Waarom is het zo hard?
woensdag 11 april 2012 om 21:49
Zoals je hem omschrijft klinkt hij niet echt als een sprankelend/leuk mens waar je echt iets aan hebt in het leven. Hij zal genoegen nemen met minder, waarschijnlijk lekker blowen op de bank en tv kijken en dan is het goed. Voor sommige mensen is struisvogelpolitiek fijner dan zaken aan te pakken. Bovendien weet je helemaal niet of hjj niet of wel aan je denkt, maar vul je het zelf voor hem in. Ik denk dat je blij moet zijn dat je nu de kans hebt om alles te verwerken, 3 maanden is nog maar kort hoor. Ik heb ook zo'n ex, vond me altjjd zo bijzonder etc maar uit zijn daden bleek niet veel. Waarom? Geen idee, maar op een dag vond ik dat ik meer verdien dan mooie woorden en dat vond ik ook wel lastig maar achteraf was k zo trots op mezelf dat ik voor mezelf had gekozen! Ik sprak hem pas weer na een half jaar ofzo, en die tijd alleen was ook wel nodig want je moet echt even 'afkicken'.
Je hebt de juiste beslissing gemaakt, je wilt echt niet oud worden met zo'n passieveling.. En je word echt niet vergeten
Je hebt de juiste beslissing gemaakt, je wilt echt niet oud worden met zo'n passieveling.. En je word echt niet vergeten
woensdag 11 april 2012 om 21:50
@valentinamaria
ja, zo moet ik ook leren denken..pff wel knap van je hoor
@Sia_01
herkenbaar jouw verhaal! Ja, hij is echt een passieveling.. ik zag het soms al voor me met de opvoeding van de kinderen dat alles dan op mijn schouders zo komen
bedankt..ik ga mezelf maar gewoon de tijd geven dan om af te kicken. Hij voelt ook wel als een verslaving inderdaad!
ja, zo moet ik ook leren denken..pff wel knap van je hoor
@Sia_01
herkenbaar jouw verhaal! Ja, hij is echt een passieveling.. ik zag het soms al voor me met de opvoeding van de kinderen dat alles dan op mijn schouders zo komen
bedankt..ik ga mezelf maar gewoon de tijd geven dan om af te kicken. Hij voelt ook wel als een verslaving inderdaad!
woensdag 11 april 2012 om 21:55
quote:framb00sjes schreef op 11 april 2012 @ 21:52:
Dreamer, als je liefdesverdriet blijft houden kan je misschien meeschrijven in de liefdesverdriettopics:)Hihi dank je, maar ik merk dat ik in zulk soort topics me vaak de problemen van anderen teveel aantrek en dat ik geen goede adviezen kan geven nog..
Dreamer, als je liefdesverdriet blijft houden kan je misschien meeschrijven in de liefdesverdriettopics:)Hihi dank je, maar ik merk dat ik in zulk soort topics me vaak de problemen van anderen teveel aantrek en dat ik geen goede adviezen kan geven nog..
woensdag 11 april 2012 om 21:56
woensdag 11 april 2012 om 22:06
Hij gaat jou geen antwoorden geven. Punt. Het echte antwoord zit in jouzelf. Het enige wat je kunt doen is goed voor jezelf zorgen: ga lekker naar de kapper, koop een nieuwe outfit en verwen jezelf met een mooie bos bloemen. Ga leuke dingen doen en je zult merken: hij verdwijnt steeds meer naar de achtergrond. Uiteindelijk heb je meer dan genoeg aan jezelf en dan... staat die leuke vent die wél bij je past ineens voor je neus. Het komt goed, geef het wat tijd en probeer het écht los te laten.
woensdag 11 april 2012 om 22:07
Ja je zal je in de relatie ook wel veel met hem bezig gehouden hebben en zijn geluk boven dat van hem gesteld hebben. Dan is het heel vreemd om opeens voor jezelf te bepalen wat jij leuk vind en gelukkig maakt.
Sommige mensen kunnen heel makkelijk afscheid nemen als iemand ze niet naar waarde behandeld, omdat ze gewoon zeker weten dat ze beter verdienen. Ik denk dat jjj daar af en toe nog aan twijfelt en erg onzeker bent. Je zult zien dat het steeds makkelijker word om voor jezelf te kiezen. Ik zit ook in zo'n proces, en zou nu ook niet meer terug willen in de relatie van toen.
Begrijp soms ook niet waarom ik zo lang bleef, maar ik vond dat ik het af moest maken ofzo, en wilde ook een beter leven voor hem denk ik. Ergens ook heel arrogant, alsof ik de wereldverbeteraar ben
Dat gemis slijt echt en je went er ook aan, je lichaam en geest hebben even nodig om weer in homeostase te komen. Probeer je gedachten ook actief te manipuleren, als je merkt dat je weer gedachten over hem hebt (waarsch elke keer dezelfde stroom), dan jezelf afleiden. Het komt echt goed! You choose your own destination
Sommige mensen kunnen heel makkelijk afscheid nemen als iemand ze niet naar waarde behandeld, omdat ze gewoon zeker weten dat ze beter verdienen. Ik denk dat jjj daar af en toe nog aan twijfelt en erg onzeker bent. Je zult zien dat het steeds makkelijker word om voor jezelf te kiezen. Ik zit ook in zo'n proces, en zou nu ook niet meer terug willen in de relatie van toen.
Begrijp soms ook niet waarom ik zo lang bleef, maar ik vond dat ik het af moest maken ofzo, en wilde ook een beter leven voor hem denk ik. Ergens ook heel arrogant, alsof ik de wereldverbeteraar ben
Dat gemis slijt echt en je went er ook aan, je lichaam en geest hebben even nodig om weer in homeostase te komen. Probeer je gedachten ook actief te manipuleren, als je merkt dat je weer gedachten over hem hebt (waarsch elke keer dezelfde stroom), dan jezelf afleiden. Het komt echt goed! You choose your own destination
woensdag 11 april 2012 om 22:12
Now and then I think of when we were together
Like when you said you felt so happy you could die
Told myself that you were right for me
But felt so lonely in your company
But that was love and it's an ache I still remember
You can get addicted to a certain kind of sadness
Like resignation to the end
Always the end
So when we found that we could not make sense
Well you said that we would still be friends
But I'll admit that I was glad that it was over
But you didn't have to cut me off
Make out like it never happened
And that we were nothing
And I don't even need your love
But you treat me like a stranger
And that feels so rough
No, you didn't have to stoop so low
Have your friends collect your records
And then change your number
I guess that I don't need that though
Now you're just somebody that I used to know
Now and then I think of all the times you screwed me over
But had me believing it was always something that I'd done
And I don't wanna live that way
Reading into every word you say
You said that you could let it go
And I wouldn't catch you hung up on somebody that you used to know...
And that we were nothing
And that feels so rough
Somebody...
I used to know
That I used to know
Somebody...
Een andere ook leuke versie
Like when you said you felt so happy you could die
Told myself that you were right for me
But felt so lonely in your company
But that was love and it's an ache I still remember
You can get addicted to a certain kind of sadness
Like resignation to the end
Always the end
So when we found that we could not make sense
Well you said that we would still be friends
But I'll admit that I was glad that it was over
And that we were nothing
And that feels so rough
Now and then I think of all the times you screwed me over
But had me believing it was always something that I'd done
And I don't wanna live that way
Reading into every word you say
You said that you could let it go
And I wouldn't catch you hung up on somebody that you used to know...
And that we were nothing
And that feels so rough
Somebody...
I used to know
That I used to know
Somebody...
Een andere ook leuke versie
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
woensdag 11 april 2012 om 23:03
Over tien jaar heeft hij spijt.
Maar goed, daar heb je nu niks aan.
En dan trouwens ook niet...
Wat tegen die tijd wel fijn is, dat je zelf dan ook blij zult zijn uit die relatie te zijn.
Omdat je het tegen die tijd zoveel beter hebt dan nu.
Echt, geloof me.
Sterkte. En laat je niet kennen. Zoek hoe dan ook geen contact.
Maar goed, daar heb je nu niks aan.
En dan trouwens ook niet...
Wat tegen die tijd wel fijn is, dat je zelf dan ook blij zult zijn uit die relatie te zijn.
Omdat je het tegen die tijd zoveel beter hebt dan nu.
Echt, geloof me.
Sterkte. En laat je niet kennen. Zoek hoe dan ook geen contact.
woensdag 11 april 2012 om 23:34
donderdag 12 april 2012 om 08:49
Ik herken mij wel in jou TO. Ik kan mij daar ook heel druk over maken en wil ook precies weten hoe en wat wat betreft mijn ex. Bij mij is het echter nog heel vers. Maar het komt erop neer dat hij er niet voor ging en ook heel relaxed op de breuk reageerde.
Ik heb als tip van iemand gekregen dat je er een bepaalde tijd op een dag over mag nadenken en dan jezelf moet stoppen. Dus bijv. 15 min. Dat probeer ik nu uit.
@Kirsten_
Hoe doe je dat? Het loslaten? Dat je loslaat dat je het nooit zult weten en dat het echt voorbij is?
Ik heb als tip van iemand gekregen dat je er een bepaalde tijd op een dag over mag nadenken en dan jezelf moet stoppen. Dus bijv. 15 min. Dat probeer ik nu uit.
@Kirsten_
Hoe doe je dat? Het loslaten? Dat je loslaat dat je het nooit zult weten en dat het echt voorbij is?
donderdag 12 april 2012 om 09:28
@Pinksanne
Het is een proces. Maar je moet de pijn onder ogen zien. Besef dat je nooit een antwoord gaat krijgen en dat je daar mee moet gaan leven. Dus geen hoop meer dat hij ooit nog eens spijt gaat krijgen dat hij je heeft laten gaan. Of dat je nog een antwoord krijgt.
Geen hoop meer dus. Echt weten en beseffen dat het over is en hem niet meer terugwillen. Hou geen enkel lijntje meer open voor jezelf en hem. Als alles duidelijk is voor jezelf kun je hem loslaten.
Als jij hem wil vergeten dan kun je dat ook.
Het is een proces. Maar je moet de pijn onder ogen zien. Besef dat je nooit een antwoord gaat krijgen en dat je daar mee moet gaan leven. Dus geen hoop meer dat hij ooit nog eens spijt gaat krijgen dat hij je heeft laten gaan. Of dat je nog een antwoord krijgt.
Geen hoop meer dus. Echt weten en beseffen dat het over is en hem niet meer terugwillen. Hou geen enkel lijntje meer open voor jezelf en hem. Als alles duidelijk is voor jezelf kun je hem loslaten.
Als jij hem wil vergeten dan kun je dat ook.
donderdag 12 april 2012 om 10:54
Pfft zou mijn verhaal kunnen zijn. Ik vind/vond het ook onvoorstelbaar geheel niks meer te horen, niet bestaan te hebben. Maar uiteindelijk kon ik gelukkig denken, iemand die me zo totaal uit zijn leven gooit, zonder nog eens een goed gesprek te hebben en niks meer laat horen, ben ik blij dat ik daar vanaf ben want zo zit ik zelf niet in elkaar en zegt genoeg hoe diep zijn liefde zat, hij met de dingen omgaat. Blijkbaar ben je bij dat soort mensen gewoon inwisselbaar en zullen ze nooit naar zichzelf kijken. Vooral het overal de schuld van krijgen is ook al een bewijs dat zo iemand niet terug of naar zichzelf kijkt. Sterkte meis dit soort breakups duren nu eenmaal langer omdat het gewoon ook heel hard is.
en deze vond ik heel treffend:
Als hij al niet liefdevol en respectvol kon doen toen jullie samen waren, hoe kwam je dan op het idee dat hij dat wel zou doen als je weg was? Echt, je bent beter af zonder hem. Al kost het nu even tranen en tijd om er ook zo over te gaan denken.
Dus niet aan jezelf gaan twijfelen!!!
en deze vond ik heel treffend:
Als hij al niet liefdevol en respectvol kon doen toen jullie samen waren, hoe kwam je dan op het idee dat hij dat wel zou doen als je weg was? Echt, je bent beter af zonder hem. Al kost het nu even tranen en tijd om er ook zo over te gaan denken.
Dus niet aan jezelf gaan twijfelen!!!
donderdag 12 april 2012 om 11:53
@februari
Ja, dat denk ik ook nog weleens dat hij over 10 jaar spijt heeft. Dat hij dan misschien nog een paar gebroken relaties achter de rug heeft en wel eindelijk over zichzelf na gaat denken.. en dan nog eens aan mij terugdenkt van: "Hé, misschien had ze toen en toen toch wel gelijk."
@Kirsten
Vandaag stond ik op. Ik had gedroomd dat hij met een ander meisje ging die ik nog kende van de basisschool. Bij haar deed hij wel wat ik altijd vroeg. Gek hè. Ik heb me vandaag leuk aangekleed en opgemaakt. Ik probeer er maar het beste van te maken.. Ik probeer nu te accepteren dat ik nooit meer iets van hem zal horen.. ik vraag me ook af wat ik moet doen met zijn familieleden en vrienden in Facebook... Zal ik die ook verwijderen? Het is heel moeilijk dit loslaatproces en ik voel me ook een beetje onwennig vandaag en bang..
@Wolkje8
Wow, ja precies! Ik vind het ook onvoorstelbaar dat mensen zo kunnen zijn. Hij wilde altijd dat ik hem helemaal accepteerde zoals hij was en anders kon ik weggaan. Naar zichzelf kijken deed hij nooit. Daarom ging ik me aan hem aanpassen om toch bij hem te kunnen blijven..want ik wist altijd al dat hij niet zou veranderen
en toen ik het uitmaakte bleek die waarheid helemaal te kloppen. Alles waar ik bang voor was, werd waarheid. Zucht..
Ja, we mogen wel blij zijn dat we van zulke mensen af zijn hè. Ik denk ook dat als ik nog langer in deze relatie was gebleven, er op het laatst nog zo weinig van mijn eigenwaarde was overgebleven omdat ik alles van mijn principes en overtuigingen door hem aan de kant liet zetten. Hij praatte het zo alsof ik altijd raar dacht over dingen en hij gelijk had..
Ja, dat citaat is idd treffend.. ik had het ook niet kunnen verwachten inderdaad dat hij nu ineens anders zou worden als hij eigenlijk grotendeels altijd al zo geweest was
het shitte is altijd dat zulk soort mensen ook hele leuke kanten hebben denk ik.. het ene uiterste heeft altijd een ander heel mooi uiterste.. maar ik wil nu heel graag een man die me respectvol behandeld...
Ja, dat denk ik ook nog weleens dat hij over 10 jaar spijt heeft. Dat hij dan misschien nog een paar gebroken relaties achter de rug heeft en wel eindelijk over zichzelf na gaat denken.. en dan nog eens aan mij terugdenkt van: "Hé, misschien had ze toen en toen toch wel gelijk."
@Kirsten
Vandaag stond ik op. Ik had gedroomd dat hij met een ander meisje ging die ik nog kende van de basisschool. Bij haar deed hij wel wat ik altijd vroeg. Gek hè. Ik heb me vandaag leuk aangekleed en opgemaakt. Ik probeer er maar het beste van te maken.. Ik probeer nu te accepteren dat ik nooit meer iets van hem zal horen.. ik vraag me ook af wat ik moet doen met zijn familieleden en vrienden in Facebook... Zal ik die ook verwijderen? Het is heel moeilijk dit loslaatproces en ik voel me ook een beetje onwennig vandaag en bang..
@Wolkje8
Wow, ja precies! Ik vind het ook onvoorstelbaar dat mensen zo kunnen zijn. Hij wilde altijd dat ik hem helemaal accepteerde zoals hij was en anders kon ik weggaan. Naar zichzelf kijken deed hij nooit. Daarom ging ik me aan hem aanpassen om toch bij hem te kunnen blijven..want ik wist altijd al dat hij niet zou veranderen
Ja, we mogen wel blij zijn dat we van zulke mensen af zijn hè. Ik denk ook dat als ik nog langer in deze relatie was gebleven, er op het laatst nog zo weinig van mijn eigenwaarde was overgebleven omdat ik alles van mijn principes en overtuigingen door hem aan de kant liet zetten. Hij praatte het zo alsof ik altijd raar dacht over dingen en hij gelijk had..
Ja, dat citaat is idd treffend.. ik had het ook niet kunnen verwachten inderdaad dat hij nu ineens anders zou worden als hij eigenlijk grotendeels altijd al zo geweest was
donderdag 12 april 2012 om 11:55
quote:sia_01 schreef op 11 april 2012 @ 22:07:
Ja je zal je in de relatie ook wel veel met hem bezig gehouden hebben en zijn geluk boven dat van hem gesteld hebben. Dan is het heel vreemd om opeens voor jezelf te bepalen wat jij leuk vind en gelukkig maakt.
Ja, ik zette hem idd op de 1e plaats.. en dat was hij denk ik ook gewend dat vrouwen voor hem door het stof gingen. En nu ik dat niet meer deed, mocht ik oprotten. Zucht. Ik ben super onzeker inderdaad.. ik denk nog steeds vaak dat het aan mij lag en voel me dan rot.. maar ik hoop dat ik ooit trots op mezelf kan zijn.
grappig wat je zegt: mijn therapeut zei ook een keer dat ik mezelf veel macht toekende door te denken dat ik hem wel even had kunnen veranderen
Ja, ik zette hem idd op de 1e plaats.. en dat was hij denk ik ook gewend dat vrouwen voor hem door het stof gingen. En nu ik dat niet meer deed, mocht ik oprotten. Zucht. Ik ben super onzeker inderdaad.. ik denk nog steeds vaak dat het aan mij lag en voel me dan rot.. maar ik hoop dat ik ooit trots op mezelf kan zijn.
grappig wat je zegt: mijn therapeut zei ook een keer dat ik mezelf veel macht toekende door te denken dat ik hem wel even had kunnen veranderen
donderdag 12 april 2012 om 12:30
quote:dreamer87 schreef op 12 april 2012 @ 11:55:
[...]
En nu ik dat niet meer deed, mocht ik oprotten. Zucht. Ik ben super onzeker inderdaad.. ik denk nog steeds vaak dat het aan mij lag en voel me dan rot.. maar ik hoop dat ik ooit trots op mezelf kan zijn.
Ik vind dat je heel trots op jezelf mag zijn, als ik het zo lees dan was jij diegene die het initiatief nam om de relatie te verbreken.
Daar mag je best trots op zijn.
[...]
En nu ik dat niet meer deed, mocht ik oprotten. Zucht. Ik ben super onzeker inderdaad.. ik denk nog steeds vaak dat het aan mij lag en voel me dan rot.. maar ik hoop dat ik ooit trots op mezelf kan zijn.
Ik vind dat je heel trots op jezelf mag zijn, als ik het zo lees dan was jij diegene die het initiatief nam om de relatie te verbreken.
Daar mag je best trots op zijn.