Vrouw aanspreken
zondag 19 mei 2019 om 21:10
Hi allemaal,
Ik moet eerlijk toegeven dat ik al best veel heb gelezen over het aanspreken van vrouwen enzovoorts, maar wilde ook zelf een topic aanmaken op een forum en dacht aan dit forum. Gedurende mijn 25 jaren heb ik geen relatie gehad. Ik heb heel veel obstakels moeten overwinnen en op dit moment kan ik zeggen dat ik gelukkig ben en zelfwaarde heb ontwikkeld.
Echter, door die bepaalde persoonlijke omstandigheden loop ik ver achter wat betreft daten. Eerlijk gezegd wil ik hier een eind aan maken, al een lange tijd, en ik begin me te beseffen dat het ''het komt wel als het komt'' eigenlijk onzin is. Het gaat er bij mij niet zomaar komen, ook niet met hetgeen ik tot nu toe in mijn leven heb bereikt.
Vandaag was ik in de bieb en in de ochtend had ik mezelf beloofd dat als ik iemand zou zien zitten die er aantrekkelijk uitzag, dat ik haar dan zou aanspreken. Maar nee hoor, het lukte me niet, de angst om iemand aan te spreken was torenhoog, ik bevroor. Ik dacht echt bij mezelf wauw, wist niet dat het nog zo'n angst is. Dit heeft te maken met zelfvertrouwen op dit gebied.
En nee, ik spreek vrouwen niet aan op hun uiterlijk/ongewenste complimenten, maar ja het is wel het eerste waardoor ik een vrouw aanspreek. Ik wil meer vrouwen leren kennen, maar als haar persoonlijkheid mij niet aanstaat dan leave ik for a dime. Heb geen openingszin in mijn hoofd, behalve ''Hi zag je zitten en wilde je ontmoeten/spreken, mijn naam is ..'' en dan volgt er vanzelf wel iets uit mijn mond.
Ik vraag me af of de leden hier mannen hebben die jullie aanspreken. En dan bedoel ik overdag, uitgezonderd van complimenten/gefluit. iemand die op je afkomt en die aangeeft je te willen leren kennen. Vinden vrouwen het zelf heel vreemd als een man haar op die manier aanspreekt is eigenlijk mijn kernvraag? Zou dat echt zo erg zijn? Het is direct, maar ik heb geen zin in spelletjes. Ik kan prima zonder een vrouw leven, maar daarin schuilt ook het probleem, dat ik dan nooit zin heb om erop uit te gaan.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik al best veel heb gelezen over het aanspreken van vrouwen enzovoorts, maar wilde ook zelf een topic aanmaken op een forum en dacht aan dit forum. Gedurende mijn 25 jaren heb ik geen relatie gehad. Ik heb heel veel obstakels moeten overwinnen en op dit moment kan ik zeggen dat ik gelukkig ben en zelfwaarde heb ontwikkeld.
Echter, door die bepaalde persoonlijke omstandigheden loop ik ver achter wat betreft daten. Eerlijk gezegd wil ik hier een eind aan maken, al een lange tijd, en ik begin me te beseffen dat het ''het komt wel als het komt'' eigenlijk onzin is. Het gaat er bij mij niet zomaar komen, ook niet met hetgeen ik tot nu toe in mijn leven heb bereikt.
Vandaag was ik in de bieb en in de ochtend had ik mezelf beloofd dat als ik iemand zou zien zitten die er aantrekkelijk uitzag, dat ik haar dan zou aanspreken. Maar nee hoor, het lukte me niet, de angst om iemand aan te spreken was torenhoog, ik bevroor. Ik dacht echt bij mezelf wauw, wist niet dat het nog zo'n angst is. Dit heeft te maken met zelfvertrouwen op dit gebied.
En nee, ik spreek vrouwen niet aan op hun uiterlijk/ongewenste complimenten, maar ja het is wel het eerste waardoor ik een vrouw aanspreek. Ik wil meer vrouwen leren kennen, maar als haar persoonlijkheid mij niet aanstaat dan leave ik for a dime. Heb geen openingszin in mijn hoofd, behalve ''Hi zag je zitten en wilde je ontmoeten/spreken, mijn naam is ..'' en dan volgt er vanzelf wel iets uit mijn mond.
Ik vraag me af of de leden hier mannen hebben die jullie aanspreken. En dan bedoel ik overdag, uitgezonderd van complimenten/gefluit. iemand die op je afkomt en die aangeeft je te willen leren kennen. Vinden vrouwen het zelf heel vreemd als een man haar op die manier aanspreekt is eigenlijk mijn kernvraag? Zou dat echt zo erg zijn? Het is direct, maar ik heb geen zin in spelletjes. Ik kan prima zonder een vrouw leven, maar daarin schuilt ook het probleem, dat ik dan nooit zin heb om erop uit te gaan.
dinsdag 21 mei 2019 om 11:52
Forever1994 schreef: ↑21-05-2019 11:48Oh wacht dus ‘hey alles goed’ kan niet worden gezegd tijdens uitgaan, want creepy gaan we weer....
Sowieso 'hey, alles goed' is niet echt Nederlands.
dinsdag 21 mei 2019 om 11:53
Het is allemaal de schuld van vrouwen.Forever1994 schreef: ↑21-05-2019 11:46Dit is begrippen waar niemand iets mee kan ‘sociaal vaardig’. Genoeg mannen die ik ken die tegen dit probleem aanlopen. Ben niet de enige of wat dan ook, en ja, ook genoeg in de clubs en bars waar ik naar toe ga...dus tja. Het is een groter probleem dan dat het slechts een individueel probleem is - een vrouw aanspreken- juist door een stempel van creepiness.
dinsdag 21 mei 2019 om 11:57
Zou je ook willen reageren op de posts met inhoudelijke adviezen, zoals bijvoorbeeld die andere van JurriaanB? Je focust nu op de verkeerde dingen.Forever1994 schreef: ↑21-05-2019 11:48Oh wacht dus ‘hey alles goed’ kan niet worden gezegd tijdens uitgaan, want creepy gaan we weer....
dinsdag 21 mei 2019 om 12:01
Is het niet Zweeds voor 'hoi'?the_Wicked_Witch schreef: ↑21-05-2019 11:50Nee hoor. "Hey" zeggen tegen iemand die je niet kent is gewoon onbeleefd.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
dinsdag 21 mei 2019 om 12:03
Hij ziet zichzelf als creepy, aangezien hij het steeds heeft over creepyness. Ja, dan wordt het een selffulfilling prophecy
.
En TO je zegt mensen aanspreken is geen rocketscience.
Maar vrouwen aanspreken is een Groot Ding.
Vrouwen zijn geen mensen?
anoniem_376303 wijzigde dit bericht op 21-05-2019 12:05
Reden: Spatie
Reden: Spatie
0.57% gewijzigd
dinsdag 21 mei 2019 om 12:05
Hay’s for horsesthe_Wicked_Witch schreef: ↑21-05-2019 11:50Nee hoor. "Hey" zeggen tegen iemand die je niet kent is gewoon onbeleefd.
dinsdag 21 mei 2019 om 12:34
Moest ineens denken aan boer Olke uit Boer Zoekt Vrouw: https://www.youtube.com/watch?v=DbwTtHpfqvE
dinsdag 21 mei 2019 om 12:40
Jezus, ik zou me aangerand voelen na zo'n 'begroeting' (lees: besnuffeling/lebber-actie)JuriaanB schreef: ↑21-05-2019 12:34Moest ineens denken aan boer Olke uit Boer Zoekt Vrouw: https://www.youtube.com/watch?v=DbwTtHpfqvE
dinsdag 21 mei 2019 om 12:41
TO, als jij kletspraatjes saai vindt, ben jij waarschijnlijk ook deel van de groep mensen die daar niet zo op zit te wachten met vreemden in de supermarkt / bibliotheek. Dat mag best; sommige mensen houden wel van smalltalk, en andere mensen niet. Echter, zoals je zelf ook wel door hebt nu geloof ik, is een gesprek beginnen met Grote Bijbedoelingen met een volslagen vreemde vrouw veel te gedwongen en ongemakkelijk. Het kan dus dat deze manier van versieren (het aanspreken van mensen in de publieke ruimte en kijken of er een soort van chemie ontstaat) gewoon helemaal niet bij jou past (want 99 van de 100 keer blijft het bij een kletspraatje, en als je daar helemaal geen plezier uithaalt, dan is het voor jou niet leuk en straal je dat ook uit). Waarom probeer je het niet
- met Tinder of online daten
- via je vriendenkring
- speed daten of dat soort events
Ik negeerde "hey alles goed" ook altijd op Tinder. Wat voor reactie verwacht iemand daar op? "Ja" zegt helemaal niets, en "nee" - dat gaat je niets aan, want ik ken je niet.
- via je vriendenkring
Ik negeerde "hey alles goed" ook altijd op Tinder. Wat voor reactie verwacht iemand daar op? "Ja" zegt helemaal niets, en "nee" - dat gaat je niets aan, want ik ken je niet.
dinsdag 21 mei 2019 om 12:59
dinsdag 21 mei 2019 om 13:02
Typisch weer zo'm Incel. Recht denken te hebben op een relatie of seks, en als dat niet lukt, ligt het aan al die vrouwen. We mogen nog in ons handjes knijpen dat hij eerst een soort van praatje wil aanknopen. De enige uitweg is zeggen dat je al het 'bezit' bent van een andere man.
Creativity is intelligence having fun
dinsdag 21 mei 2019 om 14:02
Hopelijk is dit een grap. Loop over straat ‘hey’ tegen iemand en die ander persoon ‘jezus wat onbeleefd’the_Wicked_Witch schreef: ↑21-05-2019 11:50Nee hoor. "Hey" zeggen tegen iemand die je niet kent is gewoon onbeleefd.
dinsdag 21 mei 2019 om 14:07
Dank je voor deze reactie! Heb dat inderdaad niet zo met kletspraatjes. En ja je hebt ook gelijk over wat ik wilde doen, is inderdaad creepy.Adelaide schreef: ↑21-05-2019 12:41TO, als jij kletspraatjes saai vindt, ben jij waarschijnlijk ook deel van de groep mensen die daar niet zo op zit te wachten met vreemden in de supermarkt / bibliotheek. Dat mag best; sommige mensen houden wel van smalltalk, en andere mensen niet. Echter, zoals je zelf ook wel door hebt nu geloof ik, is een gesprek beginnen met Grote Bijbedoelingen met een volslagen vreemde vrouw veel te gedwongen en ongemakkelijk. Het kan dus dat deze manier van versieren (het aanspreken van mensen in de publieke ruimte en kijken of er een soort van chemie ontstaat) gewoon helemaal niet bij jou past (want 99 van de 100 keer blijft het bij een kletspraatje, en als je daar helemaal geen plezier uithaalt, dan is het voor jou niet leuk en straal je dat ook uit). Waarom probeer je het niet
- via je vriendenkring
Via vriendenkring ken ik ook weer niet talloze vrouwen of wat dan ook. Een beste vriendin en vriend en paar vriendinnen.
Meer uitgaan, bars, concerten en sport. Maar eerlijk te zijn loop dit topic ook nogal uit de hand, ook mede door mij hoor, want het is zeg maar 1 a 2x per week dat ik uitga.
dinsdag 21 mei 2019 om 14:11
Forever1994 schreef: ↑21-05-2019 14:02Hopelijk is dit een grap. Loop over straat ‘hey’ tegen iemand en die ander persoon ‘jezus wat onbeleefd’
Als je iemand niet kent is dat onbeleefd ja. Maar hey, doe vooral niets met de tips die je hier krijgt joh. Als je het allemaal zo goed weet heb je in no time iemand versierd lijkt me.
dinsdag 21 mei 2019 om 14:14
Dus in een bar ‘hey alles goed’ is onbeleefd. Oke, weet je, beter ga ik het zelf gewoon bekijken.the_Wicked_Witch schreef: ↑21-05-2019 14:11Als je iemand niet kent is dat onbeleefd ja. Maar hey, doe vooral niets met de tips die je hier krijgt joh. Als je het allemaal zo goed weet heb je in no time iemand versierd lijkt me.
dinsdag 21 mei 2019 om 14:17
Ik vind het wel fascinerend hoe weinig er wel niet over blijft om tegen iemand te zeggen tijdens uitgaan/bar. Als ‘hey alles goed’ zeggen al creepy is...
Niet vreemd bedoeld, maar dit is precies wat ik dacht, alles is creepy. Waar wil je het in een bar over hebben? ObamaCare? Valt weinig te zeggen behalve ‘wat vind je van dit nummer’ dat is het enige wat wellicht nog interessant is..
Niet vreemd bedoeld, maar dit is precies wat ik dacht, alles is creepy. Waar wil je het in een bar over hebben? ObamaCare? Valt weinig te zeggen behalve ‘wat vind je van dit nummer’ dat is het enige wat wellicht nog interessant is..
dinsdag 21 mei 2019 om 14:17
Forever1994 schreef: ↑21-05-2019 14:14Dus in een bar ‘hey alles goed’ is onbeleefd. Oke, weet je, beter ga ik het zelf gewoon bekijken.
Dat is onbeleefd ja. Ik ga daar in ieder geval niet op in. Er zijn zo 10 andere zinnen te bedenken die uitnodigen tot een gesprek.
Maar inderdaad, ga het lekker zelf uit zoeken, na 100 keer op je bek gaan valt er wellicht nog een kwartje.
dinsdag 21 mei 2019 om 14:25
Kun je nou echt niets verzinnen om over te praten?Forever1994 schreef: ↑21-05-2019 14:17Ik vind het wel fascinerend hoe weinig er wel niet over blijft om tegen iemand te zeggen tijdens uitgaan/bar. Als ‘hey alles goed’ zeggen al creepy is...
Doe net of je bij de kapper bent: "Heb je vakantieplannen?" "Nog goede films gezien?" "Ga je stemmen morgen?" "Kun je een goede Netflix-serie aanbevelen?" "Hoe heet deze groep/zanger/zangeres ook alweer?" "Ga je naar Pinkpop/Lowlands/ander festival/Guus Meeuwis/Kraantje Pappie/de Jeugd van Tegenwoordig/Coldplay/Duncan Lawrence"?
dinsdag 21 mei 2019 om 14:42
dinsdag 21 mei 2019 om 14:57
Maar waarom dan niet tinder of speed daten? In een bar loop je tegen precies hetzelfde aan als je een wildvreemde vrouw aanspreekt, namelijk: je moet met kletspraatjes aftasten of ze openstaat voor sociaal contact, en dan ook nog of er chemie ontstaat, dus dan voel je je al snel afgekapt en blijft het oppervlakkig (en dus voor jou saai).
Op Tinder of een dating event ben je allebei op zoek naar een klik. Dat maakt het al zoveel makkelijker.
En "hey alles goed" is niet per se creepy. Het is wel totaal oninteressant. Het is al een nietszeggende opening tussen vrienden, laat staan als je iemand niet kent.
Op Tinder of een dating event ben je allebei op zoek naar een klik. Dat maakt het al zoveel makkelijker.
En "hey alles goed" is niet per se creepy. Het is wel totaal oninteressant. Het is al een nietszeggende opening tussen vrienden, laat staan als je iemand niet kent.
dinsdag 21 mei 2019 om 15:03
ben jij die jongen die dan wild gaat dansen?Forever1994 schreef: ↑21-05-2019 14:07Dank je voor deze reactie! Heb dat inderdaad niet zo met kletspraatjes. En ja je hebt ook gelijk over wat ik wilde doen, is inderdaad creepy.
Via vriendenkring ken ik ook weer niet talloze vrouwen of wat dan ook. Een beste vriendin en vriend en paar vriendinnen.
Meer uitgaan, bars, concerten en sport. Maar eerlijk te zijn loop dit topic ook nogal uit de hand, ook mede door mij hoor, want het is zeg maar 1 a 2x per week dat ik uitga.
dinsdag 21 mei 2019 om 15:03
Er zijn ook veel creepy mannen. Dat komt niet uit de lucht vallen. Zelfs normale mannen hebben er vaak geen benul van hoe veel vrouwen hun leven aanpassen om creepy mannen te ontwijken.Forever1994 schreef: ↑21-05-2019 11:48Oh wacht dus ‘hey alles goed’ kan niet worden gezegd tijdens uitgaan, want creepy gaan we weer....
Want als we te naïef en meegaand zijn, en er gebeurt wat, dan is het "had ze maar geen kort rokje moeten dragen, niet moeten drinken, niet haar nummer moeten geven, niet de lift moeten accepteren, niet te familiair moeten zijn, niet valse hoop moeten geven door te glimlachen".
Tja, dan krijg je dus dat vrouwen oppassen.
Willen mannen dat vrouwen minder op hun hoede zijn bij onbekende mannen, dan zouden ze creepy mannen vaker moeten aanspreken ipv klagen over het gevolg van hun gedrag (=voorzichtige vrouwen).