Wanneer werd jij NIET verkracht?

24-08-2019 17:24 377 berichten
Laatst dit artikel tegengekomen, door het topic "domme acties" moest ik er weer aan denken.

Kwetsbare situaties waarin vrouwen niet worden verkracht/aangerand zijn gedenkwaardig, bepaalde situaties waarin je alleen bent met 1 of meerdere mannen. Dit blijft je bij en je bent blij dat je er met een sisser bent afgekomen.

Heel belangerijk hierin is dat de man de bepalende factor is of er seksueel misbruik plaatsvind of niet. Niet je korte rokje of hoe dronken je bent.

Hier een linkje van flair.be het gaat over #NotARapist

https://www.flair.be/nl/lifestyle/notar ... kt-werden/

O.a. over situaties waarin vrouwen vertellen dat ze niet werden verkracht en gewoon netjes werden behandeld.

Wanneer werd jij niet aangerand?
anoniem_376303 wijzigde dit bericht op 24-08-2019 18:22
Reden: Andere beschrijving
0.74% gewijzigd
S-Meds schreef:
25-08-2019 00:59
Nou ja dit is het probleem, zo zeldzaam is dat niet. Aangifte één op vier, autoriteiten vermoeden dat de slachtoffersaantallen veel hoger liggen Omdat de meeste gewoon geen aangifte doen
Nou ja, als je weet hoe er door de Hermandad om wordt gegaan met dergelijke aangiften is dat niet zo verbazingwekkend.
Aan alle mannen overigens:

Als ik lift en jij stopt en ik zeg 3 keer dat ik naar 't station moet, moet je mij niet beginnen bepotelen. Blijf van mijn kaken, mijn handen en mijn benen en een excuus als "het is koud en nat en je moet opwarmen" is waardeloos als ik je niet ken.

En schrik jezelf dan niet dood als ik zo'n beetje al rijdend uit je auto spring omdat ik het vervolg kon raden.

En nope, geen donker straatje ... gewoon aan de rand van een grote stad om 11u 's ochtends. Op een koude regenachtige winterdag. In een jeans.
Vanzai schreef:
25-08-2019 01:00
En sinds 40 jaar (ik verzin nu maar iets) weten vrouwen ook dat zo goed als niemand - de wetgever zeker niet - zulk gedrag goedkeurt.

En ook dat zulk gedrag van mannen heel zeldzaam is.

Mensen doen elkaar vreselijke dingen aan. Met de kennis van nu laat ik mijn oordeel daarover niet afhangen van het feit dat het (vermeende) slachtoffer een vrouw is. Vrouwen gebruiken andere methodes om een man te naaien (no pun).

Je bent er zelf bij, je verdient geen bijzondere bescherming en al helemaal niet van het strafrecht. Shit happens, al of niet sekse-gerelateerd. De enige reden dat fysiek geweld strafbaar is en andere vormen van geweld niet is de kwestie van de bewijslast.
Het is niet heel zeldzaam, vrijwel alle vrouwen die ik ken hebben situaties meegemaakt van aanranding/seksuele intimidatie/ verkrachting/ misbruik
S-Meds schreef:
25-08-2019 01:02
Het is niet heel zeldzaam, vrijwel alle vrouwen die ik ken hebben situaties meegemaakt van aanranding/seksuele intimidatie/ verkrachting/ misbruik
Klopt. Ik ken werkelijk geen vrouw die nog nooit ongewenst is bepoteld, door een man. Zelfs op de middelbare school was het heel gebruikelijk, door leerkrachten. Ik vond het alleen zelf nooit zo erg als het mij gebeurde, hooguit een beetje sneu voor de desbetreffende meneer dat ie op zo'n manier aan zijn trekken moest komen. Maar ik had dan ook de mazzel dat het bij mij nooit uit de hand liep, en dat ik er een paar kisten en een goeie linkse directe op na hield. Ik heb er dus hilarische herinneringen aan overgehouden, maar dat is voor vele andere vrouwen wel anders.
Marnamai schreef:
25-08-2019 01:01
onker straatje ... gewoon aan de rand van een grote stad om 11u 's ochtends. Op een koude regenachtige winterdag. In een jeans.
Gelukkig gaat een natte jeans niet zo makkelijk uit!
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
25-08-2019 01:00
En sinds 40 jaar (ik verzin nu maar iets) weten vrouwen ook dat zo goed als niemand - de wetgever zeker niet - zulk gedrag goedkeurt.

En ook dat zulk gedrag van mannen heel zeldzaam is.

Mensen doen elkaar vreselijke dingen aan. Met de kennis van nu laat ik mijn oordeel daarover niet afhangen van het feit dat het (vermeende) slachtoffer een vrouw is. Vrouwen gebruiken andere methodes om een man te naaien (no pun).

Je bent er zelf bij, je verdient geen bijzondere bescherming en al helemaal niet van het strafrecht. Shit happens, al of niet sekse-gerelateerd. De enige reden dat fysiek geweld strafbaar is en andere vormen van geweld niet is de kwestie van de bewijslast.
Even resumé of ik het snap: dus de wetgever keurt het af maar jij vindt niet dat verkrachting de bijzondere bescherming van het strafrecht behoeft?

En je gelooft niet in de vrouw als slachtoffer?
mermedina wijzigde dit bericht op 25-08-2019 01:12
2.66% gewijzigd
Lady*Voldemort schreef:
25-08-2019 01:09
Klopt. Ik ken werkelijk geen vrouw die nog nooit ongewenst is bepoteld, door een man. Zelfs op de middelbare school was het heel gebruikelijk, door leerkrachten. Ik vond het alleen zelf nooit zo erg als het mij gebeurde, hooguit een beetje sneu voor de desbetreffende meneer dat ie op zo'n manier aan zijn trekken moest komen. Maar ik had dan ook de mazzel dat het bij mij nooit uit de hand liep, en dat ik er een paar kisten en een goeie linkse directe op na hield. Ik heb er dus hilarische herinneringen aan overgehouden, maar dat is voor vele andere vrouwen wel anders.
klopt. zelfs op de basisschool al.
S-Meds schreef:
25-08-2019 01:02
En huppakee, weer die grote hoop. In welke wereld is aanranding (wat is daar pecies de definitie van?) gelijk aan seksuele intmidatie (wat is daar pecies de definitie van?) en gelijk aan verkrachting (wat is daar pecies de definitie van?) en gelijk aan misbruik (wat is daar pecies de definitie van?).

Je hoeft bij mij niet aan te komen met sekse-ongelijkheid. Het is nog steeds je eigen gedrag dat maakt hoe je leven eruit ziet. Het wettelijke kader voor wat misbruik is bestaat, al heel lang.

Hou eens op met mannen de schuld te geven voor wat vrouwen overkomt. Het omgekeerde is al minstens net zo lang aan de hand.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Nou ja, ik denk dat weinig vrouwen door een vrouw worden verkracht. Maar misschien zit ik er wel heel erg naast hoor.
En nee, niet dé man is verantwoordelijk. Wel weet ik dat aangifte doen juist door dat mannenwereldje bij de politie, een stuk minder aantrekkelijk wordt dan het al is.
167 posts na TO's laatste post kan de TO zich nog steeds niet vrij maken om zelf te reageren op wat ze met haar OP losmaakt.
Ik ben nog nooit door een vrouw in mijn kont geknepen, "toevallig" een hand op mijn borst gehad of getrakteerd op suggestieve uitspraken.

Dat kan ik van mannen niet zeggen.
Ik heb nog nooit een man in mijn omgeving horen zeggen dat ie lastig is gevallen door een vrouw.

Omgekeerd een vrouw lastig gevallen door een man hoor ik dan weer wel geregeld.

Of zwijgen al die mannen in alle talen over wat hen overkomt?
Marnamai schreef:
25-08-2019 01:27
Ik heb nog nooit een man in mijn omgeving horen zeggen dat ie lastig is gevallen door een vrouw.

Er is geen genius voor nodig om te bedenken wat mannen en vrouwen elkaar aandoen. Het enige verschil is dat in verband met bewijslast mannen die een vorm van geweld gebruiken vaker veroordeeld worden dan vrouwen die een vorm van geweld gebruiken.
anoniem_370120 wijzigde dit bericht op 25-08-2019 01:33
0.00% gewijzigd
Marnamai schreef:
25-08-2019 01:27

Mijn huidige vriend is vrij vaak lastig gevallen door vrouwen. Handen naar zijn kont, geslachtsdelen, zoenen. Het verschil is alleen dat hij zich niet fysiek bedreigd voelde, zelfs niet toen hij door een man ongewenst werd gezoend. Alleen walging, geen angst. Voorzichtiger is hij er ook niet van geworden.
Vanzai schreef:
25-08-2019 01:12
En huppakee, weer die grote hoop. In welke wereld is aanranding (wat is daar pecies de definitie van?) gelijk aan seksuele intmidatie (wat is daar pecies de definitie van?) en gelijk aan verkrachting (wat is daar pecies de definitie van?) en gelijk aan misbruik (wat is daar pecies de definitie van?).

Je hoeft bij mij niet aan te komen met sekse-ongelijkheid. Het is nog steeds je eigen gedrag dat maakt hoe je leven eruit ziet. Het wettelijke kader voor wat misbruik is bestaat, al heel lang.

Hou eens op met mannen de schuld te geven voor wat vrouwen overkomt. Het omgekeerde is al minstens net zo lang aan de hand.
Maar hoe wil je het dan hebben? Dat we toegeven dat het onze eigen schuld is dat we zo nu en dan bepoteld en aangerand en verkracht worden omdat we zelf ook kutwijven zijn? Je doet nu wel een beetje raar hoor.
Mermedina schreef:
25-08-2019 01:33
Mijn huidige vriend is vrij vaak lastig gevallen door vrouwen. Handen naar zijn kont, geslachtsdelen, zoenen. Het verschil is alleen dat hij zich niet fysiek bedreigd voelde, zelfs niet toen hij door een man ongewenst werd gezoend. Alleen walging, geen angst. Voorzichtiger is hij er ook niet van geworden.
Goh.
Vanzai schreef:
25-08-2019 01:32
Er is geen genius voor nodig om te bedenken wat mannen en vrouwen elkaar aandoen. Het enige verschil is dat in verband met bewijslast mannen die een vorm van geweld gebruiken vaker veroordeeld worden dan vrouwen die een vorm van geweld gebruiken.
Vanzai, ben je onder invloed of zo?
Lady*Voldemort schreef:
25-08-2019 01:33
Maar hoe wil je het dan hebben? Dat we toegeven dat het onze eigen schuld is dat we zo nu en dan bepoteld en aangerand en verkracht worden omdat we zelf ook kutwijven zijn? Je doet nu wel een beetje raar hoor.
Ik doe niet raar. ik heb het over het strafrecht. Fysiek geweld is (soms) bewijsbaar, andere vormen van geweld (liegen, misleiden, bedriegen) met minstens net zo erge gevolgen is niet strafbaar omdat het niet bewezen kan worden.

Je hoeft bij mij echt niet aan te komen met dat vrouwen zielig of achtergesteld zijn in NL. Daar ben ik echt al veel te oud voor.
Vanzai schreef:
25-08-2019 01:38
Ik doe niet raar. ik heb het over het strafrecht. Fysiek geweld is (soms) bewijsbaar, andere vormen van geweld (liegen, misleiden, bedriegen) met minstens net zo erge gevolgen is niet strafbaar omdat het niet bewezen kan worden.

Je hoeft bij mij echt niet aan te komen met dat vrouwen zielig of achtergesteld zijn in NL. Daar ben ik echt al veel te oud voor.
Ik kan al zo'n beetje raden waarom jij vrijgezel bent.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 25-08-2019 01:41
1.25% gewijzigd
Vanzai schreef:

En vrouwen worden niet misleid en bedrogen? Die overkomt dat toch net zo goed?
Vanzai schreef:

Nee, je vindt vooral jezelf heel erg zielig. Heeft iemand je misleid? Belogen, bedrogen? En omdat het niet bewijsbaar was kom je nu hier raaskallen? Ga je gram halen bij degene die dat verdient.
the_Wicked_Witch schreef:
25-08-2019 01:40
En vrouwen worden niet misleid en bedrogen? Die overkomt dat toch net zo goed?
Je mag van mij best proberen een case te maken dat vrouwen linksom of rechtsom altijd het slachtoffer van mannen zijn. Ik ga er niet in mee, maar van mij mag het.
Vanzai schreef:
25-08-2019 01:45
Je mag van mij best proberen een case te maken dat vrouwen linksom of rechtsom altijd het slachtoffer van mannen zijn. Ik ga er niet in mee, maar van mij mag het.
Nee, dat is niet wat ik zeg.
Maar goed, lekker wentelen in je slachtofferrol joh.
Vanzai schreef:

Ik ben wel de laatste om dat te beweren en dat weet je best. Maar wat jij nu doet is recht praten wat krom is en daar pas ik dan weer voor.
the_Wicked_Witch schreef:
25-08-2019 01:47
Nee, dat is niet wat ik zeg.
Maar goed, lekker wentelen in je slachtofferrol joh.
Wanneer je geen antwoord wil zou je beter moeten weten dan vragen stellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven