Wanneer is iets liefde?

29-08-2018 18:31 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Filosoferen jullie mee?

Wanneer houd je van iemand in een liefdesrelatie?
Een vriendin en ik hadden er laatst een gesprek over.
Houd je van iemand omdat diegene jou een bepaald (geluks)gevoel geeft? Dus iets met jou doet, zoals je mooi, gewild, sexy, lief, gewaardeerd laten voelen.
Of juist als je van alles voor die ander over hebt? En wanneer is dit dan weer jezelf (te veel) wegcijferen?

Hoe weet je wat liefde is? Waar herken jij het aan?
Het gaat er niet om hoe slim je bent, maar hoe je slim bent.
Dat ik het prettig vind om bij hem te zijn en niets hoef te zeggen :)
Dat we graag samen willen zijn en ook wat opbouwen met elkaar. Graag samen zijn, al is het samen op de bank. Als ik een dag met vriendinnen weg ben heb ik genoten maar sluit ik hem graag weer in mijn armen.
Onze tijd is nu.
Ik hou van iemand wanneer ik mijn leven voor die persoon op het spel zou zetten.
Liefde is er gewoon, zoiets weet je. Liefde voel je :flirting:
Lechuza schreef:
29-08-2018 18:31

Houd je van iemand omdat diegene jou een bepaald (geluks)gevoel geeft? Dus iets met jou doet, zoals je mooi, gewild, sexy, lief, gewaardeerd laten voelen.
Of juist als je van alles voor die ander over hebt? En wanneer is dit dan weer jezelf (te veel) wegcijferen?

Dat iemand je ego lekker streelt is geen liefde.

En je wegcijferen zou ik al helemaal niet doen. Vind beiden dingen bar weinig met liefde te maken hebben.

Ben gewoon verliefd en wil bij iemand zijn. En dat dan voor een hele lang tijd al.
Vind de liefde voor je kinderen wel iets anders. Daar zou ik me wel voor wegcijferen als dat echt nodig zou zijn.
Maar meestal is dat niet zo.
De meeste mensen ben ik na een paar uur zat maar mijn lief niet daar hou ik het al een jaartje of 10 mee uit en nog belangrijker, hij met mij dus dat moet wel liefde zijn.
Ja en?
Ik heb het al eens eerder in een topic gezegd: Ik noem het liefde wanneer iemand een deel van jezelf is geworden. Jij je bezorgt kan voelen over diegene, verdriet voelt als de ander verdriet heeft en gelukkig wordt door de ander gelukkig te zien etc.
Liefde is als je wil dat de ander gelukkig is, ook als dat zonder jou is.
Er worden mooie dingen gezegd:
Je moet het voelen, graag bij iemand willen zijn, stil kunnen zijn samen, een ander geluk gunnen (ook zonder jou) en dezelfde gevoelens als een ander kunnen ervaren.

Maar wat ik mij afvraag, wat is het verschil tussen liefde voor een goede vriend(in) en liefde voor een partner?
Het gaat er niet om hoe slim je bent, maar hoe je slim bent.
Dat ik me nooit hoef te verdedigen over iets wat ik zeg, doe of voel. Alles is okee.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Lechuza schreef:
29-08-2018 20:10
Er worden mooie dingen gezegd:
Je moet het voelen, graag bij iemand willen zijn, stil kunnen zijn samen, een ander geluk gunnen (ook zonder jou) en dezelfde gevoelens als een ander kunnen ervaren.

Maar wat ik mij afvraag, wat is het verschil tussen liefde voor een goede vriend(in) en liefde voor een partner?
Lust.
Lechuza schreef:
29-08-2018 20:10

Ik denk niet dat er een verschil is in liefde, wel in de vorm van relatie en omgang met elkaar.
TomorrowMorning schreef:
29-08-2018 20:03
Liefde is als je wil dat de ander gelukkig is, ook als dat zonder jou is.
Mijn lief is nu met een ander. Maakt mij doodongelukkig. Wat zegt dat dan?
Als de ander in jouw hart verankerd is.
melle23 schreef:
30-08-2018 00:29
:hug:
En wat ik me nu afvraag, wat mis ik nu het meeste, hem als persoon? Of het geluk wat ik ervaarde in de dagen dat we samen waren.
(Bitter) zoete momenten die net zolang duren als ik wil. Meer is het niet. Mensen willen instinctief graag bij iemand horen en die behoefte heeft men liefde genoemd. Ik houd mensen en van de liefde. Ik voel me graag verwant.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
melle23 schreef:
30-08-2018 00:33
En wat ik me nu afvraag, wat mis ik nu het meeste, hem als persoon? Of het geluk wat ik ervaarde in de dagen dat we samen waren.
Allebei
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
melle23 schreef:
30-08-2018 00:29
Natuurlijk ben je ongelukkig dat hij bij een ander is, lijkt me heel logisch!
Mijn lief is ook met een ander :( Ben ik behoorlijk verdrietig om.
Maar ik wil wel dat hij gelukkig is, hoewel ik het voor mezelf heel kut vind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven