Waargebeurde liefdesverhalen/anekdotes om blij van te worden

27-07-2008 18:41 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als ik alle topictitels (en de inhoud ervan) hier zo lees, lijkt het wel alleen maar kommer en kwel in liefdesland. Al die verhalen over vreemdgaan, onbeantwoorde liefdes, slechte date-ervaringen, scheidingen etc maken mijn vertrouwen in de liefde er niet groter op.

Er is onlangs een topic geopend met de titel:"Man geeft liefdesverklaring.." Strekking was dat TO al een tijdje verliefd is op een man en nu bleek de liefde opeens wederzijds. Bij menig forumster toverde dit verhaal een grote glimlach op het gezicht omdat het zo'n leuk, lief verhaal is met hopelijk een positieve afloop.

Logisch dat je hier vooral de negatieve ervaringen leest, maar er zijn vast ook meer mensen met mooie, lieve, schattige, positieve, grappige ervaringen of verhalen die uiteindelijk goed aflopen.

Dus, brand los en vertel hier je eigen waargebeurde sprookje of Bridget Jonesverhaal !!
Goeie himmie! Ik las je post al op het andere topic van nikkie82. Kijk reikhalzend uit naar de reacties hier

Helaas zelf geen zinnige bijdrage dus.
Jaah, ik hoop echt op leuke verhalen . Ik zou graaaag zelf willen aftrappen, maar heb ook niet echt een mooi verhaal klaar. Zal eens even nadenken of ik niks moois weet van vroeger of uit mijn omgeving haha.
Helaas heb ik ook geen positieve liefdesverhalen voor je maar ik ben ook zeer benieuwd naar de verhalen van anderen.
Nou dat schiet niet erg op heh

Misschien zitten de (relatie/liefdes) gelukkigen nu ook niet op het viva forum maar lekker buiten een drankje te doen met hun geliefde ofzo
quote:plukvandepetteflat schreef op 27 juli 2008 @ 19:09:

Nou dat schiet niet erg op heh

Misschien zitten de (relatie/liefdes) gelukkigen nu ook niet op het viva forum maar lekker buiten een drankje te doen met hun geliefde ofzo Dat zal het zijn
Mijn sprookje is dat ik 2 weken geleden ten huwelijk ben gevraagd, zittend in het water tussen de tropische vissen op Perhentian Island (Maleisie) en dat ik over een half jaar ga trouwen, mijn baan ga opzeggen, mijn huis en spullen weg ga doen en samen met mijn vriend (oeps, verloofde) een wereldreis van een paar jaar ga maken, om ons uiteindelijk daar te vestigen. Spannend!
Weet trouwens niet of jullie er blij van worden, maar ik in ieder geval wel!
quote:mayou schreef op 27 juli 2008 @ 19:12:

Mijn sprookje is dat ik 2 weken geleden ten huwelijk ben gevraagd, zittend in het water tussen de tropische vissen op Perhentian Island (Maleisie) en dat ik over een half jaar ga trouwen, mijn baan ga opzeggen, mijn huis en spullen weg ga doen en samen met mijn vriend (oeps, verloofde) een wereldreis van een paar jaar ga maken, om ons uiteindelijk daar te vestigen. Spannend!Wat ontzettend leuk Mayou,gefeliciteerd alvast..
quote:mayou schreef op 27 juli 2008 @ 19:15:

Weet trouwens niet of jullie er blij van worden, maar ik in ieder geval wel!

-blij

-jaloers-

-ontroerd

-goed om te weten dat het uberhaupt bestaat

-JIPPIE

anoniem_44033 wijzigde dit bericht op 27-07-2008 19:21
Reden: even wat smileys, de boel opfleuren
% gewijzigd
Wel gaaf om een dergelijk topic te starten! Maar ook hier geen sprookjes verhaal. Maar ik denk dat als je gelukkig bent, je je eigen sprookje hebt gemaakt toch??

Ik heb een ongelofelijk leuke, lieve, lekkere vriend met wie ik ook nog eens heerlijk kan babbelen. We hebben na heel lang zoeken ons eigen paleisje gevonden waar we helaas nog boel in moeten klussen voordat we erin kunnen. Samenlevingscontract, 'klussen' voor kids... Ik ben een zeer gelukkig mens!

Ennuh, Mayou, GEFELICITEERD!!
In 2007 verscheen het boekenweek geschenk 'De brug' van Geert Mak. Omdat het verhaal zich in Istanbul speelt zijn er toen een x aantal exemplaren in het Turks verschenen.

Een oudere man kreeg lucht van het turkse exemplaar en wilde deze graag in zijn bezit hebben want op die brug in Istanboel kuste hij de liefde van zijn leven voor het eerst die hij daarna helaas uit het oog is verloren, zonder haar heeft hij zich nooit compleet gevoeld. Vandaar dat het boek bijzonder voor hem was een tastbare herinnering aan die brug.

Hij gaat een aan het einde van de boeenweek naar een kleine boekhandel in zijn stadje en vraagt om het Turkse exemplaar. De eigenaar verteld dat hij net zijn laatste exemplaar aan een vrouw meegaf die er zo'n mooi verhaal over had. Ze had de liefde van haar leven gekust op die brug en was hem daarna kwijt geraakt.

Met behulp van de eigenaar speurde hij de vrouw op, het bleek de liefde van zijn leven te zijn, die hij had gekust op de brug.

*zucht*

Hoe het vanaf hier verder ging weet ik niet, ik hoop dat het boek nu in hun gezamelijke boekenkast staat maar het is een prachtig verhaal wat ik toen in de krant las. Waargebeurd en een verhaal van hoop en liefde.
Lily, dat is wel heel erg zwijmelen!!
Op televisie, ik geloof bij een Showroomaflevering, was er een echtpaar. Hij Nederlands, zij Indonesisch. Liefde op het eerste gezicht, heel gelukkig met elkaar.

Op een dag, het kwam nauwelijks voor, hadden ze een beetje ruzie. Zij was satehsaus aan het maken, het wilde maar niet lukken. Hoe ze het ook probeerde. Daarom liep ze naar de woonkamer waar haar man zat te lezen. We moeten het maar gauw goedmaken, anders kan ik niet koken...

Dat hebben ze dan ook meteen gedaan.
quote:Lily_the_tiger schreef op 27 juli 2008 @ 19:27:

In 2007 verscheen het boekenweek geschenk 'De brug' van Geert Mak. Omdat het verhaal zich in Istanbul speelt zijn er toen een x aantal exemplaren in het Turks verschenen.

Een oudere man kreeg lucht van het turkse exemplaar en wilde deze graag in zijn bezit hebben want op die brug in Istanboel kuste hij de liefde van zijn leven voor het eerst die hij daarna helaas uit het oog is verloren, zonder haar heeft hij zich nooit compleet gevoeld. Vandaar dat het boek bijzonder voor hem was een tastbare herinnering aan die brug.

Hij gaat een aan het einde van de boeenweek naar een kleine boekhandel in zijn stadje en vraagt om het Turkse exemplaar. De eigenaar verteld dat hij net zijn laatste exemplaar aan een vrouw meegaf die er zo'n mooi verhaal over had. Ze had de liefde van haar leven gekust op die brug en was hem daarna kwijt geraakt.

Met behulp van de eigenaar speurde hij de vrouw op, het bleek de liefde van zijn leven te zijn, die hij had gekust op de brug.

*zucht*

Hoe het vanaf hier verder ging weet ik niet, ik hoop dat het boek nu in hun gezamelijke boekenkast staat maar het is een prachtig verhaal wat ik toen in de krant las. Waargebeurd en een verhaal van hoop en liefde.Kan zo een film van gemaakt worden,prachtig
quote:kiekeboe23 schreef op 27 juli 2008 @ 19:26:

Wel gaaf om een dergelijk topic te starten! Maar ook hier geen sprookjes verhaal. Maar ik denk dat als je gelukkig bent, je je eigen sprookje hebt gemaakt toch??

Ik heb een ongelofelijk leuke, lieve, lekkere vriend met wie ik ook nog eens heerlijk kan babbelen. We hebben na heel lang zoeken ons eigen paleisje gevonden waar we helaas nog boel in moeten klussen voordat we erin kunnen. Samenlevingscontract, 'klussen' voor kids... Ik ben een zeer gelukkig mens!

Ennuh, Mayou, GEFELICITEERD!!

Wat is hier nou niet sprookjesachtig aan?

Oke oke misschien ontbrak het glazen muiltje

Voor sommige mensen is het ook nooit goed
quote:Tarantelle schreef op 27 juli 2008 @ 19:31:

Op televisie, ik geloof bij een Showroomaflevering, was er een echtpaar. Hij Nederlands, zij Indonesisch. Liefde op het eerste gezicht, heel gelukkig met elkaar.

Op een dag, het kwam nauwelijks voor, hadden ze een beetje ruzie. Zij was satehsaus aan het maken, het wilde maar niet lukken. Hoe ze het ook probeerde. Daarom liep ze naar de woonkamer waar haar man zat te lezen. We moeten het maar gauw goedmaken, anders kan ik niet koken...

Dat hebben ze dan ook meteen gedaan. Giller
Mijn vriend zag mij 6 jaar geleden ergens op een foto staan, heeft toen via via mijn telefoonnummer achterhaald en me gesmst. Ik moest er eerst niks van hebben natuurlijk, maar na een heleboel lieve smsjes over en weer hebben we afgesproken. Ik had voor de zekerheid een vriendin meegenomen, (je weet maar nooit!) maar die heb ik vrij snel afgewimpeld. Toen hebben we ruim 4 uur gewandeld (hij heeft het plaatsje waar ik woon echt 3 keer gezien ). Die avond is ook alles ter sprake gekomen en wisten we eigenlijk al zoveel over elkaar. Aan het einde van de avond gezoend, was in de wolken natuurlijk. Mijn ouders vonden het minder leuk omdat ik in die tijd nog met mijn havo bezig was. Daarom mocht ik hem alleen in het weekend zien. Gelukkig had mijn moeder 1 keer per week twee uurtjes een afspraak buitenshuis, dan kwam hij ruim een uur rijden stiekem naar mij toe voor een kusje en een knuffel en dan ging hij weer. Zo verliefd ben ik nog nooit geweest. En we zijn nog steeds heel gelukkig samen!
Dank voor jullie felicitaties!quote:plukvandepetteflat schreef op 27 juli 2008 @ 19:33:

[...]

Wat is hier nou niet sprookjesachtig aan?

Oke oke misschien ontbrak het glazen muiltje

Voor sommige mensen is het ook nooit goed Was in mijn geval een snorkel!!!!
quote:mayou schreef op 27 juli 2008 @ 19:39:

Dank voor jullie felicitaties!

[...]

Was in mijn geval een snorkel!!!!Ik denk bij mij eigenlijk gewoon een biertje..
Jeuj, al een paar fijne verhalen :-) !

Mayou: dat is een haske mooi verhaal waar ik zeker blij van word. Gefeliciteerd en heel veel geluk!

Ambrosia: vind ik best een soort sprookje hoor haha. Eerst denken dat hij niet zo leuk is en vervolgens toch verliefd worden.

Kiekeboe: leuk joh! Ik word ook heel blij van 'gewoon geluk' hoor!

Lijkt me ook gewoon leuk om te weten hoe mensen de liefde aan elkaar verklaard hebben. Bij elke relatie moet er zo'n moment zijn geweest en da's altijd een mooi moment! Misschien kunnen we er nog wat van leren (dat je soms je nek moet uitsteken als iemand onbereikbaar lijkt bijvoorbeeld ).

En romantische verhalen uit boeken of van tv zijn ook welkom hoor! Als het maar laat zien hoe mooi het ook kan zijn !
quote:mayou schreef op 27 juli 2008 @ 19:39:

Dank voor jullie felicitaties!

[...]

Was in mijn geval een snorkel!!!!haha, had je die op de bodem laten vallen toen de klok 12 uur sloeg?
Lily: Da's echt een zwijmelverhaal *zucht*: Gaaf!

Ik had net een paar leuke verhalen opgediept uit mijn geheugen, gaat mijn computer raar doen.. Maar mijn bijdrage (helaas niet zelf meegemaakt) komt eraan.
Mijn relatie is voortgekomen uit een vakantieflirt. Ik ging voor het eerst alleen op vakantie naar het buitenland en werd ontzettend verliefd op een Italiaan. Een langeafstandsrelatie zagen wij echter allebei niet zitten. Na een jaar zagen we elkaar weer, en herhaalden onze vakantieflirt zich. Weer zagen we een relatie niet zitten. Na een half jaar zagen we elkaar weer. En toen was het voor ons eindelijk duidelijk. Wij wilden bij elkaar zijn. We hebben 1,5 jaar heel veel heen en weer gereisd en hij heeft een jaar in Nederland gestudeerd. Het viel me op dat als je zo'n relatie hebt, je zo veel negatieve verhalen van buitenstaanders te horen krijgt: ''Hoe kun je een Italiaans nu vertrouwen als hij niet bij je is", "Dit kan nooit wat worden" Enz... Maar inmiddels woon ik nu al weer een tijdje in Italie, en leven wij nog lang (?) maar in ieder geval gelukkig!

Niet het meest sprookjesachtige verhaal, maar wel iets wat goed afloopt!
Count your blessings...
P.s. Het meest romantische verhaal uit een film is voor mij trouwens 'The Notebook'. Ik kan het verhaal niet precies vertellen, want dan vertel ik het plot, maar ik raad de film echt aan iedereen aan!

The movie focuses on an old man reading a story to an old woman in a nursing home. The story he reads follows two young lovers named Allie Hamilton and Noah Calhoun, who meet one evening at a carnival. But they are separated by Allie's parents who dissaprove of Noah's unwealthy family, and move Allie away. After waiting for Noah to write her for several years, Allie meets and gets engaged to a handsome young soldier named Lon. Allie, then, with her love for Noah still alive, stops by Noah's 200-year-old home that he restored for her, "to see if he's okay". It is evident that they still have feelings for each other, and Allie has to choose between her fiancé and her first love. Written by Jessica Cymerman

The movie starts in a nursing home with Duke reading to an older woman, whose memory is slipping from her more and more everyday. Duke reads the story of two lovers who meet in the south at a carnival. Allie was 17. A city girl from money, and Noah was a country boy. The two spend the whole summer together but Allie is forced to move and go to college although she was willing to give it up for Noah. Noah writes Allie 365 letters and she never gets them. So he restores the house him and ALlie went to one night out of 'labor of love'. Seven years pass and Allie meets and falls in love with a wealthy soldier Lon. When seeing Noah's picture in the paper, Allie is drawn back to him. They spent a few days together and she doesn't want to leave. Allie has to chose between her fiancé and Noah. Written by Stephanie

An old man in a nursing home reads a story to an old woman each day. The story he reads follows two young lovers named Allie Hamilton and Noah Calhoun. They met one evening at a carnival many years ago. Allie's parents separate Noah and Allie. They disapprove of Noah's lack of wealth, and move Allie away. After waiting for Noah to write her for several years, Allie meets and becomes engaged to a handsome young soldier named Lon. In a local newspaper, Noah's picture catches Allie's eye. He is standing in front of a fully restored, 200 year old home. The article is filled with praise for his accomplishments. Allie's heart nearly bursts. The last time she saw this house it was a rotted decaying shamble. She stood enfolded in Noah's arms in the great entryway and listened to his plans to buy and restore this house. Just the way she wanted it. With her love for Noah still alive, the picture pulls at her heart. She has to go back, see if Noah is okay, and tell him about her marriage. They both think the echo deep in their hearts, the one that has lasted all these years, is not shared by the other. The cry they could not stifle. It wasn't over for me. Written by Dontee
Count your blessings...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven