Vrouw aanspreken

19-05-2019 21:10 396 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik moet eerlijk toegeven dat ik al best veel heb gelezen over het aanspreken van vrouwen enzovoorts, maar wilde ook zelf een topic aanmaken op een forum en dacht aan dit forum. Gedurende mijn 25 jaren heb ik geen relatie gehad. Ik heb heel veel obstakels moeten overwinnen en op dit moment kan ik zeggen dat ik gelukkig ben en zelfwaarde heb ontwikkeld.

Echter, door die bepaalde persoonlijke omstandigheden loop ik ver achter wat betreft daten. Eerlijk gezegd wil ik hier een eind aan maken, al een lange tijd, en ik begin me te beseffen dat het ''het komt wel als het komt'' eigenlijk onzin is. Het gaat er bij mij niet zomaar komen, ook niet met hetgeen ik tot nu toe in mijn leven heb bereikt.

Vandaag was ik in de bieb en in de ochtend had ik mezelf beloofd dat als ik iemand zou zien zitten die er aantrekkelijk uitzag, dat ik haar dan zou aanspreken. Maar nee hoor, het lukte me niet, de angst om iemand aan te spreken was torenhoog, ik bevroor. Ik dacht echt bij mezelf wauw, wist niet dat het nog zo'n angst is. Dit heeft te maken met zelfvertrouwen op dit gebied.

En nee, ik spreek vrouwen niet aan op hun uiterlijk/ongewenste complimenten, maar ja het is wel het eerste waardoor ik een vrouw aanspreek. Ik wil meer vrouwen leren kennen, maar als haar persoonlijkheid mij niet aanstaat dan leave ik for a dime. Heb geen openingszin in mijn hoofd, behalve ''Hi zag je zitten en wilde je ontmoeten/spreken, mijn naam is ..'' en dan volgt er vanzelf wel iets uit mijn mond.

Ik vraag me af of de leden hier mannen hebben die jullie aanspreken. En dan bedoel ik overdag, uitgezonderd van complimenten/gefluit. iemand die op je afkomt en die aangeeft je te willen leren kennen. Vinden vrouwen het zelf heel vreemd als een man haar op die manier aanspreekt is eigenlijk mijn kernvraag? Zou dat echt zo erg zijn? Het is direct, maar ik heb geen zin in spelletjes. Ik kan prima zonder een vrouw leven, maar daarin schuilt ook het probleem, dat ik dan nooit zin heb om erop uit te gaan.
Forever1994 schreef:
21-05-2019 14:07
Dank je voor deze reactie! Heb dat inderdaad niet zo met kletspraatjes. En ja je hebt ook gelijk over wat ik wilde doen, is inderdaad creepy.

Via vriendenkring ken ik ook weer niet talloze vrouwen of wat dan ook. Een beste vriendin en vriend en paar vriendinnen.

Meer uitgaan, bars, concerten en sport. Maar eerlijk te zijn loop dit topic ook nogal uit de hand, ook mede door mij hoor, want het is zeg maar 1 a 2x per week dat ik uitga.
Maar als je elke week uitgaat, waarom wil je dan iemand versieren in de bieb?
Ah, ik zie dat je al Tinder gaat proberen. Ik heb zelf ook goede ervaringen met OKcupid en Bumble.

Wat betreft Tinder: niet te lang chatten, gewoon snel een drankje plannen / koffie halen samen. In het echt is toch veel beter om te bepalen of je bij elkaar past, en sommige mensen zitten vooral op Tinder om spannend te chatten zonder dat ze echt op zoek zijn. Ook als je twijfelt of ze het wel is gewoon proberen - een beetje ervaring kan geen kwaad!
Forever1994 schreef:
21-05-2019 14:17
Ik vind het wel fascinerend hoe weinig er wel niet over blijft om tegen iemand te zeggen tijdens uitgaan/bar. Als ‘hey alles goed’ zeggen al creepy is...

Niet vreemd bedoeld, maar dit is precies wat ik dacht, alles is creepy. Waar wil je het in een bar over hebben? ObamaCare? Valt weinig te zeggen behalve ‘wat vind je van dit nummer’ dat is het enige wat wellicht nog interessant is..
Wat verwacht je dan hoe het loopt als je een vrouw op jouw manier aanspreekt, geen kletspraatje wil doen en geen drankje wil aanbieden?
Wat gebeurt er dan in jouw eigen scenario?
Overigens, in de bieb is toch makkelijk: "hey, da's een goed boek! Bij welke passage ben je?"

Moet je wel zorgen dat je een beetje belezen bent, zodat je daadwerkelijk over het boek kan praten.

Als je niks met boeken hebt, maar wel steeds in de bibliotheek rondhangt, dan ben je wel een weirdo.
JuriaanB schreef:
21-05-2019 11:24
TO, je denkt dat er een soort trucje, een zinnetje, een manier is waarmee je vrouwen "veilig en succesvol" kunt aanspreken, los van de context of de vrouw in kwestie. Je wilt het krampachtig zien als een soort Geheime Sleutel die toegang geeft tot de vrouwen waarop jij valt. En sleutel die jij nog niet in je bezit hebt, maar die er volgens jou wel moet zijn. Reacties die je krijgt probeer je samen te vatten tot een eenduidige conclusie waarbij je alle nuances en contextuele informatie wegmikt. Wanhopig op zoek naar de Geheime Sleutel.

Nou, die sleutel is er dus niet. Niet op die manier. Het is geen trucje, geen zinnetje, geen handeling, geen IF THIS THEN THAT. De sleutel ben je zelf, met je houding, je gedrag, je woorden, je intonatie, je uitstraling, je intenties, je gevoel voor interactie, je empathie, je inlevingsvermogen.

Inderdaad.
Je zou voor de gein eens 'the secret key' samen met 'dating women' moeten intikken in een zoekmachine :lol: (waarom weet ik dit soort dingen :facepalm: )
Die secret key is er schijnbaar wel degelijk, dus......
nounou
En over creepy gevonden worden: is dat nou zo'n ramp voor jou? Mensen (mannen en vrouwen) die me niet kennen vinden mij raar, een vieze pot met dikke poten of een bitch. En vast ook weleens creepy. Snapshot oordelen moet je ook een beetje van je af laten glijden. Als een vrouw je creepy vindt, neem dan afstand of pas je gedrag aan (je bent je immers bewust hoeveel vrouwen met misbruik en intimidatie te maken hebben gehad, dus voor haar is het sowieso, ja echt, naarder dan voor jou) en laat het verder los (want jij weet dat je niet van plan was om haar angst aan te jagen).
S-Meds schreef:
21-05-2019 15:03
ben jij die jongen die dan wild gaat dansen?

Exact wat ik ook dacht.
nounou
Zazamaenade schreef:
21-05-2019 15:10
Inderdaad.
Je zou voor de gein eens 'the secret key' samen met 'dating women' moeten intikken in een zoekmachine :lol: (waarom weet ik dit soort dingen :facepalm: )
Die secret key is er schijnbaar wel degelijk, dus......
Gedaan. En Hey! De sleutel is Hey!
https://www.youtube.com/watch?v=qelvBe4tLh4
Tuptop schreef:
21-05-2019 15:08
Overigens, in de bieb is toch makkelijk: "hey, da's een goed boek! Bij welke passage ben je?"

Moet je wel zorgen dat je een beetje belezen bent, zodat je daadwerkelijk over het boek kan praten.
Of je maakt een opmerking over de titel of de voorkant.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
JuriaanB schreef:
21-05-2019 17:31
:rofl:
JuriaanB schreef:
Bij een he! Op zo’n toon verwacht ik daarna iets als ‘je verliest je sleutel!’ Of ‘je rijdt door rood!’ En er komt al een auto aangescheurd om me te overrijden.

Bepaald geen pick-up line.
Hey alles goed is niet creepy. Gewoon saai en fantasieloos en in werkelijk élke situatie te gebruiken. En er is geen goed antwoord op te geven, het nodigt ook niet uit tot een gesprek.

Als ik mensen wil aanspreken dan verzin ik iets. Ik zorg dat ik in de buurt kom te staan of zitten en maak een opmerking over iets, maak een grapje. Over iets wat er op dat moment is, iets dat niet gebeurde of iets gemeenschappelijks. Werkt eigenlijk altijd.

Vrouwen versieren is niet zo heel moeilijk. Mannen versieren is ook niet moeilijk, maar ik probeer alletwee weleens en vrouwen zijn echt niet ingewikkelder dan mannen hoor. Adelaide schreef het ook al, het is niet zo’n mijnenveld als jij beschrijft.

Maar op Hey alles goed, ga je nooit echt een leuke reactie krijgen. In het állerbeste geval een ‘ja hoor met jou’ en dan zeg jij ja goed en ben je uitgeluld
Ik vind 'hey, alles goed' typisch iets dat je tegen bekenden zegt eigenlijk. Als je iemand onverwacht tegenkomt. Ik zou dus, als ik zo aangesproken word, even twijfelen of ik je ken en vergeten ben, maar dan waarschijnlijk denken dat je me voor een ander aanziet. Lijkt me niet wat je wilt.
JuriaanB schreef:
:applause:
En dan die commentaren die eronder staan: I tried it, and she just said, "Hay is for horses." Thanks a lot! JK.

Dit is waarom het overdag moet: Het wordt 'daygame' genoemd. Tom Torero heeft de inleiding van deze video opgenomen in zijn rommelkamertje. https://www.youtube.com/watch?v=Q-Sehh-yD-c
Hij is ook nogal van het "Hey", daar is dus consensus over onder de heren :proud:
zazamaenade wijzigde dit bericht op 21-05-2019 20:27
8.61% gewijzigd
nounou
Ga gewoon oefenen zou ik zeggen, begin bij bejaarde vrouwen en dan ga je steeds een stapje verder. Tegen de tijd dat je aan bloedmooie vrouwen toe bent, heb je wat ervaring met onbekende vrouwen aanspreken.
-jolijn- schreef:
21-05-2019 20:27
Ga gewoon oefenen zou ik zeggen, begin bij bejaarde vrouwen en dan ga je steeds een stapje verder. Tegen de tijd dat je aan bloedmooie vrouwen toe bent, heb je wat ervaring met onbekende vrouwen aanspreken.
Forever1994: Dag mevrouw, is alles goed met u? (wel je taal aanpassen aan de doelgroep)
Bejaarde mevrouw: Ach jongen, ik mag niet klagen, maar ... En voor je het weet ben je een uur verder. ;-D
tonkje schreef:
21-05-2019 17:47
Bij een he! Op zo’n toon verwacht ik daarna iets als ‘je verliest je sleutel!’ Of ‘je rijdt door rood!’ En er komt al een auto aangescheurd om me te overrijden.

Bepaald geen pick-up line.
Inderdaad. Ik vind die kerel trouwens een creep eersteklas. Zelfs als man. Volgens mij spoort die vent niet. Echt een engerd.
Zazamaenade schreef:
21-05-2019 20:22
Dit is waarom het overdag moet: Het wordt 'daygame' genoemd. Tom Torero heeft de inleiding van deze video opgenomen in zijn rommelkamertje. https://www.youtube.com/watch?v=Q-Sehh-yD-c
Hij is ook nogal van het "Hey", daar is dus consensus over onder de heren :proud:
Fucking hell, het blijkt op YT te wemelen van de Hey-roepende machootjes die De Geheime Sleutel tot de vrouwtjes blijken te hebben. Wat een gladjakkers.
JuriaanB schreef:
21-05-2019 23:05
Fucking hell, het blijkt op YT te wemelen van de Hey-roepende machootjes die De Geheime Sleutel tot de vrouwtjes blijken te hebben. Wat een gladjakkers.

Ja klopt:

https://youtu.be/lAY5XQuuOk8

:proud:
Abundance-of-Freedom schreef:
21-05-2019 23:13
Ja klopt:

https://youtu.be/lAY5XQuuOk8

:proud:
Dit is toch een verborgen-cameraparodie he? Ja toch?

Hey!
JuriaanB schreef:
21-05-2019 23:28
Dit is toch een verborgen-cameraparodie he? Ja toch?

Hey!
Prank video. Hij heeft videos waarin hij vrouwen versierd (soms in de bieb met een roos :redrose: )

Die vrouwen gaan er helemaal op in, vinden hem helemaal cute en zijn bereid hun nummer te geven.

Dan zegt hij dat het een prank is, vrouwen helemaal teleurgesteld :D
21-05-2019 23:39
Prank video. Hij heeft videos waarin hij vrouwen versierd (soms in de bieb met een roos :redrose: )

Die vrouwen gaan er helemaal op in, vinden hem helemaal cute en zijn bereid hun nummer te geven.

Wat een sneuneus.
21-05-2019 23:39

Het enige wat hij bereikt is dat die vrouwen (en vrouwen die het kijken) voortaan minder open staan om aangesproken te worden.
Maar dat er dus vrouwen zijn die vallen voor zo'n over-the-top-benadering vind ik wel verbazingwekkend. Jammer dat ze niet de vrouwen laten zien die er niet van gediend zijn, want die zijn er toch ook wel mag ik hopen.
JuriaanB schreef:
22-05-2019 00:35
Maar dat er dus vrouwen zijn die vallen voor zo'n over-the-top-benadering vind ik wel verbazingwekkend. Jammer dat ze niet de vrouwen laten zien die er niet van gediend zijn, want die zijn er toch ook wel mag ik hopen.
Waarschijnlijk de meerderheid.

Er zijn wel meer filmpjes op YouTube om aan te tonen dat vrouwen dom/stom/golddiggers zijn, maar ze gaan natuurlijk niet de vrouwen laten zien die lachend weglopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven