-2019 17:22
Het komt voort uit wanhoop en frustratie.
De grondgedachte is: 'het lukt me toch niet'. Dus uit boosheid en frustratie kies je dan voor de kortste weg. Die niet werkt, maar hey, dat wist je toch al wel ('want de lange weg lukt ons ook niet'). Daarom ook hadden meerdere al aangegeven in dit topic dat TO er weinig moeite voor wil doen.
Wat we lezen is boosheid.

En als er nu iets onaantrekkelijk is, (of onveilig kan aanvoelen) wanneer een man je benadert is het wel een sfeer van boosheid en frustratie die om hem heen hangt. Dat voel je door alles heen.
nounou
O heerlijk topic dit.

Even een informatief linkje voor TO:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Incel
tonkje schreef:

Ik zou eerder denken dat ie gay was als ie interesse in mijn schoenen/kleding had! ;-D
redbulletje schreef:
20-05-2019 17:49
Ik zou eerder denken dat ie gay was als ie interesse in mijn schoenen/kleding had! ;-D
Dat is misschien wel een tip voor TO: maak een opmerking waardoor de vrouw denkt dat je homo bent. Want homo = veilig en dan kun je een verder praatje aanknopen zonder dat zij denkt: ‘eigenlijk bedoelt ie met alles wat ie zegt ‘neuken?’ :P
Daveotion schreef:
20-05-2019 17:37

Het punt is dat TO nou eenmaal ook op iets uit is. Hij wil die vrouw leren kennen en haar dat ook al gelijk expliciet laten weten. Eromheen praten met bijvoorbeeld een compliment over haar schoenen vindt hij 'manipulatief'.
Phineas schreef:
20-05-2019 17:59
Het punt is dat TO nou eenmaal ook op iets uit is. Hij wil die vrouw leren kennen en haar dat ook al gelijk expliciet laten weten. Eromheen praten met bijvoorbeeld een compliment over haar schoenen vindt hij 'manipulatief'.
Aha. Dus het is juist de bedoeling dat die vrouwen denken: ik weet waar het jou om gaat!
Is ook al genoemd dat het niet uitmaakt waar je over praat of wat je zegt, maar dat de meeste vrouwen er op bedacht zullen zijn dat je haar ziet zitten als je überhaupt een praatje met haar aanknoopt vanuit het niets? Dan kun je dus net zo goed over het weer gaan praten, i.p.v. jezelf meteen voor te stellen.
Ik snap dit nooit... heb je dan geen vrouwelijke vriendinnen? Ga je nergens heen waar vrouwen ook komen om sociaal te participeren? Festivals, clubs of hobbies, conferenties of conventies? Ik heb er zelf echt een hekel aan om aangesproken te worden in de bieb / bij de bushalte / in de supermarkt met een seksuele (of romantische) intentie. En ik kan niets met mannen of vrouwen die mij op basis van alleen mijn uiterlijk leuk vinden.

Ik vind vrouwen versieren helemaal niet zo moeilijk. Soms zijn ze hetero; dat is weleens jammer. Maar ik stap dan ook niet op vrouwen af alleen omdat ze een symmetrische gezichtsvorm of een oogstrelend figuur hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven