wanneer komt de verliefdheid?

22-05-2009 12:43 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ben sinds een aantal weken aan het daten met een leuke jongen. Op het eerste gezicht helemaal mijn type. Kan ook niks negatiefs over hem zeggen. Nou, da's toch perfect zou je zeggen! Maar ik ben nog steeds niet verliefd! In het verleden heb ik alleen relaties gehad die gebaseerd waren op lust en dat zag ik dan als verliefdheid. Maar dat heb ik nu dus helemaal niet!

Ik ben graag bij hem en we hebben het gezellig, maar zodra het intiem wordt haak ik een beetje af. Hij zoent niet echt lekker.

Ik weet niet wat ik moet doen! Moet ik de conclusie trekken dat de klik er toch niet is, of moet ik deze, ontzettend lieve jongen, wat langer de kans geven?

Hoe lang duurde het bij jullie voordat je echt verliefd was? En hebben jullie de ervaring met mannen die niet helemaal goed kunnen zoenen?

Graag jullie reacties!

Liefs,

Niekje
Ik was al verliefd voordat er gezoend werd, in de gevallen waarin er van verliefdheid en relatie enzo sprake was.

Volgens mij wordt jij niet meer verliefd op deze jongen, anders had je niet eens gemerkt dat ie niet kon zoenen.
Rationeel gezien is ie je tiep wel, schrijf je. Maar emotioneel maakt hij niets bij je los (zelfs niet negatief). Perfect? Zou ik dus niet zeggen.

Denk er eens over met nu wel de optie in je hoofd dat alleen zijn ipv doordaten óók kan.
Ik geloof er niet in. Jij voelt duidelijk vriendschap, meer niet. Lust is ook belangrijk in een relatie, je moet dat mss niet als verliefdheid zien, maar ook niet baggetaliseren. Als je afhaakt wanneer 't intiem wordt dan zal t nooit een spetterende relatie worden en begin je al als een soort broer en zus. Dat wil je toch niet?
Soms is iemand op papier de perfecte kandidaat, maar ja als de klik er niet is, er geen chemie is, houdt het toch echt op.
Oei, da's wel moeilijk... ik krijg een 'afknapper' als iemand niet lekker zoent.. erg frustrerend als je iemand leuk gaat vinden en als het moment daar is, dat er geen lekkere zoen komt.. Heb weleens geprobeerd om hem 'aan te leren' om lekkerder te zoenen, maar is niet gelukt (mijn huidige vriend zoent btw heerlijk!!)

Misschien haak je een beetje af omdat het iets te snel gaat voor jouw gevoel? Of is het puur dat je liever niet met hem zoent, omdat het niet lekker is?!

Wel jammer, als het een leuke jongen is, jouw typ en dat de kriebels uitblijven én hij niet lekker zoent... Weet niet helemaal goed wat het beste is.

Met mijn huidige vriend was het eerst spannend en groeit de verliefdheid elke dag.. Toen we merkten dat we elkaar toch wel erg aardig vonden, ging het een stuk sneller (kenden elkaar ongeveer een jaar). Maar elke dag word ik verliefder en verliefder.. hoop dat dat ook nog een tijd zo doorgaat!!
Als het object van mijn affectie niet kan zoenen, ben ik in ieder geval niet verliefd genoeg, anders zou ik me daar écht niet druk over maken.

Ik heb wel eens geprobeerd of iemand een betere zoenerT werd door veel oefenen, maar ik denk dat ik niet zo'n goede leraar ben ofzo, mij is het in ieder geval nog nooit gelukt...

Meid, volgens mij ben je 'just not that into him'!
Hee meiden,

Dank voor deze eerste reacties. Ik heb inderdaad ook wel het gevoel dat het meteen goed moet zitten, anders gaat het toch niets worden. Maar het rare is dat ik het idee dat ik niet meer met hem af ga spreken ook niet zie zitten! Toen we gister een filmpje keken op de bank vond ik het heerlijk om tegen hem aan te liggen en een beetje te strelen enzo. Maar toen we begonnen te zoenen haakte ik dus af...

Ik weet wel dat hij een man is met iets minder ervaring dan ik. Misschien moet ik dat meer in het oog houden?
Misschien wil je te graag?
Heel simpel.. je wordt niet meer verliefd. Wel klote.
Daar kun je wel eens gelijk in hebben Tientje79! Het was al een hele tijd geleden dat ik een leuke kerel heb leren kennen en eindelijk eens eentje die mij ook helemaal leuk vindt. Nu voel ik een beetje de druk dat ik hem leuk moet vinden...

Want stel dat er niemand anders meer voorbij komt en dan heb ik een hele lieve jongen laten lopen...

Lastig!
Wanneer je voor je zelf besluit dat je niet verliefd bent, is dat verhelderend maar aan de andere kant heeft dat tot gevolg dat je aandacht van zijn kant naar jou moet missen. Misschien is dat wat er naast je vriendschappelijke gevoelens overblijft als je eerlijk bent tegenover jezelf? Ik zeg niet dat dat het is hoor, maar ik probeer mee te denken. Het niet verder willen dan knuffelen, is een duidelijk teken denk ik. Dat is niet alleen omdat hij niet lekker zoent. Het is een onbewust gevoel, een begrenzing..
quote:darky22 schreef op 22 mei 2009 @ 13:22:

Heel simpel.. je wordt niet meer verliefd. Wel klote.

Jawel hoor, natuurlijk wordt ze weer verliefd.

Alleen niet op deze jongen.
Moet ik het dan toch maar afkappen? Dat vind ik dan ook weer zo jammer! Het had zo leuk kunnen zijn!
Je moet doen wat het meest eerlijk voelt tegenover jezelf en hem. Misschien is dat nu misschien is dat over een tijdje. Maar eerlijk gezegd moet je er niet te lang mee wachten.
Je bent zo te lezen gewoon niet verliefd en eerlijk gezegd denk ik ook niet dat je dat nog gaat worden. Maar ik kan me voorstellen dat je het wél fijn vindt om intiem te zijn met iemand (lekker tegen iemand aanliggen), en dingen met elkaar te doen. Maar dat kan toch ook als vrienden? Zou er dan wel eerlijk over zijn, naar hem toe, want misschien verwacht hij wel meer.
quote:Niekje26 schreef op 22 mei 2009 @ 13:24:

Daar kun je wel eens gelijk in hebben Tientje79! Het was al een hele tijd geleden dat ik een leuke kerel heb leren kennen en eindelijk eens eentje die mij ook helemaal leuk vindt. Nu voel ik een beetje de druk dat ik hem leuk moet vinden...

Want stel dat er niemand anders meer voorbij komt en dan heb ik een hele lieve jongen laten lopen...

Lastig!

En herkenbaar ook hoor! Maar er zit niks anders op dan verder te kijken, dit is duidelijk niet de man van je dromen, hoe perfect 'ie ook op papier leek te zijn en nog lijkt. Chemie kun je niet voorspellen, helaas. Anders was ik ook al lang getrouwd en in het bezit van een sliert koters.

Hij loopt er vast wel hoor, geduld hebben en goed om je heen kijken. En deze meneer niet langer aan het lijntje houden, da's namelijk niet lief. Ook al niet makkelijk! Succes
quote:absoluteEinstein schreef op 22 mei 2009 @ 13:26:

[...]

Jawel hoor, natuurlijk wordt ze weer verliefd.

Alleen niet op deze jongen.Ja dat bedoelde ik ook. Deze jongen moet ze laten gaan.
Hij heeft het al wel door inderdaad. Kreeg vanmorgen een smsje waarin hij vroeg of het klopte dat hij enige aarzeling bij mij bespeurde.

Maar het is bij jullie dus nooit voorgekomen dat verliefdheid groeit? Ik vind hem wel heel leuk!
quote:Niekje26 schreef op 22 mei 2009 @ 13:33:

Hij heeft het al wel door inderdaad. Kreeg vanmorgen een smsje waarin hij vroeg of het klopte dat hij enige aarzeling bij mij bespeurde.

Maar het is bij jullie dus nooit voorgekomen dat verliefdheid groeit? Ik vind hem wel heel leuk!Ja, wel groeien in de zin van méér. Niet groeien in de zin van 'van niets naar iets'. It's magic en dat voel je. Of niet!
quote:Niekje26 schreef op 22 mei 2009 @ 13:33:

Maar het is bij jullie dus nooit voorgekomen dat verliefdheid groeit? Ik vind hem wel heel leuk!Nee. Verliefdheid is altijd aan hem denken, vlinders in je buik, over hem fantaseren de hele dag.. als je bij hem bent ben je zielsgelukkig.. Net als chocola.. mmm heerlijk!
quote:Niekje26 schreef op 22 mei 2009 @ 13:24:

Lastig!Valt wel mee hoor. Als ik door zou krijgen dat een geliefde alleen maar bij mij is uit angst dat ik 'de laatste kans' ben, is het vrij vlot afgelopen ben ik bang. Het gaat om de persoon, niet om het vullen van een relatievacature.
Als hij zo leuke lieve jongen is.. dan heeft hij toch recht op een vriendin die helemaal verliefd op hem is. Waarom moet hij het dan met jou doen.. jij voelt te weinig voor hem. Beetje jammer dat je dan zijn tijd verdoet. En jij ook.. Jij moet gewoon iemand anders vinden.. Als je het zoenen niet eens lekker vindt.. NEXT!
Ik snap dat je geniet van de aandacht, en dat je graag een vriendje wilt, maar in de long run wordt geen van jullie beide hier gelukkig van. Why settle for less?? Hoe frustrerend ook.

Er komt echt wel weer iemand voorbij!! Wanneer weet je niet, of dat meteen mr right is ook niet. Maar heus, er komen echt nog wel leuke jongens op je pad. En je wordt ook zeker nog eens hoteldebotel verliefd, en dan weet je ook weer hoe fijn dat is, en dat je blij bent dat je geen relatie hebt met deze jongen die niet kan zoenen, maar dat je vrij bent om je vol overgave met kriebels en al te storten op die heerlijke nieuwe jongen.
Moet je persé verliefd zijn?

Hoeveel verstandsrelaties zijn er wel niet? Je moet beslissen met je verstand, niet met je gevoel, in de liefde.

En...liefde is economie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven