Wanneer weet je het?

11-03-2012 20:46 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Of je wil scheiden ja of nee?

Wij zijn nu 3.5 jaar getrouwd, 9 jaar samen en 2 kinderen.

Ik twijfel er zooo erg aan of ik dit nog wel wil. Wil zo graag uit de bekende sleur komen.

Wanneer ik dan een oppas regel om lkkr met z.n 2en iets te gaan doen krijg ik de reactie: ik ga liever met z.n 4en na de MAC.

Natuurlijk ook heel leuk, maar wij moeten echt iets zonder de kinders doen omdat jawel wij ook mensen zijn.

Op sexueel gebied heb ik ook niks te missen. We leven gewoon langs elkaar heen.

Dit us trouwens niet de eerste keer dat ik er zo over denk maar wel al vaker.

Dus nu vraag ik me af wanneer weet je nu of je echt niet met elkaar verder wil.

Ik forum trouwens mobiel en kan niet direct antwoorden.

Alvast bedankt voor het lezen x
Heb je dit al eens met jouw man besproken?
Als je er echt alles aan hebt gedaan dat je zeker weet dat het niet anders zal gaan. 3,5 jaar geleden heb je toch JA, ik wil gezegd. En 2 kindjes gekregen. Daar stond je toen ook achter.
Wat is er in die 3.5 jaar allemaal veranderd dat je nu aan scheiden denkt?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Stel dat je hier mee stopt, wat denk/hoop je dan te vinden?
quote:tantepollewop27 schreef op 11 maart 2012 @ 20:46:

Of je wil scheiden ja of nee?

Wij zijn nu 3.5 jaar getrouwd, 9 jaar samen en 2 kinderen.

Ik twijfel er zooo erg aan of ik dit nog wel wil. Wil zo graag uit de bekende sleur komen.

Wanneer ik dan een oppas regel om lkkr met z.n 2en iets te gaan doen krijg ik de reactie: ik ga liever met z.n 4en na de MAC.

Natuurlijk ook heel leuk, maar wij moeten echt iets zonder de kinders doen omdat jawel wij ook mensen zijn.

Op sexueel gebied heb ik ook niks te missen. We leven gewoon langs elkaar heen.

Dit us trouwens niet de eerste keer dat ik er zo over denk maar wel al vaker.

Dus nu vraag ik me af wanneer weet je nu of je echt niet met elkaar verder wil.

Ik forum trouwens mobiel en kan niet direct antwoorden.

Alvast bedankt voor het lezen x

Klinkt niet alsof hij weet dat jij behoefte hebt aan tijd met zijn tweeen en te werken aan jullie relatie.'

Begin daar. Zeg hem wat je dwars zit en wat je zou willen en wat je daarvoor nodig hebt.
Als je kinderen later aan je vragen: mamma, waarom ging je destijd bij pappa weg? En jij zegt dan: pfff, ja je vader wilde naar de Mac, en ik dacht 'is dat alles'?

Denk je dat ze dan begrijpen waarom je ze in de pijn en verdriet van een scheiding hebt gestort?

Of spelen er echt ernstige dingen waar je in je OP geen melding van maakt. Want als het niet meer dan dit soort vage welvaartsontevredenheid is...
Ik heb dit zeker met hem besproken. Afgelopen week nog. Hij gaf ook aan dat we in die sleur zaten. Keer op keer geef ik dingen aan om evt te doen dan gaat het ff goed maar daarna is het weer de gewoonste zaak dat ik het doe. Voorbeeld het huishouden. Werken allebei. Ik drie dagen hij vijf. Er komt zo weinig initiatief van hem kant.

Nu ik zelf terug lees lijk ik wel een verwend wicht maar dat is echt niet. Grotendeels van de zorg voor de kinders en het hh komt op mij neer. Hoe vaak ik het blijf aangeven.... Word er gewoon zo moe van.
Als je conducteur wilt worden

TO, weet je zeker dat dit niet een gevalletje ''het gras is altijd groener'' is?
Sleur is in mijn ogen absoluut geen reden om te scheiden als je kinderen hebt. Scheiden kan altijd nog als je alles hebt gedaan om de situatie te verbeteren, alles hebt gedaan om de dingen die niet verbeteren te accepteren en dan alsnog niet verder kunt samen.

De problemen die je aankaart zijn heel makkelijk aan te pakken, hier kun je verschillende oplossingen voor bedenken.

Misschien wil hij niet met zijn tweeën uit eten, maar wel een leuke film kijken, een weekend weg, een stuk wandelen, door de stad slenteren, sporten.

Als jullie het samen weer leuk hebben, kun je kijken hoe het op seksgebied beter kan worden. Met veel plezier samen, wordt de ander ook weer spannender. Eerst op 1 lijn komen, dan hier aan werken.

Voor het huishouden kun je afspraken maken wie wat doet, of een huishoudster nemen. De zorg van de kinderen kan ook verdeeld worden, wie weet bevalt het hem heel goed om de kinderen in bad te doen, naar bed te brengen of juist te begeleiden bij het aankleden in de ochtend.
Nee dat weet ik zeker. Gras lijkt groener.

Ik kom zelf uit een gescheiden gezin en heb ook vanalles meegemaakt wat ik mijn kinderen niet mee wil geven de ellende en het verdriet
Scheiden is inderdaad geen oplossing , want je hebt geen garantie dat het gevoel van sleur wat je nu in deze relatie hebt ook niet in een volgende relatie weer terug komt. De sleur kan ook met een ander zo weer terug komen. Dan zou je weer moeten scheiden en weer een ander moeten nemen, en zo blijf je bezig. Boek gewoon je vriendin of moeder voor een avondje baby sitten achter zijn rug om ( want in overleg krijg je toch tegengas en als je t al geregeld hebt dan moet ie gewoon mee klaar!) en verras hem gewoon met een etentje en daarna filmpje. Daar knappen jullie beidde heel erg van op. (ook hij!)
quote:[message=11434474,noline]tantepollewop27 schreef op Nu ik zelf terug lees lijk ik wel een verwend wicht maar dat is echt niet. .Zo kom je op mij ook over. Waar is de tijd gebleven dat stellen vechten voor hun relatie? Voel je verantwoordelijk voor je kinderen en probeer samen iets van je relatie te maken. Een goed huwelijk krijg je niet cadeau, daar moet je hard voor (blijven) werken!
Mijn zus zei ooit eens dat het soms makkelijker is om weg te gaan, dan dat het is om te blijven, en ik sta hier volledig achter. Aan een goed huwelijk moet je altijd werken, dat stopt niet. Het is niet voldoende om aan het begin van de relatie je best te doen, en dan te denken dat het voldoende is voor de rest van het huwelijk. Ik zou het zelf (maar dat is puur op basis van je OP) erg makkelijk vinden om om deze reden al te gaan scheiden.
Waar ben je wel tevreden over in je relatie? (oprechte vraag)
Ik heb de laatste tijd iets te vaak berichten gehoord van stellen met (jonge) kinderen die uit elkaar gaan. En eerlijk gezegd komen sommige beslissingen om te gaan scheiden op mij soms ontzettend egoïstisch over. Het gras lijkt altijd groener bij de buurman, maar het is de kunst om je eigen gras groen te houden.

Wil niet alle scheidingen over één kam scheren, maar het gebeurd naar mijn idee tegenwoordig iets te makkelijk. En ik kan er slecht tegen dat daar onschuldige kinderen de dupe van worden.
Mijn man rookt. Niet alleen shag, maar dagelijks ook wat anders, wiet. Doet hij al voor dat ik hem kon.

Twee jaar geleden zou hij hier al mee stoppen. Begon hij zelf over. Nu inmiddels rookt hij het nog steeds. Ik geef hem regelmatig aan omwille voor zijn gezondheid dat hij minimaal daarmee moet stoppen. Op de een of andere manier dringt het gewoon niet tot hem door. En ik vraag en zeg dingen op de man af zonder er omheen te draaien.

Dit speelt natuurlijk ook mee.

En natuurlijk wil ik vechten voor mijn huwelijk absoluut. Alleen heb ik nu het gevoel dat het klaar is.
Een verslaafde dus?
Als je je koffers hebt ingepakt, dan weet je dat je wil gaan.
Eigenlijk wel nova:'(
Wij hebben er indirect last van niet dat hij hier op de bank zit te blowen ofzo. Hier in huis wordt helemaal niet gerookt
Maar dat wist je ook toen je bij hem kwam.

We stoppen "allemaal" morgen met roken.

Maar om het werkelijk te doen... dat is moeilijk.

Dat wist je toch al die jaren al?

Die sleur, ja... die krijgen we ook allemaal.

Maar daar kom je wel doorheen.

Pas als je je spullen hebt gepakt, en je weg loopt en hem ziet staan.. bij wijze van, dan weet je of het over is.
quote:tantepollewop27 schreef op 11 maart 2012 @ 21:41:

Wij hebben er indirect last van niet dat hij hier op de bank zit te blowen ofzo. Hier in huis wordt helemaal niet gerooktVooral als hij het niet heeft he?
Je man zal moeten willen investeren in qualitytime voor jullie 2, met kinderen samen naar 'n kinderrestaurant is natuurlijk 'n afknapper. Zou man vertellen dat je minstens 1 avond en/of dag per week iets met z'n 2 wil doen zonder kinderen om de relatie uit de sleur te trekken. Als ie daar geen oren naar heeft, zal die relatie als 'n nachtkaars uitdoven.
quote:tantepollewop27 schreef op 11 maart 2012 @ 21:01:Grotendeels van de zorg voor de kinders en het hh komt op mij neer..

En jij denkt dat dat verandert na een scheiding?

Nu ben je nog min of meer een team, ook al is het een sleur en ben je het niet eens met de taakverdeling.

Een scheiding, met alle emotionele ellende van dien + een fikse financiele achteruitgang, gaat dit niet oplossen. Dan sta je er straks inderdaad alleen voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven