Was dit verstandig?

24-05-2018 14:14 306 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers
Ik wil jullie even een kwestie voorleggen. Sinds een paar weken heb ik contact met een hele leuke man. We hebben elkaar al 1x gezien en dat klikte heel goed. We zouden afgelopen dinsdag weer een date hebben, maar de nacht ervoor kreeg ik een berichtje van zijn dochters dat hij in het ziekenhuis ligt en een hartaanval heeft gehad. Dit was heel erg schrikken en heb een berichtje gestuurd dat ik hoop dat het snel beter gaat met hem. Later kreeg ik van dochter een update, waar ik blij om was en ook dit berichtje beantwoord. Daarna heb ik veel aan hem gedacht, maar niets gestuurd omdat hij volgens dochter veel sliep en heel moe is. Ik had in gedachte dat ik hem even met rust moest laten en volgende week wel weer contact met hem op zou nemen om te vragen hoe het met hem is. Kreeg ik vanmorgen een berichtje van zn dochter waarom ik niets meer liet horen en dat ik haar vader blijkbaar niet zo leuk vond. Ik heb gestuurd dat ik hem liever met rust laat en als het weer beter met hem gaat ik weer met hem zou chatten. Ik ben nl altijd bang dat ik me teveel op ga dringen. Heb ik er verstandig aan gedaan om me even afzijdig te houden? Aangezien hij nu toch veel slaapt enzo. Ook omdat we elkaar pas 1x gezien hebben vind ik het lastig. Heb wel gezegd dat ik veel aan hem denk.
Een hartaanval is ook niet zoiets dat je zo makkelijk in en uit het ziekenhuis gaat. Dan blijf je denk ik echt nog wel een tijd op de hartbewaking of gaat door allerlei onderzoeken heen.
Ze zetten m echt niet zomaar weer buiten van zó de klacht is weer over.
Chrystal schreef:
25-05-2018 17:31
Een hartaanval is ook niet zoiets dat je zo makkelijk in en uit het ziekenhuis gaat. Dan blijf je denk ik echt nog wel een tijd op de hartbewaking of gaat door allerlei onderzoeken heen.
Precies!
Dit verhaal rammelt aan alle kanten.
Hij speelt een vies spelletje met To.
En dat is gewoon sneu.
Heb je hem al gebeld, TO?
Hartaanval, kan zijn 1 tot 2 dagen aan de hartmonitor en dan naar huis met een heleboel pillen en een reeks terugkomst afspraken.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
eenmeisje1993 schreef:
25-05-2018 17:34
Heb je hem al gebeld, TO?
Nee want ze hebben elkaars nummer niet. Als ik het goed heb begrepen.
jaw schreef:
Joh. wanneer je hem weer eens ziet bij een volgende date, vragen of je zijn dochter ook eens persoonlijk, face to face, mag bedanken voor haar communicatie met jou gedurende de tijd in het ziekenhuis.

Op basis van hoe hij zich daar uit red kan je veel te weten komen. Want Dochter weet intussen al van jouw bestaan af, toch?
Ik denk niet dat zij deze man ooit echt gaat ontmoeten als hij al bestaat. Dit is geen onderzoek of tijd meer waard.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als je belazerd wil worden dan moet je vooral in dit verhaal geloven.
Fragolisa schreef:
25-05-2018 16:35
Ik vind dat iedereen hier nogal overtrokken reageert. Het is namelijk helemaal niet ondenkbaar dat een man die erg verliefd is onder invloed van medicatie dit soort dingen doet. Ik heb wel vaker gezien dat patiënten in acute situaties ineens heel veel waarde hechten aan dingen die echt geen prioriteit hebben op dat moment.
TO, ik vind dat je een normale nuchtere houding hebt en prima handelt.
Natuurlijk dat stukje kan ik begrijpen al snap ik niet dat hij zelf geen berichtjes stuurt en zelfs tot op de avond dat hij naar huis mag nog zijn dochter contact laat zoeken met zijn telefoon en niet zelf. Dat klinkt niet alleen raar, dat is het ook gewoon.
Dat je als dochter een date afzegt omdat je vader het vraagt snap ik maar Dat je je ermee blijft bemoeien niet al helemaal niet via de telefoon van je vader. Waarom stuurt hij zelf geen berichten?

Daarnaast hebben ze pas 1 date gehad en da kan ik me niet voorstellen dat die date meer prioriteit heeft dan je gezondheid.

En als je dan als man ook nog iets veel ernstigers hebt gedeeld met je date die je pas 1x hebt gezien en je daarom als vrouw niet aan dit verhaal twijfelt...tsja...

Zelf heb ik van dichtbij zo'n man meegemaakt. Mijn tante had een relatie met een geweldige man. Die alleen tijdelijk niet in zijn Eigen huis kon omdat zijn vrouw en hij in scheiding lagen. Binnen een week trok hij bij haar in, mocht zijn kinderen niet zien enz. Had het aan zijn hart en toevallig 1e kerstdag kon hij niet mee naar familie omdat hij de hele dag in het ziekenhuis had gezeten. Ziekenhuis was hij nooit geweest trouwens, en toen hij met mijn tante in zijn huis ging wonen toen zijn ex eruit was bleven de brieven van deurwaarders komen en flikte hij hetzelfde bij haar als bij al zijn exen allen achterlatend met hoge schulden.
Was achteraf nooit getrouwd geweest en had helemaal geen kinderen. Werd uiteindelijk zelfs door de politie gezocht.

In het begin was het een geweldige man, klikte perfect en hij was mega lief. De familie viel alleen al snel op dat kleine dingen niet klopt. En waar rook is, is vuur.

Ik hoop natuurlijk dat we het allemaal mis hebben maar ik vrees echt dat hier meer achter zit als na 1 date al zulke ge je dingen gebeuren.
viva-amber schreef:
25-05-2018 17:37
Ik denk niet dat zij deze man ooit echt gaat ontmoeten als hij al bestaat. Dit is geen onderzoek of tijd meer waard.
Ze hebben elkaar al eens ontmoet dat is het vreemde. Die vent is gewoon getrouwd en kon niet weg.
Of hij ziet To niet zitten en dit is zijn manier om er onderuit te komen..
Dit is echt heel vreemd gedrag....maar goed er zijn vreemde mensen op de wereld.
Het is de vraag wat je allemaal aan respectloos gedoe, oordelen en manipulatie wil pikken van iemand die je nog maar 1x hebt ontmoet. Je geeft iemand wel erg veel macht wanneer je het contact blijft door zetten.

Ik zou echt een grens trekken, je omdraaien, weglopen en nooit meer omkijken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bblientje schreef:
25-05-2018 17:44
Ze hebben elkaar al eens ontmoet dat is het vreemde. Die vent is gewoon getrouwd en kon niet weg.
Of hij ziet To niet zitten en dit is zijn manier om er onderuit te komen..
En dan kan je echt niks beters verzinnen dan dat? Dan ben je wel echt heel zielig.
eenmeisje1993 schreef:
25-05-2018 17:46
En dan kan je echt niks beters verzinnen dan dat? Dan ben je wel echt heel zielig.
Dit is nog niks.
Ik ken een verhaal over een vent die zichzelf voor dood uitgaf om maar niet aan een volgende date te hoeven geloven :rofl:
Sommige mensen sporen werkelijk waar niet.
Dat is echt grappig....en triest tegelijk. Je zou maar smoorverliefd zijn en het geloven. :"-(
viva-amber wijzigde dit bericht op 25-05-2018 17:56
1.05% gewijzigd
Ik heb een keer meegemaakt dat een man het overlijden van zijn vrouw als reden opgaf dat hij een examen verpest had. Hij mocht het overdoen.
Bij toeval kwam men er via zijn werkgever achter dat de betreffende mevrouw springlevend was.

Ik bedoel maar, zulke mensen bestaan écht.
Ja ik geloof dat er zulke mensen zijn. Maar kan er met mijn verstand echt niet bij. Zijn dat dan mensen die het zo eng vinden om eerlijk te zijn dat ze zulke gekke dingen gaan verzinnen?
eenmeisje1993 schreef:
25-05-2018 17:59
Ja ik geloof dat er zulke mensen zijn. Maar kan er met mijn verstand echt niet bij. Zijn dat dan mensen die het zo eng vinden om eerlijk te zijn dat ze zulke gekke dingen gaan verzinnen?
Ja meid.
Sommige mensen hebben daar echt angst voor. Ik hoop het natuurlijk niet voor To dat dit bij haar het geval is.
Hoelanger ik er echter over nadenk des te vreemder ik het vind.
Ik zie mezelf ook echt niet berichten versturen naar een wildvreemde vrouw in opdracht van mijn vader die net een hartaanval heeft gehad.
Het is ook echt zo een actie wat je van een broekie verwacht die inderdaad niks beters kan verzinnen.
the_Wicked_Witch schreef:
25-05-2018 17:54
Ik heb een keer meegemaakt dat een man het overlijden van zijn vrouw als reden opgaf dat hij een examen verpest had. Hij mocht het overdoen.
Bij toeval kwam men er via zijn werkgever achter dat de betreffende mevrouw springlevend was.

Ik bedoel maar, zulke mensen bestaan écht.
Die variant heb ik al meerdere keren gehoord, al ging het meestal om een overleden vader of moeder.
Ooit werkte ik bij een heel groot bedrijf als uitzendkracht, ik viel in voor iemand die ontslag had genomen toen hij door de mand was gevallen.
Hij moet gedacht hebben 'dit valt niet op' maar in de 16 jaar dat hij er werkte was zijn moeder nu voor de 4e keer overleden, zijn vader nu voor de derde keer...

Toen hij betrapt werd schaamde hij zich zo dat hij meteen ontslag nam. Zijn ouders leefden gewoon nog, allebei.

En vaker smoezen gehoord waarvan je denkt nee, daar lieg je niet over. Vrouw een miskraam, hele ernstige ziektes bij partner, kind of ouders noem maar op.
Zelf een keer een date gehad via een datingsite die appte dat haar moeder was gevallen, arm gebroken en nog een stel details: ze zat voorlopig wel op de EHBO. Na tien minuten teruggebeld met mijn vaste lijn (zonder nr.herkenning) want ik geloofde haar niet (shoot me) en het was een keigezellige EHBO daar!

Je zou bijna denken dat het een volle kroeg was, ik zei dan ook: bestel maar een biertje voor me, ik kom er zo aan. Ze wist niet wie ze aan de lijn had en giechelde wat, zei: ben jij het Jan? Ik: nee, ik ben Lenn hoe ist met je moeder? Tuut tuut tuut... :D

Sommige mensen durven/willen/kunnen geen NEE zeggen. Letterlijk. Ik heb die dame nooit meer gebeld of zo, geen zin in maar óf ze had een andere date die leuk was en had mij als reserve achter de hand óf ze had gewoon geen zin meer.
Ik denk dan: pfjieuw, ontsnapt!!! Blokkeren en blij dat je meteen weet dat je iemand voor je hebt die niet in zijn of haar eerste leugen gestikt is.
En dan over dat soort dingen... verzin dan dat je barstende koppijn hebt, al prefereer ik de waarheid.
Date afzeggen voor vanavond? Prima, ik hoor nog van je. (en dan laat je het doodbloeden desnoods).
Je hoeft toch geen reden op te geven?

Ik kan niet komen, het spijt me = ruim voldoende als reden als je iemand nauwelijks kent.
Man man man...wat een overtrokken reacties weer :rofl:
Wellicht ben ik dan ook naïef, maar ik lees weinig verontrustends.
Ik vind dat je het goed en netjes hebt aangepakt TO.
What have we done....
Ja dubbel. Ik vind ook dat TO het prima doet en voorzichtig is. Heel terecht ook afstand gehouden.
Maar ik vind het wel vreemd dat ze zo bozig reageert als bij vrijwel iedereen de alarmbellen afgaan. Ik vind dat iedereen dat ook aardig en bezorgd brengt, maar TO stelt dat niet zo op prijs. Ik denk dat ze al aardig hoteldebotel is over deze man en het gewoon niet wil geloven dat het op zijn minst wel vreemd is.
Ik zou het dus wel gaan uitzoeken en het ziekenhuis bellen om te vragen welk kamernummer ik op de kaart voor meneer die en die moet zetten. Ook omdat ik zeker iets zou sturen (en checken ;)).
Ik ben heel benieuwd hoe dit afloopt, want ik vind wel dat er een mogelijkheid is dat het verhaal klopt.
bim wijzigde dit bericht op 26-05-2018 01:27
Reden: typefoutje
1.35% gewijzigd
Beter een half motto....
Bim schreef:
26-05-2018 01:22
Ja dubbel. Ik vind ook dat TO het prima doet en voorzichtig is. Heel terecht ook afstand gehouden.
Maar ik vind het wel vreemd dat ze zo bozig reageert als bij vrijwel iedereen de alarmbellen afgaan. Ik vind dat iedereen dat ook aardig en bezorgd brengt, maar TO stelt dat niet zo op prijs. Ik denk dat ze al aardig hoteldebotel is over deze man en het gewoon niet wil geloven dat het op zijn minst wel vreemd is.
Ik zou het dus wel gaan uitzoeken en het ziekenhuis bellen om te vragen welk kamernummer ik op de kaart voor meneer die en die moet zetten. Ook omdat ik zeker iets zou sturen (en checken ;)).
Ik ben heel benieuwd hoe dit afloopt, want ik vind wel dat er een mogelijkheid is dat het verhaal klopt.
Als je alleen haar posts achter elkaar leest (met het loepje) komt er een heel ander beeld van TO naar voren. Helemaal niet boos, juist nuchter.
Bellen naar het ziekenhuis vind ik nogal ver gaan, naast dat het ziekenhuis deze informatie helemaal niet mag geven, dus ik snap dat ze dat soort belachelijke ideeën wegwuift.
Bblientje schreef:
25-05-2018 17:37
Nee want ze hebben elkaars nummer niet. Als ik het goed heb begrepen.
Ja, weet ik.. Maar ze zei ergens dat ze hem dan wel even zal bellen gistermiddag. Maar dat zal dan wel sarcastisch zijn geweest.
IJskoffie* schreef:
24-05-2018 16:18
Misschien ben ik naïef, maar wat zou hij ermee willen bereiken, als hij zelf degene is die de berichten stuurt?
Je hebt rare mensen hoor.
Ze kent die man net en kan alleen contact maken op een manier die een beetje apart klinkt.

Voor hetzelfde geld is dit een aandachtstrekker, was er helemaal geen hartaanval en heeft hij zelfs geen dochters.

Ik zou de boot afhouden, want het is allemaal wel erg apart en toevallig.
Chrystal schreef:
ligt helemaal aan de aanval. en vaak
kan je zelf wei appen hoor.
Paarsebloem schreef:
26-05-2018 10:37
Je hebt rare mensen hoor.
Ze kent die man net en kan alleen contact maken op een manier die een beetje apart klinkt.

Voor hetzelfde geld is dit een aandachtstrekker, was er helemaal geen hartaanval en heeft hij zelfs geen dochters.

Ik zou de boot afhouden, want het is allemaal wel erg apart en toevallig.

Wat ik vooral raar vind is dat de "dochters" appen. Zelfs als ie naar huis mag appt ie niet zelf.
Ben toch wel benieuwd naar een update van TO

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven