Wanneer is iets liefde?
woensdag 29 augustus 2018 om 18:31
Filosoferen jullie mee?
Wanneer houd je van iemand in een liefdesrelatie?
Een vriendin en ik hadden er laatst een gesprek over.
Houd je van iemand omdat diegene jou een bepaald (geluks)gevoel geeft? Dus iets met jou doet, zoals je mooi, gewild, sexy, lief, gewaardeerd laten voelen.
Of juist als je van alles voor die ander over hebt? En wanneer is dit dan weer jezelf (te veel) wegcijferen?
Hoe weet je wat liefde is? Waar herken jij het aan?
Wanneer houd je van iemand in een liefdesrelatie?
Een vriendin en ik hadden er laatst een gesprek over.
Houd je van iemand omdat diegene jou een bepaald (geluks)gevoel geeft? Dus iets met jou doet, zoals je mooi, gewild, sexy, lief, gewaardeerd laten voelen.
Of juist als je van alles voor die ander over hebt? En wanneer is dit dan weer jezelf (te veel) wegcijferen?
Hoe weet je wat liefde is? Waar herken jij het aan?
Het gaat er niet om hoe slim je bent, maar hoe je slim bent.
woensdag 29 augustus 2018 om 19:27
Dat iemand je ego lekker streelt is geen liefde.
En je wegcijferen zou ik al helemaal niet doen. Vind beiden dingen bar weinig met liefde te maken hebben.
Ben gewoon verliefd en wil bij iemand zijn. En dat dan voor een hele lang tijd al.
woensdag 29 augustus 2018 om 19:48
woensdag 29 augustus 2018 om 20:10
Er worden mooie dingen gezegd:
Je moet het voelen, graag bij iemand willen zijn, stil kunnen zijn samen, een ander geluk gunnen (ook zonder jou) en dezelfde gevoelens als een ander kunnen ervaren.
Maar wat ik mij afvraag, wat is het verschil tussen liefde voor een goede vriend(in) en liefde voor een partner?
Je moet het voelen, graag bij iemand willen zijn, stil kunnen zijn samen, een ander geluk gunnen (ook zonder jou) en dezelfde gevoelens als een ander kunnen ervaren.
Maar wat ik mij afvraag, wat is het verschil tussen liefde voor een goede vriend(in) en liefde voor een partner?
Het gaat er niet om hoe slim je bent, maar hoe je slim bent.
woensdag 29 augustus 2018 om 21:05
Lust.Lechuza schreef: ↑29-08-2018 20:10Er worden mooie dingen gezegd:
donderdag 30 augustus 2018 om 00:18
donderdag 30 augustus 2018 om 00:29
Mijn lief is nu met een ander. Maakt mij doodongelukkig. Wat zegt dat dan?TomorrowMorning schreef: ↑29-08-2018 20:03Liefde is als je wil dat de ander gelukkig is, ook als dat zonder jou is.
donderdag 30 augustus 2018 om 00:58
(Bitter) zoete momenten die net zolang duren als ik wil. Meer is het niet. Mensen willen instinctief graag bij iemand horen en die behoefte heeft men liefde genoemd. Ik houd mensen en van de liefde. Ik voel me graag verwant.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
donderdag 30 augustus 2018 om 00:58
Allebei
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
donderdag 30 augustus 2018 om 19:36
Natuurlijk ben je ongelukkig dat hij bij een ander is, lijkt me heel logisch!
Mijn lief is ook met een ander
Maar ik wil wel dat hij gelukkig is, hoewel ik het voor mezelf heel kut vind.