Was dit verstandig?
donderdag 24 mei 2018 om 14:14
Beste forummers
Ik wil jullie even een kwestie voorleggen. Sinds een paar weken heb ik contact met een hele leuke man. We hebben elkaar al 1x gezien en dat klikte heel goed. We zouden afgelopen dinsdag weer een date hebben, maar de nacht ervoor kreeg ik een berichtje van zijn dochters dat hij in het ziekenhuis ligt en een hartaanval heeft gehad. Dit was heel erg schrikken en heb een berichtje gestuurd dat ik hoop dat het snel beter gaat met hem. Later kreeg ik van dochter een update, waar ik blij om was en ook dit berichtje beantwoord. Daarna heb ik veel aan hem gedacht, maar niets gestuurd omdat hij volgens dochter veel sliep en heel moe is. Ik had in gedachte dat ik hem even met rust moest laten en volgende week wel weer contact met hem op zou nemen om te vragen hoe het met hem is. Kreeg ik vanmorgen een berichtje van zn dochter waarom ik niets meer liet horen en dat ik haar vader blijkbaar niet zo leuk vond. Ik heb gestuurd dat ik hem liever met rust laat en als het weer beter met hem gaat ik weer met hem zou chatten. Ik ben nl altijd bang dat ik me teveel op ga dringen. Heb ik er verstandig aan gedaan om me even afzijdig te houden? Aangezien hij nu toch veel slaapt enzo. Ook omdat we elkaar pas 1x gezien hebben vind ik het lastig. Heb wel gezegd dat ik veel aan hem denk.
Ik wil jullie even een kwestie voorleggen. Sinds een paar weken heb ik contact met een hele leuke man. We hebben elkaar al 1x gezien en dat klikte heel goed. We zouden afgelopen dinsdag weer een date hebben, maar de nacht ervoor kreeg ik een berichtje van zijn dochters dat hij in het ziekenhuis ligt en een hartaanval heeft gehad. Dit was heel erg schrikken en heb een berichtje gestuurd dat ik hoop dat het snel beter gaat met hem. Later kreeg ik van dochter een update, waar ik blij om was en ook dit berichtje beantwoord. Daarna heb ik veel aan hem gedacht, maar niets gestuurd omdat hij volgens dochter veel sliep en heel moe is. Ik had in gedachte dat ik hem even met rust moest laten en volgende week wel weer contact met hem op zou nemen om te vragen hoe het met hem is. Kreeg ik vanmorgen een berichtje van zn dochter waarom ik niets meer liet horen en dat ik haar vader blijkbaar niet zo leuk vond. Ik heb gestuurd dat ik hem liever met rust laat en als het weer beter met hem gaat ik weer met hem zou chatten. Ik ben nl altijd bang dat ik me teveel op ga dringen. Heb ik er verstandig aan gedaan om me even afzijdig te houden? Aangezien hij nu toch veel slaapt enzo. Ook omdat we elkaar pas 1x gezien hebben vind ik het lastig. Heb wel gezegd dat ik veel aan hem denk.
vrijdag 25 mei 2018 om 08:53
Ik ben waarschijnlijk ook veel naïever dan ik meestal denk.
Want ik zou in dit geval hebben gedacht: de dochter heeft mijn naam uit de agenda van haar vader gehaald en mij gecontacteerd - en heeft er geen idee van hoe pril alles is. Vandaar ook het verwijt. Ik zou dan ook gereageerd hebben met "we hebben pas 1 date gehad en hebben geen exclusiviteit afgesproken, dus het is nog niet gepast om naast zijn bed te komen zitten."
Want ik zou in dit geval hebben gedacht: de dochter heeft mijn naam uit de agenda van haar vader gehaald en mij gecontacteerd - en heeft er geen idee van hoe pril alles is. Vandaar ook het verwijt. Ik zou dan ook gereageerd hebben met "we hebben pas 1 date gehad en hebben geen exclusiviteit afgesproken, dus het is nog niet gepast om naast zijn bed te komen zitten."
vrijdag 25 mei 2018 om 08:57
Heel scherp opgemerkt!laverneb schreef: ↑25-05-2018 08:52Dit lijken mij geen woorden die een dochter gebruikt hoor. Het is een manipulatieve zin. En het werkt, want jij bent nu aan het bedenken wat jij verkeerd hebt gedaan.
Jij zou je nergens schuldig of verantwoordelijk over hoeven te voelen ten opzichte van iemand die jij amper kent en pas een keer gezien hebt.
Hij is heel close met zijn dochters. Zes handen op één buik. Zijn telefoon is hun telefoon. Zijn kik account het hunne.
Kan allemaal zo wezen. Maar ik hoop zo dat TO ook een beetje op haar hoede blijft!
vrijdag 25 mei 2018 om 09:03
vrijdag 25 mei 2018 om 09:07
Oh dat weet ik niet meer, is al zeker 1,5 jaar geleden. Zal straks die vriendin eens appen. Heb ook geen idee of dat toen via kik was gegaan. Vind het alleen erg opvallend dat het verhaal zo overeenkomt, vandaar dat ik reageerde. Zij had overigens nog geen date gehad, stond wel gepland.ikBedoelHetGoed schreef: ↑25-05-2018 08:40Weet je de gebruikersnaam op kik die "jouw" man met hartaanval destijds gebruikte?
...
vrijdag 25 mei 2018 om 09:07
Tessa44- schreef: ↑25-05-2018 09:03Bel die man op en vraag hoe het gaat, wat doe je moeilijk.
Eerlijk gezegd als ik een date met iemand gehad had, en die krijgt een hartaanval dan zou ik op bezoek gaan. vraag waar hij ligt en zeg dat je van het weekend langskomt. Weet je meteen of het verhaal echt is of niet.
Ze heeft zijn nummer niet.
vrijdag 25 mei 2018 om 09:11
Ik heb zijn nummer niet ne hij de mijne ook niet en hij mag vandaag naar huis. Dan vind ik het sowiso al ongepast om meteen op visite te komen. Als ik in het ziekenhuis heb gelegen (en dat is al vaak genoeg geweest) wil ik de eerste tijd ook niemand op visite.Tessa44- schreef: ↑25-05-2018 09:03Bel die man op en vraag hoe het gaat, wat doe je moeilijk.
Eerlijk gezegd als ik een date met iemand gehad had, en die krijgt een hartaanval dan zou ik op bezoek gaan. vraag waar hij ligt en zeg dat je van het weekend langskomt. Weet je meteen of het verhaal echt is of niet.
vrijdag 25 mei 2018 om 09:12
Ervan uitgaande dat het waar is, hoe vreemd het ook mag klinken wat er gebeurde, je hebt goed en gepast gereageerd.
Als je het zelf ziet zitten kan je evt nog antwoorden dat je bv een kaart wilt sturen en het aan hem laat, wanneer hij er weer aan toe is, om zelf contact met je op te nemen.
Maar laat je nergens verplicht toe voelen hoor, door dochter(s) en hemzelf, dat er meer van je verwacht wordt dan normaal is na pas èèn date.
Kreeg je de laatste update weer van zijn dochter?
Verder, op je hoede zijn is niks mis mee. Even checken bij Anarion of het inderdaad een identiek verhaal is, is niet verkeerd. Of de omschrijving van de man hetzelfde is e.d.
Het zou niet de eerste keer zijn dat dates m/v meermaals een verhaal ophangen.
Doet me een beetje denken aan die man die zich als arts voordeed met allemaal privé toestanden (zielig doen voor aandacht en later bleek om geld) en door vele vrouwen geloofd werd.
Als je het zelf ziet zitten kan je evt nog antwoorden dat je bv een kaart wilt sturen en het aan hem laat, wanneer hij er weer aan toe is, om zelf contact met je op te nemen.
Maar laat je nergens verplicht toe voelen hoor, door dochter(s) en hemzelf, dat er meer van je verwacht wordt dan normaal is na pas èèn date.
Kreeg je de laatste update weer van zijn dochter?
Verder, op je hoede zijn is niks mis mee. Even checken bij Anarion of het inderdaad een identiek verhaal is, is niet verkeerd. Of de omschrijving van de man hetzelfde is e.d.
Het zou niet de eerste keer zijn dat dates m/v meermaals een verhaal ophangen.
Doet me een beetje denken aan die man die zich als arts voordeed met allemaal privé toestanden (zielig doen voor aandacht en later bleek om geld) en door vele vrouwen geloofd werd.
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
vrijdag 25 mei 2018 om 09:13
En dat heb ik min of meer ook gezegd. Dat ik hem liever even met rust zou laten zodat ie eerst weer kan aansterken en we daarna weer verder spreken-jolijn- schreef: ↑25-05-2018 08:53Ik ben waarschijnlijk ook veel naïever dan ik meestal denk.
vrijdag 25 mei 2018 om 09:14
Hij mag al naar huis maar dochter stuurde vanochtend nog iets uit zijn naam? Als je naar huis mag, kun je ook zelf appen lijkt me.
...
vrijdag 25 mei 2018 om 09:17
vrijdag 25 mei 2018 om 09:20
Ik ben op dit forum ook eens tegen een verhaal aangelopen dat ik exact zo had meegemaakt. Bleek om dezelfde man te gaan (geen hartaanval hoor). Ik was blij met de waarschuwing, want ik had zijn verhaal tot dan toe geloofd, en het bleek inderdaad niet waar te zijn.
vrijdag 25 mei 2018 om 09:34
Vraag gewoon zijn nummer via de lijn waarmee jullie communiceren, en zeg dat je hem van de week even belt om te vragen hoe het gaat.
Wel raar om geen telefoonnummer te hebben, jullie hebben toch al een date gehad!? Ik word oud geloof ik...
vrijdag 25 mei 2018 om 09:50
Maar zo'n soort leugen word ook juist gemaakt met het idee erachter: niemand gaat een hartaanval betwijfelen, durft toch niemand. Niemand gaat een ziekenhuispatiënt uitpluizen of achterna bellen om te kijken of het waar is, stel je voor dat t écht waar is en jij het betwijfelde, dan schaam je je dood.BowGirl35 schreef: ↑25-05-2018 06:24En voor de mensen die roepen dat ik dit tot de bodem uit moet zoeken, zouden jullie het ziekenhuis lastigvallen om te vragen of meneer die en die maandagavond/-nacht is binnen gekomen met een hartaanval? Ik niet. Ik ga geen detective spelen om een man waar ik pas 1 date mee gehad heb. Misschien als het was gebeurd na een maand of 3 daten dat ik wel had gevraagd waar hij lag zodat ik langs kon gaan, maar nu wilde ik hem alleen met rust laten zodat hij bij kan komen van dit alles. Zouden jullie iemand lastigvallen als ie een hartaanval had en in het ziekenhuis ligt na 1 date? Zouden jullie dan meteen alles uit gaan zoeken om te kijken of het klopt of niet? Als het antwoord nee is, waarom zou ik dat wel doen dan? En als het antwoord ja is dan zijn jullie wel een heel wantrouwig volkje...
En ik weet in welke plaats zn huis staat, net als dat hij dat ook van mij weet, maar een exact adres hebben we beide niet van elkaar. We hadden onze eerste date nl in between. Zoals een verstandige date hoort te gaan.
Niemand neemt t risico om dochters te benaderen, voor t zelfde geld gooi je je eigen ruiten in.
Snap je dat? Dat zulk soort mensen iets heftigs of iets bizars bedenken, waarvan je schuldgevoel zou krijgen als je twijfelt?
Dat hij heel boos word als je zulke twijfels zou uitspreken (hallo? Zoiets ergs lieg ik toch niet??)
Of juist het verhaal nog eens fijntjes uit de doeken doet, om jou van je twijfel af te brengen.
vrijdag 25 mei 2018 om 09:59
De enige reden om dit nog niet in twijfel te trekken is iets wat hij mij verteld heeft wat toch vele malen erger is dan een hartaanval. Dat is nl iets wat je zelf nooit in je hoofd zou halen om als smoes te gebruiken.Chrystal schreef: ↑25-05-2018 09:50Maar zo'n soort leugen word ook juist gemaakt met het idee erachter: niemand gaat een hartaanval betwijfelen, durft toch niemand. Niemand gaat een ziekenhuispatiënt uitpluizen of achterna bellen om te kijken of het waar is, stel je voor dat t écht waar is en jij het betwijfelde, dan schaam je je dood.
Niemand neemt t risico om dochters te benaderen, voor t zelfde geld gooi je je eigen ruiten in.
Snap je dat? Dat zulk soort mensen iets heftigs of iets bizars bedenken, waarvan je schuldgevoel zou krijgen als je twijfelt?
Dat hij heel boos word als je zulke twijfels zou uitspreken (hallo? Zoiets ergs lieg ik toch niet??)
Of juist het verhaal nog eens fijntjes uit de doeken doet, om jou van je twijfel af te brengen.
vrijdag 25 mei 2018 om 10:02
Mijn ex verzon dat hij vader was van een dood kindje! En zich daarna had laten steriliseren!
Dat verzint ook geen mens zou je denken! Nou..die zijn er wel...
vrijdag 25 mei 2018 om 10:07
Wat we willen horen? Dat je inderdaad op je hoede bent, en dit verhaal met een korreltje zout neemt. Wat let je om het op de proef te stellen? Stel dat het klopt, dan is alle twijfel in één klap weg, en weet je zeker dat het geen leugenaar is. Maar als het dat wel blijkt te zijn, en je bent verder in het dateproces, doet het veel meer zeer dan wanneer je daar nu achter zou komen.
Ik zou je aan willen raden je nummer te geven, en voor te stellen om te bellen, en dan vragen of je zijn dochter kunt bedanken. Bijvoorbeeld.
Ik zou je aan willen raden je nummer te geven, en voor te stellen om te bellen, en dan vragen of je zijn dochter kunt bedanken. Bijvoorbeeld.
vrijdag 25 mei 2018 om 10:08
Dus buiten die hartaanval is er nog meer wat nog erger is. Dit weet je al na 1 date?
vrijdag 25 mei 2018 om 10:08
Die van mij verzon dat hij blind was geworden. Liet zelfs 'zijn broer' een berichtje van mij voorlezen zodat hij mij kon bellen. Was allemaal niets van waar.