Vrouwen?

31-05-2010 05:01 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames, opgelet, graag jullie advies!

In het kort. Ik heb een bijzonder mooie dame ontmoet.

Met haar heb ik elke week seks.

Volgens mij heb ik de volgende fouten gemaakt.

Ik heb haar in korte tijd diverse kadootjes gegeven.

Ik heb haar een tijd smsjes en emails gestuurd (ze komt dus niet zelf eens met zoiets, ze stuurt me wel wat terug steeds)

Ik geef haar teveel complimentjes en zeg dat ik me erg tot haar aangetrokken voel. Ik laat teveel merken dat ik haar heel graag zie.

- Ze is gescheiden en heeft kinderen waarvoor ze zorgt (al wat ouder).

Ze stort bij mij mijn hart uit en ik bied haar een luisterend oor.

Nou komt het:

Ik heb het met haar er over gehad om elkaar meer te ontmoeten.

En daar antwoordde ze op: Liever niet want ik wil het spannend houden.

Mijn conclusie: Ze wilt afstand blijven houden.

Hoe kan ik hier verandering in brengen?
quote:Donkeyshot schreef op 01 juni 2010 @ 01:19:

Hoofdregel 1: houd haar in onzekerheid

Hoofdregel 2: laat haar wachten.

Je hebt fors tegen beide hoofdregels gezondigd en nu zit je met de gebakken peren. Zij trekt aan de touwtjes en jij bent aan haar overgeleverd.

Het enige wat nog zou kunnen helpen: neem er nog een vriendin bij. Niet stiekem maar openlijk.

Misschien schopt ze je dan buiten maar het kan ook zijn dat ze dan juist meer moeite voor je gaat doen.Wat een kul. Spelltje spelen is spelletje krijgen.
quote:pooky schreef op 01 juni 2010 @ 02:01:

[...]

Nee. Kun jij wel uitleggen waarom je dit hier plaatst en waarom je hoopt dat de reactie op jouw actie hier verklaard wordt?

Mijn insteek was eigenlijk dat er inderdaad een soort verklaring zou komen waarin door iemand die in een vergelijkbare situatie heeft gezeten, maar dan van de kant van de vrouw uit, aan zou kunnen geven waarom er door haar zo'n actie uitgezet wordt.

Kortom, de ervaringen en manieren waarop vrouwen nadenken, daarvan dacht ik dat dit mij enige hulp zou kunnen geven om verder met haar te gaan, maar dan op een goede manier.

Is dat zo moeilijk te begrijpen?

Ik begrijp wel dat de ene vrouw de andere niet is en dat er dus een verscheidenheid aan reakties komt.

Uitgaande dat het allemaal goed bedoelde reakties zijn kan ik kijken wat het meest relevant is/toepasbaar is voor de situatie waarin ik verkeer.
Als jij op dezelfde manier doorgaat zal haar houding niet veranderen; jij komt immers toch wel weer opdraven, zonder dat ze er ook maar iets voor hoeft te doen? Misschien is ze best wel dol op je, maar wil/kan dat voor zichzelf nog niet (h)erkennen.

Ik kan je maar één advies geven. Vertel haar wie en hoe je bent, wat jij wilt met je leven en waar jij je goed bij voelt (hou het bij jezelf dus), geef haar twee weken de tijd om na te denken of ze daar wel of niet in mee wil gaan... en ga dan door met je leven.
Filosofisch gezien was de eerste mens ter wereld die online was... een koorddanser.
Ik geef niet snel op, maar de kans dat een klap dan harder aan komt is stukken groter natuurlijk.

Ondertussen heb ik alweer iets verzonnen om haar uit de tent te lokken. Maar of het succesvol is weet ik niet.

Ik ga haar vragen om deze week maar een keertje over te slaan, want ze wil het toch 'zo spannend' houden.

Ik moet er eerst nog eens goed over nadenken.
quote:pooky schreef op 01 juni 2010 @ 02:34:

[...]

Wat een kul. Spelltje spelen is spelletje krijgen.

Eensch!

En da's prima voor mensen die graag spelletjes spelen, maar als je een fijne relatie wilt, heb je er mi geen ene reet aan.
Als je dat vindt dan hou je het toch lekker simpel? Ik vind een spelletje op zich best wel kunnen. Best wel een uitdaging. Als je gelijk weet waar je aan toe bent is de spanning er wel vanaf.
quote:Donkeyshot schreef op 01 juni 2010 @ 01:19:

Hoofdregel 1: houd haar in onzekerheid

Hoofdregel 2: laat haar wachten.

Je hebt fors tegen beide hoofdregels gezondigd en nu zit je met de gebakken peren. Zij trekt aan de touwtjes en jij bent aan haar overgeleverd.

Het enige wat nog zou kunnen helpen: neem er nog een vriendin bij. Niet stiekem maar openlijk.

Misschien schopt ze je dan buiten maar het kan ook zijn dat ze dan juist meer moeite voor je gaat doen.

"Love is a battlefield" (Pat Benatar)

Wat een crap!

Een man die zo handelt is op dat moment helemaal niet verliefd.

( Ben beter van je gewend, DS..)
Optie neem er een vriendin bij is niet echt praktisch. Het zou misschien beter zijn als ik op een andere vrouw verliefd zou worden maar dat gebeurt niet zomaar. Ik ga er in elk geval nooit op uit om een vrouw te versieren. Het waren meestal toevalligheden en bepaalde omstandigheden die leidde tot verliefdheid.

En dat ik op haar verliefd ben dat zal haar ook wel duidelijk zijn, ik denk niet dat ik haar voor de gek kan houden op een of andere manier.

Beetje naief ben ik wel.
Wat anderen verwarren met een spel noem ik aftasten en de ander een stap laten zetten als diegene daar behoefte aan heeft.

Liefde is geen eenrichtingsverkeer.
Doubt kills more dreams than failure ever will
Wees voral niet opdringerig zouik zeggen.
quote:Gentleman schreef op 01 juni 2010 @ 00:39:

Eigenlijk hebben we al een relatie. Een soort lat-relatie, denk ik. Eentje waarvan de fundering uit seks bestaat, maar die langzaam verder uitgebouwd wordt. Volgens mij is dat jouw interpretatie maar denkt zij daar héél anders over. Een relatie bestaat uit veel veel meer dan alleen maar seks hoor!
alvast excuses voor als het mosterd is..

hoe lang speelt dit al?

Tja het kan 2 kanten op gaan: jij bent en blijft haar wekelijkse doorsmeerbeurt of ze gaat gevoelens voor je krijgen maar dat kan even duren.

Tenslotte, ik vind het helemaal niet dom van de cadeautjes, berichtjes etc. Vind ik juist lief...zo ben ik ook verleid door mijn vriend
Eind augustus 2009 heb ik haar leren kennen. De eerste 2 maanden zagen we elkaar 1 of 2 keer per maand en ging het puur om de seks.

Vanaf januari is daar verandering in gekomen omdat zij over zichzelf is gaan vertellen. Over haarzelf, haar gezin, haar werk. Eigenlijk overal over behalve over ons.

Die kadootjes zijn eigenlijk ook rond die tijd gekomen. Ze kon daar niet goed tegen want op een gegeven moment gaf ze duidelijk aan dat ik daarmee moest stoppen. En dat heb ik dus ook gedaan. Omdat ze dit dus aangaf weet ik dus dat het fout is geweest. Het zal te veel van het goede voor haar zijn geweest en misschien heeft ze het gevoel gekregen dat ik haar wilde 'kopen' ipv dat ik hiermee aan wilde geven dat ik haar erg waardeer.

Tja, gescheiden vrouw, werken, kinderen, heel zelfstandig natuurlijk maar het moet zwaar zijn voor haar.
quote:Gentleman schreef op 31 mei 2010 @ 05:01:

Dames, opgelet, graag jullie advies!

In het kort. Ik heb een bijzonder mooie dame ontmoet.

Met haar heb ik elke week seks.

Volgens mij heb ik de volgende fouten gemaakt.

Komt -ie, volgens mij heb je 'm zelf ook wel in de gaten:

Ik heb haar in korte tijd diverse kadootjes gegeven.

begrijpelijk. Maar dom...

Ik heb haar een tijd smsjes en emails gestuurd (ze komt dus niet zelf eens met zoiets, ze stuurt me wel wat terug steeds)

Een teken aan de wand. toch..?

Ik geef haar teveel complimentjes en zeg dat ik me erg tot haar aangetrokken voel. Ik laat teveel merken dat ik haar heel graag zie.

Je hebt het zelf ook wel in de smiezen.

- Ze is gescheiden en heeft kinderen waarvoor ze zorgt (al wat ouder).

Ze stort bij mij mijn hart uit en ik bied haar een luisterend oor.

Ze ziet je dus gewoon als een goede "friend with benefits", zolang zij daar zin in heeft. Zij heeft de touwtjes in handen, omdat jij emotioneel TE betrokken bent bij haar en meer wil.

Nou komt het:

Ik heb het met haar er over gehad om elkaar meer te ontmoeten.

En daar antwoordde ze op: Liever niet want ik wil het spannend houden.

Mijn conclusie: Ze wilt afstand blijven houden.

Joh... bijna goed. Je bent niet aantrekkelijk voor haar. Simpelweg, omdat je je aan haar voeten gooit.

Hoe kan ik hier verandering in brengen?

Niet. Het kwaad is reeds geschied. Op naar de volgende, zogezegd

Ik ben geen held op dit gebied, maar in inmiddels wel gepokt en gemazeld genoeg om je te vertellen dat je, wanneer je een vrouw leuk vindt, je zeker niet aan haar moet opdringen. En dat doe jij wel heel duidelijk. Je stuurt sms-jes en emails en neemt daar altijd het voortouw in. Ze is nog wel net beleefd genoeg om ze te beantwoorden. Je overlaadt haar met cadeau's complimenten en berichtjes. Kortom: een overdaad aan AANDACHT!

Waar ik inmiddels achter ben (en ik denk dat een aantal vrouwen hier dat zullen weerleggen) is dat een vrouw zegt het heerlijk te vinden aanbeden te worden, maar op de vlucht slaat als ze veel aandacht van iemand krijgt. Maar jouw situatie beschrijft dat fijntjes. Tuurlijk mag je een vrouw onwijs leuk vinden. Maar maak je niet emotioneel afhankelijk van haar. Zij voelt zich waarschijnlijk verstikt door de hoeveelheid aandacht die ze van je krijgt.

Jij zegt eigenlijk:

"ik vind je leuk ik vind je leuk ik vind je leuk ik vind je leuk ik vind je leuk ik vind je leuk, ik wil dat jij mij ook leuk vindt!!"

En ja, daar zou ik ook van op de vlucht slaan. Ware het niet dat ze kennelijk wel plezier beleeft aan de seks met jou. Daarom houdt ze je nog even in de buurt.

Ik ben geen expert, maar ik denk dat het beter zou zijn geweest, als je je interesse in haar uitte door zo nu en dan aardige dingen over haar te zeggen, details op te merken e.d. Maar daar moet tegenover staan dat je niet 24/7 beschikbaar bent en aan komt racen als zij daar om vraagt. Dat maakt je te makkelijk en allerminst een "catch", eerder "te makkelijk". Vrouwen willen niet veroverd worden, maar veroveren. Of in ieder geval de indruk hebben dat ze jou veroverd hebben.

Als ze jou zo nu en dan uit je drukke en leuke leven kunnen trekken en er toe kunnen bewegen jou wat aandacht aan haar te laten schenken, dan ben je een stuk aantrekkelijker voor haar.

Doe er je voordeel mee.
quote:Gentleman schreef op 01 juni 2010 @ 00:39:

@Luclcdnlf

Wat jij aangeeft is dat als ik snel duidelijkheid wil, en zonder er omheen te draaien een definitief antwoord kan forceren door op die manier te handelen.

En ik denk niet dat ik zo sterk ben dat ik dat kan. Ik ga liever naar haar toe elke week en hou me dan vast aan wat ik heb en blijf manieren zoeken om toegang tot haar te krijgen. Ik probeer me te verplaatsen in de manier waarop zij nadenkt, wat haar motieven zijn, wat zij wilt en hoe ik mijn doel nader kan brengen tot de hare.

Kost misschien wel gigantisch energie maar dat geeft niet. Ook al is het een hele investering en pakt het uiteindelijk niet goed voor me uit, ik heb het dan tenminste geprobeerd en ik heb tenslotte zelf ook de nodige aandacht gekregen.

Eigenlijk hebben we al een relatie. Een soort lat-relatie, denk ik. Eentje waarvan de fundering uit seks bestaat, maar die langzaam verder uitgebouwd wordt. Dat ik dat heb willen forceren is natuurlijk de grote fout, ik ben allang blij dat ze zich niet helemaal van me heeft afgekeerd. Jullie kunnen dat 'iemand aan het lijntje' houden noemen van haar kant uit, maar ik vind niet dat ik benadeeld wordt.

In principe is ze gewoon eerlijk en duidelijk tegen me geweest, alhoewel ik nog niet goed het feit kan interpreteren dat ze zegt 'meer dan 1x per week vind ik niet spannend'.

Moet het dan altijd spannend zijn? Is dat een specifieke voorwaarde? Is ze bang dat onze ontmoetingen 'een sleur' worden? Tja, je kan er van alles van maken.Trust me. Dit gaat nergens heen, behalve op-en-neer 1x in de week. Eigenlijk zeg je in de bovenstaande post, dat je bereid bent je in allerlei bochten te wringen om haar maar zo gek te krijgen dat ze ook een relatie met jou wil. Dat is dus dat bedelen en het gebrek aan emotionele ruggegraat, waarvan al een aantal keer is gezegd dat dat onaantrekkelijk is voor een sterkte, zelfstandige vrouw met een duidelijk eigen leven. Of eigenlijk: onaantrekkelijk voor elke vrouw. Lees mijn vorige posting nog eens door en zoek je heil elders. Niet makkelijk, niet leuk, je staat weer een tijdje droog, maar je kunt je tijd beter besteden aan iemand waar je meer van terug krijgt dan (hopelijk voor je) wat krassen in je rug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven