waarom zoekt hij contact

10-08-2009 12:12 28 berichten
hoi hoi

ik heb een maand gelden mijn relatie verbroken met mijn ex. Ik vind dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Ik heb hem 2 keer een kans gegeven, maar het kwam erop neer dat ik alles van mezel in de relatie stopte en er verdomd weinig respect van zijn kan kwam. De ene dag kon en mocht alles (we waren bezig om na de zomer te gaan samenwonen), maar de andere dag werd ik voor vies en vuil uitgemaakt, kon heel zijn huishouden doen en mocht niets voor mezelf bepalen. Meestal was ik degene die dan probeerde te praten en ervoor te zorgen dat hij niet meer zo reageerde.

Mijn vrienden en famillie verklaarde me voor gek.

en na een zware periode heb ik eindelijk voor mezelf gekozen.

Alleen nu blijft hij bellen en smsen. Ik heb alles genegeerd. de ene keer krijg ik een sms waarin hij vraagt of ik mijn spullen nog terug wil of dat hij ze mag wegdoen. de andere keer dat hij me zo mist en het echt meent uit de grond van zijn hart.

Daarna gaat hij bellen. Dan krijg ik weer een hatelijke smsje. Met: je verdient het beste van de wereld en je hebt veel voor me gedaan. Het zal moeilijk zijn om iemand te vinden mijn jouw goede eigenschappen maar van de kwade ben ik verlost.

Eigenlijk moet het me koud laten, maar ik wil nu eigenlijk weleens weten wat hij hiermee bedoelt iemand een idee?
Klinkt alsof hij er van geniet om jou constant in twijfel te zetten. En iemand die daarvan geniet is het houden van niet waard! Vooral zoals je zegt dat je niet voor jezelf mocht bepalen dan gaan bij mij de alarmbellen rinkelen! Ik zou zeggen.. al het contact afkappen.. en op momenten dat je twijfelt, weer even terug denken aan de dag(en) dat hij je voor vuil uitmaakte, want daarvan is 1 keer al teveel!
Alle reacties Link kopieren
wat een lul....

lekker op negeer zetten, je verdiend beter dan dit !
Nummer blokkeren, (dit kan) en weg ermee. Hij probeert je uit, wat en hoever hij nog wat met je kan.

Succes!
nieuw telefoonnummer nemen, zou ik zeggen.
1-2 vragen om er mee op te houden en verder negeren.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
hij probeert je onder de druk te zetten. Kijken of hij nog steeds je kan 'raken'.

Zou inderdaad ander nummer nemen of zijn nummer blokkeren.

Weg met die kerel.....
klinkt als een gevalletje voor de psych. Zou je kunnen accepteren dat je zijn gedachtegang nooit zal kunnen volgen?

Sterkte
De ene dag kon en mocht alles (we waren bezig om na de zomer te gaan samenwonen), maar de andere dag werd ik voor vies en vuil uitgemaakt, kon heel zijn huishouden doen en mocht niets voor mezelf bepalen.

Eh.... jullie woonden (nog) niet samen en jij 'kon' heel zijn huishouden doen en hij bepaalde dingen voor je??

Waarom deed je ZIJN huishouden en, nog belangrijker, waarom liet jij toe dat hij dingen voor je bepaalde???

Nummer blokkeren, negeren en als hij aan de gang blijft, issues/tijd/data noteren en hem evt. 1 x waarschuwen dat je aangifte van stalking gaat doen.

Klinkt als een heel enge/foute vriend en wees blij dat jullie nog niet daadwerkelijk samenwoonden!!
Maakt het uit wat hij bedoelt? misschien baalt hij ervan dat ie zijn speeltje kwijt is, misschien probeert ie weer controle over hje te krijgen, en misschien heeft ie nu pas echt beseft wat ie kwaijt is en weet ie niet zo goed om te gan met zijn eigen gevoelens, waardoor ie de ene keer poeslief is en de volgende keer weer naar doet.

Vraag is wat jij nog van m zou willen. Als jij er echt klaar mee bent, gewoon blijven negeren. stuur m nog een keer een mail waarin je hem vraagt om je met rust te laten.
ik heb ook zoiets mee gemaakt.

ik heb de relatie na bijna 6 jaar ook verbroken omdat ik er achter kwam dat hij vreemd was geweest.

de eerste paar weken heeft hij me nog veel gemst en gebeld.dat hij heel veel spijt had..en dat hij veranderen zou [the same old bullshit]

ik heb duidelijk aangegeven dat ik niks meer wou en dat ik rust wou!

uiteindelijk is hij er mee opgehouden na 2 maanden was hij over me heen zei hij! en nu kunnen we weer normaal met elkaar omgaan [een relatie zit er echt niet meer in [ik heb inmiddels een nieuwe vriend en dat weet hij ook]

af en toe probeert ie mij te vragen of ik met hem uit eten wil en telkens krijgt hij het zelfde antwoord: NEE!

dus... geef hem ff de tijd en ruimte om over jou heen te komen..na verloop van tijd houdt hij vanzelf op met bellen en smsen!

suc6!
quote:Zwieber schreef op 10 augustus 2009 @ 12:32:

nieuw telefoonnummer nemen, zou ik zeggen.

Zou ik ook doen.

Het kost misschien wat en je moet iedereen informeren dat je een nieuw nummer hebt, maar je bent van die zeikerd af.
Hoi Loesje,

Ik ben weleens gestalkt door een ex. Ik weet hoe vervelend het voelt. Op mijn verjaardig reed hij door de wijk, langs mijn huis. Hij belde anoniem, stuurde een half jaar na de break dat ie me nog miste etc. Echt heel eng.

Op elke hoek van de straat meende ik hem te zien. Mensen hebben hem zien gluren achter de schutting van mijn huis. En op een gegeven moment is dat afgelopen..

Ik negeerde hem volledig. Had het netjes uitgemaakt door naar zijn huis te gaan, met hem en zijn ouders te praten.

Ik heb toentertijd zijn pa verteld dat hij me stalkt en dat hij de ouder is en dat hij ervoor moet zorgen dat zijn zoon normaal doet.

Veel sterkte!
Wat hij hiermee bedoelt weet ik niet, waarschijnlijk wil hij koste wat het kost een reactie. Eenmaal reageren en zeggen dat je geen contact meer wilt, in welke vorm dan ook en daarna negeren.
quote:tonkje schreef op 10 augustus 2009 @ 12:45:

1-2 vragen om er mee op te houden en verder negeren.

Niet vragen, daar zit hij op te wachten, op contact.

Negeren, nr. blokkeren en je er niet meer druk om maken.

Dit is een lost case, en inderdaad je verdient beter, LEES: iemand zonder de vreselijke eigenschappen van je ex, wat een ***

quote:Opnieuwleven schreef op 10 augustus 2009 @ 13:01:

Ik heb toentertijd zijn pa verteld dat hij me stalkt en dat hij de ouder is en dat hij ervoor moet zorgen dat zijn zoon normaal doet.

Als het om een volwassenen vent gaat, vind ik dit niet opgaan. Het enige wat pa dan kan doen is een hartig woordje met zijn zoon spreken, maar daar houdt het ook wel op.
@liadan. Hij woonde nog thuis, was een volwassen kerel. Maar het heeft ook niet geholpen . Hij bleef stalken. Uiteindelijk ging het vanzelf over. Maar negeren is wel het beste.

@loesje: misschien nog een keer zeggen dat het OVER is, in zijn gezicht. Desnoods neem je een derde mee als je bang bent voor geweld. Heel veel sterkte!
Hee Loesje, wat naar voor jou!

Om eerlijk te zijn schrik ik er ook wel een beetje van, want zijn gedrag sinds het uit is herken ik wel. Mijn ex was tijdens de relatie vrij normaal, maar nadat het uitging kreeg ik ook dit soort telefoontjes en smsjes. Dan weer heel gemeen, dan weer lief, huilend enz. Ook reed hij weleens zomaar langs mijn huis, en ging dan kletsen met mijn buren enzo. Destijds was ik niet bang (ben nou eenmaal niet bang aangelegd), en het streelde zelfs mijn ego een beetje (dacht: Jahaaa nu heb je spijt he? Had je maar niet weg moeten gaan.).

Achteraf zie ik dat het raar gedrag was. Vooral toen we 2 jaar na de breakup elkaar weer eens spraken en meneer doordraaide. Ik zal hier niet opschrijven wat er gebeurd is, maar nu even naar het advies voor jou:

Deze man heeft denk ik in de relatie de touwtjes in handen gehad. Jij hebt ze doorgeknipt, en nu is hij in paniek. Hij is de controle kwijt, en doet ALLES om deze terug te krijgen. Elk denkbare tactiek gooit hij in de strijd. Zulke mannen worden in mijn ogen in dit soort situaties gevaarlijk. Pas op dus! Licht iedereen in je omgeving in, maak aantekeningen van alles wat hij doet jegens jou, en negeer hem verder. Je kunt hoogstens nog één keer duidelijk aangeven dat je bij elke volgende toenadering contact opneemt met de politie. Een ander nummer nemen kan, maar ik heb het zelf niet gedaan. Was niet van plan me ook maar enigszins aan hém aan te passen, heb dit nummer al zolang ik een mobieltje heb. Maar blokkeren schijnt inderdaad te kunnen.

Heel veel succes en sterkte!
hoi hoi thanks voor jullie reacties.

Om op enkele reacties te reageren:

een ander nummer nemen vertik ik (hij heeft al teveel dingen voor me bepaald en beinvloed) zijn ouders ermee confronteren doe ik ook niet, want ik ben van mening dat ik wel de volwassene ben. Ik heb geen zin om op welke wijze dan ook nog iets met zijn leven te maken te hebben. Zodra ik iets laat weten aan zijn famillie dan denkt hij dat ie weer contact kan zoeken, zowel negatief als positief.

Eigenlijk doen de negatieve reacties van hem mij niets, want dan heb ik alleen maar de zoveelste bevestiging dat het een grote klootzak is. Alleen de postieve reacties vallen me soms zwaar.

Als ik het effe moeilijk heb en ik krijg dan te horen dat ie me mist dan zit er een twijfeltje in mijn hart, maar mijn verstand zegt heel hard NEE!

Het probleem is alleen dat ik altijd graag de waarom wil weten. Ik ben toch in zijn ogen een rotwijf en niet goed genoeg voor hem. waarom dan toch sms en bellen.
sommige mensen hebben nu eenmaal wat draadjes verkeerd in hun hersens zitten, en niet voor alles is een reden te bedenken. Wil je uberhaupt die reden weten of ben je alleen maar nieuwsgierig omdat hij vindt dat jij een rotwijf bent?

Mijn inziens probeert hij gewoon allerlei manieren uit om een reactie van je te ontlokken. Trap er niet in, hij heeft je dan precies waar hij je hebben wil.
Omdat een rotwijf nog altijd fijner in bed is dan alleen je rechterhandje. Omdat het fijn is als dat rotwijf je huis schoonhoudt en je natje en droogje verzogd in plaats van dat je zelf aan het werk moet, en omdat hij met zijn rotkarakter kennelijk niks beters kan krijgen.
quote:return_of_kreng schreef op 10 augustus 2009 @ 14:34:

Omdat een rotwijf nog altijd fijner in bed is dan alleen je rechterhandje. Omdat het fijn is als dat rotwijf je huis schoonhoudt en je natje en droogje verzogd in plaats van dat je zelf aan het werk moet, en omdat hij met zijn rotkarakter kennelijk niks beters kan krijgen.

En zo is het.

Niet meer mee bezig zijn. Blokkeer zijn nummer, hoef je zelf geen ander te nemen.
quote:return_of_kreng schreef op 10 augustus 2009 @ 14:34:

hoi hoi

denk dat je weleens gelijk kunt hebben return of the kreng.

nu komt het volgende probleem. Heb net een sms van hem gehad of ik misschien nog wat spullen van hem heb. Ik heb heel mijn huis afgezocht en ben 1 dingetje nog tegen gekomen. Ik vind niet dat k het recht heb om het weg te gooien, maar ik vertik het om met hem aftespreken of het ergens af te gevn. Ik wil hem ook niet aan de deur.

Het is niet iets waardevols ofzo. Zelf heb ik nog een hoop daar liggen, maar koop wel nieuwe spullen.

Wat moet ik hiermee?
niet zo kinderachtig doen door 't nu niet terug te willen geven. Gewoon smsen wat er nog ligt, en of hij het dan en dan komt halen tussen zo en zo laat en dat je er niet langer dan die tijd voor thuis blijft. Simpel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven