Wanneer werd jij NIET verkracht?

zaterdag 24 augustus 2019 om 17:24
Laatst dit artikel tegengekomen, door het topic "domme acties" moest ik er weer aan denken.
Kwetsbare situaties waarin vrouwen niet worden verkracht/aangerand zijn gedenkwaardig, bepaalde situaties waarin je alleen bent met 1 of meerdere mannen. Dit blijft je bij en je bent blij dat je er met een sisser bent afgekomen.
Heel belangerijk hierin is dat de man de bepalende factor is of er seksueel misbruik plaatsvind of niet. Niet je korte rokje of hoe dronken je bent.
Hier een linkje van flair.be het gaat over #NotARapist
https://www.flair.be/nl/lifestyle/notar ... kt-werden/
O.a. over situaties waarin vrouwen vertellen dat ze niet werden verkracht en gewoon netjes werden behandeld.
Wanneer werd jij niet aangerand?
Kwetsbare situaties waarin vrouwen niet worden verkracht/aangerand zijn gedenkwaardig, bepaalde situaties waarin je alleen bent met 1 of meerdere mannen. Dit blijft je bij en je bent blij dat je er met een sisser bent afgekomen.
Heel belangerijk hierin is dat de man de bepalende factor is of er seksueel misbruik plaatsvind of niet. Niet je korte rokje of hoe dronken je bent.
Hier een linkje van flair.be het gaat over #NotARapist
https://www.flair.be/nl/lifestyle/notar ... kt-werden/
O.a. over situaties waarin vrouwen vertellen dat ze niet werden verkracht en gewoon netjes werden behandeld.
Wanneer werd jij niet aangerand?
anoniem_376303 wijzigde dit bericht op 24-08-2019 18:22
Reden: Andere beschrijving
Reden: Andere beschrijving
0.74% gewijzigd

zondag 25 augustus 2019 om 01:53
Hier op het Viva-forum is het een goed gebruik dat vrouwen die klagen over specifieke gedragingen van mannen heel veel bijval krijgen. Nou, ik veeg m'n kont af met wat 'mannen' al of niet vermeend doen.Lady*Voldemort schreef: ↑25-08-2019 01:48Ik ben wel de laatste om dat te beweren en dat weet je best. Maar wat jij nu doet is recht praten wat krom is en daar pas ik dan weer voor.
Vrouwen hebben met andere soorten misdragingen van mannen te maken dan andersom. Vrouwen zijn niet zieliger.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen

zondag 25 augustus 2019 om 01:55
Ga slapen of zo. Je begint nu echt te raaskallen.Vanzai schreef: ↑25-08-2019 01:53Hier op het Viva-forum is het een goed gebruik dat vrouwen die klagen over specifieke gedragingen van mannen heel veel bijval krijgen. Nou, ik veeg m'n kont af met wat 'mannen' al of niet vermeend doen.
Vrouwen hebben met andere soorten misdragingen van vrouwen te maken dan andersom. Vrouwen zijn niet zieliger.
zondag 25 augustus 2019 om 01:55
Ooooo! Het was een zieligheidswedstrijd!! Oké. Jij wint.Vanzai schreef: ↑25-08-2019 01:53Hier op het Viva-forum is het een goed gebruik dat vrouwen die klagen over specifieke gedragingen van mannen heel veel bijval krijgen. Nou, ik veeg m'n kont af met wat 'mannen' al of niet vermeend doen.
Vrouwen hebben met andere soorten misdragingen van mannen te maken dan andersom. Vrouwen zijn niet zieliger.

zondag 25 augustus 2019 om 02:09
F*ck off met je bullshit-incel-gezeik.Vanzai schreef: ↑25-08-2019 01:12En huppakee, weer die grote hoop. In welke wereld is aanranding (wat is daar pecies de definitie van?) gelijk aan seksuele intmidatie (wat is daar pecies de definitie van?) en gelijk aan verkrachting (wat is daar pecies de definitie van?) en gelijk aan misbruik (wat is daar pecies de definitie van?).
Je hoeft bij mij niet aan te komen met sekse-ongelijkheid. Het is nog steeds je eigen gedrag dat maakt hoe je leven eruit ziet. Het wettelijke kader voor wat misbruik is bestaat, al heel lang.
Hou eens op met mannen de schuld te geven voor wat vrouwen overkomt. Het omgekeerde is al minstens net zo lang aan de hand.
Jij leest iets in de OP wat niemand zo interpreteert behalve jij, maar jij hebt gelijk..? Het is overduidelijk wat TO bedoelt en al meerdere personen hebben geprobeerd het je uit te leggen. Maar blijkbaar ben je te onnozel of wíl je het niet begrijpen.
"Hou eens op met mannen de schuld te geven voor wat vrouwen overkomt." -> Volgens mij doe jij hier exact datgene waarvan je TO beschuldigt (waar je zogenaamd enorm verontwaardigd over bent). Als een man een vrouw verkracht is dat niet de schuld van de man? Wat een eindeloze stroom shit typ jij.
Bovendien blijf je het hebben over "zeldzaamheid" en bazel je nog wat over strafrecht en bewijslast en denk je blijkbaar dat vrouwen "zielig willen doen"?? Guess what: seksueel geweld is niet zeldzaam. Ja natuurlijk is verkrachting zeldzamer dan seksuele intimidatie, maar dat neemt niet weg dat elke vorm deel is van een groot veelvoorkomend probleem wat jij hier nogal bagatelliseert.
De enige die hier zielig doet ben jij, met je "wij mannen krijgen overal de schuld van maar vrouwen doen ook stom tegen ons!". Dit topic is juist om aan te geven dat korte rokjes of dronken zijn geen aanleiding zijn voor seksueel geweld. Het gaat enkel en alleen om de intenties en acties van de man. De man bepaalt. En TO wil idd laten zien dat het gros van de mannen zich gewoon gedraagt, hoe kwetsbaar of "uitdagend" de vrouw ook is. Het laat zien dat het "uitlokkingsargument" totale bullshit is. Dit argument wordt helaas nog ontzettend vaak gebruikt tegen het slachtoffer.
Waarom voel jij je aangevallen door dit topic? Voel je je aangesproken of zo?

zondag 25 augustus 2019 om 04:12
het is vaak wel zo. En natuurlijk zijn er ook enkele mannen slachtoffer van vrouwen maar staat los van de grote schaal waarop seksueel geweld richting vrouwen en kinderen plaatsvindt. een man kan gewoon met andere mannen snachts feesten of met andere vrouwen ook als hij de enige is. Een vrouw kan dat ook maar moet dan wel op haar hoede zijn. dat moet ze ook als haar baas haar meevraagt op een zakenreis of als die leraar onder vier ogen iets wil bespreken. voor mannen zijn dit doodnormale situaties, voor vrouwen zijn het red flags. de grootste angst van een man voor een vrouw is dat zij hem afwijst of uitlacht. de grootste angst van vrouwen voor een man is dat hij haar verkracht of vermoordt

zondag 25 augustus 2019 om 04:38
Ik ken geen vrouw, geen enkele, die niet te maken heeft gehad met 1 van bovenstaande situaties. Geen enkele.
En ik ben geen pieperd, die hand op mijn kont kan ik écht wel handelen, maar inderdaad, je bent voorzichtig, je let op en zorgt dat je niet in situaties komt waarin je kwetsbaar bent.
En het zou sommige mannen sieren als ze daar begrip voor zouden hebben.
En ik ben geen pieperd, die hand op mijn kont kan ik écht wel handelen, maar inderdaad, je bent voorzichtig, je let op en zorgt dat je niet in situaties komt waarin je kwetsbaar bent.
En het zou sommige mannen sieren als ze daar begrip voor zouden hebben.
zondag 25 augustus 2019 om 07:18
Totdat iemand tegen je wil je iets aandoet.Vanzai schreef: ↑25-08-2019 01:12En huppakee, weer die grote hoop. In welke wereld is aanranding (wat is daar pecies de definitie van?) gelijk aan seksuele intmidatie (wat is daar pecies de definitie van?) en gelijk aan verkrachting (wat is daar pecies de definitie van?) en gelijk aan misbruik (wat is daar pecies de definitie van?).
Je hoeft bij mij niet aan te komen met sekse-ongelijkheid. Het is nog steeds je eigen gedrag dat maakt hoe je leven eruit ziet. Het wettelijke kader voor wat misbruik is bestaat, al heel lang.
Hou eens op met mannen de schuld te geven voor wat vrouwen overkomt. Het omgekeerde is al minstens net zo lang aan de hand.
zondag 25 augustus 2019 om 09:25
Fijn dat je de definitie kwestie even ter sprake brengt. Ik worstelde daar ook een tijdje mee.Vanzai schreef: ↑25-08-2019 01:12En huppakee, weer die grote hoop. In welke wereld is aanranding (wat is daar pecies de definitie van?) gelijk aan seksuele intmidatie (wat is daar pecies de definitie van?) en gelijk aan verkrachting (wat is daar pecies de definitie van?) en gelijk aan misbruik (wat is daar pecies de definitie van?).
Een kleine 30 jaar geleden dacht ik namelijk serieus dat ik 'mazzel' had: ik had zomaar verkracht kunnen worden. Ik was als 16 jarig meisje op een Franse camping aan het zoenen geraakt met een leuke Franse jongen van een jaar of 17. We raakten bij het strand de rest van de groep kwijt en gingen naar de ondergaande zon kijken. Ik dacht: romantiek. Hij dacht wat anders. Ging bovenop me liggen. Begon aan mijn kleding te sjorren. Haalde zijn stijve piemel uit zijn broek en klemde mijn hand erom heen. Ik zei wel tien keer 'non', maar daar reageerde hij niet op. Toen ik mijn hand van zijn penis wist los te werken, nam hij het zelf maar over. Mij zoenend rukte hij zichzelf klaar.
Toen was het klaar en liet hij me gaan.
Wat was ik stom geweest! Me af te zonderen met een jongen. Zomaar zoenen met iemand die ik net kende. Ik had wel verkracht kunnen worden! Maar het viel mee. Er was uiteindelijk niks erg gebeurd.
Het heeft me een jaar of tien gekost om hier de definitie 'aanranding' op te plakken.
Maar ook zonder definitie had deze gebeurtenis impact! In de jaren erna was ik altijd op mijn hoede als ik met een jongen flirtte of zoende. Zonderde me niet af. Dirigeerde zwervende handjes altijd meteen weer terug boven mijn kleding. Dat zal best frustrerend geweest zijn voor de knullen in kwestie, zo'n 'beschadigd' meisje.
Jij wilt het graag over definities hebben. Welke actie is strafbaar? Wat mag niet volgens het wetboek? Als een man iets doet wat volgens het wetboek niet mag is hij crimineel. Dat komt gelukkig bijna niet voor. En over de rest mogen we vooral niet zeuren.
Maar weet je, als een man grensoverschrijdend gedrag vertoont, ben ik als vrouw niet bezig met het wetboek. Dan schieten bij mij de risico's door mijn hoofd: Wat kan hij doen? Wat wil hij doen? Wat kan ik doen om het te voorkomen?
En ik denk inderdaad de de seksen hierin niet gelijk zijn.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
zondag 25 augustus 2019 om 09:35
Juist.Vanzai schreef: ↑24-08-2019 22:06Wat dacht je hiervan (van de TO):
Het impliceert de premisse dat je er als vrouw zelf macht over hebt of je verkracht wordt of niet. Wat absurd is; mannen die verkrachten zijn criminelen, misdadigers. De TO impliceert dat het haar eigen gedrag is dat verkrachting heeft voorkomen of dat ze stomtoevallig die ene man is tegengekomen die haar niet verkracht heeft wanneer hij er gelegenheid toe gehad zou hebben.
Psyche, dus.
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
(Pamela Druckerman)

zondag 25 augustus 2019 om 10:31
Wat kan jij drammen Vanzai sjees!
Wat ik wil zeggen normale mannen veranderen niet opeens in een verkrachter/aanrander als ze een vrouw in een korte rokje zien. Die kunnen zich normaal gedragen en houden hun handen thuis. En dit is het merendeel van de mannen en ze zullen zullen zulke dingen nooit doen, hoeveel gelegenheid er ook is.
Een verkrachter/aanrander grijpt zijn kans wel als hij kan, ongeacht wat de vrouw aanheeft. Dit is een minderheid, maar ze maken wel veel slachtoffers.
Wat ik wil zeggen normale mannen veranderen niet opeens in een verkrachter/aanrander als ze een vrouw in een korte rokje zien. Die kunnen zich normaal gedragen en houden hun handen thuis. En dit is het merendeel van de mannen en ze zullen zullen zulke dingen nooit doen, hoeveel gelegenheid er ook is.
Een verkrachter/aanrander grijpt zijn kans wel als hij kan, ongeacht wat de vrouw aanheeft. Dit is een minderheid, maar ze maken wel veel slachtoffers.

zondag 25 augustus 2019 om 10:59
Eens. Wat een zielig gedrag.Meinonaaa schreef: ↑25-08-2019 02:09F*ck off met je bullshit-incel-gezeik.
Jij leest iets in de OP wat niemand zo interpreteert behalve jij, maar jij hebt gelijk..? Het is overduidelijk wat TO bedoelt en al meerdere personen hebben geprobeerd het je uit te leggen. Maar blijkbaar ben je te onnozel of wíl je het niet begrijpen.
"Hou eens op met mannen de schuld te geven voor wat vrouwen overkomt." -> Volgens mij doe jij hier exact datgene waarvan je TO beschuldigt (waar je zogenaamd enorm verontwaardigd over bent). Als een man een vrouw verkracht is dat niet de schuld van de man? Wat een eindeloze stroom shit typ jij.
Bovendien blijf je het hebben over "zeldzaamheid" en bazel je nog wat over strafrecht en bewijslast en denk je blijkbaar dat vrouwen "zielig willen doen"?? Guess what: seksueel geweld is niet zeldzaam. Ja natuurlijk is verkrachting zeldzamer dan seksuele intimidatie, maar dat neemt niet weg dat elke vorm deel is van een groot veelvoorkomend probleem wat jij hier nogal bagatelliseert.
De enige die hier zielig doet ben jij, met je "wij mannen krijgen overal de schuld van maar vrouwen doen ook stom tegen ons!". Dit topic is juist om aan te geven dat korte rokjes of dronken zijn geen aanleiding zijn voor seksueel geweld. Het gaat enkel en alleen om de intenties en acties van de man. De man bepaalt. En TO wil idd laten zien dat het gros van de mannen zich gewoon gedraagt, hoe kwetsbaar of "uitdagend" de vrouw ook is. Het laat zien dat het "uitlokkingsargument" totale bullshit is. Dit argument wordt helaas nog ontzettend vaak gebruikt tegen het slachtoffer.
Waarom voel jij je aangevallen door dit topic? Voel je je aangesproken of zo?
En ook gewoon voorbijgan aan de feiten: sexuele geweld tegen vrouwen is een beproefd wapen in oorlogen, en een groot maatschappelijk probleem.
Dat ontkennen is een onderdeel van het probleem, en je leest dus in die ontkenning precies ook wat de maatschappelijke schade is.
Het is een onveilige situatie voor iedereen.

zondag 25 augustus 2019 om 11:22
Het-groepje schreef: ↑25-08-2019 10:59Eens. Wat een zielig gedrag.
En ook gewoon voorbijgan aan de feiten: sexuele geweld tegen vrouwen is een beproefd wapen in oorlogen, en een groot maatschappelijk probleem.
Dat ontkennen is een onderdeel van het probleem, en je leest dus in die ontkenning precies ook wat de maatschappelijke schade is.
Het is een onveilige situatie voor iedereen.
Eens. Dat ontkennen vind ik bizar trouwens.

zondag 25 augustus 2019 om 12:17
.the_Wicked_Witch schreef: ↑24-08-2019 18:06Terecht.
Niet dat jij verdacht bent, maar dat ze goed voor zichzelf zorgt.
Ik spreek ook altijd openbaar af de eerste keer, en geef een vriendin het telefoon nummer van de betreffende persoon.
Heeft niets met jou specifiek te maken.
Dit is dus de reden dat die hashtag wel goed kan zijn.
Ik vind de verontwaardigde reacties eigenlijk best bijzonder als je ook het artikel hebt gelezen, ik snap wel dat alleen het lezen van de OP zo'n gevoel kan oproepen door de verwoording, dat komt misschien door het referentiekader van TO door haar eigen negatieve ervaringen. Ik vind situaties waarin je alleen was met een man en er niets gebeurde niet 'gedenkwaardig', ik heb nooit het gevoel als ik alleen met een man ben geweest dat het 'met een sisser is afgelopen'. Ik snap wel dat mensen dus hier verontwaardigd op reageren en het niet begrijpen. Ik sta ook niet stil bij zulke dagelijkse situaties, maar dit is eigenlijk ook niet wat er bedoeld wordt met de hashtag. Het gaat niet om de doodgewone situaties, het gaat om de situaties waarin je als meisje/vrouw toch meer kwetsbaar was. Het voorbeeld dat TO zelf over haar eigen leven geeft vind ik overigens juist niet bij de hashtag passen. Het is erg verdrietig en naar dat je deze associatie hebt, maar ik vind dit niet een voorbeeld van een kwetsbare situatie die met de hashtag bedoeld wordt. (al was het dat wel voor jou, door jouw ervaringen en juist dat is verdrietig en boos makend vind ik zelf.) Het hielp mij wel om het artikel te lezen, gaf me een beter beeld van wat er bedoeld werd. (Ik had zelf eerst ook de associatie van de momenten waarop het op het nippertje goed ging....maar dat is een heel ander verhaal).
Als mensen het zo raar vindt wat TO deelt, waarom leren we jonge vrouwen en onze dochters hoe ze zichzelf moeten beschermen en niet in dergelijke kwetsbare situaties komen? Het gebeurt hier ook met enige regelmaat dat een jonge vrouw een topic opent, omdat ze een onprettig gevoel heeft overgehouden aan een avond waarin ze in zo'n situatie kwam. Er wordt dan ook het advies gegeven om bijvoorbeeld te letten op veiligheid en drankgebruik in de toekomst. Vriendinnen te laten weten waar je bent, met wie je afspreekt. Letten op je drankgebruik enz. enz. Dit zijn echt niet dingen die we op precies dezelfde manier aan onze jonge mannen en zoons leren. Het gaat in onze maatschappij heel vaak over wat nou 'consent' is, denk aan dat youtube filmpje over een kopje thee.
https://youtu.be/oQbei5JGiT8
Tuurlijk, in een ideale wereld was dit topic onzin en dat filmpje ook. Maar dat is niet de realiteit. En nee, dat betekent niet dat mannen verkrachters zijn. Ik denk dat deze hashtag en het meer delen van de positieve situaties juist een goede tegenhanger kan zijn van het idee dat kan ontstaan dat je als vrouw op je hoede moet zijn in dergelijke situatie omdat je dan per definitie kwetsbaar bent en mannen daar gebruik van zullen maken. Dat zijn namelijk de berichten die in het nieuws komen, dat dit inderdaad kwetsbare situaties zijn, terwijl het ook heel vaak dus gewoon goed gaat - waar de hashtag dus aandacht aan kan geven. Die hashtag gaat dus juist tegen 'rape culture' in. Ik schrijf wel bewust 'een goede tegenhanger kan zijn', want ik kan me ook voorstellen dat het weer zoiets is dat ook tot in extremen kan worden doorgetrokken waardoor je juist het tegenovergestelde effect krijgt. Dat bepaalde mensen het aangrijpen als het bewijs dat alle mannen diep van binnen eigenlijk verkrachters zijn, heel theatraal mee omgaan, zichzelf erg in slachtofferrol plaatsen. Eigenlijk zoals de #metoo hashtag. Dat je als man haast niet meer naar een vrouw kan kijken zonder een #metoo aan je broek te hebben hangen.
Maar zeg eerlijk, jij wil ook dat je dochter goed op zichzelf let en liever niet dronken en alleen op de kamer van een onbekende jongen/man komt toch? Of niet op de eerste date bij een man thuis afspreekt? Je gaat haar daar toch ook e.e.a. over leren? Leer je je zoon precies hetzelfde? Geef je hem écht dezelfde boodschap als je dochter? Heb je er écht precies hetzelfde gevoel bij als je zoon met fink drank op crasht bij wat meiden
die hij toevallig is tegengekomen bij het uitgaan of wanneer je dochter dit doet bij een jongen? Het lijkt me naïef als je hier ja op antwoordt. Denken jullie dat jongens/mannen elkaar appen als ze veilig thuis zijn uit de stad met de fiets of OV? En meisjes/vrouwen? Zouden zij dat vaker doen of niet? En waarom zou dat zijn?
Zelf heb ik nooit in een situatie gezeten die past bij de hashtag; een kwetsbare situatie waarin er niets is gebeurd. Althans, niet dat ik me kan herinneren en dat zie ik als positief, blijkbaar viel het niet op. Ik heb wel ervaring met 2 situaties die gewoon fout waren, waarin ik niet kwetsbaar was, maar gewoon mijn normale (kinder)leven leidde, en die toch niet goed liepen.
maandag 26 augustus 2019 om 11:29
Wat zeg je nou precies over jezelf wanneer je gebeurtenissen ergens online zet onder de noemer #NotARapist? Volgens mij alleen maar dat de man(nen) in kwestie je niet verkracht hebben toch? Dat is alleen maar nieuwswaardig als pagina in een dagboek. Over je geestesgesteldheid.
En dan het gebruik van #NotARapist als kapstok (waar ik me het meest aan stoor) om het te hebben over de kwetsbaarheid van vrouwen; die kwetsbaarheid bestaat slechts voor een heel klein deel uit de mogelijkheid van verkracht worden.
Een veel groter deel van die kwetsbaarheid bestaat uit het simpele feit dat vrouwen zwanger kunnen worden en dus proberen we (vooral jonge) vrouwen en meisjes te behoeden voor situaties die ongepland grote consequenties kunnen hebben.
Dat #NotARapist is net als #metoo een vergaarbak, met als verschil dat #metoo gaat over dingen die écht gebeurd zijn (neem ik aan). #NotARapist gaat uitsluitend over je eigen angsten omdat je het label verkrachters aan mannen hebt gehangen, maar dat gaat in de maalstroom verloren. Mannen = rapists is wat blijft nagalmen. Nou, bedankt.
En dan het gebruik van #NotARapist als kapstok (waar ik me het meest aan stoor) om het te hebben over de kwetsbaarheid van vrouwen; die kwetsbaarheid bestaat slechts voor een heel klein deel uit de mogelijkheid van verkracht worden.
Een veel groter deel van die kwetsbaarheid bestaat uit het simpele feit dat vrouwen zwanger kunnen worden en dus proberen we (vooral jonge) vrouwen en meisjes te behoeden voor situaties die ongepland grote consequenties kunnen hebben.
Dat #NotARapist is net als #metoo een vergaarbak, met als verschil dat #metoo gaat over dingen die écht gebeurd zijn (neem ik aan). #NotARapist gaat uitsluitend over je eigen angsten omdat je het label verkrachters aan mannen hebt gehangen, maar dat gaat in de maalstroom verloren. Mannen = rapists is wat blijft nagalmen. Nou, bedankt.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
maandag 26 augustus 2019 om 13:54
Aan jouw geestesgesteldheid mankeert zo te lezen het één en ander. Graag gedaan.Vanzai schreef: ↑26-08-2019 11:29Wat zeg je nou precies over jezelf wanneer je gebeurtenissen ergens online zet onder de noemer #NotARapist? Volgens mij alleen maar dat de man(nen) in kwestie je niet verkracht hebben toch? Dat is alleen maar nieuwswaardig als pagina in een dagboek. Over je geestesgesteldheid.
maandag 26 augustus 2019 om 14:01

maandag 26 augustus 2019 om 14:21
Als man zijnde, ik snap er niets van...??
Ik verschiet toch wel van sommige verhalen hier in dit topic...
Ook in een ander topic op dit forum werd besproken wanneer iedereen voor de eerste keer sex had. Het viel mij echt enorm op hoeveel vrouwen in hun kindertijd verkracht geweest zijn...
Wat moeten jullie mannen haten.
Om toch wat tegengewicht te geven.
Ik heb nog nooit een vrouw of meisje ongewenst aangeraakt of aangesproken. Het komt ook totaal niet in mij op om zo'n dingen te doen... Het is mij een raadsel waarom sommige mannen dit doen.
Anderzijds vind ik dat de klepel na de metoo-affaire ook serieus is doorgeslagen.
Enkele weken geleden kreeg ik de volle laag in de winkel een schaars-geklede jongedame omdat die dacht dat ik raar naar haar keek.
Ik werkelijkheid trok ik gekke bekken naar mijn vrouw en dochter van 2 jaar die een halve meter achter haar stonden.
Ik had de vrouw in kwestie niet eens opgemerkt.
En daar stond ik dan, aan de grond genageld, uitgescholden voor perfert in een volle winkel... Leuk is anders.
Ik ben trouwens ontelbare niet verkracht. Héél veel alleen afgesproken met vrouwen, nooit iets tegen mijn wil gedaan
Ook in een ander topic op dit forum werd besproken wanneer iedereen voor de eerste keer sex had. Het viel mij echt enorm op hoeveel vrouwen in hun kindertijd verkracht geweest zijn...
Ik heb nog nooit een vrouw of meisje ongewenst aangeraakt of aangesproken. Het komt ook totaal niet in mij op om zo'n dingen te doen... Het is mij een raadsel waarom sommige mannen dit doen.
Anderzijds vind ik dat de klepel na de metoo-affaire ook serieus is doorgeslagen.
Enkele weken geleden kreeg ik de volle laag in de winkel een schaars-geklede jongedame omdat die dacht dat ik raar naar haar keek.
Ik werkelijkheid trok ik gekke bekken naar mijn vrouw en dochter van 2 jaar die een halve meter achter haar stonden.
En daar stond ik dan, aan de grond genageld, uitgescholden voor perfert in een volle winkel... Leuk is anders.
Ik ben trouwens ontelbare niet verkracht. Héél veel alleen afgesproken met vrouwen, nooit iets tegen mijn wil gedaan

maandag 26 augustus 2019 om 14:24

maandag 26 augustus 2019 om 14:28
Dit bedoel ik dus, met de meeste mannen kan je je perfect afzonderen zonder dergelijke zotte gebeurtenissen.Doornroosje75 schreef: ↑25-08-2019 09:25Fijn dat je de definitie kwestie even ter sprake brengt. Ik worstelde daar ook een tijdje mee.
Een kleine 30 jaar geleden dacht ik namelijk serieus dat ik 'mazzel' had: ik had zomaar verkracht kunnen worden. Ik was als 16 jarig meisje op een Franse camping aan het zoenen geraakt met een leuke Franse jongen van een jaar of 17. We raakten bij het strand de rest van de groep kwijt en gingen naar de ondergaande zon kijken. Ik dacht: romantiek. Hij dacht wat anders. Ging bovenop me liggen. Begon aan mijn kleding te sjorren. Haalde zijn stijve piemel uit zijn broek en klemde mijn hand erom heen. Ik zei wel tien keer 'non', maar daar reageerde hij niet op. Toen ik mijn hand van zijn penis wist los te werken, nam hij het zelf maar over. Mij zoenend rukte hij zichzelf klaar.
Toen was het klaar en liet hij me gaan.
Wat was ik stom geweest! Me af te zonderen met een jongen.
Dit is absoluut niet normaal dat je denkt dat je je met een jongen of man niet op een veilige manier kan afzonderen.
Die gast was gewoon een crimineel, wil niet zeggen dat alle andere mannen ook slecht zijn.
maandag 26 augustus 2019 om 14:54
Ik haat mannen helemaal niet en ken genoeg mannen die ik vertrouw in dit opzicht. Toch ben ik als kind wel misbruikt.TheMone schreef: ↑26-08-2019 14:21Als man zijnde, ik snap er niets van...??
Ik ben trouwens ontelbare niet verkracht. Héél veel alleen afgesproken met vrouwen, nooit iets tegen mijn wil gedaan![]()
Het is een lastige crux, enerzijds wil je jezelf niet in een potentieel gevaarlijke situatie zetten, anderzijds wil je ook geen doorgeslagen situatie zoals jij beschrijft.